SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez chabas » 21 cze 2010, 22:55

Widzialem jednego w Nowej Zelandii za 3k $ :D
Żyj szybko... A umieraj kiedy chcesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:02
Posty: 389
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1.6 '96

Postprzez HKSze » 25 cze 2010, 18:16

rzeźba straszna...
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Samhain » 29 cze 2010, 19:57

Witam wszystkich :) to mój pierwszy post co prawda nie jestem posiadaczem mazdy ale z Mazdą MX-3 wiąże spore plany. tzn chciał bym wykonać swój projekt który zakłada zrobienie mazdy MX-3 z silnikiem 2,3 ( 210KM )od mazdy xedos jednakże problem polega na tym że silnik ten jest bardzo rzadki i występuje w automacie moje pytanie jest następujące? czy manualna skrzynia od silnika 2,5 pasuje do bloku 2,3 oraz czy ta skrzynia wytrzyma biorąc pod uwagę że różnica to 44 KM o które silnik 2,3 jest mocniejszy.

dokładne dane techniczne silników:
-silnik 2,3

-silnik 2,5

Jeżeli skrzynia ma się sypnąć to proszę o pomoc co robić zmieszać z częściami od diesla? jak by co moje gg to 1031664 proszę o pomoc doświadczonych ludzi w tym temacie :P bez urazy ale nie potrzebne mi odpowiedzi w stylu to się nie da albo po cholerę Ci to więc jeżeli chcesz nabić sobie posta w tym stylu to może pudelek :P

Poprawilem za Ciebie temat, prosze zapoznac sie z regulaminem forum. Mako
Samhain
 

Postprzez xijaro » 29 cze 2010, 21:57

no tak najpierw zapoznaj się z opcją szukaj bo tematów o tym było pełno, no i popraw temat
po za tym z tego co wyczytasz silniki 2.3 (miller cycle) są awaryjne ciężko z częściami a więc po co sobie utrudniać wrzucaj KL-ze 2.5 v6 j-spec wyjdzie taniej mniej problemów no ale jeśli jesteś bardziej ambitny wrzuć wankla do mx-3 to dopiero byłbyś kozak :)
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez Suloo » 30 cze 2010, 01:39

po pierwsze wpisz do tematu to co Cie interesuje(to jest dzial o MX3 wiec temat troche nie pasuje).po drugie sprawdz cene regeneracji/kupna nowego kompresora do 2,3.po trzecie zobacz ceny silnikow klze, ktore moze sprowadzic firma japankoreamoto(krakow/kielce, nie pamietam ale cos z tych rejonow na K).jak bedzie malo mocy(projekty Jacola, Badyla/xXx chyba wczesniej, Weede pokazuja ze ladnie sie zbiera)to mozna pokusic sie o turbo,projekt lukstera(klze turbo), walker_1(chyba dobrze napisalem ksywke,k8 turbo).
xijaro napisał(a):ale jeśli jesteś bardziej ambitny wrzuć wankla do mx-3 to dopiero byłbyś kozak :)

a jest jakikolwiek silnik rotacyjny dopasowany do przedniego napedu??(pytam z ciekawosci)
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez sq2jul » 30 cze 2010, 03:24

najprawdopodobniej nie zmiescisz KJ'ta pod maska – silnik ma rozwarcie 90 stopni.

Co do silnika rotacyjnego tez najprawdopodbniej nie da rady – wszystkie rx'y byly RWD (silnik umieszczony wzdluznie – w MX-3 seryjnie poprzecznie). MX-3 = FWD. Nawet jezeli sie da to masa rzezby z flansza pod skrzynie (oczywiscie jezeli juz to od K-series). Oczywiscie zawsze znajda sie tacy potwierdziajacy haslo "nie ma rzeczy niemozliwych" ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Samhain » 4 lip 2010, 17:32

chyba żeby mx3 przerobić mx3 na RWD :D fajnie by było ... :D wtedy była by magia <czarodziej> a wracając na ziemie to niestety nie mogę się dostać na japan korea motors ... ich strona nie działa :( chyba że zmienili adres strony poproszę wtedy o linka ewentualnie poradźcie mi inną firmę
Samhain
 

Postprzez Hvil » 21 lip 2010, 01:18

mój mx3 za sprawa kobiety pól roku temu wyzionął ducha z głowicy, od tamtej pory stoi na niecodziennym swapie na silnik z 2003 roku i.... wątpię by się udało go ukończyć... panowie to jest wyzwanie w $$$$ jak się ma kasę to się wszystko ogarnie. Rzędówek nie da się racjonalnie przerabiać na V'ki ale racjonalne przerabianie pojazdu z 93 roku na silnik 10 lat młodszy i duuzo mocniejszy to tez jest niezbyt łatwe.... mam nadzieje ze się uda.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez djArias » 21 lip 2010, 08:11

Hvil to sie rzadko zdarza ale o 8 rano rozbudziłeś moja ciekawość :) co Ty tam montujesz?? ;]
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Hvil » 21 lip 2010, 19:22

młodą rzędówkę <glupek2> obeznie jest na łapach już, przyszedl czas kombinuje jak do karoserii zawiechę przystosować a na koncu dla mnie najgorsze bo to najmniej obczajone mam czyli elektryka.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez HKSze » 21 lip 2010, 22:18

a jaki to silniczek <co?> pochwal sie :D <diabełek>
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Rafał_ » 22 lip 2010, 01:13

Hvil napisał(a):młodą rzędówkę obeznie jest na łapach już

Napiszesz coś więcej? :) <czytaj>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez djArias » 22 lip 2010, 09:40

hm... :) Moze cos z MPS'u skoro piszesz ze duzo mocniejsze?? :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez HKSze » 24 lip 2010, 12:55

BPT jest na sprzedarz na forum :P chyba za 3 kafle <dupa>
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez babel_slowiki » 3 kwi 2011, 19:27

Witam,

Witam wszystkich klubowiczów.Zamierzam pobawić się w przekładkę silnika ponieważ niestety pasek rozrządu pękł w mojej mazdzinie Mx3 w silniczku 1.6 <głaszcze> .Najlepsze jest to że mało jeździłem a pasek został wymieniony na nowy i podczas jazdy strzelił,naprawa może być nie opłacalna i dlatego wykorzystując ten fakt chciałbym pobawić się troszkę w tuning mojego samochodu.Czy ktoś przerabiał ten temat już,czy osprzęt pasuje,chodzi mi czy podejdzie alternator,rozrusznik itp z starego silnika.

Wiem że były montowane dwa silniki coś koło 170 konny silnik i 200 konny mx-6 i probe

Fajnie by było jakby ktoś już taką przekładkę robił i podzielił się wskazówkami.

pzdr <nauka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2009, 09:00
Posty: 13
Skąd: Kraków/Olkusz
Auto: MX-3 1.6 16V 96 r

Postprzez babel_slowiki » 3 kwi 2011, 19:38

Pojemność 2496 cm3
Motor V6, 24 zawory, DOHC (KL-ZE)
Moc: 200KM/6500RPM (149kW)
Moment obrotowy: 223 Nm/5500RPM


Najlepiej taki silniczek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2009, 09:00
Posty: 13
Skąd: Kraków/Olkusz
Auto: MX-3 1.6 16V 96 r

Postprzez maris801801 » 3 kwi 2011, 21:36

A jestes pewien ze silnik jest kaput?;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Suloo » 4 kwi 2011, 00:05

z tego co kojarze jest bezkolizyjny, wiec pewnie bedzie jeszcze dzialal. a co do swapu r4 na v6 to troche rzezby jest. poszukaj w dziale tuning ale nie jestem pewnie czy ktos robil
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez loockas » 4 kwi 2011, 00:33

Również mi się wydaje, że B6 jest bezkolizyjne (SOHC na 99%).
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Matador » 4 kwi 2011, 17:57

silnik sohc jest bezkolizyjny.
Co do swapu.. z 1.6 sohc na 2.5Kle to powodzenia :D
ja bym wolał 1.8 dohc bp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323