Zużycie paliwa w naszych MX-ach
Witam
Wyjezdzilem paliwo do momentu kiedy na stale zaswieci sie rezerwa i zatankowalem 5 l bp95 zrobilem 60 km i znow zapalila sie rezerwa na stale. Oczywiscie na prosty sie palila kontrolka. Jezdzilem dosyc ekonomicznie. Byl to cykl mieszany – jakies 25 km po miescie bez wiekszych korkow i postojow, raczej droga prosta. reszta to trasa. predkosc 60-80. Czy to normalne ze tyle spali ?
Wyjezdzilem paliwo do momentu kiedy na stale zaswieci sie rezerwa i zatankowalem 5 l bp95 zrobilem 60 km i znow zapalila sie rezerwa na stale. Oczywiscie na prosty sie palila kontrolka. Jezdzilem dosyc ekonomicznie. Byl to cykl mieszany – jakies 25 km po miescie bez wiekszych korkow i postojow, raczej droga prosta. reszta to trasa. predkosc 60-80. Czy to normalne ze tyle spali ?
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic 
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
umnie w V6 srednio 12 litrow na miescie jak sie w miare spokojnie jedzie, jak sa korki i ma sie dni ciezkiej nogi to ok. 14 litrow
ile wam V6 pali na dluzszej trasie przy ekonomicznej jezdzie bez szalenstw tak zeby dojechac jak najtaniej z punktu A do punktu B
?
ile wam V6 pali na dluzszej trasie przy ekonomicznej jezdzie bez szalenstw tak zeby dojechac jak najtaniej z punktu A do punktu B
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
Pavlikos napisał(a):Witam
Wyjezdzilem paliwo do momentu kiedy na stale zaswieci sie rezerwa i zatankowalem 5 l bp95 zrobilem 60 km i znow zapalila sie rezerwa na stale. Oczywiscie na prosty sie palila kontrolka. Jezdzilem dosyc ekonomicznie. Byl to cykl mieszany – jakies 25 km po miescie bez wiekszych korkow i postojow, raczej droga prosta. reszta to trasa. predkosc 60-80. Czy to normalne ze tyle spali ?
silnik 1.6 – miasto 10l (Wwa – korki, korki, koreczki
Ostatnio edytowano 16 cze 2006, 14:57 przez donwito, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 maja 2005, 16:48
- Posty: 86
- Skąd: Warszawa
nie wiem jak u was – ale u mnie wydaje mi się ze skrzynia ma za krotkie przelozenia – w efekcie czego np w oplu akstrze przy 3k RPM na piątym biegu ma sie predkośc ok 120 km, a w mojej mazdzie przy 3k RPM jest ok 100 km na godzinę. A to ma na pewno przełozenie na ilosc spalanej bęzyny...
Nowy zoom zoom,stare uczucia 
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
zio napisał(a):nie wiem jak u was – ale u mnie wydaje mi się ze skrzynia ma za krotkie przelozenia – w efekcie czego np w oplu akstrze przy 3k RPM na piątym biegu ma sie predkośc ok 120 km, a w mojej mazdzie przy 3k RPM jest ok 100 km na godzinę. A to ma na pewno przełozenie na ilosc spalanej bęzyny...
no ale cos za cos – krotsze przelozenia – mniejsza elastycznosc, wieksze spalanie ale za to lepsza dynamika i przyspieszenia.
Ja bym nie zmienial przelozen a jedynie dodal 6 bieg, ktory az sie prosi zeby wrzucic jak sie jedzie te 140 km/h.

- Od: 23 wrz 2004, 21:48
- Posty: 193
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V
Zauważyłem że silniki Mazdy są dość wysoko obrotowe np. silnik Z5 1.5 16V w BA osiaga maksymalny moment obrotowy dopiero przy 4000 rpm podczas gdy np. Golf III 1.6 GT swój maksymalny moment obrotowy osiąga o ile dobrze pamietam przy 2500 rpm. Maksymalne momenty obu tych aut są w miarę zbliżone.
A jak to się przekłada na spalanie – ja nie narzekam bo spalanie po mieście mam niecałe 7,5 L/100 km
A jak to się przekłada na spalanie – ja nie narzekam bo spalanie po mieście mam niecałe 7,5 L/100 km
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
FORZA JUVE
- Od: 4 kwi 2005, 19:07
- Posty: 39
- Skąd: Rumia
- Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V
Zauważyłem że silniki Mazdy są dość wysoko obrotowe np. silnik Z5 1.5 16V w BA osiaga maksymalny moment obrotowy dopiero przy 4000 rpm podczas gdy np. Golf III 1.6 GT swój maksymalny moment obrotowy osiąga o ile dobrze pamietam przy 2500 rpm. Maksymalne momenty obu tych aut są w miarę zbliżone.
A jak to się przekłada na spalanie – ja nie narzekam bo spalanie po mieście mam niecałe 7,5 L/100 km
Potwierdzam (1,5 Z5) i po półrocznej analizie każdego spalonego baku dochodzę do wniosku że optymalną ilością obrotow przy zmianie biegu jest 2800-3200.
Przy takim założeniu i utrzymywaniu wartości maksymalnych prędkosci na poziomie 110 km/h , udało mi sie osiągnać tym silnikiem (323c, 94r) średnie spalanie minimalne na baku wynoszace 6.79 l/100 km Pb 95 (sierpień) i maksymalne 7,7 l/100 km (luty) .Średnia z całego sprawdzanego okresu to 7.15 l/100 km. Ilośc spalonych pełnych baków – 12.Jazda mieszana miasto-trasa.Pozdrowienia

323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
Pavlikos napisał(a):Witam
Wyjezdzilem paliwo do momentu kiedy na stale zaswieci sie rezerwa i zatankowalem 5 l bp95 zrobilem 60 km i znow zapalila sie rezerwa na stale. Oczywiscie na prosty sie palila kontrolka. Jezdzilem dosyc ekonomicznie. Byl to cykl mieszany – jakies 25 km po miescie bez wiekszych korkow i postojow, raczej droga prosta. reszta to trasa. predkosc 60-80. Czy to normalne ze tyle spali ?
Chodzi mi o 1.6 16v 89 km ....
Czy mam normalne spalanie?
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic 
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
hej,
Mam takie samo spalanie w tym samochodzie, czyli 8,7-9,5 w cyklu mieszanym. Tez mi sie zdaje ciagle ze za duzo, ale wyglada na to ze nic z tym sie nie da zrobic...
Ale tam spalanie, sa inne rzeczy na tym swiecie ktorymi mozna sie cieszyc!
pozdrowienia
Mam takie samo spalanie w tym samochodzie, czyli 8,7-9,5 w cyklu mieszanym. Tez mi sie zdaje ciagle ze za duzo, ale wyglada na to ze nic z tym sie nie da zrobic...
Ale tam spalanie, sa inne rzeczy na tym swiecie ktorymi mozna sie cieszyc!
pozdrowienia
WOZI
diesel napisał(a):Zauważyłem że silniki Mazdy są dość wysoko obrotowe np. silnik Z5 1.5 16V w BA osiaga maksymalny moment obrotowy dopiero przy 4000
Mały off-topic
Nie powiedziałbym, że mazda ma silniki typowo wysokoobrotowe. Zobacz na VTECi hondy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
No ale spalanie w madzi wcale nie jest najmniejsze, średnio ponad 10l Pb na 100km albo 13 gazu przy spokojnej jeździe.
- Od: 30 sty 2005, 21:34
- Posty: 31
- Skąd: Starachowice
- Auto: Ford Mondeo ale to też Mazda
Nie no nie uważam że silniki Mazdy są typowo wysokoobrotowe stąd słówko "dość wysokoobrotowe"
chyba większość japońskich silników woli nieco wyższe obroty. Faktycznie VTEC Hondy uzyskuje maksymalny moment obrotowy dosyć późno
... bo przy 7000rpm ale wiadomo że nie liczy się tylko to kiedy silnik osiągnie maksymalny moment obrotowy ale cała krzywa momentu obrotowego!
Mazda rzeczywiście dość płynnie przybiera na mocy bo w trakcie normalnej jazdy nie odczuwam konieczności kręcenia jej aż do 4000rpm. Zresztą o dość łagodnym przebiegu krzywej moment obrotowego chyba moze świadczyć raczej nieduże zużycie paliwa 7,5L/100KM. Jeśli chce się jadnak trochę porajdować (jeśli mozna mówić o rajdowaniu przy 1.5) to trzeba ją przydusić.... 1.8 to zapewne co innego
Wracając do tematu katalogi podają spalanie Mazdy MX3 1.6 16V 89KM na poziomie 7,4L/100KM ale jak wiadomo jest to tylko teoria a praktycznie to nie potrafię Ci odpowiedzieć jednak sądze że taki pomiar (tj. tankowanie 5L i jazda do rezerwy) nie do końca jest miarodajny raczej powinieneś zatankować do pełna, wyjeździć i znowu zatankować.... taka jest bynajmniej moja opinia!
Ponadto wydaje mi się że taki silnik powinien palić ok. 8 – 8,5L/100KM ale to znowu teoria więc może się zamkne
Mazda rzeczywiście dość płynnie przybiera na mocy bo w trakcie normalnej jazdy nie odczuwam konieczności kręcenia jej aż do 4000rpm. Zresztą o dość łagodnym przebiegu krzywej moment obrotowego chyba moze świadczyć raczej nieduże zużycie paliwa 7,5L/100KM. Jeśli chce się jadnak trochę porajdować (jeśli mozna mówić o rajdowaniu przy 1.5) to trzeba ją przydusić.... 1.8 to zapewne co innego
Wracając do tematu katalogi podają spalanie Mazdy MX3 1.6 16V 89KM na poziomie 7,4L/100KM ale jak wiadomo jest to tylko teoria a praktycznie to nie potrafię Ci odpowiedzieć jednak sądze że taki pomiar (tj. tankowanie 5L i jazda do rezerwy) nie do końca jest miarodajny raczej powinieneś zatankować do pełna, wyjeździć i znowu zatankować.... taka jest bynajmniej moja opinia!
Ponadto wydaje mi się że taki silnik powinien palić ok. 8 – 8,5L/100KM ale to znowu teoria więc może się zamkne
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
FORZA JUVE
- Od: 4 kwi 2005, 19:07
- Posty: 39
- Skąd: Rumia
- Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V
U mnie (1.6 107KM) – miasto: 10-10,5 l/100
– trasa: ok 8,5 l/100 – jazda raczej dynamiczna (do 160 km/h)
Najświeższe pomiary w trasie: po 580 kilometrach od full baku madzia zgasła
= 8,6 l/100 – trasa oczywiście
– trasa: ok 8,5 l/100 – jazda raczej dynamiczna (do 160 km/h)
Najświeższe pomiary w trasie: po 580 kilometrach od full baku madzia zgasła
Jeśli mowa już o spalaniu, momencie obrotowym i mocy... posiadam w związku z tym pytanie:
Czy ktoś posiada wykresy momentu i mocy do silnika 1.6 8v Injection 84KM, max moment 125Nm przy 2500 obr. (1989-1994)
Z góry dzięki.

Z góry dzięki.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Dethar: Mi V6 pali 8,5l jak jadę po trasie ze średnią w okolicach 100-110km/h z krótkimi odchyłakim rzędu 40km/h w górę i w dół. Chyba przyzwoicie
Miałem nadzieję, że uda się zejść do 7-7,5l/100km po trasie przy jeździe typu emeryt. Niestety nie udało się – nie warto się starać jeździć bardzo ekonomicznie – oszczędzić można maksimum 0,5l w stosunku do normalnej jazdy.
Wielka szkoda, że MXy nie mają szóstego biegu – można by jeździć taniej i szybciej – piątka jest za krótka, ale tak musi być, żeby dobrze się dało przyśpieszać...
Miałem nadzieję, że uda się zejść do 7-7,5l/100km po trasie przy jeździe typu emeryt. Niestety nie udało się – nie warto się starać jeździć bardzo ekonomicznie – oszczędzić można maksimum 0,5l w stosunku do normalnej jazdy.
Wielka szkoda, że MXy nie mają szóstego biegu – można by jeździć taniej i szybciej – piątka jest za krótka, ale tak musi być, żeby dobrze się dało przyśpieszać...
Hey no ja mam 1.6 16v 107 km i pali mi tak samo jak MiHaŁowi tylko ze gazu chyba niejest to az tak zle
ale fakt faktem 6 bieg by sie przydał i to bardzo no albo szkoda ze mazdeczki nie maja V-tec to byla by frajda a tak to maluska maluska
Peace
Peace
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość