Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez rafał88 » 6 lut 2012, 12:37

Ale wg mnie wszystkie robia jednakowe :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mati84 » 8 lut 2012, 11:32

Witam!!! Na forum jestem od niedawna, zapisałem się z powodu poszukiwań dobrego egzemplarza Mazdy 626. Ale mój wybór padł właśnie na Mazde z powodu mojego obecnego auta czyli też Madzi 323C z 1996 roku. Pomyślałem że wypowiem się też na opiniach o tym modelu. POsiadam ją od ponad 3 lat, wcześniej miałem golfa III który psuł się i psuł. Zacząłem szukać czegoś innego, z powodów finansowych wybrałem Mazdę. Kupiłem od handlarza i źle zrobiłem bo auto było w złym stanie blacharskim a nie znałem się jeszcze na tyle aby to sprawdzić bo było odpicowane. Na szczęście mam znajomego blacharza, który podjął się trudnego zadania za zjadliwą cenę i od tego czasu co roku konserwuję auto u niego. To było 3 lata temu, do tej pory przejechałem 110 000 kilometrów (bardzo dużo jeżdżę, często na trasy) i auto NIGDY mnie nie zawiodło. NIGDY nie staneło na trasie, zawsze odpalało, w największe mrozy dosłownie na dyg, jedynym mankamentem który mnie martwił to branie oleju, silnik nie dymi, nic nie kapie a oleju ubywa. Od 3 lat oleju stale ubywa a poza tym nic się nie dzieje. Oczywiście dbam o auto i bezawaryjność to dla mnie określenie w którym nie zawierają się naprawy eksploatacyjne. Tak więc przez 3 lata w ramach dbania o auto poza coroczną konserwacją którą musi się wykonywa w tym egzemplarzu były:
– wymiany oleju co 10 000 – 12 000 wraz z filtrem
– raz wymiana filtra paliwa, dwa razy filtra powietrza
– wymiana kompletego układu wydechowego
– dwukrotnie wymiana paska rozrządu z rolką napinaczem
– dwukrotnie wymiana tarcz i klocków przód (pierwsze były słabej jakości chyba)
– wymiana szczęk hamulcowych tył, linki ręcznego
– dwukrotnie wymiana świec zapłonowych
– wymiana płynu w układzie chłodniczym
– wymiana przewodów zapłonowych i kompułki zapłonowej, palca rozdzielacza (silnik nierówno chodził, mechanik stwierdził konieczność, po tych zabiegach problem zniknął)
– wymiana łączników stabilizatora przód, jednego sworznia wachacza

i to jest tyle co dołożyłem do tego auta, jeździ codziennie jak żyleta, jestem pełen uznania!!!
Pozdrawiam!!!
Początkujący
 
Od: 7 lut 2012, 11:50
Posty: 4
Auto: Mazda 323C 1.3 1996r

Postprzez mikissj » 18 mar 2012, 13:32

witam . Jestem nowy na forum i zapisałem sie bo jest tu dużo ciekawych tematów i rozwiązań wielu problemów. Od Niecałych 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323c 1.3 z 1995 roku.
Niestety mam jakiś pechowy ten samochód ponieważ sie co chwile coś psuło . Wymieniałem całe zawieszenie, nawet ostatnio teleskopy przednie, zrobiłem blacharkę auta, i teraz mam jakieś wycieki, które mam nadzieje zlikwiduje i już wszystko bedzie dobrze. Silnik jak do tej pory mnie nie zawiódł bo słyszałem że ciężko jest je zarżnąć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Andrzej414 » 1 kwi 2012, 12:07

Ile źre na 10 000? Mi zżarło 0.4 litra przez 14 tysięcy. Czyli tyle co nic. Wszystko zależy kto jak dbał. Uszczelki jak zrdowe jak benzyna z renomowanych stacji to nie będzie źle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez AdiCzeWa » 26 cze 2012, 23:30

Ostatnio zastanawiałem się nad zmianą samochodu i wybór najpewniej padnie na 323f ba gdyż moja mama ma takową tyle , że z5 a ja wolałbym coś mocniejszego i tu zaczynają się moje pytania który silnik będzie najrozsądniejszy ile przeciętnie spalają v6 i jak z awaryjnością, to samo moglibyście napisać o 1.8 :) Z góry dzieki ;P
Początkujący
 
Od: 7 paź 2010, 16:27
Posty: 16
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bg 1.6
Mazda 323f ba 1.5
Mazda 626 gf 2.0 DiTD
Mazda 3 bk 1.6 CD

Postprzez Hazu » 1 lip 2012, 23:49

V6 przy normalnej jeździe spali nawet mniej niż 1,8
wrażenia z jazdy V6 do Bp czy z5 nieporównywalne

Ja przez krótki okres miałem dwie BA 1,8, jedną z początku produkcji drugą z końca.

Różnica kosmiczna.
Teraz mam V6
Poza tym polecam kupić dobre auto z początku produkcji (są zdecydowanie lepiej wykonane i lepiej wyposażone.

Więc wszystko zależy od tego czego chcesz.

Jeżeli miałbyś kupić V-kę i serwisować ja u jakiegoś niedorobionego mechanika to sobie odpuść.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez AdiCzeWa » 3 lip 2012, 00:00

Samochód będę zmieniał najpewniej po wakacjach, ale pytam już teraz żeby się zapoznać bo tak jak mówiłem doświadczenie mam tylko z z5, a zawszę chciałem mieć v-kę ale bałem się kosztów ;] O mechanika się nie obawiam gdyż mam sprawdzonego, który zajmuję się przeważnie japońcami i u którego robiłem moją aktualną madzie ;]
Początkujący
 
Od: 7 paź 2010, 16:27
Posty: 16
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bg 1.6
Mazda 323f ba 1.5
Mazda 626 gf 2.0 DiTD
Mazda 3 bk 1.6 CD

Postprzez radar88 » 30 lip 2012, 21:14

AdiCzeWa napisał(a):Samochód będę zmieniał najpewniej po wakacjach, ale pytam już teraz żeby się zapoznać bo tak jak mówiłem doświadczenie mam tylko z z5, a zawszę chciałem mieć v-kę ale bałem się kosztów ;] O mechanika się nie obawiam gdyż mam sprawdzonego, który zajmuję się przeważnie japońcami i u którego robiłem moją aktualną madzie ;]

W Częstochowie masz dobrego mechanika ?? Wątpię mój Xedos9 odwiedził 3 i wystarczy, jeżeli mam płacić za coś co później mam poprawiać to ja serdecznie dziękuję.

V6 a Z5... nie ma co porównywać,moment,przyśpieszenie,elastyczność silnika V jest niepowtarzalna w porównaniu do Z5.
Tylko kupić dobrą V6 to ciężka sprawa, tan kto dbał o silnik (oleje,filtry itp) to silnik posłuży.
Sporo Vek niestety żre za dużo oliwy, czasami to może być ponad 1L na 1000km (mam taki i trafia na szrot), lecz nie przestrasz się, Vki przy wysokich obrotach coś tam zawsze wychlają.

Edit: odgrzałem kotleta <czarodziej> <lol>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez AdamiPL » 6 wrz 2012, 21:31

Witam serdecznie,
Na forum trafiłem z Google. Otóż chce sobie kupić pierwsze autko. Przeglądałem wiele ofert przeróżnych aut. Mój strzał padł na mazdę z tytułu.

Powiedzcie mi na co zwrócić szczególną uwagę przy ogledzinach ? Mam już upatrzonych kilka sztuk i w weekend jadę oglądać. Z uwagi na mój brak wiedzy z tej dziedziny zabieram ze sobą osobę kumatą.
Naczytalem się wiele w internecie odnośnie sprawdzania aut, pomijając blachę, sprawdzenie czy nie kopci, czy zawieszenie nie skrzypi, silnik pracuje czysto, nie znosi na jedną ze stron auta na co jeszcze zwrócić uwagę ?

Przyznam szczerze że to autko bardzo mi sie spodobało :–) wręcz się w nim zakochałem.. Dziewczyna będzie zazdrosna... Ale co tam.. :–)

Bardzo proszę o pomoc,

Pozdrawiam.

Sent from my New iPad using Tapatalk HD
AdamiPL
 

Postprzez szczepan87 » 6 wrz 2012, 21:57

Też 4 lata temu chciałem tylko taką mazdę:) Musisz zwrócić uwagę na wiele rzeczy bo niestety części nie są tanie jak np w oplu. Wypróbuj sprzęgło, ja musiałem naprawiać zaraz po kupieniu. Jeśli będzie zimna to czy za mocno nie kopci. Podobno one mają to do siebie ale lepiej jakby nie dymiła:) Wiadomo zawieszenie bo dobre oryginalne części mogą sporo podnieść twoje wydatki. Aha ja bym jednak szukał z silnikiem 1.8:) Odpowiednia moc i dźwięk:)
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2012, 21:48
Posty: 21
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323F BA 1.8 rok produkcji 1997

Postprzez AdamiPL » 6 wrz 2012, 22:15

Myśle ze jak na pierwsze autko dla niedoświadczonego kierowcy będzie ok :–)
W moich okolicach od 3-4 msc nie znalazłem nic godnego z silnikiem 1.8 – póki co zadowole się 1.5 :–)

Dzięki za radę na pewno sie przyda :–)

Sent from my New iPad using Tapatalk HD
AdamiPL
 

Postprzez Marzenka1603 » 9 paź 2012, 13:41

Moze jak sie wtrace tez do tematu;P..Jak na dziewczyne wogole sie nie znam na tych mzdach i na tych silnikach;/tez chce kupic sobi na poczatek mazde 323f Ba ;D..moje pytanie brzmi ktory silnik wybrac??bo naczytalam sie ze silniki 1.5 sa wadliwe i nie poleca ich czy to prawda>>???napewno tz odpada silnik 2.0 bo za szybki jak na poczatek;P..w mojej okolicy sa mazdy z silnikiem 1.5 jak na zlosc;P..doradzcie dobrze prosze z goy dziekuje;)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2012, 18:15
Posty: 49
Skąd: Skarland
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16 V

Postprzez Hazu » 9 paź 2012, 15:44

Moja żona świeżo po zrobieniu prawa jazdy jeździła 323F 1,8 i nie odpowiadał jej się ten samochód (przede wszystkim zbyt głośny silnik, emitujący dodatkowo wibracje).
Teraz jeździ 323f V6 i jest z niego bardzo zadowolona.

W sumie szukaliśmy czegoś innego zamiast 323f, ale nic fajnego kobiecego za te pieniądze nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kropekm » 20 paź 2012, 20:01

Cześć,
Czy normalne jest, że jak zgaszę silnik i nie wyłączam świateł mijania przełącznikiem, to nawet po wyciągnięciu kluczyka dalej świecą światła mijania ? Nie powinny przełączać się na postojowe, tak jak np. jest w VW ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Lantis 89 » 20 paź 2012, 20:14

Tak normalne ;)
Lantis 89
 

Postprzez kropekm » 20 paź 2012, 20:20

Dzięki za odpowiedź
Jak dla mnie to straszna chu..ia. Pewnie trzeba jakiś przekaźnik użyć żeby światła przełączały się na postojówki lub całkowicie wyłączały się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Lantis 89 » 20 paź 2012, 20:32

Ciężko sie przyzwyczaić jak przesiada sie z VAG-a
Lantis 89
 

Postprzez kropekm » 20 paź 2012, 21:01

Lantis 89 napisał(a):Ciężko sie przyzwyczaić jak przesiada sie z VAG-a

Masz mnie :D

W sumie w maździe jest sygnał dźwiękowy jak się nie wyłączy świateł, ale.... dzisiaj jak wysiadałem z samochodu to akurat jakiś typek na ścigaczu przeleciał tak że nie słyszałem tego sygnału i teraz jestem w trakcie ładowania akumulatora <rotfl>
Też się zastanawiam czy akumulator mi się za szybko nie rozładował bo po czterech godzinach to już ledwo kontrolki się świeciły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Lantis 89 » 21 paź 2012, 10:15

Można by pomyśleć nad automatycznym włącznikiem świateł,sporo jest tego na allegro,nie musiał byś wtedy sie martwić o wyłączanie świateł.
Lantis 89
 

Postprzez DamianSzatan666 » 3 lis 2012, 18:33

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323