Strona 1 z 3

Felgi – pasują, czy nie

PostNapisane: 25 wrz 2004, 11:39
przez Krzysieak
Witam

Znalazlem na Allegro fele http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=31758781. Koles mieszka niedaleko mnie wiec oferta jest dla mnie interesująca. Mam jednak pytanie: Czy będą one pasować do mojej MX-3 ?

W opisach dobierania felg do MX-3 na stronce klubowej jest napisane,ze ET powinno byc 35 i 38. Natomiast te mają 25. Na co to ma wplyw i czy mogą byc zalozone one do MX'a?

Pozdrawiam

PostNapisane: 25 wrz 2004, 11:51
przez mazdyfan_tomek
Ogólnie stosowany skrót ET (ang. – offset) oznacza wymiar osadzania koła. Wymiar ten mierzony jest od osi felgi do wewnętrznej powierzchni oporowej (płaszczyzny styku felgi z bębnem koła samochodu). Wymiar ET jest przeważnie różny dla poszczególnych typów pojazdów i dlatego nie może on być dowolnie zmieniany. Dlatego musisz zmieścić się z tymi felgami w odpowiednim przedziale, podanym <czytaj> specjalnie dla tego samochodu.

PostNapisane: 25 wrz 2004, 15:39
przez marek
Ja mam u siebie w MX-3 ET 25 i jest ok.
Ogólnie wieksze ET powoduje głębsze osadzenie felgi względem błotnika, natomiast mniejsze powoduje wysunięcie obręczy na zewnątrz błotnika.

Zatem zmiana ET może prowadzić do dwóch zjawisk:
mniejsze ET: opona zacznie obcierać o błotnik
większe ET,: opona zacznie obcierać o kolumne mcphersona

Jak mówię u mnie jest ET 25 i nie obciera o błotnik, oponę mam 195/50

PostNapisane: 25 wrz 2004, 20:38
przez xXx
Marek, sytuacja zmieni się radykalnie gdybyś założył fele większe niż 15" przy tym samym ET. Przy standardowej zawiesze i felgach nie większych niż 15 cali będzie O.K.

Re: Felgi – pasują, czy nie

PostNapisane: 25 wrz 2004, 21:27
przez RULES
Krzysieak napisał(a):Witam

Znalazlem na Allegro fele http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=31758781. Koles mieszka niedaleko mnie wiec oferta jest dla mnie interesująca. Mam jednak pytanie: Czy będą one pasować do mojej MX-3 ?

Pozdrawiam


Krzysieak a moze
http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=31428293

Ja mialem je w swojej Mx3 reszta opisana jest w aukcji

Pozdrawiam

PostNapisane: 26 wrz 2004, 12:50
przez Xionc


Och jak ja kocham białe felgi albo grafitowe, szczegole OZy w tym stylu...

Ciekawe czy by weszły do 323BG :) ?

PostNapisane: 26 wrz 2004, 13:04
przez RULES
Xionc napisał(a):Ciekawe czy by weszły do 323BG :) ?


Na 100 %

PostNapisane: 26 wrz 2004, 13:25
przez Krzysieak
Rules
Masz moze fotki swojej mx z tymi felgami ??
Jesli tak to zamiesc, albo podeslij mi na miala krzysiek@dach.pl

Z gory dzieki

PostNapisane: 26 wrz 2004, 13:28
przez marek
Marek, sytuacja zmieni się radykalnie gdybyś założył fele większe niż 15" przy tym samym ET. Przy standardowej zawiesze i felgach nie większych niż 15 cali będzie O.K.


Chyba fele szersze?

Większa felga, to dajesz oponę o mniejszym profilu.
Mówisz o felgach o tej samej szerokości i ET? wtedy wielkość możesz zmieniać, inaczej jeśli zmienisz szerokość felgi, no to wtedy ET trzeba skorygować

PostNapisane: 27 wrz 2004, 16:32
przez Krzysieak
Jakie mogą mieć ET felgi na ktorych założone są takie opony 205/55R16 lub 205/45R16 . Felgi są 16" z rozstawem 4x100 ale koleś w ogłoszeniu nie podał ET. Czy takie spasują ??

PostNapisane: 27 wrz 2004, 16:45
przez marek
Krzysieak napisał(a):Jakie mogą mieć ET felgi na ktorych założone są takie opony 205/55R16 lub 205/45R16 . Felgi są 16" z rozstawem 4x100 ale koleś w ogłoszeniu nie podał ET. Czy takie spasują ??


ET nie zależy tylko od szerokości felgi...
Ja mam 2 komplety felg o tej samej szerokości, a komplet na lato ma ET 25 natomiast na zimę ET 38.
Więz zapytaj gościa, to jedyne wyjście

PostNapisane: 30 wrz 2004, 16:34
przez lamare
ET 25 mm to tylko 10 – 12 mm wysunięcia felgi na zewnątrz.
Taka wartość dla obcierania o błotnik nie ma znaczenia.
Natomiast opony 205/55/16 są stanowczo za duże do MX3.
Dopuszczalne zamienniki to 195/55/15; 205/50/15; 205/55/15.
Konstrukcja MX3 przewiduje średnicę koła 596 mm, a te gumy 205/55/16 mają 632 mm. To jest prawie 4 cm wiecej!!!
Teraz sprawa ET a trwałości łożysk w piaście. Większe odsadzenie na zewnątrz koła powoduje zwiekszenie momentu siły przekaszającej piastę. Po prostu wzrasta ramię siły. A to nie jest bez wpływu ma łożyska i zawias. Szczególnie przy ostrzejszej jeździe.

PostNapisane: 30 wrz 2004, 16:57
przez marek
Dopuszczalne zamienniki to 195/55/15; 205/50/15; 205/55/15.
Konstrukcja MX3 przewiduje średnicę koła 596 mm


Seryjne koła w MX-3 V6 to 205/55/15. Zatem średnica koła jest 606.5mm
Zamiennikiem mogą być:
205/50/16 (611mm)
225/45/16 (609mm)
215/40/17 (604mm)
225/40/17 (612mm)

Natomiast w modelu 1,6 średnica seryjna (185/65/14) wynosi jak napisałeś 596mm, i zamienniki zgodnie z tym co napisałeś, chociaż ten 205/55 może wywołać spadek przyspieszenia ze względu na dużą średnicę

PostNapisane: 3 paź 2004, 18:26
przez lamare
A jaki spadek przyspieszeń wywoła założenie koła o srednicy 632?
Co do zalecanych kól do MX3 zgoda – ja brałem dane dla 1,6 DOHC bo taki mam.

PostNapisane: 19 paź 2004, 21:54
przez maly
ja mam u siebie 205/45 r17 i jezdze spoko tylko komfort nie jest dobry ale felgi bardzo ladne ludzie oczy wbijaja :P

Dobór felg do MX-3

PostNapisane: 14 sty 2005, 22:40
przez Pavlikos
Mam do kupienia felgi ale nie wiem czy wejda......... kiedys jezdzily na lanosie to sa 15 calowe z ET 37 na gymach 195/50....
Prosze pomuszcie i napiszcie jakie ET jest zalecane do mazdy MX3 i czy takie felgi jak wyzej opisane mi wejda.
Bedzie jeszcze prawdopodobne potrzebny pierscien centrujacy .... mozna to zalozyc czy lepiej sobie odpuscic ....
???

PostNapisane: 15 sty 2005, 17:19
przez Xionc
Do BG(wiec i do mx na 99%) wejdą 15" x 7 z et od 35 do 38. 195/50 to na pewno bo to ekwiwalent opony 175/70/13 – średnica ogólna koła prawie się nie zmienia. Co do pierścienia to niestety nie wiem jak to z tym jest.

PostNapisane: 15 sty 2005, 23:00
przez Jaksa
Pavlikos napisał(a):Bedzie jeszcze prawdopodobne potrzebny pierscien centrujacy
Powinien byc , on centruje felgę na piascie ( bardzo istotna rzecz bez pierscienia mozesz miec problemy z wibracjami podczas jazdy w przedziale od 100 do 150 km/h. )

PostNapisane: 15 sty 2005, 23:27
przez Xionc
Jaksa napisał(a):Powinien byc , on centruje felgę na piascie ( bardzo istotna rzecz bez pierscienia mozesz miec problemy z wibracjami podczas jazdy w przedziale od 100 do 150 km/h. )


W takim razie tez bede musiał sobie to kupić. To są jakies uniwersalne, jak i gdzie teog szukac?

PostNapisane: 15 sty 2005, 23:33
przez Jaksa
Xionc napisał(a):W takim razie tez bede musiał sobie to kupić.
Ja do poprzednich kupowałem w Pneuhagen czy cos takiego W-wa ul. Połczynska dam namiary jak będziesz chciał.( koszt 20-30 zł. )