Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.
Poradziłem sobie z tym, dzięki Majki.
Mam takie pytanie. Miałem problemy z dławieniem się silnika, myślałem, ze to problem świec i kabli, ale wymieniłem an nówki denso i ngk, ale niestety to nie to... Sprawa wygląda tak: Problem pojawia się jak jest mało wachy, swieci się rezerwa, skręcam, wciskam sprzęgło, redukuje, odpuszczam sprzegło daje gazu i 2-3 sek bez reakcji, a potem szarpnięcie i jedzie. Problem tez jest gdy np mam jakiś tam bieg, chce zakręcić trochę wyżej, kręce, kręce i jest tak jakby przerywanie mimo, ze nie odpuszczma nogi. Co to może być, już nie mam pomysłu...
Czy to może być dolot powietrza? Bo zauważyłem, że w dolocie nie mam uszczelki w tym łączeniu z obudową filtra a pierwszą częścią dolotu. Może być tak, że dostaje za dużo powietrza? Już nie wiem co to może być...
Mam takie pytanie. Miałem problemy z dławieniem się silnika, myślałem, ze to problem świec i kabli, ale wymieniłem an nówki denso i ngk, ale niestety to nie to... Sprawa wygląda tak: Problem pojawia się jak jest mało wachy, swieci się rezerwa, skręcam, wciskam sprzęgło, redukuje, odpuszczam sprzegło daje gazu i 2-3 sek bez reakcji, a potem szarpnięcie i jedzie. Problem tez jest gdy np mam jakiś tam bieg, chce zakręcić trochę wyżej, kręce, kręce i jest tak jakby przerywanie mimo, ze nie odpuszczma nogi. Co to może być, już nie mam pomysłu...
Czy to może być dolot powietrza? Bo zauważyłem, że w dolocie nie mam uszczelki w tym łączeniu z obudową filtra a pierwszą częścią dolotu. Może być tak, że dostaje za dużo powietrza? Już nie wiem co to może być...
- Od: 20 mar 2011, 10:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
A może filtr paliwa?
W tym przypadku nieszczelny dolot raczej odpada. Jeżeli szarpanie pojawiałoby się przy niskich obrotach, albo ewentualnie przy ruszaniu to wtedy możesz szukać winy w dolocie. Tak czy inaczej brakującą uszczelkę w dolocie warto "zainstalować". W miejscu o którym mówisz o ile dobrze pamiętam powinna być uszczelka w postaci gąbki
jarsoN napisał(a):Problem tez jest gdy np mam jakiś tam bieg, chce zakręcić trochę wyżej, kręce, kręce i jest tak jakby przerywanie mimo, ze nie odpuszczma nogi.
W tym przypadku nieszczelny dolot raczej odpada. Jeżeli szarpanie pojawiałoby się przy niskich obrotach, albo ewentualnie przy ruszaniu to wtedy możesz szukać winy w dolocie. Tak czy inaczej brakującą uszczelkę w dolocie warto "zainstalować". W miejscu o którym mówisz o ile dobrze pamiętam powinna być uszczelka w postaci gąbki
zregenerowałem halogeny przeciwmgielne ale po ich zamontowaniu nie wiem czemu nie świecą
dioda/żaróweczka na guziku który odpowiada za wł/wył halogenów tez się nie zapala po wcisnięciu
ktos spotkał sie z tym lub wie co sprawdzić w takim przypadku?
przekaźnik słychać, bezpieczniki sprawdzone, napięcia na przewodach które są do halogenu nie ma
tylne przeciwmgielne tez nie działają a działały
czy przekaźnik jest jeden od przednich i tylnych
czy na tył przekaźnik jest osobno? bo jezeli jeden to mozliwe że to by bylo rozwiązanie
dioda/żaróweczka na guziku który odpowiada za wł/wył halogenów tez się nie zapala po wcisnięciu
ktos spotkał sie z tym lub wie co sprawdzić w takim przypadku?
przekaźnik słychać, bezpieczniki sprawdzone, napięcia na przewodach które są do halogenu nie ma
tylne przeciwmgielne tez nie działają a działały
czy przekaźnik jest jeden od przednich i tylnych
czy na tył przekaźnik jest osobno? bo jezeli jeden to mozliwe że to by bylo rozwiązanie

Zobacz przekźnik, zdaje mi się, że jest to ten sam. Dźwięk przy włączaniu obu świateł dochodzi z tego samego kierunki.
Mam pytanie, czy istnieją może jakieś zamienniki siłowników klapy tylnej? Moje kompletnie padły, a klapa ciężka...
Mam pytanie, czy istnieją może jakieś zamienniki siłowników klapy tylnej? Moje kompletnie padły, a klapa ciężka...
- Od: 20 mar 2011, 10:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
jarsoN napisał(a):Po prostu dokończyły żywota po zimie, w ogóle nie trzymają, Bez lotki, bez półki. Cięzko idzie do góry i szybko upada, zwykle na głowe. Więc trzeba wymienić
.
Na bank są, jak kupowałem swoją magdę to nowe były zmieniał poprzedni właściciel. Ale musisz poszukać bo za h... nie pamiętam z czego to było.
jarsoN napisał(a):Zobacz przekźnik, zdaje mi się, że jest to ten sam. Dźwięk przy włączaniu obu świateł dochodzi z tego samego kierunki.
a jest ktoś w stanie mi powiedzieć gdzie go szukać
oby to był przekaznik walnięty bo nie uśmiechałoby mi sie wyciągać całej instalacji hehe
Edit:
i jak nikt nie wie gdzie dokładnie znajduję się przekaźnik od św. przeciwmgielnych?
edit 2 :
znalazłem 3 puche z bezpiecznikami
skonczyło sie na spalonym bezpieczniku jednak
Edit:
i jak nikt nie wie gdzie dokładnie znajduję się przekaźnik od św. przeciwmgielnych?
edit 2 :
znalazłem 3 puche z bezpiecznikami
D4NI3L napisał(a):znalazłem 3 puche z bezpiecznikami skonczyło sie na spalonym bezpieczniku jednak
A gdzie jest ta trzecia??
Jedna pod maską, druga "pod nogami" kierowcy, a ta ostatnia??
haha
jak jest skrzynka z bezpiecznikami w kabinie to nad tą skrzynką jest jeszcze jedna ale o połowę mniejsza skrzynka trzeba się niestety głęboko wcisnąć aby ją zobaczyć
Bezpiecznik od przciwmgielnych podpisany jest jako "Fog" czyli mgła
jak jest skrzynka z bezpiecznikami w kabinie to nad tą skrzynką jest jeszcze jedna ale o połowę mniejsza skrzynka trzeba się niestety głęboko wcisnąć aby ją zobaczyć
Bezpiecznik od przciwmgielnych podpisany jest jako "Fog" czyli mgła
Łeee o tej to wiedziałem
tylko wydawało mi się, że to jest ta sama w której są pozostałe bazpieczniki
Tak czy inaczej dobrze, że się znalazła 
robiłeś test lambdy na kompie aby sprawdzić czy jest na bogato czy ubogo?
TEST Sondy lambda
Ta sama dioda LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.Jeśli świeci-mieszanka bogata,sygnał z sondy powyżej 0,5 V.Jesli zgaszona-mieszanka uboga,sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną,jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
TEST Sondy lambda
Ta sama dioda LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.Jeśli świeci-mieszanka bogata,sygnał z sondy powyżej 0,5 V.Jesli zgaszona-mieszanka uboga,sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną,jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
No właśnie nie robiłem. Ale poprzednią sondę miałem walniętą. Mieszanka była bardzo bogata, zapach spalin pachniał jak benzyna prosto z dystrybutora, teraz spaliny pachną normalnie, tak jak powinny.
- Od: 20 mar 2011, 10:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
daj znać jak sprawdzisz 
witam wszystkich jestem nowy na forum ma taki problem wymieniam sprężyny z przodu i nie wiem jak je ustawić w górnym mocowaniu bo tam niema żadnego w żłobienia tak jak na dole amortyzatora nie wiem czy jest tam jakiś znak czy coś i jak ustawić tom gumę z tymi śrubami i cyplem też nie wiem nadwozie mam mx-3 ec silnik 1,8 v6 z góry przepraszam za ortografie jestem dyslektykiem puszę moderatora żeby tego tematu nie usuwał bo to ustawienie sprężyny jest damnie bardzo ważne bo jestem w kropce a samochód jest mi potrzebny na już .
z góry dziękuje i przepraszam za pisownie
Edit by D4NI3L:
poprawiłem ci temat
z góry dziękuje i przepraszam za pisownie
Edit by D4NI3L:
poprawiłem ci temat
-
szerszeni87
Nie ma specjalnie znaczenia, byle by były względem siebie symetrycznie.
Ustawieniem tych poduch reguluje się kąty pochyleń.
W załączniku masz fragment z manuala.
Ustawieniem tych poduch reguluje się kąty pochyleń.
W załączniku masz fragment z manuala.
- Załączniki
-
1.pdf
- (47.52 KiB) Pobrane 68 razy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość