Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez D4NI3L » 29 gru 2011, 20:18

lukipietras napisał(a):Przed chwilą wymieniałem jedną, żarówkę w panelu nawiewu. Potwierdzam obecność zielonego filtra.
papierem sciernym mozna go spokojnie zetrzeć.
efekt końcowy to biały filtr ;)

cyknij zdjecie jak mozesz?

zrob fotorelację z demontażu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Adamah » 2 sty 2012, 18:04

Wiecie co drodzy forumowicze niestety nie wiem nadal jak się tą lampę wyciąga :( mam jeszcze jedno pytanko/kolejne. Gdzie można kupić takie pierścienie-obrączki, które służą jakby osłona na klosz od lamp przeciwmgłowych z przodu strasznie mam przerdzewiałe liczę na pomoc :)

PozdR
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 18:35
Posty: 6
Auto: Mazda MX-3

Postprzez Lukano » 2 sty 2012, 19:41

tak jak pisali poprzednicy, odkręcasz śruby i ciągniesz lampę ;)
trudne nie jest, ale u mnie też jednak sporo siły trzeba było przyłożyć. trzeba uważać, żeby coś nie urwać.
raczej ich nie kupisz samych, całe lampy, albo nowe ori, za furmankę pieniędzy, albo uzywki.
Najszybciej zdejmij je, papier ścierny, lakier i będą jak nowe
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez D4NI3L » 2 sty 2012, 20:07

Adamah napisał(a):przeciwmgłowych z przodu strasznie mam przerdzewiałe liczę na pomoc


jest fotorelacja :)

Czyszczenie, malowanie halogenów<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez lukipietras » 3 sty 2012, 08:54

Wszystko już poskładałem, a fotek nie robiłem bo nie miałem sprzętu pod ręką <zawstydzony> A co do zielonego to mi się podoba <ganja> <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez ghost-rider11 » 3 sty 2012, 18:31

Niemiecki Castrol jest bardzo dobry, Polski o kant <dupa> i wywalic, po zakupie olej, filtr oleju i powietrza od razu do wymiany, od chlodnicy zostaw jak masz pomiedzy min a max w zbiorniku, jak nie to spusc i wlej PRESTON, wspomaganie i chamulcowy jak stan sie zgadza zostaw, o stanie technicznym sporo dowiesz sie na obowiązkowym przegladzie, warto sprawdzic stan sondy lambda czy nie ma modyfikacji tuningowej w postaci ucietych kabli czy pozmienianych kobinacji kabelkowej, oraz to samo sie tyczy nie tylko tego, dokladnie przypatrz sie wszystkim kabelkom, naprawde warto podłączyc mazde pod kompa sprawdzic stan czujnikow, np lambda moze przyczynic sie do wiekszego spalania, ABS moze tez nie dzialac, ukrycie przez wyjecie zarowki z licznika lub wymiana na spalona, sprawdzic stan bezpiecznikow, Niemcy szanuja auta wiec rozrząd bym narazie zostawił w spokoju, chiba ze masz sporo kasy to pomysl o planowaniu zeby co najwazniejsze wymienic za jednym zamachem. Olej polecam MOTUL oraz VALVOLINE, dla ciebie polsyntetyk bo nie znasz stanu silnika czy nie ma przecieku lub nie bierze oleju, o mineralnym narazie zapomnij chiba ze zobaczysz ze wcina olej. Na progach masz moze czarny plastyk zdejmij na chwile i zajrzyj przez dziurki zebys mial pewnosc ze jest git, w lato podczas deszczow dowiesz sie o szyber dachu duzo, zeby ci oszczedzic czas to w razie powodzi w aucie sprawdz stan weza, zdjac podsufitki troche od pasazera, odpiecie przewodu i dmuchniecie, czesta przyczyna powodzi zapchany waz na samym koncu, warto tez obserwowac stan kabli oraz swiec, swiece polecane NGk ja za jakis czas sprawdze sportowe BRISKi ale chwilowo NGK, zastosuj sie do tego co napisalem a bedziesz wiedzial prawie wszystko

Zycze szerokosci
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez jarsoN » 14 sty 2012, 23:27

Jesteś wielki. Jutro ją rozbiore.

Ile ja Ci już piwek stoje :D ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez EUNOS » 14 sty 2012, 23:37

Policzymy się na spocie :P

Zawsze chętnie służę pomocą <oczko>


Edit:
Teraz ja mam takie pytanie pytanie: dlaczego jest tak jak jest na załączonym obrazku? Tzn, skąd te rozbieżności? wydaje mi się że wszędzie kąty powinny być równe bo od 160 do 240 już się prawie zgadza. Ruch wskazówki w stosunku do obrotu kół nie przebiega liniowo? <glupek2>Obrazek
Pytałem w innym wątku ale chyba mało widoczny jest :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez Siw-y » 24 sty 2012, 09:14

Prędkościomierz w aucie nie jest miernikiem a tylko wskaźnikiem i nie jest wymagana aż tak wielka dokładność, większy błąd będziesz miał w momencie niedopompowanych kół niż z niedokładności wykonania tarczy.


A tera ja :P
Czy ktoś próbował rozbudować MX-3 o podgrzewane lusterka? czy w ogóle kiedykolwiek takie wychodziły?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez EUNOS » 24 sty 2012, 19:21

No ale to raczej nie jest niedokładność a celowy zabieg, tak mi się wydaje. Podobno ogólnie liczniki zawyżają wartości, tzn wskazują kilka kmph więcej niż przedkość rzeczywista.
Czyli jak sobie zrobie równe kąty to nic nie zmieni :P

Co do podgrzewanych lusterek, nie słyszałem o takiej opcji ale na pewno jest to do zrobienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez Siw-y » 24 sty 2012, 21:03

i-rokeZ napisał(a):No ale to raczej nie jest niedokładność a celowy zabieg, tak mi się wydaje. Podobno ogólnie liczniki zawyżają wartości, tzn wskazują kilka kmph więcej niż przedkość rzeczywista.

Co innego niedokładność wskazań a co innego umyślne przesunięcie punktu odczytu ;)

Rób na równo, przecież i tak nie będziesz zwracał uwagi na prędkość :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez EUNOS » 24 sty 2012, 21:27

Dokładnie, tylko się tak zastanawiałem dlaczego tak zrobili.
Powyżej 200kmph już się zgadza :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez lukipietras » 27 sty 2012, 09:37

Siw-y napisał(a):Czy ktoś próbował rozbudować MX-3 o podgrzewane lusterka?

Ja przymierzam się do takiej operacji od dłuższego czasu, maty podgrzewające leża już z 3 miesiące, ale chyba w ten weekend wreszcie to ogarnę, może nawet dzisiaj po pracy :) Jak nie zapomnę to cyknę parę fotek co i jak robiłem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez Siw-y » 27 sty 2012, 09:47

A wkłady nie pasują od innych modeli?
Kształtem bardzo przypomina wkłady od MX-6
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez lukipietras » 27 sty 2012, 10:12

Tego nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że i tak łatwiej będzie z uniwersalną matą grzewczą. Kosztuje kilka zł. na allego, do tego trochę kabla i taśma dwustronnie klejąca. Wszystko dostępne od ręki, a z dobraniem wkładów od innego modelu może być ciężko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez Siw-y » 27 sty 2012, 10:18

Mam górką lusterka od MX-6 ale sprawdzę jak się trochę ociepli, za zimno jest i boję się, że plastik popęka.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez lukipietras » 29 sty 2012, 20:15

No i mam podgrzewane lusterka w mx-3 <jupi> . Modyfikacja trochę trudniejsza niż się spodziewałem. Sporo komplikacji jest przy wyjmowaniu samego szkła z obudowy lusterka, no i koniecznie trzeba odkręcić całość od drzwi. Jeśli chodzi o zasilanie + "pociągnąłem" od zasilania elektrycznych szyb (prąd jest na stałe po przekręceniu klucz w pozycji ON), – z karoserii. Postaram się sklecić jakąś fotorelację, ale jakby ktoś chciał coś takiego zrobi u siebie chętnie służę radą :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez D4NI3L » 29 sty 2012, 20:57

lukipietras napisał(a): Postaram się sklecić jakąś fotorelację,

<jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez foris » 29 sty 2012, 20:59

no i pięknie :D gratuluje i czekamy na fotorelacje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 18:02
Posty: 137
Skąd: LUBLIN
Auto: mx-3 1.8 V6

Postprzez Siw-y » 29 sty 2012, 21:24

lukipietras napisał(a):Jeśli chodzi o zasilanie + "pociągnąłem" od zasilania elektrycznych szyb (prąd jest na stałe po przekręceniu klucz w pozycji ON), – z karoserii.

Fajnie, ale to znaczy, że lusterka są podgrzewana przez cały czas?
Ja planuję podpiąć się pod ogrzewanie tylnej szyby :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323