Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez MyQeLL » 28 lis 2008, 18:54

Mankamentów to on miał jeszcze więcej – wymieniona przednia szyba, malowane drzwi od kierowcy (brak nalepki z rozmiarami opon), malowany i szpachlowany rant lewego, tylnego błotnika, rdza na rancie tylej klapy. Odpuściłem go sobie po obejrzeniu (zresztą na drugi dzień po mojej wizycie już był chyba sprzedany) ale nie znam tego silnika i tak na przyszłość chciałem się dowiedzieć, czy z tą kulturą pracy to może "on tak ma" (siostra i znajomy mają Golfy IV 1.4 DOHC i one mają właśnie taką specyficzną kulturę pracy).
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2006, 12:55
Posty: 26
Skąd: Krasnystaw / Lublin
Auto: 323F BG 1.8i 16V '91

Postprzez Lukano » 28 lis 2008, 21:45

Powinien cichutko, równiutko cykać. Mazda to nie golf :P Mojej prawie nie było słychać nawet na zimnym.
Moją sprzedawałem z przebiegiem chyba 120 tysięcy. Na kierownicy były lekkie przetarcia, gumy na pedałach były lekko przetarte.Ale pewnie jak zwykle jaka cena taki samochód. A potem ludzie kręcą nosem na dobre, drogie samochody. Coś, za coś.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Winetou » 2 gru 2008, 08:25

---> 323
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez JanuszM » 2 gru 2008, 09:22

MyQeLL napisał(a):. Dźwięk silnika – po rozgrzaniu na jałowych obrotach ładnie cykał, ale przy dodawaniu gazu kulturę pracy miał jak diesel. Czy to normalne?

Najprawdopodobniej stare świece – miałem takie same objawy u siebie, zmiana świec rozwiązała problem.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez arkusz » 4 gru 2008, 01:02

Witam, mam takie pytanko. Posiadam Mazde MX-3 SOHC z 91r. i tak profilaktycznie chciałem sprawdzić czy nie ma w niej nic niepokojącego jeżeli chodzi o prace silnika. Czy jeśli nagrałbym filmik telefonem i wrzucił go tutaj na forum to ktoś byłby w stanie ocenić kulture pracy silnika z tego filmiku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez mX-MEN » 4 gru 2008, 11:25

rafael napisał(a):kolego jest nie realne żeby auto które ma 12 lat miało oryginalny taki przebieg


Mylisz sie kolego, to nie jest "nie realne" tylko rzadko spotykane lub mało prawdopodobne.Jednak takie przypadki się zdarzają.To nie jest auto przedstawiciela handlowego :) Na zachodzie często używane przez kobiety jak autko na zakupy.Tak więc jeśli auto jest świeże z zachodu nie ma na nim oznak jakiegokolwiek tuningu to małe przebiegi czasami się zdarzają :) Oczywiście nie twierdze, że w tym przypadku tak jest, bo silniczek powinien ładnie i cicho cykać, a po dodaniu gazu wkręcać się bez jakichkolwiek niepokojących dzwięków


arkusz napisał(a):Czy jeśli nagrałbym filmik telefonem i wrzucił go tutaj


Nie prościej będzie wpaść na jakiś lokalny łódzki spocik ?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez zwir_ek » 17 sty 2009, 22:59

Witam podczas dzisiejszej wymiany uszczelki pod klawiaturą zauważyłem ze mam cały przud silnika zalany nie wiem czym ale wyglada jak by na olej. Ale bo głebszej analizie zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym mam koncówke płynu chłodzącego...
Czy to może być uszczelka pod głowicą?
Czy coś innego?
Czy przy wymianie uszczelki pod głowica jest obowiązkowy szlif głowicy?
Warto to robić ?
Ostatnio edytowano 19 sty 2009, 09:07 przez zwir_ek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 00:10
Posty: 68
Skąd: kętrzyn

Postprzez realski » 17 sty 2009, 23:06

Witam . umyj silnik ladnie
wycieki miales zapewne z pod uszczelki pokrywy zaworow
jesli tak mocno masz zalany silnik sprawdz stan paska rozrzadu !!! jesli jest mocno zaolejony nie czekaj
tylko wymieniaj komplet lacznie z wszystkimi uszczelniaczami .
Pozdrawiam

ile ja razy bede zmienial ta wiadomosc :) ...
luknij czy nie cieknie z pod aparatu zaplonowego bo zapewne tak jest :)

Umyj bo wstyd :)
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez zwir_ek » 17 sty 2009, 23:27

no okej jutro to zrobię jeżeli będzie myjka otwarta
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 00:10
Posty: 68
Skąd: kętrzyn

Postprzez waldii » 17 sty 2009, 23:30

no okej jutro to zrobię jeżeli będzie myjka otwarta

tylko na elektronike nie lej za duzo wody a po drugie na myjkach nie wolno myc silnikow ;)
waldii
 

Postprzez zwir_ek » 17 sty 2009, 23:32

no wiesz trzeba sobie jakoś radzić i umyć silnik na myjce :) nie ma innej opcji tylko myjka...
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 00:10
Posty: 68
Skąd: kętrzyn

Postprzez zwir_ek » 17 sty 2009, 23:45

realski obudowę zdejmowałem dzisiaj i pasek jak nowy nie było na nim widać żeby był w oleju. Ale jeszcze jutro zdejmę całą obudowę i zobaczę.
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 00:10
Posty: 68
Skąd: kętrzyn

Postprzez qbass » 18 sty 2009, 17:13

zwir_ek, proszę o zapoznanie się z regulaminem Forum. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji 'zmień' – prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.


Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
I nie pisz posta pod postem.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez /V6 » 2 cze 2009, 17:21

Witam wszystkich forumowiczów.
Od kilku dni jestem posiadaczem MX3 V6 <jupi> i mam do Was bardziej doświadczonych użytkowników kilka pytań a mianowicie.
1. Ile oleju wchodzi do silnika 1.8 V6 a ile do 2.0 V6????
Zakupiłem Valvoline 10W40 półsyntetyk 4l bo na takim auto śmigało i nie wiem czy wystarczy
2. Auto jest bardzo obniżone (tył 45mm, przód 65mm) i planuję podnieść przód bo na prawdę po naszych drogach ciężko się jeżdzi takim niskim autem...
Z tego co się orientuję to amortyzatory z przodu są nieco krótsze i pytanie do Was. Czy sprężyny obniżające 45mm da radę zamontować??? I czy jest to jakieś trudne do wykonania bo mam dużo wolnego czasu i może sam bym się tym zajął...


Z góry dziękuję za pomoc!!! ;)
Ostatnio edytowano 3 cze 2009, 14:01 przez /V6, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Gared » 2 cze 2009, 20:52

W mieście pełen bak to około 400km (ze wskazaniem na mniej niż na więcej). W trasie myślę, że z 500?
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez MRk » 2 cze 2009, 20:52

witaj :)

1. w 1.8 niecałe 4 litry ;) a 2.0? to nie wiem, bo nie było fabrycznie montowanych 2.0 w mx-3 ;)
2. czy jest trudne to nie wiem ,bo sam mam od niedawna moją mx-trójkę, ale przeważnie ludzie zakładają -45 mm ;) ciekawe zjawisko w ogóle – zazwyczaj wszyscy glebią auta ,a Ty podnosisz hehe no ale rozumiem Cie doskonale ;) u mnie na seryjnym zawieszeniu nie raz już próg zwalaniający przetarłem..więc na pewno nie więcej niż -45 bym zakładał. zastanawiam się czy -35 to nie będzie za dużo hehe
3. mi przy spokojnej jeździe pali średnio ok 10 litrów. a że bak ma 50 litrów...to hmm około 500 km? jeśli głównie trasa to mniej, bo potrafiło spalić nawet (na oko) 7-8 litrów w trasie.

pzdr :)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez /V6 » 2 cze 2009, 22:06

No właśnie ja mam 2.0 V6 i nie wiem czy te 4l wystarczą :/...
Co do spalania to chodziło mi nie o pełen bak lecz o to ile km można przejechać gdy wskażnik pokazuje przedostatnią kreskę licząc od góry
1 kreska – pusty
2 kreska – ćwiartka baku
3 kreska – pół baku
itd...
Na razie nie jeżdziłem dużo ale zatankowany za 50zł+ to co wlał sprzedający(ok 20zł) przejechałem już 200km i wskazówka jest na ćwiartce, dlatego właśnie pytam ile można od tego momentu przejechać...
Wracając do sprężyn to fakt, wszyscy glebią a ja chce żeby urosła <lol>
Nie mogę jej garażować bo nie wjeżdzam do garażu przez to, że jest taka niska <killer> Ba mam nawet problem z wjazdem na podwórze :/
Ale fakt, że na trasie, którą jechałem "Piekielnie" 3ma się drogi i układ jezdny pokazuje pazurki
Zastanawiam się jeszcze nad rozrządem, który robiony był 20tyś km temu (sprawdzone i potwierdzone w serwisie)... Warto się brać za niego???
Przyznam, że funduszy na razie nie starczy ale przy wypłacie... ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez konrad278 » 2 cze 2009, 22:18

swap??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez /V6 » 3 cze 2009, 00:30

Dokładnie zakupiłem MX3 z silnikiem 2.0 V6 od 323F(podobno 144KM :P) ...
Dlatego chciałem się dowiedzieć ile oleju potrzeba przy wymianie w takim silniku bo 4l Valvoline już mam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez MRk » 3 cze 2009, 00:31

najwidoczniej ktoś wrzucił tam większy silnik :) może kupiłeś tą srebrną z allegro? z przyciemnionymi kloszami przednimi? ;)
co do spalania, skoro między jedną a drugą kreską to ok 10 litrów ,a pali ok 10 litrów/100 km ,to sobie policz ile Ci styknie :)
hmm u mnie też był 20 tys km temu robiony rozrząd..nie zauważyłem żeby pasek sie nadawał do wymiany, więc mam nadzieje ,że ten wpis w książce nie jest ściemą. niby zawsze warto powymieniać podstawowe rzeczy..no ale właśnie pytanie – ile się ma na to $ ;) jak masz obawy ,że auto nie sprawuje się tak jak należy...to pojedź do jakiegoś speca co by Ci sprawdził czy jest coś do wymiany ;)

to spytaj kolegi powyżej :) ma taki własnie silnik u siebie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323