Jeśli miałbym bębny to bym tak napisał, ale mam tarcze z resztą sam byłem zdziwiony,ale cóż z jednej strony to i lepiej
Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje
Kolego "Hvil"
Jeśli miałbym bębny to bym tak napisał, ale mam tarcze z resztą sam byłem zdziwiony,ale cóż z jednej strony to i lepiej
Jeśli miałbym bębny to bym tak napisał, ale mam tarcze z resztą sam byłem zdziwiony,ale cóż z jednej strony to i lepiej
-
Rafcio888
hahahks napisał(a):bierz V6 bo silniki rzedowe smierdza:P obadaj dokladnie przed zakupem najlepiej z jakims japonskim specem od mazd i kupuj!! 10 Pb 95 w miescie to standart... i trzeba sie pogodzic eh;/ K8 czyli 1.8V6 bo tylko takie bylo seryjnie szybko traci moc... 9- 10 sec do 100. bedzie fajnie:P to przez ta pojemnosc;/ ale brzmi:D nieziemsko... Raczej nie bierz 1.6 bo potem bedziesz pluł sobie w brode ze slabe i nie idzie...
Chyba twój silnik śmierdzi moja rzędówka ładnie pachnie kręci setki koło 8,5 i na trasie pali 7L...
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
djArias napisał(a):
moja rzędówka ładnie pachnie kręci setki koło 8,5 i na trasie pali 7L...
8,5 s do setki, coś mi się wierzyć nie chce...
Ostatnio edytowano 6 cze 2010, 23:02 przez kubik, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Bacon napisał(a):djArias –> tylko że twoja jest po lekkim tuningu silnika z tego co widzę po opisie. Można tylko pogratulować takich osiągów
Nie w tym rzecz... chodzi o poziom dyskusji "rzędówki śmierdzą" to tak jakby kolega HaHaHKS powiedzial –> Polowa mazd mx-3 na tym forum śmierdzi bo są rzędówkami...
Malo tego w wypowiedzi kolegi HaHaHKS jest widoczny blad logiczny pisze on ze "rzędówki śmierdzą" po czym po chwili pisze ze jak sie uda kupic 1.8 ktore kreci setki w 9-10 sekund to bedzie dobrze...
a ostatnia sprawa "nie bierz 1.6 bo bedziesz sobie plul w brode" (czy jakos tak) –> znowu nie logiczny argument –> ja mam 1.6 i ani razu Sobie w brode nie naplulem...
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
kubik napisał(a):djArias napisał(a):
moja rzędówka ładnie pachnie kręci setki koło 8,5 i na trasie pali 7L...
8,5 s do setki, coś mi się wierzyć nie chce...
To nie ;] hee ;] ;D wrzuce filmik niebawem
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
No prawda jest taka ze silniki 1.6 uchodzą za sprawdzone i bardzo trwałe jednostki, a k8 to chyba najbardziej awaryjny silnik z serii K. Chociaż i tak jeżeli się o niego dba to nie stwarza żadnych problemów (podaje na sowim przykładzie). 
P.s: No to czekamy na ten filmik bo jestem bardzo ciekawy jak kręcisz 1.6 wyżej niż V6
P.s: No to czekamy na ten filmik bo jestem bardzo ciekawy jak kręcisz 1.6 wyżej niż V6
- Od: 4 cze 2009, 15:32
- Posty: 171
- Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)
W sumie z tego co widzę na wykresie to przesunięcie mialo sens, bo u ciebie moc przy ponad 6krpm nadal rosnie
P.S. a pamiętaj, że na filmiku przyspieszenie jest zupełnie inne niż w rzeczywistości bo są przekłamania
u mnie setka na filmiku wychodzi w 9,7s, podejrzewam, że w rzeczywistości +/– sekunda gorzej jest :/
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Przy okazji zapytam, w jaki sposob przesunąć odcięcie obrotów? Wiem ze trzeba przelutowac bodajrze kwarc w kompie... Jak to Dokladnie wyglada?
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
DJ nie spinaj sie
Ja poprostu napisalem jak sadze i nie mialem zamiaru nikogo obrarzac
. nie ma co poronywac 4 do 6:P Dlatego napisalem ze bedzzie plul w brode bo co 2 dzien ktos odswierza watek swap z 1.6 na 1.8 co jest trudno wykonalne i czaso chłonne... wiec nie oplacalne. po drugie ty i twoj Mx jestescie wyjatkiem potwierdzajacym regule. zainwestowale dosc sporo czasu i $ a osiagi na poziomi V6 wiec z logicznego punktu widzenia lepiej poszukac V-ki niz R4. Ps. Jak by R4 DOHC byly takie [tiiit] to by szyscy chcieli je miec:P


Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
Nie przesadzajcie z tym spalaniem 1.6. 6,5l/100 km w trasie i 8l/100km w mieście to chyba przy leciutkim naciskaniu gazu. 1,6 pali nie wiele mniej od 1.8. I czemu niby zakładanie gazu do 1.6 jest bezcelowe, a do 1.8 jest ok? Piszą ludzie takie bajki, a potem wychodzą z tego baśnie o LPG. 1,6 można tak samo dużo trzaskać km jak i 1.8 więc zakładanie gazu do tego silnika ma taki sam sens jak zakładanie go do każdego innego. Nie mieszajcie ludziom w głowach.
Co do tematu... Bierz V6 bo będziesz kiedyś żałował (jak ja), że tego nie zrobiłeś. Chyba, że masz w nosie osiągi i zależy ci tylko na sylwetce MX-3. Wtedy 1,6 jest jak znalazł. Wersja SOHC cechuję się bezawaryjnością, dużą dostępnością części z racji występowania tego silnika w nadwoziu BG oraz niewielkim kosztom ewentualnych napraw. Z minusów muszę zwrócić uwagę na dość cherlawe zbieranie się z dołu. Można powiedzieć, że od dołu to się wcale nie zbiera. Ja zmieniam biegi przy 3-3,5rpm w normalnej jeździe. DOHC wypada tutaj podobno lepiej. Jechałem tą wersją i przyznam, że jest na pewno lepsza od SOHC. Na plus to, że to nowsza konstrukcja. Po czym najlepiej poznać? Tak jak kolega napisał po pokrywie zaworów. DOHC będzie znacznie szersza i pisze na niej DOHC. Inną cechą rozpoznawczą jest wnętrze auta. DOHC były po lifcie.
Co do tematu... Bierz V6 bo będziesz kiedyś żałował (jak ja), że tego nie zrobiłeś. Chyba, że masz w nosie osiągi i zależy ci tylko na sylwetce MX-3. Wtedy 1,6 jest jak znalazł. Wersja SOHC cechuję się bezawaryjnością, dużą dostępnością części z racji występowania tego silnika w nadwoziu BG oraz niewielkim kosztom ewentualnych napraw. Z minusów muszę zwrócić uwagę na dość cherlawe zbieranie się z dołu. Można powiedzieć, że od dołu to się wcale nie zbiera. Ja zmieniam biegi przy 3-3,5rpm w normalnej jeździe. DOHC wypada tutaj podobno lepiej. Jechałem tą wersją i przyznam, że jest na pewno lepsza od SOHC. Na plus to, że to nowsza konstrukcja. Po czym najlepiej poznać? Tak jak kolega napisał po pokrywie zaworów. DOHC będzie znacznie szersza i pisze na niej DOHC. Inną cechą rozpoznawczą jest wnętrze auta. DOHC były po lifcie.
loockas napisał(a):Co do tematu... Bierz V6 bo będziesz kiedyś żałował (jak ja), że tego nie zrobiłeś. Chyba, że masz w nosie osiągi i zależy ci tylko na sylwetce MX-3.
widzisz DJ... Nie tylko ja tak sadze...
Ostatnio edytowano 6 cze 2010, 23:52 przez HKSze, łącznie edytowano 1 raz
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
Mnie się przez dwa la ta wydawało, że tylko na sylwetce mi zależy i w sumie tak jest po części nadal... ale mocy ciutek brakuje. Dlatego rozważam co chwilę swapa na 1,8 z BG GT. Kłóci się to jednak co chwilę z chęcią sprzedaży auta... i tak w kółko.
Dodam jeszcze od siebie, że znalezienie zadbanego B6 może okazać się bardziej karkołomne niż znalezienie zdrowego K8... Ludzie pociskają tym jeszcze bardziej, bo to niby "sportowe" auto. Prawda jest okrutna. Żadna wersja silnikowa nie jest sportowym autem. Tym bardziej B6
Dodam jeszcze od siebie, że znalezienie zadbanego B6 może okazać się bardziej karkołomne niż znalezienie zdrowego K8... Ludzie pociskają tym jeszcze bardziej, bo to niby "sportowe" auto. Prawda jest okrutna. Żadna wersja silnikowa nie jest sportowym autem. Tym bardziej B6
Ja mam bębny. Wersje z ABS miały tarcze. Ja jeszcze miałem taki "bajer" jak szyby na korbkę i brak el. regulacji świateł 
Co do temp. To chyba jest ok. U mnie też dość szybko się podnosi. Dochodzi lekko za połowę i tak już zostaje. Raczej wszystko jest w porządku. Wentylator się raz na jakiś czas włącza.
Co do temp. To chyba jest ok. U mnie też dość szybko się podnosi. Dochodzi lekko za połowę i tak już zostaje. Raczej wszystko jest w porządku. Wentylator się raz na jakiś czas włącza.
MX-3 1.6 to auto ze sportowym wyglądem 1.8.v6 ze sportowym wyglądem i pazurem. co do awaryjności sie niewypowiem bo jak na mój rozum to ciężko na polskich drogach zajechać V6 , ale polak potrafi. Ja właśnie ogarniam moją v6 po poprzednim właścicielu, trochę to kosztuje ale warto. Jeśli chodzi o 1.6 SOHC i DOHC tak jak wyżej różnicy dużej nie ma jesli chodzi o osiągi, ale brałbym DOHC zawsze troche młodszy silnik, co w sumie nie oznacza że w lepszym stanie, ale zawsze większa szansa
- Od: 3 kwi 2010, 20:39
- Posty: 26
Tak jak dareczeq napisał. Szukać stanu, a nie auta
Czasem starsze może okazać się dużo zdrowsze. A remoncik MX'a trochę kosztuje. Zawieszenie chyba wychodzi najdrożej w całej zabawie. No ale robisz raz i powinno być na wiele km spokój. Ja generalnie jestem zadowolony. Mimo małej mocy uwielbiam jeździć tym samochodem, nawet strutym gazem
Już nie długo druga wymiana rozrządu w mojej karierze 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości