Strona 1 z 2

323 F BA Poziom oleju – jak sprawdzać?

PostNapisane: 31 mar 2005, 09:41
przez zbyl
Witam mam takie pytanko jak sie prawidlowo powinno mierzyc poziom
oleju na zimnym czy na cieplym silniku ? zaraz po wylaczeniu ( jakies 3 minuty ) czy dluzej czekac....

PostNapisane: 31 mar 2005, 10:48
przez spec
TEORETYCZNIE najlepiej zrobić to rano gdy cały olej scieknie do miski olejowej , oczywiście auto musi stać na równej powierzchni , ja mierze zawsze w jednym miejscu na swoim miejscu parkingowym więc wiem ile jest oleju naprawdę , można też mierzyć po pewnym czasie od postoju ale wtedy część oleju zostanie w głowicy itp. ......pozdro

PostNapisane: 31 mar 2005, 10:51
przez zbyl
No wlasnie mozna powiedziec ze w tej glowicy sporo tego mi oleju zostaje.
Wczoraj jakies 5 minut po jezdzie sprawdzam poziom i widze ponizej polowy jakies 1/4
dzis wpadam go garazu i prawie maks ...... :–)))

PostNapisane: 31 mar 2005, 20:16
przez Krasnal
miałem tak samo podczas jednego pomiaru i aż się przestraszyłem że mi tyle oleju wpierdzieliła (nawet z Jarkiem gadałem co z tym fantem zrobić) a potem za kilka dni sprawdziłem jeszcze raz i sie okazało że maxa miała <glupek2>

Dłuższa obserwacja już mnie wyprowadziła z błędnego rozumowania <jupi>

Podstawa to: NO PANIC ;)

PostNapisane: 31 mar 2005, 20:51
przez agent
To nie tak :)
na bagnecie macie cztery nacięcia dwa dolne w odległości około 12mm później około 15mm i znowusz dwa nacięcia w odległości 12mm,
prawidlowy poziom oleju Min i Max zawira się pomiędzy nacięciami dolnymi (dla silnika zimnego) oraz górnymi dla silnika rozgrznego.

mamnadzieję że zrozumieliście bez obrazka

PostNapisane: 31 mar 2005, 22:59
przez monter
Aby uzyskac wlasciwa wartosc nalezy bezwarunkowo mierzyc poziom oleju na silniku zimnym i plaskiej powierzchni. Dokladnie tak jak spec opisal. Przeciez nie dosc ze na dopiero co wylaczonym silniku caly olej rozchlapany jest po silniku to jeszcze przeciez jak kazda ciecz ma swoje zdolnosci do sprezania i rozprezania co moze powodowac zmiany objetosci. Nawet przy maksymalnym stanie oleju na zimnym silniku zaraz po jego wylaczeniu i sprawdzeniu na bagnecie moze nie byc ani sladu.

PostNapisane: 1 kwi 2005, 09:00
przez ((((SMOKE))))
A u mnie jest taka opcja, że jak wyciągnę bagnet to z jednej strony bagnetu jest na max a z drugiej min <lol>

Nawet jak nim troche pokręcę to i tak jest taka jazda <lol>

I sam już nie wiem czy mam olej czy powinienem dolać :| To siakieś chore :|


P.S. dodam, że to nie jest prima aprilisowy żart :D

PostNapisane: 1 kwi 2005, 09:11
przez Anade
smoke <lol>

zmień bagnet ;) albo usuń jeden z napisów ten niewłaściwy :P

PostNapisane: 1 kwi 2005, 09:53
przez mosa
SMOKE
też mam tak samo. Z jednej strony max z drugiej właściwa ilość oleju – chyba.

PostNapisane: 1 kwi 2005, 09:56
przez zbyl
No wlasnie u mnie jest to samo z jednej strony mam nic a z drugiej strony mam jakis stan
i to wlasnie wedlug jego wskazania robie pomiary.

Tez mnie to dziwi ale to chyba "normalne"

PostNapisane: 1 kwi 2005, 11:35
przez P0L4K
Gadalem kiedys z lekarzem naszego Doktora :] o innych wskazaniach po jednej i drugiej stronie bagnetu i powiedzial ze to nic zlego,i nalezy sie sugerowac ta optymistyczna wersja :D

PostNapisane: 1 kwi 2005, 20:06
przez malekm
A w manualu do mojej mx-3 sposób mierzenia poziomu oleju podany jest następująco:
1. samochód ustawić na równej powierzchni
2. silnik rozgrzać do normalnej temperatury
3. odczekać 5 min.
4. zmierzyć poziom oleju na bagnecie.

Logicznie myśląc zgadzam się, że trzeba mierzyć na zimnym silniku, skąd więc taki prikaz w instrukcji??

PostNapisane: 1 kwi 2005, 21:10
przez Adaś
ja tez tak mam ze na rozgrzanym bagnet wskazuje jakas 1/4 a na zimnym max ;)

PostNapisane: 1 kwi 2005, 21:57
przez P0L4K
hehe to zrobcie tak- rano odpalcie samochod, po paru sekundach zgascie i wtedy sprawdzcie poziom oleju hahaha hahaha hahaha

PostNapisane: 2 kwi 2005, 00:33
przez GofNet
zbyl napisał(a):Wedlug jego wskazania robie pomiary
Już piszę, do jakiego. Nie wiem, czy trzeba przytaczać budowę bagnetu, ale pokuszę się w bardzo dużym uproszczeniu o to.

Otóż bagnet składa się z uchwytu bagnetu i bagnetu właściwego :) No dobra. Żartowałem. Już piszę, jak rozpoznać tę właściwą stronę.

Otóż dół bagnetu, jak się dobrze przyglądniecie ( :) ) jest lekko wygięty w jednym kierunku. Aby sprawdzić po tej właściwej stronie, należy włożyć bagnet do otworu pomiarowego tak, aby ów fragment był przygięty ku dołowi. Następnie należy wyjąć bagnet i metodą obserwacji wzrokowej ( :) ) odczytajć watość wskazania z wierzchniej części bagnetu, czyli tej, która jest skierowana w stronę nagrzewnicy, wtrysków, czy kierowcy (wybór należy do Wasz :) ), a nie tej, która jest pod spodem bagnetu (skierowana w stronę chłodnicy, zderzaka, itp).

Przypuszczam, iż takie rozwiązanie na bagnecie jest swego rodzaju zastępnikiem tego, co napisał agent.
agent napisał(a):Prawidlowy poziom oleju Min i Max zawira się pomiędzy nacięciami dolnymi (dla silnika zimnego) oraz górnymi dla silnika rozgrznego.

Więc analizując problem dalej, Wy (nieszczęśni posiadacze bagentów dla bliźniaków :) ) możecie po jednej stronie sprawdzać poziom oleju dla silnika rozgrzanego, zaś po drugiej stronie dla silnika zimnego.

No to byłoby na tyle. Koniec moich wywodów i dywagacji. Pozdrawiam.

PostNapisane: 4 kwi 2005, 09:38
przez ((((SMOKE))))
P0L4K napisał(a):Gadalem kiedys z lekarzem naszego Doktora o innych wskazaniach po jednej i drugiej stronie bagnetu i powiedzial ze to nic zlego,i nalezy sie sugerowac ta optymistyczna wersja



tak więc będę robił :D

PostNapisane: 21 sie 2009, 13:15
przez lukasssss1
GofNet napisał(a):
agent napisał(a):Prawidlowy poziom oleju Min i Max zawira się pomiędzy nacięciami dolnymi (dla silnika zimnego) oraz górnymi dla silnika rozgrznego.

Więc analizując problem dalej, Wy (nieszczęśni posiadacze bagentów dla bliźniaków :) ) możecie po jednej stronie sprawdzać poziom oleju dla silnika rozgrzanego, zaś po drugiej stronie dla silnika zimnego.


hmm nie wiem czy dobrze rozumiem, ale to znaczy ze jedna strona bagnetu na ktorej pokazuje mi min topoziom oleju dla silnika rozgrzanego a z drugiej strony bagnetu gdzie pokazuje mi ponad max to poziom oleju na zimnym silniku, bo juz nie kumam .. jakies dzwiny ten bagnet dlaczego jedna strona pokazuje inaczej niz druga <glupek2>

PostNapisane: 21 sie 2009, 16:59
przez lesiux
pierwsze słyszę żeby bagnet pokazywał poziom na zimnym i ciepłym. Jak to niby działa?

PostNapisane: 21 sie 2009, 17:55
przez marcin255
inna skala

PostNapisane: 22 sie 2009, 10:24
przez lesiux
ale skoro jedni z jednej strony mają full a z drugiej sucho to by wymagało jakiś różnych materiałów na bagnecie aby z jednej strony trzymał się ciepły olej z drugiej zimny.