Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Ariel84 » 9 maja 2010, 09:28

nie ma się czym chwalić :) hehhe ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez siwuski » 20 maja 2010, 14:50

/V6 napisał(a):Znam 2 MX3 V6 z sekwencjami LPG i auta sprawują się całkiem nieżle... Nie wiem jak to jest z tymi silnikami V6 i gazem ale jeden z właścicieli V6 z LPG (sam jest gazownikiem i ma swój zakład :P) mówi, że "to jest kwestia dobrania odpowiedniej instalacji i można śmigać"... Sam przejechał 35tyś na gazie i samochód sprawuje się całkiem nieżle muszę przyznać...
Druga V6 ma przejechane dopiero 15tyś i też zero problemów...

Ja nie mam w planach LPG no chyba, że zacznie mnie przerastać utrzymanie w co nie wierzę :P
Dzisiaj tankowałem (przed wczoraj 4.32za l. dzisiaj 4.46l <killer>)pod korek to weszło mi 26.5l PB95 a z tego co się orientuję to chyba 42 bądż 44l wchodzi do baku... Dobrze prawię????
To by oznaczało,że miałem jeszcze dobre 14l a wskazówka pokazywała ćwiartkę baku...
I dzisiaj po raz kolejny lekko przyorałem <glupek2> Niech leją te asfalty przede mną bo nie chce JEJ podnosić... Tak pięknie wygląda <diabełek>


Jak ceny benzyny nadal będą tak szybować z dnia na dzień do góry to zacznę się zastanawiać nad LPG. Dobrze dobrana instalacja nie odbiera frajdy jeżdzenia a obniża koszty – znam 2.5 V6 smigające na LPG. Narazie przejechałem MX (2 tyg temu kupiłem) jakieś 1500 km z czego 1000 w trasie i średnie spalanie wyszło mi na 9l/100km. Teraz więcej po mieście, więc się okaże. Co do wskaźnika poziomu benzyny to wskazówka oszukuje – zależy w jakiej pozycji stoi samochód, raz rezerwa zapala się przy 17l zapasu, czasami więcej – raz na rezerwie przejechałem ponad 30 km!!!. Po tym zatankowałem pod korek – 51 l weszło. Mam model 18 v6 z 1991 roku, z przebiegiem 178000, jestem strasznie zadowolony, zadbana, wypieszczona, tylko troszeczkę poobijana -no i ten dźwięk hmmmmm i to jeszcze z dziurawym tłumikiem.
viewtopic.php?f=137&t=97747
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2010, 22:20
Posty: 165
Skąd: "Z Mokotowa" - oj to dobrze, że nie z Warszawy
Auto: MX3 – 1.8 V6 EC –"Czarna Perła"

Postprzez qazxsw1 » 20 maja 2010, 17:21

Na wskazówkę to nie ma co patrzeć – zależy czy się jedzie pod czy z górki, na zakręcie itd... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez siwuski » 20 maja 2010, 18:19

Zgadza się. Najpierw stoi w miejscu, a jak zacznie opadać to szybciej niż jabłko na Isaaca Newtona.
Dyżurna "piąteczka" w kanisterku jest.
viewtopic.php?f=137&t=97747
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2010, 22:20
Posty: 165
Skąd: "Z Mokotowa" - oj to dobrze, że nie z Warszawy
Auto: MX3 – 1.8 V6 EC –"Czarna Perła"

Postprzez xijaro » 7 cze 2010, 22:13

co do wyciekającego oleju to pewnie z oringu na aparacie ci troszkę kapie
falujące obroty sprawdź stan karbowanej rury może gdzieś dziurawa
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez /V6 » 8 cze 2010, 09:29

Wszystkie usterki, które tutaj były przeze mnie opisane zostały wyeliminowane ale niestety we wrześniu 2009 roku "Srebrna strzała" owinęła się na drzewie ;(. Winowajcą był ABS... Na dzień dzisiejszy jest już druga tym razem zielona MX-3 również z silnikiem 1.8 V6 ale przed liftowa....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez wladek_lublin » 24 cze 2010, 00:30

Witam!

Zakupiłem dla żony mazdę mx3 z automatyczną skrzynią biegów z 95r 1,6 DOHC i mam kilka pytań:

– jaki jest koszt wymiany oleju w skrzyni i czy to prawda, że może to czasami zaszkodzić?
– przy wymianie oleju w silniku zauważyłem jakieś wycieki przy skrzyni, mechanik powiedział, że to wyciek z czujnika wału korbowodowego tylnego czy coś w tym stylu (mówił strasznie nie wyraźnie jakby nie wiedział o czym mówi), jak zapytałem o wymianę oleju w skrzyni zdziwił się że jest tam filtr i twierdził, że olej trzeba tłoczyć pod ciśnieniem. Więc pytanie brzmi ile w tym było prawdy i skąd może być ten wyciek? Uprzedzę Wasze sugestie – na pewno tam nie pojadę na wymianę oleju w skrzyni.
– może wiecie gdzie w lublinie można to zrobić w sensownych pieniądzach i solidnie?

Generalnie auto stało dość długo nie ruszane u Niemca, Olej w silniku był rzadki i czarny jak z diesla i podejrzewam, że ten w skrzyni wcale nie będzie wyglądał lepiej. A wg tego co znalazłem na forum szarpanie przy wrzucaniu biegu lub zmiany podczas jazdy może oznaczać kiepski olej. Czy wymiana pomoże czy mam się czepić czegoś innego? Przebieg auta to 239tys km.

Z góry dziękuję za odpowiedź!
wladek_lublin
 

Postprzez misiura » 29 cze 2010, 18:07

Witam nie mam pojęcia ile wchodzi do Twojej skrzyni ale możesz szykować się na kilkulitrową wymiane conajmiej, przykładowo do tylnego mostu i automatu w dużych autach średnio wychodzi okło 20 paru litrów, co do kosztów licz się że nie są to tanie sprawy, a szarpanie skrzyni według mnie ma kompletnie inne podłoże co napewno nie jest spowodowane olejem gdyby go tam nie było to można by jeszcze gdybać i taką teze zakłądać, ale według mnie 99% szukaj usterki gdzie indziej wtedy dopiero po naprawie pomyśl o zmianie oleju w skrzyni.
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez rafaello1976 » 19 wrz 2010, 19:49

Witam.Ja w swoim autku wymieniałem bo olej też juz był w nieciekawym stanie.Mnie olej kosztował z wymianą 180 zł(texaco)plus dodatkowo filtr który zakupiłem tutaj;
http://moto.allegro.pl/filtr-z-uszczelk ... 42188.html
oczywiście można kupić olej nawet za 5stówek ale po co.Mój mechanik doradził mi ten tańszy i jezdze juz po wymianie prawie 2 lata, a płynność przy zmienianiu biegów naprawdę sie polepszyła.
Pozdrawiam
rafaello1976
 

Postprzez raiders » 3 gru 2010, 10:56

Wczoraj zakopalem sie Madzia w sniegu i przy próbie wyjechania troszki ja przytrzymałem na wysokich obrotach, i w pewnym momencie zaczela nie rowno chodzic po zaparkowaniu na parkingu i zdjecia nogi z gazu poszarpala i zgasla . Dzisiaj sprawdzilem rozrzad jest oki odpalilem ja i na ssaniu jeszcze jakos chodzi szarpie mniej ale po zagrzaniu silnika szarpie calym silnikiem co moglo sie stac ??
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 04:31
Posty: 23
Skąd: Puławy
Auto: MX3 V6

Postprzez iLS » 3 gru 2010, 14:54

a może nie chodzi na wszystkie gary ? sprawdź kable WN
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez gavvel » 3 gru 2010, 16:22

swiece tez na wszelki wypadek sprawdz
j. angielski – tłumaczenia, korepetycje, prace – kontakt PW
Moja Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 20:34
Posty: 317
Skąd: Opole/Poznań
Auto: Mx-3 1.6 B6D '96r.

Postprzez maniana18 » 3 gru 2010, 17:29

w najgorszym wypadku obróciło Ci panewke na którymś korbowodzie :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 21:51
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94

Postprzez Ania_TM » 3 gru 2010, 20:10

iLS napisał(a):a może nie chodzi na wszystkie gary ? sprawdź kable WN


o tym samym myślałam :)
daj znać <spoko>
Ania_TM
 

Postprzez qazxsw1 » 3 gru 2010, 20:41

Teoretycznie może być przestawiony rozrząd o kilka ząbków i też będzie chodził jak traktor, ale skoro pisałeś, że sprawdzałeś...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez raiders » 4 gru 2010, 21:43

Narazie jeszcze nic nie wiem madzia stoi u mechaniora i czeka na swoja kolej :( Tez tak myslalem ze to cos zwiazane z zaplonem tylko boje sie czy to nie czasem cos w serduszku bo jak by nie bylo troszki obrotow dostala :( Rozrzadzik to napewno nie.Ssprawdzalem na 1000% wszystko oki . A jesli to silniczek to tylko przyspieszy wymiane na KL-ZE :)
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 04:31
Posty: 23
Skąd: Puławy
Auto: MX3 V6

Postprzez Barthez » 4 gru 2010, 21:52

raiders napisał(a):i przy prubie wyjechania

próba ;)
daj znac co mechanik zdiagnozuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez iLS » 6 gru 2010, 11:25

wracając do meritum sprawy to kto trzyma zakopane auto w śniegu na wysokich obrotach <glupek2>
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez Suloo » 6 gru 2010, 17:23

iLS napisał(a):wracając do meritum sprawy to kto trzyma zakopane auto w śniegu na wysokich obrotach <glupek2>

z ludzi ktorych widuje jak probuja sie wykopac t wszyscy.gaz w podloge i sie kreci
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez Ania_TM » 6 gru 2010, 21:31

Suloo napisał(a):
iLS napisał(a):wracając do meritum sprawy to kto trzyma zakopane auto w śniegu na wysokich obrotach <glupek2>

z ludzi ktorych widuje jak probuja sie wykopac t wszyscy.gaz w podloge i sie kreci


to chyba nie temat o wyjeżdżaniu ze śniegu? <cisza>
Ania_TM
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323