Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Rafcio888 » 6 cze 2010, 22:28

Kolego "Hvil"
Jeśli miałbym bębny to bym tak napisał, ale mam tarcze z resztą sam byłem zdziwiony,ale cóż z jednej strony to i lepiej :D
Rafcio888
 

Postprzez BadBoy_89 » 6 cze 2010, 22:39

Ja tez w swoim mx 1,6 mam tarcze z tylu :) 96 r
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 22:22
Posty: 96
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r

Postprzez Bacon » 6 cze 2010, 22:40

No i z k8 można przejść na Kl-Ze a z 1.6 by trzeba by było wszytko i tak wyciągać od v-ki czyli nie opłacalne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez djArias » 6 cze 2010, 22:43

hahahks napisał(a):bierz V6 bo silniki rzedowe smierdza:P obadaj dokladnie przed zakupem najlepiej z jakims japonskim specem od mazd i kupuj!! 10 Pb 95 w miescie to standart... i trzeba sie pogodzic eh;/ K8 czyli 1.8V6 bo tylko takie bylo seryjnie szybko traci moc... 9- 10 sec do 100. bedzie fajnie:P to przez ta pojemnosc;/ ale brzmi:D nieziemsko... Raczej nie bierz 1.6 bo potem bedziesz pluł sobie w brode ze slabe i nie idzie...


Chyba twój silnik śmierdzi moja rzędówka ładnie pachnie kręci setki koło 8,5 i na trasie pali 7L...
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Bacon » 6 cze 2010, 22:55

djArias –> tylko że twoja jest po lekkim tuningu silnika z tego co widzę po opisie. Można tylko pogratulować takich osiągów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez kubik » 6 cze 2010, 23:00

djArias napisał(a):
moja rzędówka ładnie pachnie kręci setki koło 8,5 i na trasie pali 7L...


8,5 s do setki, coś mi się wierzyć nie chce...
Ostatnio edytowano 6 cze 2010, 23:02 przez kubik, łącznie edytowano 1 raz
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez djArias » 6 cze 2010, 23:02

Bacon napisał(a):djArias –> tylko że twoja jest po lekkim tuningu silnika z tego co widzę po opisie. Można tylko pogratulować takich osiągów :)

Nie w tym rzecz... chodzi o poziom dyskusji "rzędówki śmierdzą" to tak jakby kolega HaHaHKS powiedzial –> Polowa mazd mx-3 na tym forum śmierdzi bo są rzędówkami...
Malo tego w wypowiedzi kolegi HaHaHKS jest widoczny blad logiczny pisze on ze "rzędówki śmierdzą" po czym po chwili pisze ze jak sie uda kupic 1.8 ktore kreci setki w 9-10 sekund to bedzie dobrze...
a ostatnia sprawa "nie bierz 1.6 bo bedziesz sobie plul w brode" (czy jakos tak) –> znowu nie logiczny argument –> ja mam 1.6 i ani razu Sobie w brode nie naplulem...
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez djArias » 6 cze 2010, 23:06

kubik napisał(a):
djArias napisał(a):
moja rzędówka ładnie pachnie kręci setki koło 8,5 i na trasie pali 7L...


8,5 s do setki, coś mi się wierzyć nie chce...


To nie ;] hee ;] ;D wrzuce filmik niebawem :D bardzo ciekawie sie zrobilo na poziomie 1 i 2 biegu po przesunięciu odcięcia na 7500 ;]
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Bacon » 6 cze 2010, 23:06

No prawda jest taka ze silniki 1.6 uchodzą za sprawdzone i bardzo trwałe jednostki, a k8 to chyba najbardziej awaryjny silnik z serii K. Chociaż i tak jeżeli się o niego dba to nie stwarza żadnych problemów (podaje na sowim przykładzie). :)

P.s: No to czekamy na ten filmik bo jestem bardzo ciekawy jak kręcisz 1.6 wyżej niż V6 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez kubik » 6 cze 2010, 23:08

W sumie z tego co widzę na wykresie to przesunięcie mialo sens, bo u ciebie moc przy ponad 6krpm nadal rosnie ;) P.S. a pamiętaj, że na filmiku przyspieszenie jest zupełnie inne niż w rzeczywistości bo są przekłamania ;) u mnie setka na filmiku wychodzi w 9,7s, podejrzewam, że w rzeczywistości +/– sekunda gorzej jest :/
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez djArias » 6 cze 2010, 23:10

ale off topic wyszedl :D nie wazne –> ja musialem przesunąć bo niebawem wałki zakładam ostre :] ale to wszystko jak juz w koncu ogarne to powrzucam :D hy hy :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Bacon » 6 cze 2010, 23:13

Dobra trzeba trochę tu ogarnąć bo faktycznie OT się zrobiło...

gumiskm2354 wybierz tą na którą cię stać. Tylko musisz wybrać zdrowy egzemplarz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez kubik » 6 cze 2010, 23:23

Przy okazji zapytam, w jaki sposob przesunąć odcięcie obrotów? Wiem ze trzeba przelutowac bodajrze kwarc w kompie... Jak to Dokladnie wyglada?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez HKSze » 6 cze 2010, 23:27

DJ nie spinaj sie <faja> <głaszcze> Ja poprostu napisalem jak sadze i nie mialem zamiaru nikogo obrarzac <spoko> . nie ma co poronywac 4 do 6:P Dlatego napisalem ze bedzzie plul w brode bo co 2 dzien ktos odswierza watek swap z 1.6 na 1.8 co jest trudno wykonalne i czaso chłonne... wiec nie oplacalne. po drugie ty i twoj Mx jestescie wyjatkiem potwierdzajacym regule. zainwestowale dosc sporo czasu i $ a osiagi na poziomi V6 wiec z logicznego punktu widzenia lepiej poszukac V-ki niz R4. Ps. Jak by R4 DOHC byly takie [tiiit] to by szyscy chcieli je miec:P
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez loockas » 6 cze 2010, 23:37

Nie przesadzajcie z tym spalaniem 1.6. 6,5l/100 km w trasie i 8l/100km w mieście to chyba przy leciutkim naciskaniu gazu. 1,6 pali nie wiele mniej od 1.8. I czemu niby zakładanie gazu do 1.6 jest bezcelowe, a do 1.8 jest ok? Piszą ludzie takie bajki, a potem wychodzą z tego baśnie o LPG. 1,6 można tak samo dużo trzaskać km jak i 1.8 więc zakładanie gazu do tego silnika ma taki sam sens jak zakładanie go do każdego innego. Nie mieszajcie ludziom w głowach.

Co do tematu... Bierz V6 bo będziesz kiedyś żałował (jak ja), że tego nie zrobiłeś. Chyba, że masz w nosie osiągi i zależy ci tylko na sylwetce MX-3. Wtedy 1,6 jest jak znalazł. Wersja SOHC cechuję się bezawaryjnością, dużą dostępnością części z racji występowania tego silnika w nadwoziu BG oraz niewielkim kosztom ewentualnych napraw. Z minusów muszę zwrócić uwagę na dość cherlawe zbieranie się z dołu. Można powiedzieć, że od dołu to się wcale nie zbiera. Ja zmieniam biegi przy 3-3,5rpm w normalnej jeździe. DOHC wypada tutaj podobno lepiej. Jechałem tą wersją i przyznam, że jest na pewno lepsza od SOHC. Na plus to, że to nowsza konstrukcja. Po czym najlepiej poznać? Tak jak kolega napisał po pokrywie zaworów. DOHC będzie znacznie szersza i pisze na niej DOHC. Inną cechą rozpoznawczą jest wnętrze auta. DOHC były po lifcie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez HKSze » 6 cze 2010, 23:42

loockas napisał(a):Co do tematu... Bierz V6 bo będziesz kiedyś żałował (jak ja), że tego nie zrobiłeś. Chyba, że masz w nosie osiągi i zależy ci tylko na sylwetce MX-3.



widzisz DJ... Nie tylko ja tak sadze...
Ostatnio edytowano 6 cze 2010, 23:52 przez HKSze, łącznie edytowano 1 raz
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez loockas » 6 cze 2010, 23:46

Mnie się przez dwa la ta wydawało, że tylko na sylwetce mi zależy i w sumie tak jest po części nadal... ale mocy ciutek brakuje. Dlatego rozważam co chwilę swapa na 1,8 z BG GT. Kłóci się to jednak co chwilę z chęcią sprzedaży auta... i tak w kółko.

Dodam jeszcze od siebie, że znalezienie zadbanego B6 może okazać się bardziej karkołomne niż znalezienie zdrowego K8... Ludzie pociskają tym jeszcze bardziej, bo to niby "sportowe" auto. Prawda jest okrutna. Żadna wersja silnikowa nie jest sportowym autem. Tym bardziej B6 ;)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez loockas » 7 cze 2010, 00:02

Ja mam bębny. Wersje z ABS miały tarcze. Ja jeszcze miałem taki "bajer" jak szyby na korbkę i brak el. regulacji świateł :P

Co do temp. To chyba jest ok. U mnie też dość szybko się podnosi. Dochodzi lekko za połowę i tak już zostaje. Raczej wszystko jest w porządku. Wentylator się raz na jakiś czas włącza.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Zwierzak » 7 cze 2010, 00:10

MX-3 1.6 to auto ze sportowym wyglądem 1.8.v6 ze sportowym wyglądem i pazurem. co do awaryjności sie niewypowiem bo jak na mój rozum to ciężko na polskich drogach zajechać V6 , ale polak potrafi. Ja właśnie ogarniam moją v6 po poprzednim właścicielu, trochę to kosztuje ale warto. Jeśli chodzi o 1.6 SOHC i DOHC tak jak wyżej różnicy dużej nie ma jesli chodzi o osiągi, ale brałbym DOHC zawsze troche młodszy silnik, co w sumie nie oznacza że w lepszym stanie, ale zawsze większa szansa
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 20:39
Posty: 26

Postprzez loockas » 7 cze 2010, 00:17

Tak jak dareczeq napisał. Szukać stanu, a nie auta ;) Czasem starsze może okazać się dużo zdrowsze. A remoncik MX'a trochę kosztuje. Zawieszenie chyba wychodzi najdrożej w całej zabawie. No ale robisz raz i powinno być na wiele km spokój. Ja generalnie jestem zadowolony. Mimo małej mocy uwielbiam jeździć tym samochodem, nawet strutym gazem :P Już nie długo druga wymiana rozrządu w mojej karierze ;)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323