Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez mdamianm » 25 wrz 2011, 12:48

Dodam że dziś go odpalam i działa normalnie. WTF?
Edit: Poprawka nie chodzi normalnie. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce powinien załączyć się wtrysk z tyłu na chwile. A teraz po przekręceniu kluczyka chodzi on cały czas. Prócz tego samochód odpala i jeździ normalnie.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2011, 21:35
Posty: 9

Postprzez D4NI3L » 25 wrz 2011, 12:58

nic innego tylko się cieszyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez mdamianm » 25 wrz 2011, 13:10

Kolejna poprawka to nie wtrysk tylko jakiś bliżej niezidentyfikowany dźwięk ze zbiornika z gazem. Jakby się gotowało
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2011, 21:35
Posty: 9

Postprzez wlodek1450 » 26 wrz 2011, 16:14

Witam wszystkich forumowiczów;)
w sobote zakupiłem swoją Madzie mx-3 podczas wczorajszej jazdy usłyszałem pukanie myślałem, że to sworzeń kupiłem zabrałem się do wymiany po czym okazało się ze jest to wina ukruszonego trzymania sworznia przy piaście. Mam opcje kupić piaste od mazdy 323 dokładne dane tej mazdy z ktorej pochodzi piasta będę miał jak ktoś w sklepie odbierze telefon http://moto.allegro.pl/piasta-zwrotnica ... 65762.html czy taka piasta może pasować ogólnie od Mazdy 323 <co?>
wlodek1450
 

Postprzez D4NI3L » 27 wrz 2011, 10:23

problem rozwiązany bo chce temat zamknąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez D4NI3L » 27 wrz 2011, 11:41

mysiu napisał(a):przekręcam stacyjke na pozycję ON


a robiłeś test na zapalonym silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Siw-y » 27 wrz 2011, 12:10

elo ludziki :)

Pytanko mam, czy lambdy w K8 są takie same jak w KL? bo w katalogu NGK MX-3 jest tylko z B6.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez qazxsw1 » 27 wrz 2011, 18:11

Jeśli mój post Ci pomoże, to polecam uniwersalną NGK OZA624-E4. Jeżdżę na nich rok, nie ma żadnych problemów – kosztowały coś ponad 150 zł w carspeedzie (oczywiście razy 2 = 300 zł). Na spalanie nie narzekam, w trasie potrafię zejść do 8 litrów. Gazu :D Więc wszystko chyba ok!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez mdamianm » 27 wrz 2011, 19:17

Zdaje się że tak. Był znajomy powiedział że wszystko jest ok tylko filty wymienić, a auto jeździ.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2011, 21:35
Posty: 9

Postprzez bel73 » 28 wrz 2011, 12:16

Witam,
Mam pytanie chciałbym kupić MX-3 1.6 do cyklu miejskiego. Znalazłem w ogłoszeniu taki model podaje link. Dosyć przyzwoita cena. http://otomoto.pl/mazda-mx-3-super-stan ... 27833.html
Na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie tego modelu.
Dziękuje za opinie.
bel73
 

Postprzez maris801801 » 28 wrz 2011, 14:15

Wygląd spoko, ale czy mechanicznie jest wporządku to już Tobie nie powiemy. Ale plusem jest ta książeczka serwisowa :) A co do tego, na co powinno sę zwracać uwagę to już było wiele razy na forum ;)
np.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=117&t=13068
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Siw-y » 29 wrz 2011, 22:12

Sprawdziłem dziś błędy w K8 i o dziwo żadnych nie wykazało, nawet jak po odpinałem sondy z kostek.
Aby upewnić się czy aby na pewno dobrze sprawdzałem to odpiąłem przepływkę i od razu pokazało 8, potem czujniki i TPS to pojawiły się kolejne, tj. 5, 9, 12. A 15 i 23 nie... ktoś wie czemu?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Siw-y » 11 paź 2011, 12:20

Dobrze, w takim razie inne pytanie.
Czy w EC K8 z ABS'em wszystkie przeguby sa takie same czy roznia sie koronka, wieloklinem w zaleznosci od rocznika?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez EUNOS » 11 paź 2011, 14:08

Według katalogu IC do K8 z ABS jest tylko jeden rodzaj przegubów, kupiłem i pasują, a w carspeed-ie mówili, że są dwa rodzaje, więc pewności nie ma. Masz link sprawdzisz sobie. Wieloklin powinien mieć 26zębów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez zbyniu3100 » 17 paź 2011, 12:15

jak w temacie mam problem z odpowietrzeniem ukladu chlodzenia kompletnie nie wiem jak to zrobic szukalem p[odobnych tematow ale chyba slabo szukalem bo nic nie znalazlem na ten temat... mogl by ktos wytlumaczyc co i jak robic po kolei by dobrze to zrobic... chyba ze jest jakis odpowietrznik z gory dzieki
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 21:33
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 1.8 Benzyna 1992rok

Postprzez maris801801 » 18 paź 2011, 09:37

Hmm wszystko jest na forum.

CZĘŚĆ IV – odpowietrzanie układu
– Odpalamy silnik i pozostawiamy go na wolnych obrotach.
– Kontrolujemy stan miejsc, na których pracowaliśmy, celem dostrzeżenia ewentualnych wycieków.
– W miarę pracy silnika, płyn chłodzący będzie się przemieszczał po całym układzie, docierając tam, skąd zniknął podczas jego spuszczania. Więc jego poziom w chłodnicy będzie malał.
– Trzeba ów poziom sukcesywnie uzupełniać.
– Dolewamy płyn i obserwujemy wspomniane miejsca, czy nie ma wycieków.
– Zaglądamy do kabiny i sprawdzamy temperaturę silnika. Jak jest niska lub trochę ponad połowę, to jest OK.
– Czekamy do włączenia wentylatora na chłodnicy (trawa to nawet 20-30 minut).
– Po włączeniu się wentylatora, płynu w chlodnicy zacznie ubywać. Nie przejmujmy się tym. Chyba, że poziom płynu zniknie nam z oczu. Wtedy lekko uzupełniamy, abyśmy dostrzegali ów poziom.
– Wentylator po chwili się wyłączy.
– Silnik znów zacznie się rozgrzewać i poziom płynu podnosić. Trochę może się wylać na szmatę. Ale bez obaw i paniki.
– Włącza się ponownie wentylator i schładza płyn (znów poziom się opuszcza).
– Jak wentylator się wyłączy, dolewamy płyn chłodzący (może go zabraknąc w misce, więc warto mieć przygotowany baniaczek z rezerwą na uzupełnienie).
– Po nalaniu płynu wyłączamy silnik i zakręcamy korek na chłodnicy.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Darko20 » 18 paź 2011, 19:27

Witam, Posiadam Mazdę MX-3 1,8 V6 1993r.
Jakie powinienem kupić koła, interesuje mnie jaką mają mieć wielkość na piastę.
Obecne są za małe i mam lekkie bicia...
Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2011, 21:16
Posty: 5
Auto: Mazda MX-3 V6 1,8
1993r.

Postprzez Spon3R » 18 paź 2011, 19:42

Rozstaw szpilek: 4x100
ET: 35-38
Rozmiar obręczy: 14-19 cala
Średnica: Zależy od ciebie ja mam 7.5 cala
Jeżeli się gdzieś pomyliłem to proszę o poprawę :P
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez Darko20 » 18 paź 2011, 19:54

no a średnica piasty ??
Początkujący
 
Od: 26 lip 2011, 21:16
Posty: 5
Auto: Mazda MX-3 V6 1,8
1993r.

Postprzez Spon3R » 18 paź 2011, 19:59

Zapomniałem Otwór centrujący: 54
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323