Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez brii » 3 kwi 2007, 10:22

Nie zgodzę się – po doprowadzeniu układu hamulcowego do stanu fabrycznego nie można narzekać na hamowanie – nie odbiega zbynio od nowoczesnych konstrukcji :)

Co do samochodu z aukcji – nie wydaje mi się możliwe, żeby silnik miał 2 lata – Mazda daaaawno temu zatrzymała produkcję KF...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez TOXIC » 3 kwi 2007, 19:44

Witam:)

Co do hamulców to po 180000km wymieniłem tarcze i klocki na ATE wentylowane bo poprzednie fabryczne już nie dawały rady z odprowadzaniem gazów i ciepła podczas ostrego hamowania- poprostu drgania przenosiły nię na kierownicę i skutecznośc hamulców drastycznie spadała. Teraz po wymienie oswiadczam że musze się mocno zaprzec o kierownicę gdy hamuję z dużej prędkości ( np jak mi się pojawi patrol "psów" na autostradzie" aby nie przywalic głową o kierę. Hamulce są rewelacyjne przynajmniej w mojej mazdzie.
SPEED-LIFE SPEED-DRIVE !!! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2005, 14:24
Posty: 23
Skąd: Bogatynia
Auto: Mazda MX3 1.8 V6 24v 1992 K8

Postprzez Winetou » 3 kwi 2007, 21:19

ja na swoje tarcze też nie narzekam i uważam, że mam stan ukł. hamulcowego w bardzo dobrym stanie – po prostu jeździłem autami w tej samej klasie które hamowały znacznie lepiej :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Adaś » 3 kwi 2007, 21:25

brii napisał(a): Mazda daaaawno temu zatrzymała produkcję KF...

tam siedzi K8;)

a czy ta aukcja nie byla dodana 1.04?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez brii » 3 kwi 2007, 21:44

W opisie było, że ma silnik 2.0 :|

Winetou napisał(a):jeździłem autami w tej samej klasie które hamowały znacznie lepiej

Też takimi jeździłem, ale na sprawne hamulce w MX3 naprawdę nie da się narzekać, nawet jak się jest przyzwyczajonym do samochodów które prawie robią "stopie" ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacol » 3 kwi 2007, 21:59

TOXIC felgi wejdą bez problemu :) Juz obadane przez kolege Spoona od którego zasięgnąłem porady... sztuczka to dobrac odpowiednie ET :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez andy_czarny » 7 kwi 2007, 23:08

mam kilka pytan dotyczacych mx3 1.6 po lifcie...
1.czym mechanicznie oprucz silnika rozni sie od wersji 1.8v6?
2.czy w wersji po lifcie byly wsadzane fotele kubelkowe czy to tylko w v6??
3.jaki rozstaw srub ma mazda??
4.ile pali mazda z takim silniczkiem??(opinie uzytkownikow najlepiej)
5jak moca sie legitymuje??pytam bo roznie podaja...??
6Jakie sa osiagi tego modelu... bo slyszalem ze marne- jest az tak zle??
pozdrawiam
7jakie sa wersje wyposazenia...??
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2007, 15:58
Posty: 30
Skąd: POD BYdgoszcza
Auto: almera n15- narazie;)

Postprzez Winetou » 7 kwi 2007, 23:45

andy_czarny napisał(a):1.czym mechanicznie oprucz silnika rozni sie od wersji 1.8v6?

hamulcami, zawieszeniem


andy_czarny napisał(a):2.czy w wersji po lifcie byly wsadzane fotele kubelkowe czy to tylko w v6??

nie wiem <glupek2> ale z tego co kojarzę chyba tylko w v6


andy_czarny napisał(a):3.jaki rozstaw srub ma mazda??

4x100


andy_czarny napisał(a):4.ile pali mazda z takim silniczkiem??(opinie uzytkownikow najlepiej

jest cały wątek o spalaniu – średnio można przyjąć że zdrowy egzemplarz 8-10 na mieście, 6-8 na trasie przy normalnej jeździe


andy_czarny napisał(a):5jak moca sie legitymuje??pytam bo roznie podaja...

różnie podają bo są wersje SOHC i DOHC
wersja z pojedynczym wałkiem rozrządu ma 89KM, z dwoma 107KM

andy_czarny napisał(a):6Jakie sa osiagi tego modelu... bo slyszalem ze marne- jest az tak zle??

w porównaniu do crxów czy civiców które stanowią dla niej konkurencję, faktycznie szału nie ma – ale użytkownicy nie narzekają :) za to ma zdecydowanie lepsze zawieszenie i jest po prostu ładniejsza :)


andy_czarny napisał(a):7jakie sa wersje wyposazenia...

różne :P chociaż szyb na korbki jeszcze w mxie nie widziałem <lol>
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez MiHaŁ » 8 kwi 2007, 00:00

Winetou napisał(a):w porównaniu do crxów czy civiców które stanowią dla niej konkurencję, faktycznie szału nie ma – ale użytkownicy nie narzekają
– tak jak mówisz, nie inaczej :)
Winetou napisał(a):chociaż szyb na korbki jeszcze w mxie nie widziałem

a ja widziałem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez andy_czarny » 8 kwi 2007, 00:09

dzieki wielkie za odp... bede musial szukac chyba wlasnie mx3 z silnikiem 1.6 bo na utrzymanie 1.8v6 narazie mnie studenta nie bedzie stac:(
a czy przelozenie hebli i zawichy z v6 do 1.6 to duzo roboty zakladajac ze w kupionym modelu z tylu beda tarcze??
pregladalem forum i nie znalazlem nic o tuningowaniu tego silniczka (dwa walki 107KM bo taki mnie interesuje) wszedzie piszecie ze bez sensu dlaczego... tak malo znosi ten silniczek?? na inncyh forach np nissana mozna znalesc inforamcje jak zwiekszyc moc w 1.4 a nawet 1.0 a tu 1.6 prawie 110KM i bezsensu??
wyczytalem juz ze swap silnika raczej odpada bo wsadzenie tam czegos z K series to za duzo paprania sie... a jak by wsadzic jakis zaturbiony silniczek NP z gtr'a dalo by rade...??jakie jeszcze silniki wchoza w gre(nie koniecznie zaturbione...??
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2007, 15:58
Posty: 30
Skąd: POD BYdgoszcza
Auto: almera n15- narazie;)

Postprzez MiHaŁ » 8 kwi 2007, 00:37

andy_czarny napisał(a):a czy przelozenie hebli i zawichy z v6 do 1.6 to duzo roboty zakladajac ze w kupionym modelu z tylu beda tarcze??

po co przekładać skoro to to samo!?! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez andy_czarny » 8 kwi 2007, 10:46

pytam bo winetou napisal ze zawieszenie i heble sa rozne....– wiec jak to jest... ja myslalem ze zawiecha ta sama a heble inne a jak widac tutaj kazdy mowi inaczej?? ma moze ktos sprawdzone informacje??
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2007, 15:58
Posty: 30
Skąd: POD BYdgoszcza
Auto: almera n15- narazie;)

Postprzez Xus » 8 kwi 2007, 11:56

andy_czarny napisał(a):mam kilka pytan dotyczacych mx3 1.6 po lifcie...
1.czym mechanicznie oprucz silnika rozni sie od wersji 1.8v6?
2.czy w wersji po lifcie byly wsadzane fotele kubelkowe czy to tylko w v6??
3.jaki rozstaw srub ma mazda??
4.ile pali mazda z takim silniczkiem??(opinie uzytkownikow najlepiej)
5jak moca sie legitymuje??pytam bo roznie podaja...??
6Jakie sa osiagi tego modelu... bo slyszalem ze marne- jest az tak zle??
pozdrawiam
7jakie sa wersje wyposazenia...??


AD1 hamulce maja takie same w zawieszeniu roznia sie tym ze v6 ma rozporke na przednich kilichach
ad2 nie ma takich jak byly do 93-94 ale tez dobrze trzymaja
ad3 kolega wyzej napisal
ad4 jak jezdzi moja zona to kolo 7-8 jak ja jezdze to kolo 10
ad5 kolega wezej napisal
ad6 ja w swojej 200 widzialem jak napisal kolega wyzej od CRX i Civickow rozni sie waga i dlatego jest wolniejsza na 400m
ad7 ja mam wersje 2 puduchy i elektryka szyb i lusterek nie mam klimy
na 1/4 mili scigaja sie szybkie samochody.....na zakretach szybcy kierowcy...
moje zabawki
Honda <---kilikac i glosowac
Mazda <---kilikac i glosowac

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 10:43
Posty: 218
Skąd: Zielona Góra/Coventry
Auto: MX-3 1,6 16v DOHC

Postprzez andy_czarny » 8 kwi 2007, 19:36

dzieki za odpowiedzi teraz wszystko wiem... mam nadzieje ze niebawem zasile wasze grono:)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2007, 15:58
Posty: 30
Skąd: POD BYdgoszcza
Auto: almera n15- narazie;)

Postprzez Jacol » 8 kwi 2007, 19:56

andy_czarny napisał(a):dzieki za odpowiedzi teraz wszystko wiem... mam nadzieje ze niebawem zasile wasze grono:)

My tez mamy taką nadzieje :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez andy_czarny » 8 kwi 2007, 20:06

aha moze mi ktos jeszcze powiedziec czemu uwazacie silnik 1.6 za nierozwojowy slaby jest, malo znosi czy jak??i co tam innego mozna przeszczepic... bez wiekszego kotlowania sie oprucz v6- z ktorym slyszalem ze i tak jest dosc roboty zeby wsadzic do 1.6??Myslalem o jakism silniczku z turbo ale jaki??
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2007, 15:58
Posty: 30
Skąd: POD BYdgoszcza
Auto: almera n15- narazie;)

Postprzez brii » 8 kwi 2007, 20:20

Silnik 1.6 jest bardzo wytrzymałą jednostką. Problem jest w tym, że żeby coś z niego dodatkowo wykrzesać trzeba wyładować kupę kasy, a efekt nie będzie tego wart – taniej wyjdzie kupić wersję V6.
Sprawa druga – jeśli boisz się, że możesz nie uciągnąć finansowo K8 to daj sobie spokój z tuningiem...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacol » 8 kwi 2007, 20:30

Do wersji z silnikiem 1.6 nie wrzucisz Vki (K-series), tzn wrzucisz ale bedzie to rzeźba.
Do wercji 1.6 lepiej wrzucic silnik z GTXa na turbince :)

brii napisał(a):Sprawa druga – jeśli boisz się, że możesz nie uciągnąć finansowo K8 to daj sobie spokój z tuningiem...

AMEN
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez andy_czarny » 8 kwi 2007, 21:34

wiem ze tuning to nie zabawa za 2 zl ale ja miewam zastrzyki wiekszej gotoki 2 razy w roku wiec teraz mogl bym kupic 1.6 za jakis czas cos wiecej w niego w niego wpakowac... dlatego mowie o tuningu tego samochodu,od zawsze che samochodzik na turbinie a jednoczesnie b,podoba mi sie mx3,latwiej do 1.6 wpakowac zaturbiny motor jak zaturbiac v6(tak mi sie wydaje).Nie chce innego samochodu np gtx czy gtr bo podoba mi sie mx3 a samochod to nie tylka osiagi:P
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2007, 15:58
Posty: 30
Skąd: POD BYdgoszcza
Auto: almera n15- narazie;)

Postprzez brii » 9 kwi 2007, 10:33

To walcz z tematem – B6 na zachodzie byl zatrubiany – szczególnie w MX-5 :)
Jak dobrze poszukasz to możesz trafić na eBay na cały kit do B6
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323