SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA
Witam wszystkich
to mój pierwszy post co prawda nie jestem posiadaczem mazdy ale z Mazdą MX-3 wiąże spore plany. tzn chciał bym wykonać swój projekt który zakłada zrobienie mazdy MX-3 z silnikiem 2,3 ( 210KM )od mazdy xedos jednakże problem polega na tym że silnik ten jest bardzo rzadki i występuje w automacie moje pytanie jest następujące? czy manualna skrzynia od silnika 2,5 pasuje do bloku 2,3 oraz czy ta skrzynia wytrzyma biorąc pod uwagę że różnica to 44 KM o które silnik 2,3 jest mocniejszy.
dokładne dane techniczne silników:
-silnik 2,3
-silnik 2,5
Jeżeli skrzynia ma się sypnąć to proszę o pomoc co robić zmieszać z częściami od diesla? jak by co moje gg to 1031664 proszę o pomoc doświadczonych ludzi w tym temacie
bez urazy ale nie potrzebne mi odpowiedzi w stylu to się nie da albo po cholerę Ci to więc jeżeli chcesz nabić sobie posta w tym stylu to może pudelek 
Poprawilem za Ciebie temat, prosze zapoznac sie z regulaminem forum. Mako
dokładne dane techniczne silników:
-silnik 2,3
-silnik 2,5
Jeżeli skrzynia ma się sypnąć to proszę o pomoc co robić zmieszać z częściami od diesla? jak by co moje gg to 1031664 proszę o pomoc doświadczonych ludzi w tym temacie
Poprawilem za Ciebie temat, prosze zapoznac sie z regulaminem forum. Mako
-
Samhain
no tak najpierw zapoznaj się z opcją szukaj bo tematów o tym było pełno, no i popraw temat
po za tym z tego co wyczytasz silniki 2.3 (miller cycle) są awaryjne ciężko z częściami a więc po co sobie utrudniać wrzucaj KL-ze 2.5 v6 j-spec wyjdzie taniej mniej problemów no ale jeśli jesteś bardziej ambitny wrzuć wankla do mx-3 to dopiero byłbyś kozak
po za tym z tego co wyczytasz silniki 2.3 (miller cycle) są awaryjne ciężko z częściami a więc po co sobie utrudniać wrzucaj KL-ze 2.5 v6 j-spec wyjdzie taniej mniej problemów no ale jeśli jesteś bardziej ambitny wrzuć wankla do mx-3 to dopiero byłbyś kozak
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
- Od: 13 paź 2008, 18:29
- Posty: 76
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda MX-3 K8 93r
po pierwsze wpisz do tematu to co Cie interesuje(to jest dzial o MX3 wiec temat troche nie pasuje).po drugie sprawdz cene regeneracji/kupna nowego kompresora do 2,3.po trzecie zobacz ceny silnikow klze, ktore moze sprowadzic firma japankoreamoto(krakow/kielce, nie pamietam ale cos z tych rejonow na K).jak bedzie malo mocy(projekty Jacola, Badyla/xXx chyba wczesniej, Weede pokazuja ze ladnie sie zbiera)to mozna pokusic sie o turbo,projekt lukstera(klze turbo), walker_1(chyba dobrze napisalem ksywke,k8 turbo).
a jest jakikolwiek silnik rotacyjny dopasowany do przedniego napedu??(pytam z ciekawosci)
xijaro napisał(a):ale jeśli jesteś bardziej ambitny wrzuć wankla do mx-3 to dopiero byłbyś kozak
a jest jakikolwiek silnik rotacyjny dopasowany do przedniego napedu??(pytam z ciekawosci)
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
najprawdopodobniej nie zmiescisz KJ'ta pod maska – silnik ma rozwarcie 90 stopni.
Co do silnika rotacyjnego tez najprawdopodbniej nie da rady – wszystkie rx'y byly RWD (silnik umieszczony wzdluznie – w MX-3 seryjnie poprzecznie). MX-3 = FWD. Nawet jezeli sie da to masa rzezby z flansza pod skrzynie (oczywiscie jezeli juz to od K-series). Oczywiscie zawsze znajda sie tacy potwierdziajacy haslo "nie ma rzeczy niemozliwych"
Co do silnika rotacyjnego tez najprawdopodbniej nie da rady – wszystkie rx'y byly RWD (silnik umieszczony wzdluznie – w MX-3 seryjnie poprzecznie). MX-3 = FWD. Nawet jezeli sie da to masa rzezby z flansza pod skrzynie (oczywiscie jezeli juz to od K-series). Oczywiscie zawsze znajda sie tacy potwierdziajacy haslo "nie ma rzeczy niemozliwych"
chyba żeby mx3 przerobić mx3 na RWD
fajnie by było ...
wtedy była by magia
a wracając na ziemie to niestety nie mogę się dostać na japan korea motors ... ich strona nie działa
chyba że zmienili adres strony poproszę wtedy o linka ewentualnie poradźcie mi inną firmę

-
Samhain
mój mx3 za sprawa kobiety pól roku temu wyzionął ducha z głowicy, od tamtej pory stoi na niecodziennym swapie na silnik z 2003 roku i.... wątpię by się udało go ukończyć... panowie to jest wyzwanie w $$$$ jak się ma kasę to się wszystko ogarnie. Rzędówek nie da się racjonalnie przerabiać na V'ki ale racjonalne przerabianie pojazdu z 93 roku na silnik 10 lat młodszy i duuzo mocniejszy to tez jest niezbyt łatwe.... mam nadzieje ze się uda.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!!
"
"Pomożemy!!

- Od: 9 kwi 2005, 13:25
- Posty: 298
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v
młodą rzędówkę
obeznie jest na łapach już, przyszedl czas kombinuje jak do karoserii zawiechę przystosować a na koncu dla mnie najgorsze bo to najmniej obczajone mam czyli elektryka.

"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!!
"
"Pomożemy!!

- Od: 9 kwi 2005, 13:25
- Posty: 298
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v
Hvil napisał(a):młodą rzędówkę obeznie jest na łapach już
Napiszesz coś więcej?

Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Witam,
Witam wszystkich klubowiczów.Zamierzam pobawić się w przekładkę silnika ponieważ niestety pasek rozrządu pękł w mojej mazdzinie Mx3 w silniczku 1.6
.Najlepsze jest to że mało jeździłem a pasek został wymieniony na nowy i podczas jazdy strzelił,naprawa może być nie opłacalna i dlatego wykorzystując ten fakt chciałbym pobawić się troszkę w tuning mojego samochodu.Czy ktoś przerabiał ten temat już,czy osprzęt pasuje,chodzi mi czy podejdzie alternator,rozrusznik itp z starego silnika.
Wiem że były montowane dwa silniki coś koło 170 konny silnik i 200 konny mx-6 i probe
Fajnie by było jakby ktoś już taką przekładkę robił i podzielił się wskazówkami.
pzdr
Witam wszystkich klubowiczów.Zamierzam pobawić się w przekładkę silnika ponieważ niestety pasek rozrządu pękł w mojej mazdzinie Mx3 w silniczku 1.6

Wiem że były montowane dwa silniki coś koło 170 konny silnik i 200 konny mx-6 i probe
Fajnie by było jakby ktoś już taką przekładkę robił i podzielił się wskazówkami.
pzdr

- Od: 4 kwi 2009, 09:00
- Posty: 13
- Skąd: Kraków/Olkusz
- Auto: MX-3 1.6 16V 96 r
Pojemność 2496 cm3
Motor V6, 24 zawory, DOHC (KL-ZE)
Moc: 200KM/6500RPM (149kW)
Moment obrotowy: 223 Nm/5500RPM
Najlepiej taki silniczek
Motor V6, 24 zawory, DOHC (KL-ZE)
Moc: 200KM/6500RPM (149kW)
Moment obrotowy: 223 Nm/5500RPM
Najlepiej taki silniczek
- Od: 4 kwi 2009, 09:00
- Posty: 13
- Skąd: Kraków/Olkusz
- Auto: MX-3 1.6 16V 96 r
A jestes pewien ze silnik jest kaput?;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
z tego co kojarze jest bezkolizyjny, wiec pewnie bedzie jeszcze dzialal. a co do swapu r4 na v6 to troche rzezby jest. poszukaj w dziale tuning ale nie jestem pewnie czy ktos robil
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości