SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Barton1990 » 6 gru 2011, 00:47

Witam,
mam możliwość kupić B6T od 323BF GTX FWD w dobrym stanie i wsadzić ją do swojej mazdy mx3
obecnie mam 1.6 DOHC 107hp.
Moje pytanie jest: co potrzebne jest do swapa, czy to jest na zasadzie plug&play nic nie trzeba przerabiać,
czy jednak coś trzeba rzeźbić? konkretnie co potrzebuje od dawcy? :D
pozdrawiam
"fall down seven times stand up eight"
viewtopic.php?f=312&t=133606
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 11:36
Posty: 10
Skąd: FG
Auto: MX-3 1.6 DOHC '95

Postprzez presco » 6 gru 2011, 13:33

1.6 DOHC 107 koni to B6D. Ten B6T to silnik 132 konie czy japoński 140 czy może późniejsza wersja 150 (tak czy inaczej nie słyszałem o swapach tego silnika), według mnie chyba lepszym rozwiązaniem byłoby BP 128 koni sprawdzony swap :).

Przy starszych silnikach napewno potrzebny będzie licznik nowy na linkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 18:23
Posty: 83
Auto: mx-3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez Barton1990 » 6 gru 2011, 17:33

A jak z osiągami z tym 1.8 w porównaniu do 1.6? chodzi mi o sprint do 100 i elastyczność w trasie? :)
"fall down seven times stand up eight"
viewtopic.php?f=312&t=133606
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 11:36
Posty: 10
Skąd: FG
Auto: MX-3 1.6 DOHC '95

Postprzez honda2911 » 6 gru 2011, 17:50

montuj b6t i jego tuninguj dalej
do swapu napewno bedzie potrzebny ci jeszcze komp z instalacje do niego i przeplywka
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Barton1990 » 6 gru 2011, 18:02

skrzynia, sprzęgło seryjne to wytrzyma?
"fall down seven times stand up eight"
viewtopic.php?f=312&t=133606
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 11:36
Posty: 10
Skąd: FG
Auto: MX-3 1.6 DOHC '95

Postprzez honda2911 » 6 gru 2011, 18:06

skrzynie mozesz zostawic a sprzeglo wlóż od 1,8
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Gared » 7 gru 2011, 22:02

presco napisał(a):1.6 DOHC 107 koni to B6D. Ten B6T to silnik 132 konie czy japoński 140 czy może późniejsza wersja 150 (tak czy inaczej nie słyszałem o swapach tego silnika), według mnie chyba lepszym rozwiązaniem byłoby BP 128 koni sprawdzony swap :).

Przy starszych silnikach napewno potrzebny będzie licznik nowy na linkę.

Jeśli dobrze poszukać na forum to znajdzie się podobny, zakończony sukcesem, swap. Bardziej rozwojowe wydaje mi się b6t w porównaniu do BP.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez HKSze » 9 gru 2011, 16:30

Barton1990 napisał(a):skrzynia, sprzęgło seryjne to wytrzyma?


normalna(nie wzmocniona) skrzynia przy B6T 150+ bardzo szybko powie papa

i tak jak pisze kolega Gared byl juz taki projekt w PL wiec szukaj szukaj...
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez mariuszk117 » 3 lut 2012, 01:13

Witam mam male pytanko chcialbym wymienic silnik w mx-3 1.6 16v z 93r 90KM.
Znalazlem kilka ciekawych tylkojeszcze chcialbym sie dowidziec czy silnik z nowszych rocznikow bedzie pasowal tzn np z 94r o tej samej mocy.No i jeszce z mazdy 323 tez jest o tej samej mocy i tez bym chcial wiedziec czy bedzie pasowal
Lub tez znalazlem tez silnik z tego samego roku tyle ze jest mocniejszy tzn ma 107KM i gdybym chcial go zalozyc to czy bedzie pasowal
W mojej poszla glowica rozszczelnila sie i przecieka plyn chlodniczy a pytalem juz mechanika spawanie glowicy to koszt okolo1000zl a silnik kupie juz za 700zl
Za wszelkie wiadomosci na moj temat bede bardzo wdzieczny
Początkujący
 
Od: 18 gru 2010, 17:32
Posty: 19
Skąd: Miekisz stary podkarpacie
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V EC

Postprzez Admir » 3 lut 2012, 22:19

Nie bawiłbym się w mocniejszy silnik, mogą być inne przeguby, skrzynia biegów, jak masz komputer to nie wiem czy podejdzie – trzeba posprawdzać oznaczenia silnika ew.części. Dokupiłbym głowice do starego silnika, a jeśli go nie kochasz to cały taki sam. Najważniejsze kupić z auta gdzie można sprawdzić przebieg, zmierzyć kompresję i posłuchać jak chodzi. Bo może być jak w tej bajce o stryjku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez mariuszk117 » 4 lut 2012, 00:44

z tym mocniejszym silnikiem takwlasnie myslalem ale nie bylem do konca pewny co do tych przegubow.
Komputer w swojej mam a co by bylo gdybym chcial wlozyc silnik o tej samej mocy tyle ze z 94r.?
Za ten silnik z 94r gosciu gwarantuje daje go z calym osprzetem i udziela na nigo 30-to dniowej gwarancji no i co jeszcze to ma ponoc przejechane 108tys a w moim stuklo juz 300tys sam zrobilem nia 100tys.
A z glowica juz kombinowalem zamowilem na allego przyjechala nie ta bo z 323 i jeszcze gosciu nie chcial jej wziac spowrotem :( teraz lezy w garazu wystawilem ja na allegro jest po kapitalnym remoncie.
Jakby ktos chcial kupic to moge ja opchnac za tyle ile za nia dalem tzn 800zl.
Dalem sie naciagnac ale zalezalo mi zeby szybciutko wsiasc do mojej niuni
Początkujący
 
Od: 18 gru 2010, 17:32
Posty: 19
Skąd: Miekisz stary podkarpacie
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V EC

Postprzez Admir » 4 lut 2012, 00:55

No tak ale po co Ci dwa osprzęty do tego samego silnika? Ponegocjuj i kup golasa za 1/2 ceny a osprzęt załóż swój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez mariuszk117 » 4 lut 2012, 01:00

tak wiem tylko z tym ze on chce sprzedac go w calosci bo jemu tez nie jest potrzebny
a i czyli ten silniczek z 94r bedzie pasowal tak?a tamten osprzet najwyzej wystawie na allegro
Początkujący
 
Od: 18 gru 2010, 17:32
Posty: 19
Skąd: Miekisz stary podkarpacie
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V EC

Postprzez Admir » 4 lut 2012, 01:47

Nie wiem czy będzie pasował, porównaj oznaczenia i zobacz na forum w wyszukiwarce w danym modelu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez honda2911 » 4 lut 2012, 12:45

a co mają przeguby do wymiany silnika na mocniejszy jak skrzynia zostaje ta sama
a co do silnika to co to za róznica ze będzie z 94 jeśli to będzie b6 sohc
a co do tego b6 dohc to tylko chyba komp bylby potrzebny
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez mariuszk117 » 4 lut 2012, 20:34

to fajnie oznaczenia niby sa te same a i jeszce znalazlem tez silniczek (bo w nocy nie moglem spac)z 92r
tez z tymi samymi oznaczeniami sprowadzony z niemiec i ma niby przejechane 50tys ale nie wiem czy warto w to wierzyc
























9
Początkujący
 
Od: 18 gru 2010, 17:32
Posty: 19
Skąd: Miekisz stary podkarpacie
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V EC

Postprzez Admir » 4 lut 2012, 22:41

[quote="honda2911"]a co mają przeguby do wymiany silnika na mocniejszy jak skrzynia zostaje ta sama
jeśli jest ta sama skrzynia to ok. Jednak mocniejsze silniki miewają mocniejsze przeguby więc istnieje ryzyko, że szybciej zaczną stukać.
Mariuszk117 mało prawdopodobne chyba że bity. Jak długo stał mimo małego przebiegu może być szmelc (korozja wewnątrz). Najlepiej sprawdź – cena?. Nówki i tak nie kupisz. Gwarancja rozruchowa też nic nie daje jak silnik zalano motodoktorkiem.
Ostatnio edytowano 4 lut 2012, 22:49 przez Admir, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez mariuszk117 » 4 lut 2012, 22:46

no tak moze to i racja a co z tym silniczkiem z 92r?
Początkujący
 
Od: 18 gru 2010, 17:32
Posty: 19
Skąd: Miekisz stary podkarpacie
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V EC

Postprzez mariuszk117 » 4 lut 2012, 22:55

no własnie z tym przebiegiem ale gosciu gwarantuje ze jest sprawdzony a cena tez nie jest duza bo 400zl a z wygladu tez spoko.
No i nurtujace mnie pytanko czy jest mozliwe jego załozenie bez zadnych przeróbek
Ostatnio edytowano 4 lut 2012, 23:02 przez mariuszk117, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 gru 2010, 17:32
Posty: 19
Skąd: Miekisz stary podkarpacie
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V EC

Postprzez Admir » 4 lut 2012, 22:59

A silnik jest w aucie czy wyciągnięty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323