Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez /V6 » 3 cze 2009, 00:48

THX za szybką odpowiedż...
Tak kupiłem tą srebrną z przyciemnianymi kloszami przednimi i tylnimi.... :D Na fotkach prezentuje się znacznie gorzej choć jak każde używane (15 letnie) auto posiada swoje drobne wady...
Mechanicznie sprawna w 99%
Silnik czysty, na razie nie kapie ale to się okaże po zmianie oleju :|
Właśnie to spalanie mnie dziwi...bo sprzedający zatankował za ok 20zł+50zł (ja)i 200km zrobione a wskazówka spadła do poziomu przed zakupem czyli ta ćwiartka :p...
Sprzedawca uprzedzał,że od tego momentu można jeszcze spokojnie 70km zrobić ale chciałem się dokładnie upewnić aby nie mieć żadnej niespodzianki :)
A co do rozrządu to pasek wygląda jak "nówka", nie po przycierany... więc się zastanawiam. A był zmieniany "prawie" kompletny. Jedynie pompa wody nie była ruszana. I to mnie martwi. Mam rację????
Ostatnio edytowano 3 cze 2009, 01:01 przez /V6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez MRk » 3 cze 2009, 00:57

za ile w końcu poszła? ;) jakiś czas temu stała na dobrych felach(chrom...o ile to ta) :) ale pewnie oddał Ci ją z fabrycznymi?
wiesz, tak naprawdę wszystko zależy od tego ile waży Twoja noga :) w mieście mimo wszystko wypić sobie lubi...ale na trasie jak nie dźgasz jej za bardzo to można się milo zaskoczyć :) ja swoją kupiłem w zimę i wiadomo jak to na początku, chciało się sprawdzić co potrafi...to ojj...masakra..piła chyba więcej ode mnie :D hehehe
oby Ci dobrze służyła :) dlatego dbaj o nią! :)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez /V6 » 3 cze 2009, 01:09

Ceny nie będę podawał tak dla formalności :P
Fabryczne fele "15" po lifcie w IDEALNYM stanie!!! (w chromie nie stała)
Na trasie 70km przeważnie 80-90km/h chwilami 140-160 :P (jak mi GOLF, BMW zawadził).
W tych zrobionych 200km kilka x do 7rpm na 3 biegach... Ale to nie ja tylko znajomy, który MX3 miał rok temu...
A moja noga waży tyle ile "dołków" jest w drodze <lol>
W swoich okolicach "pozamiejskich" przy tak twardym zawieszeniu jeżdzę w granicach 40-110 (85%-15%)...
Takie drogi!!!
W najbliższym czasie postaram się "cyknąć" JEJ kilka PROFF fotek jak mi pozwoli oczywiście :P
Przed wczoraj wychodząc z "TESCO "kilka osób robiło JEJ foty bo się bardzo rzuca w oczy :D (Ryjem ryje glebe <lol> – tak usłyszałem od gości)....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez MRk » 3 cze 2009, 01:17

no ok :) bo widziałem ,że trochę koleś zjechał...ostatecznie do 9100..no ale nieważne ;)
tez mam poliftową wersję z fabrycznymi felgami i trzymają sie dobrze :) ponoć są dość wytrzymałe i na zimę sie nadają ;)
"GOLF, BMW zawadził" ojjj tak..tych lpg-owców trzeba prać :D hehehe
w kuj-pom też tragedia z drogami..ale powoli zaczyna być coraz lepiej :) teraz tylko dobrze zarabiać i ładować $$$ a Mazdzioche hehe
"ryjem ryje glebe" kurde a na zdjęciach nie wyglądała na aż tak zglebioną :) no cóż, w Niemczech przeważnie chyba zakladają 65/65 lub 65/45 ,wystarczy popatrzeć na dostępne sprężyny :) u nas zazwyczaj 45 lub nawet 35 ;) w sumie duży lacz i -35mm wydaje mi sie być w sam raz ;)
lece w kime :) pzdr!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez /V6 » 3 cze 2009, 01:31

No ja się zdziwiłem bo myślałem, że 35mm bądż MAX 45mm jest obniżona a TU 65mm przód i tył 45 (wydaje mi sie, że jest 65/65 a nie 65/45 :( ) Ale tył w jeżdzie nie przeszkadza!!! A przód masakra :P
Ale sprężyny 45mm już mam, kwestia czasu i nie będę zwalniał przy każdym dołku, studzience, czy "spowalniaczu"...
Szczerze to najmniejszy "Policjant" sprawia JEJ trudność z przejechaniem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez MRk » 3 cze 2009, 13:30

załóż i zdaj relacje jak się jeździ :)
ps. ospolejrowanie masz fabryczne no nie? czyli pakiet V6 ?
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez /V6 » 3 cze 2009, 14:14

W przeciągu 2 tygodni mam nadzieje, że "urośnie" o 2-2.5cm :P
Jedna pojawił się dość duży problem a mianowicie "wyciek oleju" :(
Przed kupnem sprawdzałem uważnie na kanale i silnik był suchutki (nawet po długiej jezdzie) a auto przeglądałem prawie 3.5h... Dzisiaj zauważyłem, że ubyło sporo oleju i pod spodem widać, że lekko cieknie :(
20tyś temu wymieniane były uszczelki pod głowicami L+R, pokryw zaworowych L+R i kolektora ssącego. Możliwe, że któraś z uszczelek się sypie (nie znam się dokładnie)...
Z początku się przestraszyłem, że tyle oleju mi pali a tutaj poci...
Teraz muszę zlokalizować dokładnie wyciek i naprawić, kwestia tylko jaki koszt tego będzie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez MRk » 3 cze 2009, 14:22

to samo miałem...nadal mi coś ubywa go...ale pomiar spalin był całkowicie w normie...jednakże ponoć skrzynia była brudna od oleju i pokrywa zaworów...także pewnie mam też uszczelke na zaworach do wymiany i ponoć jakąś uszczelke na półosi pod skrzynią biegów...same uszczelki to kwestia kilkudziesięciu złotych, tylko że roboty od ch...a
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez /V6 » 3 cze 2009, 15:05

Trochę mi ulżyło bo wyciek nie okazał się tak tragiczny jak rano sprawdzałem...
Rano odpaliłem go na min i po 2godzinach sprawdzałem olej to wyszło mi na LOW <killer> ALe póżniej pojeżdziłem trochę i postawiłem auto. Olej się rozgrzał i przy postoju cały ściekł i wyszło FULL... Fakt, że "koreczek" dolałem ale raczej nie podniosło by to poziomu oleju z LOW na FULL :P...
Więc wyciek jest bo widać pod spodem ale nie tak tragiczny jak rano myślałem...

W kwestii spojlerów...
Przód, tył seria V6, progi dorabiane i brakuje dokładek ale wygląda na znacznie niższą ...
Wszystkie problemy postaram się rozwiązać za jednym zamachem u mechanika...
-wymiana oleju +filtr
-podwyższenie przodu o 2-2.5cm
-usunięcie wycieku oleju

To na początek... i LAĆ LAĆ LAĆ PB95 żeby nie płakała... <lol>
Tylko kasy na razie brak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez MRk » 3 cze 2009, 15:14

między Full a Low jest litr różnicy ;) co do sprawdzania stanu oleju to są różne szkoły. jedni sprawdzają po kilku min po wyłączeniu silnika, inni po kilku godzinach..tak czy siak, V6 mimo wszystko lubią olej ;) a jak na kilkunastoletnie auta to hmm uszczelki są już wysłużone i trzeba im wybaczyć ;)
ojjj też mam sporo planów co do swojej :) stożek już leży, do zamówienia części potrzebne do złożenia całego CAI, wydech też już leży gotowy do założenia. pomysłów jest o wiele więcej ,tylko właśnie kasy niewiele, a jeszcze teraz doszła mi hmm pewna "kara" do zapłaty za moich klientów..także będę w plecy co najmniej 7 stów...ojjj boli głupota innych ludzi...
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez /V6 » 3 cze 2009, 16:58

hehe
No ja stożek mam :D
wydech również "[tiiit]" buuczy :D. Na postoju wydaje (jak dla mnie idealne brzmienie) jednak przy jeżdzie do 3rpm w samochodzie nie da się wytrzymać, głowa pęka...
W sumie wymienił bym na standard od MX3 i na pewno to zrobię bo muzykę mi zagłusza :P
A co do oleju to pomiary robiłem na nie równym terenie więc wyniki mylne.
Dzisiaj wjechałem nareszcie do garażu <lol> więc sprawdzę na równym
Aktualnie rozbiorem dzwi w celu podłączenia głośników... Na dowrzu nie dawało rady, tak piz....
;)
Tylu przewodów jeszcze nie widziałem w dodatku tak pomieszanych...
Przewody zanim dojdą do radia od głośnika kilka razy zmieniają kolor :| więc trzeba je wywalić i wstawić bezpośrednie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez MRk » 3 cze 2009, 17:17

załóż porządne CA :D hehe to nie będziesz musiał wymieniać tłumika ;)
ja zamówiłem dedykowany ultera :) i tak sobie leży od kilku dni na stole ;P ciekawy jestem brzmienia :) bo seria fakt jest cichutka i baaardzo przyjemna dla ucha. w środku słychać jak V6 pracuje ;) mam nadzieje że nie zawiodę się na nowym tłumiku. ale nie spieszy mi się aż tak, bo pierw chcę pojechać na hamownię żeby sprawdzić ile koników uciekło ze stadniny po 15 latach ;) tym bardziej że moje auto to totalna seria ;)
jeśli auto stało pod górkę to na pewno pokazało Ci mniej oleju niż powinno ;)
heh też miałem u siebie pogmatwane w elektryce...jakiś spec który próbował odłączyć immo, coś pomieszał chyba i zegarek oraz światło w zapalniczce mi sie nie wyłączało wcale :/ no i radio mogłem włączyć w każdej chwili ;) 2 x mi akus siadł od tak sobie...
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez /V6 » 3 cze 2009, 19:12

No tak się składa, że części do MX3 mam od braciaka, swoją sprzedał bo szykował jej się kapitalny remont silnika, lakieru itd :P
Sprężyny, i układ wydechowy ma więc po problemie. Jedynie mocowanie do niego muszę dokupić... Ja wolę ciszę w środku a nie BUUUUUUUU <killer> do 3rpm :|
Dzwięk standardu mi się podoba :)
No elektrykę od audio mam tak zagmatwaną, że szok... Ale nie dziwie się, w aucie był zestaw za kilkanaście tyś. jedynie co to przewody po nim zostały ;)
A ja z nimi walczę i usuwam wszystko co nie potrzebne, żeby to miało ręce i nogi...
No ja mam oświetlony zamek od kierowcy (wejście na kluczyk <--to standard jest :| ???) i radio również w każdej chwili mogę włączyć...
Wejście na zapalniczkę podświetlone ok ale zapalniczki nie mam (wyrzucona bo nie palący) i dla mnie to dobre rozwiązanie... Nie palę... No stress :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez MRk » 3 cze 2009, 19:39

"swoją sprzedał bo szykował jej się kapitalny remont silnika, lakieru itd" – na takich sprzedawców trzeba uważać :D

"No ja mam oświetlony zamek od kierowcy" – szczerze mówiąc nie wiem czy to standard, bo qmpel w swojej 323F BA tak ma...ja może też powinienem mieć ,ale mogą być przepalone żaróweczki...

też nie palę, ale coś mi osłabiało akumulator i to możliwe że właśnie włączone podświetlenie zegarka, zapalniczki itp. chociaż pobór prądu jest raczej niewielki...także kto wie czy akusa też nie muszę wymienić...
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez MRk » 4 cze 2009, 10:56

nie pisałem o WSZYSTKICH samochodach tej marki :> chyba to jest oczywiste co miałem na myśli? czyli te dyskotekowe calibry, golfy, e36tki , które mają pierdzące i bimbające pod zderzakiem kominy zamiast solidnych tłumików, trzepaki zamiast (o ile) spojlerów, zagazowane 1.6 które udaje nie wiadomo co dzięki naklejkom typu M3 ,GTi itp itd mimo że to nadal tylko naklejki, odklejającą się folię przyciemniającą, świecące wentylki itp itd przykładów mozna wymieniać wiele i skidmarksie jeśli Ci się taki tjunink podoba to nie ja mam problemy z fantazją ;) a jeśli myślałeś ,że się doczepiłem wszystkich modeli tych aut (nawet zrobionych z klasą) to się grubo pomyliłeś :)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez /V6 » 4 cze 2009, 16:33

Znam 2 MX3 V6 z sekwencjami LPG i auta sprawują się całkiem nieżle... Nie wiem jak to jest z tymi silnikami V6 i gazem ale jeden z właścicieli V6 z LPG (sam jest gazownikiem i ma swój zakład :P) mówi, że "to jest kwestia dobrania odpowiedniej instalacji i można śmigać"... Sam przejechał 35tyś na gazie i samochód sprawuje się całkiem nieżle muszę przyznać...
Druga V6 ma przejechane dopiero 15tyś i też zero problemów...

Ja nie mam w planach LPG no chyba, że zacznie mnie przerastać utrzymanie w co nie wierzę :P
Dzisiaj tankowałem (przed wczoraj 4.32za l. dzisiaj 4.46l <killer>)pod korek to weszło mi 26.5l PB95 a z tego co się orientuję to chyba 42 bądż 44l wchodzi do baku... Dobrze prawię????
To by oznaczało,że miałem jeszcze dobre 14l a wskazówka pokazywała ćwiartkę baku...
I dzisiaj po raz kolejny lekko przyorałem <glupek2> Niech leją te asfalty przede mną bo nie chce JEJ podnosić... Tak pięknie wygląda <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez adidom » 4 cze 2009, 16:51

Bak to 50l, oleju do silnika z filtrem wchodzi 4,3l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez /V6 » 4 cze 2009, 17:00

adidom
O kurde :|
To może zwalony jest wskażnik... Bo przed tankowaniem cały czas wskazywał na 2 kreskę od dołu czytaj "ćwiartka baku" i tylko 26.5l benzyny weszło...

Czyli muszę dokupić oleju bo braknie...
Thx za odpowiedż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez adidom » 4 cze 2009, 17:31

4l wychodzi tak troszke ponizej polowy bagnetu, dokup litra i bedziesz mial na dolewke :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Rain » 4 cze 2009, 17:38

/V6 dobre masz wskazanie tak pi razy oko, bo w mx3 skala na wskaźniku poziomu paliwa ma cztery podziałki po 10 litrów + 10 litrów rezerwy które nie są uwzględnione na skali, od momentu zapalenia się ciągłego "finansowego" masz wiadomość, że w baku jest +/– 10 litrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 21:13
Posty: 57
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: Mx-3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323