Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez rafał88 » 3 lis 2012, 18:50

Marzenka1603 napisał(a):Moze jak sie wtrace tez do tematu;P..Jak na dziewczyne wogole sie nie znam na tych mzdach i na tych silnikach;/tez chce kupic sobi na poczatek mazde 323f Ba ;D..moje pytanie brzmi ktory silnik wybrac??bo naczytalam sie ze silniki 1.5 sa wadliwe i nie poleca ich czy to prawda>>???napewno tz odpada silnik 2.0 bo za szybki jak na poczatek;P..w mojej okolicy sa mazdy z silnikiem 1.5 jak na zlosc;P..doradzcie dobrze prosze z goy dziekuje;)


Nie wiem kto CI na opowiadal ze sa wadliwe 1.5, jak sie nie dba to sie psuc bd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kamil_d91 » 3 lis 2012, 21:25

Ja kupiłoem efke z Z5 ze względu na spalanie i jestem zadowolony.Każde auto jest wadliwe gdy sie o nie nie dba:)Przy tym modelu warto dokladnie sprawdzic sprzęgło bo lubi się ślizgac oraz poduszki [jakich?] amortyzatorów bo po prostu rdzewieją strasznie.
"Pal gumę a nie dusze.."
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2012, 00:02
Posty: 91
Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r

Postprzez rafał88 » 3 lis 2012, 23:43

czy ja wiem czy tak rdzewieja, jak sie uzytkuje auto codziennie korozja jakos jej nie wciaga:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez KoRnFUN » 4 lis 2012, 16:13

ja w swojej nie narzekam ani na spalanie bo pali 7-7,5l ani na rdze bo spód jak i cała buda jest zdrowa
kumpel ma wersje poliftowa i prawego progu juz prawie nie ma a na nadkolach pojawiaja sie juz "bąbelki"
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2031 (9/9)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez arek184 » 15 gru 2012, 18:50

Jak bierze olej to spróbować zrobić płukankę układu olejowego. U mnie brała 0,5l/1000km 10W30, teraz nie bierze wcale 5W30. I żadnych 10W60, 5W30 i to najlepiej ACEA A5.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2012, 19:08
Posty: 8
Auto: 323F
Z5
BA
1994r.

Postprzez Włos » 19 gru 2012, 15:21

Jak się kształtują ceny części do 323F BA (97/98) w stosunku do Skody czy Opla ? Z góry dzięki za odpowiedź.
Amor Patriae Nostra Lex !
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 22:11
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 '04 (BK) 1.6 benzyna

Postprzez Hazu » 19 gru 2012, 20:03

Ceny części do mazdy przeciętnie są wyższe niż ceny do porównywalnych Opli
Aaa Skodę to jaką masz na myśli z tych lat, Felicię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Włos » 20 gru 2012, 20:36

Fabie, Felicję...
Amor Patriae Nostra Lex !
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 22:11
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 '04 (BK) 1.6 benzyna

Postprzez Hazu » 20 gru 2012, 20:57

Fabii w cenie 323f Ba nie kupisz a Felicja ..., można jeździć Felicją.
Ja jeździłem trochę tą z silnikiem 1,6 ,jest super oszczędna.
A reszta ..., to inny świat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Włos » 20 gru 2012, 23:04

Tylko, że Skoda to Skoda, a Mazda to Mazda, tzn. Mazdy mają to 'coś', czego nie mają inne samochody :)
Amor Patriae Nostra Lex !
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 22:11
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 '04 (BK) 1.6 benzyna

Postprzez myszoskoczek » 22 gru 2012, 10:43

Włos napisał(a):Jak się kształtują ceny części do 323F BA (97/98) w stosunku do Skody czy Opla ? Z góry dzięki za odpowiedź.


Musisz liczyć się z tym, że niektóre części mają tak absurdalne ceny, ze będziesz musiał auto na używkach robić. Z dostępnością niektórych cżęści jest podobnie, szczególnie wszelakich czujników.
Miałem VW, mam opla, a 323f praktycznie już bym kupił, ale na szczęście tknęło mnie na sprawdzenie dostępności części i ich ceny......
Początkujący
 
Od: 30 lis 2012, 15:25
Posty: 7
Auto: rthfghfh

Postprzez rafał88 » 22 gru 2012, 12:16

Stac na auto, to stac na utrzymanie. Straszycie ludzi z ta dostepnoscia. Ja smigam 3 rok nie powiem bo np z czujnikami abs mialem prblem ale kupilem z bj. a tak resza porownywalna cenowo. Zreszta na forum mozna sie sporo dowiedziec i nie brakuje chetnych do pomocy :)
A i przykladowo ja kupilem mazde i kumpel kupil z tym samym dniu Astre II, do dzisiaj dnia wymienil wszystkie lozyska,cena/szt 400-500zl :) a ja zmienilem jedno cena 190zl. Ja mam prawie 300kkm , on 200kkm+. Ja zmienilem amory po pol roku uzytku (gleba przod -65mm tyl -40mm), on amory i cos tam mu na wychodzilo. Ogolnie mazda wg mnie mnie awaryjna. to samo kolega kupil golfa IV i stale jakies pierdoly, sam z nim bylem po ten samochod przebieg autetyczny itd. ale co z tego jak wychodzi stale jakas [tiiit], jedyne co to uklad napewdowy ok. Ja tez ze swoim nie mialem prblemu procz swiece kable(starnard jak sie nie przypilnuje).A i niewiedzec czemu przeplywomierz mu padl ori, zamiennik zalozyl po 2m-cach to samo.
Moze sa tansze czesci do VW czy opla ale usterki niektore co maja koledzy mnie chyba doprowadzily by do szalu :) A i zazncze ze moja miala 224kkm jak ja kupilem :) takze nie jest to awayjny samochod jak na 15 latka:) a mam jeszcze druga w sedanie 6 rok(chcialem ja sprzedac) jedynie co to koncowki i 2 laczniki poszly, a i pompa sie zasyfila, a tak tylko sie zmienia olej leje paliwo i smiga jedna jak i druga:)
A wybor w kupnie to kwestia gustu i czy chce dbac o auto czy tylko przesmigac myslac ze do uzywanego nic bd dokladal, nie ma takiego samochodu.

Moze troche nie poukladana moja wypowiedz :P Tak czy inaczej kupujcie co wam sie podoba, ja oczywiscie jestem za mazda :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mikissj » 25 sty 2013, 00:09

Po 2 latach użytkowania mogę stwierdzić że moje auto na początku po kupnie było w stanie tragicznym ( zawieszenie ,hamulce i blacharka) teraz po zrobieniu tych wszystkich rzeczy auto zyskalo 2 życie, a szczególnie po uszczelnieniu silnika. Fakt faktem blacharka z jednej strony zaczyna pękać ( bo była źle zrobiona , bądź nie wyschła tak jak powinna) to teraz nie mam powodów narzekać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez robetka78 » 23 lut 2013, 19:56

Wszystkim walczącym z.......wysokim spalaniem, szarpaniem na LPG, zbyt późnym przełączaniem na gaz, głośną pracą silnika, powolnym schodzeniem obrotów ze ssania itp. radzę wymienić termostat (nawet gdy wydaje się dobry) oraz porządnie odpowietrzyć układ, koszt termostatu ok.30 PLN plus robocizna, u mnie po nierównej, długiej i wyczerpującej walce, jak ręką odjął <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2008, 14:16
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: była 323f BA 1,5 '95
jest Ford Focus Mk2 1,8 115KM
TDCI 2005
626 GF DiTD '99 2,0

Postprzez Carol » 23 mar 2013, 22:19

Witam,

Zastanawiam się nad kupnem mazdy 323f BA z silnikiem 2.0 v6. I tak się zastanawiam na co zwrócić uwagę kupując takie autko. Wiadomo, że na rdzę ale bardziej chodzi mi o silnik. Czy np. jeśli się okaże, że kopci to silnik do remontu i lepiej dać sobie spokój? Niech posiadacze tych mazd podpowiedzą na co zwrócić uwagę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2007, 22:00
Posty: 25

Postprzez Carol » 24 mar 2013, 13:04

No na forum już szukałem i jak napisałem wyczytałem, że lubią brać olej i to mnie teraz zastanawia czy kupować 323f czy może szukać czegoś innego. Poza braniem oleju nie znalazłem jakiś innych problemów, które miałoby więcej osób a po pojedynczych postach ciężko mi wywnioskować czy np. często lambda pada, cewka czy może ciężko wchodzą biegi. Do tego dochodzi może jedynie to, że wiele osób poleca ori części bo z zamiennikami różnie bywa, więc koszta pewnie wyższe.

Widząc np. temat że komuś coś tam padło nie wiem czy to jest jakaś wada i dzieje się tak w wielu mazdach czy przypadek jednorazowy i dlatego postanowiłem zapytać. Od kilku lat jeżdżę audi i gdyby mnie ktoś zapytał na co patrzeć to bym był wiedział jakie może mieć to auto mankamenty. A z czytania postów nie można aż tak wiele wywnioskować. Chyba, że po prostu był podobny temat, którego nie mogę znaleźć.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2007, 22:00
Posty: 25

Postprzez tiesto332 » 24 mar 2013, 17:39

WITAM wszytskich goraco

mam pytanko z odnosnie mazda 323f ba 2.0 16 v chce go kupic i pytania czemu wszystkie gnija nie dbacie o nie czy to takie poprostu kupy sa <nie powiem> warto to kupić z silnikiem 2.0 c zy 1.8 ?

jestescie zadowoleni ze swoich mazda 323f 2.0 mozecie pisac zalety i wady tego samochodu :) dziekuje bardzo
Początkujący
 
Od: 16 mar 2013, 21:09
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 323f 1.6 16v z 1993r

Postprzez puznies0 » 24 mar 2013, 19:01

tiesto332 napisał(a):WITAM wszytskich goraco

mam pytanko z odnosnie mazda 323f ba 2.0 16 v chce go kupic i pytania czemu wszystkie gnija nie dbacie o nie czy to takie poprostu kupy sa <nie powiem> warto to kupić z silnikiem 2.0 c zy 1.8 ?

jestescie zadowoleni ze swoich mazda 323f 2.0 mozecie pisac zalety i wady tego samochodu :) dziekuje bardzo



mistrzu czy przypadkiem nie wkradł ci się błąd i nie chodzi ci o 2,0 V6 24 zaworową???? a teraz odpowiedź na twoje pytanie... wszystko zależy od egzemplarza... jesli własciciel dbał o auto i było garażowane a nie stało pod chmurą to nie jest zgniłe, z drugiej zas strony te auta zbliżają się do pełnoletnosci więc jest to nic dziwnego że auta te mają na sobie rudzielca tu i ówdzie ... patrzyłbym raczej na stan tego silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 25 mar 2013, 13:37.
Powód: Porządki

Postprzez lukasssss1 » 24 mar 2013, 21:23

Mam Vke już 2 lata i mogę Ci powiedzieć, że jak szukasz to szukaj zadbany egzemplarz. Bo jak będziesz musiał dokładać to czasami okazać się może, że to studnia bez dna.

Pierwszy problem to branie oleju. Na zimnym silniku po odpaleniu najlepiej po nocy dasz od razu na 4-5 tys obrotów na krótko jak puści dym to możesz być pewny że bierze olej. Każda Vka bierze olej zależy od ilości. Niby po remoncie jedynie nie bierze (choć w to nie wierze) bo nie tylko w Maździe się spotkałem z opiniami że Vka musi brać od wymiany do wymiany trochę oleju.

Rdza to już wiesz.

Więcej takich przypadłości to Vka nie ma raczej. Nie ma chyba takiej jakiejś przypadłości szczególnej. Mówią że cewka a aparacie lecz ja tego nie zauważyłem. Sprawdź zawieszenie czy zaraz wymieniać nie będzie trzeba bo części do Vki nie należą do najtańszych np. amorek około 300zł/szt

Osobiście teraz zastanowiłbym się poważnie na 1.8 (nigdy nie miałem), ale podobno w mocy niewielka różnica do odczucia, a eksploatacja tańsza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323