Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.
Mam pytanie dotyczące prawidłowego rozebrania alternatora wystepujacego w Mazdzie MX-3 z silnikiem 1.6 SOHC 1993 rok. Czy ktos juz moze rozbieral ten alternator w celu wymiany lozysk? Z tego co mi wiadomo wystepuja tam dwa lozyska. Chcialbym wymienic obydwa. Jest to alternator firmy BOSCH.
Prosze o wszelkie podpowiedzi.
Prosze o wszelkie podpowiedzi.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Też mi się tak wydaje, jak wyciągnę maglownicę będę wiedział na 100%

Niezłe cacko, szkoda, że dopiero teraz jest na sprzedaż. Na pewno skusiłbym się na niątekknoraver napisał(a):http://otomoto.pl/mazda-mx-3-C20571604.html

Witam. Czy ktoś mógłby zrobić fote, albo pokazał w jaki sposób wygląda mocowanie orginalnych dekielków na koła?
http://aukcjewp.wp.pl/dekle-dekielki-zaslepki-nowe-mazda-59-56mm-i1781106517.html
Czy to takie mają haczyki?
Niestety nie mam ani jednego, a chciałbym sobie zamówić. ;]
ozdr0!
http://aukcjewp.wp.pl/dekle-dekielki-zaslepki-nowe-mazda-59-56mm-i1781106517.html
Czy to takie mają haczyki?
Niestety nie mam ani jednego, a chciałbym sobie zamówić. ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
W związku z tym, że nikt mi nie udzielił podpowiedzi dotyczącej wymiany łożysk (jedno łożysko wymieniłem ale nadal piszczy drugie a nie ma do niego dostępu) w alternatorze zadam inne pytanie.
Jaki inny alternator, chodzi mi o symbol będzie bez problemów pasował do Mazdy MX-3 1.6 SOHC? Widzę sporo pozycji na allegro ale nie mam 100 procentowej pewności, który wybrać.
Mnóstwo jest z mazdy 323 o pojemności 1.3 – symbol alternatora zaczyna sie tak jak symbol silnika B3.
Proszę o podpowiedź osoby, które wymieniały alternator lub, które mają pewność w tej kwestii.
Jaki inny alternator, chodzi mi o symbol będzie bez problemów pasował do Mazdy MX-3 1.6 SOHC? Widzę sporo pozycji na allegro ale nie mam 100 procentowej pewności, który wybrać.
Mnóstwo jest z mazdy 323 o pojemności 1.3 – symbol alternatora zaczyna sie tak jak symbol silnika B3.
Proszę o podpowiedź osoby, które wymieniały alternator lub, które mają pewność w tej kwestii.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Czołem chłopaki mam problem otóż chodzi o to że jak stoję (np: na światłach ) i mam wrzucony bieg trzymając oczywiście na sprzęgle pedał mi się podnosi tak wysoko że nie mogę go wyluzować jedynie prze gazowanie pomaga. Co może być tego przyczyną. I jeszcze jedno pytanie który czujnik odpowiada za to że na postoju podczas gdy wrzucę bieg obroty silnika podnoszą się z 700 do 1000?
pozdRawiam Spon3R
pozdRawiam Spon3R
Ostatnio edytowano 16 wrz 2011, 19:22 przez Spon3R, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 sty 2011, 00:32
- Posty: 77
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.
witam,
zrobiłem dzis czytnik błędów. niby wszystko działa dioda przetestowana.
ale jak podłącze kable tak jak trzeba i przekręcam stacyjke na pozycję ON
to dioda zapala sie na jakies 2-3 sekundy gasnie i nic wiecej sie nie dzieje....
czy ktos wie co to oznacza i dlaczego nie mryga błędów? proszę pomóżcie
pozdrawiam
zrobiłem dzis czytnik błędów. niby wszystko działa dioda przetestowana.
ale jak podłącze kable tak jak trzeba i przekręcam stacyjke na pozycję ON
to dioda zapala sie na jakies 2-3 sekundy gasnie i nic wiecej sie nie dzieje....
czy ktos wie co to oznacza i dlaczego nie mryga błędów? proszę pomóżcie
pozdrawiam
Mysiu
- Od: 10 lip 2010, 08:09
- Posty: 14
- Skąd: Kraków
- Auto: Madzia mx3 1.6 16v
tzn ze nie masz błędów.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
nie bardzo rozumiem – jaki ci się pedał może podnosić? 
doprecyzuj bardziej
doprecyzuj bardziej
W Mazdzie MX-3 1.6 16V (88km) z 1991r mojego brata padł prawdopodobnie aparat zapłonowy....że stało się to za granicą dostałem od niego nr: B3F5-18-200
Na allegro występują Aparaty do MX-3, 323 o oznaczeniu: T2T53571 B3F5 A Q9 wyglądają tak samo. Jeśli ktoś wie czy jest jakaś różnica w tych aparatach? Czy jednak można zakładać te z allegro i będzie śmigać? z góry dzięki za pomoc.
Na allegro występują Aparaty do MX-3, 323 o oznaczeniu: T2T53571 B3F5 A Q9 wyglądają tak samo. Jeśli ktoś wie czy jest jakaś różnica w tych aparatach? Czy jednak można zakładać te z allegro i będzie śmigać? z góry dzięki za pomoc.
- Od: 31 maja 2010, 16:57
- Posty: 9
Wrzuć jedynkę oczywiście na uruchomionym silniku następnie puszczaj sprzęgło do momentu aż zacznie ciągnąć (aż spadną obroty silnika) następnie po zwolnieniu pedału hamulca samochód ruszy z miejsca. Ja mam podobnie tylko że jak wrzucę bieg na depniętym pedale sprzęgła do zoli po pewnym czasie pedał mi się podniesie do takiego momenty że na maksymalnie depniętym pedale sprzęgła gdy puszczę hamulec nożny samochód mi ruszy z miejsca. Wyluzowanie pomaga tylko w momencie prze gazowania silnika. Ap ropo który czujnik odpowiada za wymieniana sytuację z pierwszego postu?
- Od: 18 sty 2011, 00:32
- Posty: 77
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.
Kupiłem dziś mazde MX-3 1.6 1992r w gazie
Wszystko dobrze chodziło a wieczorem próbowałem ruszyć i coś walneło pod maską wydaje mi się że bardziej tak z lewej strony. I teraz odpala ale po wciśnięciu gazu obroty rosną tak max do 2500 i opadają, tak przez chwilę aż w końcu gaśnie. Nie da się przełączyć na gaz. Dzwoniłem do znajomego mechanika który powiedział że może to być kolektor ale nie jest pewny musi to zobaczyć. Narazie nie moge go do niego wstawić. Czy ktoś wie co to może być i czy dało by rade to naprawić na własną ręke. Kupiłem auto i nie mam za bardzo gotówki na maechanika.
Wszystko dobrze chodziło a wieczorem próbowałem ruszyć i coś walneło pod maską wydaje mi się że bardziej tak z lewej strony. I teraz odpala ale po wciśnięciu gazu obroty rosną tak max do 2500 i opadają, tak przez chwilę aż w końcu gaśnie. Nie da się przełączyć na gaz. Dzwoniłem do znajomego mechanika który powiedział że może to być kolektor ale nie jest pewny musi to zobaczyć. Narazie nie moge go do niego wstawić. Czy ktoś wie co to może być i czy dało by rade to naprawić na własną ręke. Kupiłem auto i nie mam za bardzo gotówki na maechanika.
- Od: 24 wrz 2011, 21:35
- Posty: 9
Rozumiem, że na gazie to strzeliło, w tymże przypadku należy sprawdzić kolektor czy nie rozerwało czegoś i łapie lewe powietrze przez np uchylony grzybek, nieszczelność , to obstawiam i chyba do Miksera z tym tematem 
jeśli nie masz sekwencji ( a tak obstawiam), to powietrze się cofnęło i walnęło w przepływkę. Także jest wiele możliwości... z lewej masz właśnie przepływkę hh
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość