Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje
Witam!!! Na forum jestem od niedawna, zapisałem się z powodu poszukiwań dobrego egzemplarza Mazdy 626. Ale mój wybór padł właśnie na Mazde z powodu mojego obecnego auta czyli też Madzi 323C z 1996 roku. Pomyślałem że wypowiem się też na opiniach o tym modelu. POsiadam ją od ponad 3 lat, wcześniej miałem golfa III który psuł się i psuł. Zacząłem szukać czegoś innego, z powodów finansowych wybrałem Mazdę. Kupiłem od handlarza i źle zrobiłem bo auto było w złym stanie blacharskim a nie znałem się jeszcze na tyle aby to sprawdzić bo było odpicowane. Na szczęście mam znajomego blacharza, który podjął się trudnego zadania za zjadliwą cenę i od tego czasu co roku konserwuję auto u niego. To było 3 lata temu, do tej pory przejechałem 110 000 kilometrów (bardzo dużo jeżdżę, często na trasy) i auto NIGDY mnie nie zawiodło. NIGDY nie staneło na trasie, zawsze odpalało, w największe mrozy dosłownie na dyg, jedynym mankamentem który mnie martwił to branie oleju, silnik nie dymi, nic nie kapie a oleju ubywa. Od 3 lat oleju stale ubywa a poza tym nic się nie dzieje. Oczywiście dbam o auto i bezawaryjność to dla mnie określenie w którym nie zawierają się naprawy eksploatacyjne. Tak więc przez 3 lata w ramach dbania o auto poza coroczną konserwacją którą musi się wykonywa w tym egzemplarzu były:
– wymiany oleju co 10 000 – 12 000 wraz z filtrem
– raz wymiana filtra paliwa, dwa razy filtra powietrza
– wymiana kompletego układu wydechowego
– dwukrotnie wymiana paska rozrządu z rolką napinaczem
– dwukrotnie wymiana tarcz i klocków przód (pierwsze były słabej jakości chyba)
– wymiana szczęk hamulcowych tył, linki ręcznego
– dwukrotnie wymiana świec zapłonowych
– wymiana płynu w układzie chłodniczym
– wymiana przewodów zapłonowych i kompułki zapłonowej, palca rozdzielacza (silnik nierówno chodził, mechanik stwierdził konieczność, po tych zabiegach problem zniknął)
– wymiana łączników stabilizatora przód, jednego sworznia wachacza
i to jest tyle co dołożyłem do tego auta, jeździ codziennie jak żyleta, jestem pełen uznania!!!
Pozdrawiam!!!
– wymiany oleju co 10 000 – 12 000 wraz z filtrem
– raz wymiana filtra paliwa, dwa razy filtra powietrza
– wymiana kompletego układu wydechowego
– dwukrotnie wymiana paska rozrządu z rolką napinaczem
– dwukrotnie wymiana tarcz i klocków przód (pierwsze były słabej jakości chyba)
– wymiana szczęk hamulcowych tył, linki ręcznego
– dwukrotnie wymiana świec zapłonowych
– wymiana płynu w układzie chłodniczym
– wymiana przewodów zapłonowych i kompułki zapłonowej, palca rozdzielacza (silnik nierówno chodził, mechanik stwierdził konieczność, po tych zabiegach problem zniknął)
– wymiana łączników stabilizatora przód, jednego sworznia wachacza
i to jest tyle co dołożyłem do tego auta, jeździ codziennie jak żyleta, jestem pełen uznania!!!
Pozdrawiam!!!
- Od: 7 lut 2012, 11:50
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323C 1.3 1996r
witam . Jestem nowy na forum i zapisałem sie bo jest tu dużo ciekawych tematów i rozwiązań wielu problemów. Od Niecałych 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323c 1.3 z 1995 roku.
Niestety mam jakiś pechowy ten samochód ponieważ sie co chwile coś psuło . Wymieniałem całe zawieszenie, nawet ostatnio teleskopy przednie, zrobiłem blacharkę auta, i teraz mam jakieś wycieki, które mam nadzieje zlikwiduje i już wszystko bedzie dobrze. Silnik jak do tej pory mnie nie zawiódł bo słyszałem że ciężko jest je zarżnąć
Niestety mam jakiś pechowy ten samochód ponieważ sie co chwile coś psuło . Wymieniałem całe zawieszenie, nawet ostatnio teleskopy przednie, zrobiłem blacharkę auta, i teraz mam jakieś wycieki, które mam nadzieje zlikwiduje i już wszystko bedzie dobrze. Silnik jak do tej pory mnie nie zawiódł bo słyszałem że ciężko jest je zarżnąć
Ile źre na 10 000? Mi zżarło 0.4 litra przez 14 tysięcy. Czyli tyle co nic. Wszystko zależy kto jak dbał. Uszczelki jak zrdowe jak benzyna z renomowanych stacji to nie będzie źle.
Ostatnio zastanawiałem się nad zmianą samochodu i wybór najpewniej padnie na 323f ba gdyż moja mama ma takową tyle , że z5 a ja wolałbym coś mocniejszego i tu zaczynają się moje pytania który silnik będzie najrozsądniejszy ile przeciętnie spalają v6 i jak z awaryjnością, to samo moglibyście napisać o 1.8 Z góry dzieki
- Od: 7 paź 2010, 16:27
- Posty: 16
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323f bg 1.6
Mazda 323f ba 1.5
Mazda 626 gf 2.0 DiTD
Mazda 3 bk 1.6 CD
V6 przy normalnej jeździe spali nawet mniej niż 1,8
wrażenia z jazdy V6 do Bp czy z5 nieporównywalne
Ja przez krótki okres miałem dwie BA 1,8, jedną z początku produkcji drugą z końca.
Różnica kosmiczna.
Teraz mam V6
Poza tym polecam kupić dobre auto z początku produkcji (są zdecydowanie lepiej wykonane i lepiej wyposażone.
Więc wszystko zależy od tego czego chcesz.
Jeżeli miałbyś kupić V-kę i serwisować ja u jakiegoś niedorobionego mechanika to sobie odpuść.
wrażenia z jazdy V6 do Bp czy z5 nieporównywalne
Ja przez krótki okres miałem dwie BA 1,8, jedną z początku produkcji drugą z końca.
Różnica kosmiczna.
Teraz mam V6
Poza tym polecam kupić dobre auto z początku produkcji (są zdecydowanie lepiej wykonane i lepiej wyposażone.
Więc wszystko zależy od tego czego chcesz.
Jeżeli miałbyś kupić V-kę i serwisować ja u jakiegoś niedorobionego mechanika to sobie odpuść.
Samochód będę zmieniał najpewniej po wakacjach, ale pytam już teraz żeby się zapoznać bo tak jak mówiłem doświadczenie mam tylko z z5, a zawszę chciałem mieć v-kę ale bałem się kosztów ;] O mechanika się nie obawiam gdyż mam sprawdzonego, który zajmuję się przeważnie japońcami i u którego robiłem moją aktualną madzie ;]
- Od: 7 paź 2010, 16:27
- Posty: 16
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323f bg 1.6
Mazda 323f ba 1.5
Mazda 626 gf 2.0 DiTD
Mazda 3 bk 1.6 CD
AdiCzeWa napisał(a):Samochód będę zmieniał najpewniej po wakacjach, ale pytam już teraz żeby się zapoznać bo tak jak mówiłem doświadczenie mam tylko z z5, a zawszę chciałem mieć v-kę ale bałem się kosztów ;] O mechanika się nie obawiam gdyż mam sprawdzonego, który zajmuję się przeważnie japońcami i u którego robiłem moją aktualną madzie ;]
W Częstochowie masz dobrego mechanika Wątpię mój Xedos9 odwiedził 3 i wystarczy, jeżeli mam płacić za coś co później mam poprawiać to ja serdecznie dziękuję.
V6 a Z5... nie ma co porównywać,moment,przyśpieszenie,elastyczność silnika V jest niepowtarzalna w porównaniu do Z5.
Tylko kupić dobrą V6 to ciężka sprawa, tan kto dbał o silnik (oleje,filtry itp) to silnik posłuży.
Sporo Vek niestety żre za dużo oliwy, czasami to może być ponad 1L na 1000km (mam taki i trafia na szrot), lecz nie przestrasz się, Vki przy wysokich obrotach coś tam zawsze wychlają.
Edit: odgrzałem kotleta
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam serdecznie,
Na forum trafiłem z Google. Otóż chce sobie kupić pierwsze autko. Przeglądałem wiele ofert przeróżnych aut. Mój strzał padł na mazdę z tytułu.
Powiedzcie mi na co zwrócić szczególną uwagę przy ogledzinach ? Mam już upatrzonych kilka sztuk i w weekend jadę oglądać. Z uwagi na mój brak wiedzy z tej dziedziny zabieram ze sobą osobę kumatą.
Naczytalem się wiele w internecie odnośnie sprawdzania aut, pomijając blachę, sprawdzenie czy nie kopci, czy zawieszenie nie skrzypi, silnik pracuje czysto, nie znosi na jedną ze stron auta na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Przyznam szczerze że to autko bardzo mi sie spodobało :–) wręcz się w nim zakochałem.. Dziewczyna będzie zazdrosna... Ale co tam.. :–)
Bardzo proszę o pomoc,
Pozdrawiam.
Sent from my New iPad using Tapatalk HD
Na forum trafiłem z Google. Otóż chce sobie kupić pierwsze autko. Przeglądałem wiele ofert przeróżnych aut. Mój strzał padł na mazdę z tytułu.
Powiedzcie mi na co zwrócić szczególną uwagę przy ogledzinach ? Mam już upatrzonych kilka sztuk i w weekend jadę oglądać. Z uwagi na mój brak wiedzy z tej dziedziny zabieram ze sobą osobę kumatą.
Naczytalem się wiele w internecie odnośnie sprawdzania aut, pomijając blachę, sprawdzenie czy nie kopci, czy zawieszenie nie skrzypi, silnik pracuje czysto, nie znosi na jedną ze stron auta na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Przyznam szczerze że to autko bardzo mi sie spodobało :–) wręcz się w nim zakochałem.. Dziewczyna będzie zazdrosna... Ale co tam.. :–)
Bardzo proszę o pomoc,
Pozdrawiam.
Sent from my New iPad using Tapatalk HD
-
AdamiPL
Też 4 lata temu chciałem tylko taką mazdę:) Musisz zwrócić uwagę na wiele rzeczy bo niestety części nie są tanie jak np w oplu. Wypróbuj sprzęgło, ja musiałem naprawiać zaraz po kupieniu. Jeśli będzie zimna to czy za mocno nie kopci. Podobno one mają to do siebie ale lepiej jakby nie dymiła:) Wiadomo zawieszenie bo dobre oryginalne części mogą sporo podnieść twoje wydatki. Aha ja bym jednak szukał z silnikiem 1.8:) Odpowiednia moc i dźwięk:)
- Od: 6 kwi 2012, 21:48
- Posty: 21
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 rok produkcji 1997
Myśle ze jak na pierwsze autko dla niedoświadczonego kierowcy będzie ok :–)
W moich okolicach od 3-4 msc nie znalazłem nic godnego z silnikiem 1.8 – póki co zadowole się 1.5 :–)
Dzięki za radę na pewno sie przyda :–)
Sent from my New iPad using Tapatalk HD
W moich okolicach od 3-4 msc nie znalazłem nic godnego z silnikiem 1.8 – póki co zadowole się 1.5 :–)
Dzięki za radę na pewno sie przyda :–)
Sent from my New iPad using Tapatalk HD
-
AdamiPL
Moze jak sie wtrace tez do tematu;P..Jak na dziewczyne wogole sie nie znam na tych mzdach i na tych silnikach;/tez chce kupic sobi na poczatek mazde 323f Ba ;D..moje pytanie brzmi ktory silnik wybrac??bo naczytalam sie ze silniki 1.5 sa wadliwe i nie poleca ich czy to prawda>>???napewno tz odpada silnik 2.0 bo za szybki jak na poczatek;P..w mojej okolicy sa mazdy z silnikiem 1.5 jak na zlosc;P..doradzcie dobrze prosze z goy dziekuje;)
- Od: 20 lip 2012, 18:15
- Posty: 49
- Skąd: Skarland
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16 V
Moja żona świeżo po zrobieniu prawa jazdy jeździła 323F 1,8 i nie odpowiadał jej się ten samochód (przede wszystkim zbyt głośny silnik, emitujący dodatkowo wibracje).
Teraz jeździ 323f V6 i jest z niego bardzo zadowolona.
W sumie szukaliśmy czegoś innego zamiast 323f, ale nic fajnego kobiecego za te pieniądze nie było.
Teraz jeździ 323f V6 i jest z niego bardzo zadowolona.
W sumie szukaliśmy czegoś innego zamiast 323f, ale nic fajnego kobiecego za te pieniądze nie było.
Cześć,
Czy normalne jest, że jak zgaszę silnik i nie wyłączam świateł mijania przełącznikiem, to nawet po wyciągnięciu kluczyka dalej świecą światła mijania ? Nie powinny przełączać się na postojowe, tak jak np. jest w VW ?
Czy normalne jest, że jak zgaszę silnik i nie wyłączam świateł mijania przełącznikiem, to nawet po wyciągnięciu kluczyka dalej świecą światła mijania ? Nie powinny przełączać się na postojowe, tak jak np. jest w VW ?
Lantis 89 napisał(a):Ciężko sie przyzwyczaić jak przesiada sie z VAG-a
Masz mnie
W sumie w maździe jest sygnał dźwiękowy jak się nie wyłączy świateł, ale.... dzisiaj jak wysiadałem z samochodu to akurat jakiś typek na ścigaczu przeleciał tak że nie słyszałem tego sygnału i teraz jestem w trakcie ładowania akumulatora
Też się zastanawiam czy akumulator mi się za szybko nie rozładował bo po czterech godzinach to już ledwo kontrolki się świeciły.
Można by pomyśleć nad automatycznym włącznikiem świateł,sporo jest tego na allegro,nie musiał byś wtedy sie martwić o wyłączanie świateł.
-
Lantis 89
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości