Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Mumin » 19 mar 2006, 13:45

SANEONE napisał(a):Namawiałem na nią moją dziewczynę ale wybrała Civica 3D.

I myślę, że dobrze zrobiła. Ja też wrócę do Hondy przy najbliższej okazji.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Gość » 24 kwi 2006, 14:04

Bardzo ładnie tuningowane – nie widziałem jeszcze takich madzi
Gość
 

Postprzez Radian » 25 kwi 2006, 16:48

Witam. Mam ochotę zakupić Mazdę 323 F. W grę wchodzą takie 2 opcje:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=100151614
lub:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1071392
Szczerze powiem, że nie wiem na co się zdecydować. Mam nadzieję, że sznowni forumowicze udzielą mi cennych rad i wskazówek, za które z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez GofNet » 25 kwi 2006, 17:44

Radian napisał(a):http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1071392
A od kiedy to w Mazdach 323 BA montowane były silniki 1,6i DOHC?
Po pierwsze nie było silników o pojemności 1.596ccm, zaś po drugie z taką pojemnością i silnikiem DOHC miałby więcej mocy, niż 66kW.

Zapewne jest to silnik Z5 1.489ccm DOCH o mocy 88KM/65kW o czym nie wie nawet sam właściciel.

To mianem wyjaśnień. Opinie zapewne pojawią się niebawem...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Lepsze wyposażenie ma ten pierwszy... ;)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Pioteq25 » 25 kwi 2006, 19:02

Obydwa warte są najwyżej 12tys z opłatami
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez ruuda » 30 lip 2006, 19:23

Cześć!
mozesz mi jeszcze napisac parę użytecznych wskazówek odn. mazdy 323C?
wcześniej jezsdziłam kombi i sedanem ojca a ta jest moim 100% własnym autkiem.zastanawia mnie jak naprawde wyglada koszt rocznego utzrzymania -przeglady, wymiany i niezawodnośc choc z praktyki wiem że nic sie nie dzieje z mazdami ale długo jej szukalam i chce tez tak nią nacieszyc- oby jak najdłuzej :D
Szczera opinia kogoś, kto ma dokładnie taki model jest dla mnie wazna więc w wolnej chwili parę uwag...
dzieki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2005, 11:59
Posty: 8
Skąd: Wawa/Piaseczno
Auto: xedos 6

Postprzez LuK » 30 lip 2006, 21:48

koszt rocznego utrzymania bez dodatkowych napraw wynosci :
-ubezpieczenie OC [+ewentualnie AC]
-przeglad techniczny – bez instalacji gazowej 100PLN
-koszty paliwa
-liczac jedna wymiane oliwy z filtrami trzeba liczyc spokojnie 200 [ilosc wymian uzalezniona od ilosci przejechanych km rocznie]
-wymiane opon zima/lato – usluga wymiany 40

– koszty ewentalnych czesci znajdziesz na innych tematach o 323
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez kali » 1 sie 2006, 14:22

Witam wszystkich. Mam pytanie czy zna ktoś jakiś dobry i tani sklep internetowy w którym można kupić amortyzatory. Byłem w kilku sklepach ale drogo wołali, min. za sztukę 317 zł <pomocy> . Jeśli tak to podajcie adresy, z góry dziękuję i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2006, 16:11
Posty: 12
Skąd: okolice Lublina
Auto: mazda 323f, 1994r. BA 1,5 16V

Postprzez Adaś » 1 sie 2006, 15:06

300zł za gazowe Kayaby to nieduzo:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Thoorg » 1 sie 2006, 20:27

Uważam, że jednak sporo ;P
Napisz do http://www.carspeed.pl
Ja tu zakupiłem i jestem bardzo zadowolony.
Pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2006, 14:22
Posty: 46
Skąd: Częstochowa (okolice)
Auto: Mazda323F 1.5 16V 88PS 95r+SGI

Postprzez kali » 2 sie 2006, 14:26

dzięki wielkie sprawdzę na pewno <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2006, 16:11
Posty: 12
Skąd: okolice Lublina
Auto: mazda 323f, 1994r. BA 1,5 16V

Postprzez zyx » 4 sie 2006, 15:50

ruuda napisał(a):Cześć!
mozesz mi jeszcze napisac parę użytecznych wskazówek odn. mazdy 323C?
.................. choc z praktyki wiem że nic sie nie dzieje z mazdami ale długo jej szukalam i chce tez tak nią nacieszyc- oby jak najdłuzej :D

Tak sie składa że też rozglądam się za 323C ale zastanawiam sie czy zupełnie nie dopuścić się zdrady kupując Almere, Civica, Corrolle lub E36. Do tej pory miałem 323BG i rzeczywiście była niezawodna ale z tego co czytam to następne modele nie były już tak udane. O olejowym apetycie silnika 1.5 wiadomo powszechnie ale jest jeszcze coś co mnie zaniepokoiło:
Buszmen napisał(a): teraz sie zastanawiam jak sobie poradzic z rdza na zagieciach nadkoli :( Przed zima bylo tego z 2 cm2 a teraz juz z 15 cm2.

siwy_dymek napisał(a):Buszmen mam ten sam problem, a wlasciwie mi sie zaczyna, na polaczeniu ze zderzakiem naroznik mam tak z 1cm2 babelkow i w poliwie nadkola malego babla! No i jedne tylne drzwi -dolna krawedz od wewnetrzbnej strony mi pokorodowala pod lakierem

wiem że może to być wynikiem jakiejś stłuczki w przeszłości ale jesli chodzi o wewnetrzną stronę drzwi to już nie był bym tego taki pewny – widzialem tez cos takiego w nowszych mx-3
a nadwozie mojej bg absolutnie nigdzie nie rdzewiało! (z wyjąkiem podwozia ale to sie akurat w nowszych tez nie zmienilo)
i co tu teraz robic? kupowac 323 czy sie pozegnac z mazda (do czasu az bedzie mnie stac na mazde 3:) ) ?
czy ktoś może wie jak jest innymi elementami mechanicznymi 323BA?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2005, 15:56
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GE 1.8 Sedan Europa

Postprzez Briareos » 4 sie 2006, 17:21

Ja też miałem problem z dolnymi krawędziami drzwi przednich (kierowcy, jak i pasażera – ale tu dużo mniej) – jak chesz to się moge na PW rozpisać. Widziałem kilka F-ek BA z bliska i niektóre miały poprawki lakiernicze na dachu wzdłuż uszczelek – głównie przedniej. Tam odpryski powodują powstanie ognisk zapalnych, może dlatego że wilgoć stoi pod uszczelką i "zasila" rdzę jeszcze długo po tym jak reszta auta już wyschnie.

Z błotnikami nie mam problemów, bo oprócz jednego mi wszystkie wgnietli przynajmniej raz i musiały zostać pomalowane i tak :P Ten jeden, który jest podejrzany o bycie nienaruszonym, nie wykazuje problemów. Na temat stanu mojego podwozia (zawiechy, nie płyty) wolę się nie wypowiadać, ale uczciwie przynam że problemów nie sprawia najmniejszych. Jedyne co to ręczny wymagał uwagi mechanika, w tamtym roku lewe koło, w tym prawe.

Jak masz BG to nie zmieniaj (no chyba że silnik za słaby na trasy za miasto, z rodziną na pokładzie), a jak już to na BA z końca produkcji.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez zyx » 6 sie 2006, 13:46

myslisz ze cos zmienili w zabezpieczeniach antykorozyjnych czy po prostu chozi o to zeby jeszcze nie zdązyło zgnić?

zostaw BG – problem w tym że auto już sprzedałem i kombinuje co by tu kupić DOBREGO
....a obecnie poruszam sie fordem courierem – i to jest dopiero złom
Początkujący
 
Od: 23 sty 2005, 15:56
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GE 1.8 Sedan Europa

Postprzez Gość » 6 sie 2006, 16:26

panowie może mi wyjasnicie co znaczy przy mojej maździe skrót GLX, a i jeszcze jedno cholera umie ktoś odczytac dobrze numer VIN, na stronie wyszło mi że jest to silnik 2000cc, co mi się wierzyć nie chce bo z tego co wiem od poprzedniego właściciela to silnik mam 1489cc DOHC 16-value, ale może się mylę.

Mój nr VIN: JMZABA145201662460

może ktoś wie na forum, dzięks!
Gość
 

Postprzez neo-one » 7 sie 2006, 08:52

Jakis dziwny ten twoj vin ... wszystkie znane mi testery sie na nim wykrzaczaja ... Co do skrotu GLX pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do glowy to disel ... ale fachowcem nie jestem i moge sie mylic <glupek2>


ruuda napisał(a):Cześć!
mozesz mi jeszcze napisac parę użytecznych wskazówek odn. mazdy 323C?
wcześniej jezsdziłam kombi i sedanem ojca a ta jest moim 100% własnym autkiem.zastanawia mnie jak naprawde wyglada koszt rocznego utzrzymania -przeglady, wymiany i niezawodnośc choc z praktyki wiem że nic sie nie dzieje z mazdami ale długo jej szukalam i chce tez tak nią nacieszyc- oby jak najdłuzej :D
Szczera opinia kogoś, kto ma dokładnie taki model jest dla mnie wazna więc w wolnej chwili parę uwag...
dzieki


Mam 323C.. zrobile juz pare tysiecy i jestem zadowolony. W międzyczasie wymienilem oba progi, wczesniej byly zrobione z pianki montarzowej hahaha Tylny lewy blotnik jadla rdza na skutek testu zderzeniowego jaki przeprowadzil poprzedni wlasciciel, poza tym male ogniska rdzy na przednich slupkach (na rancie przy szybie) rocznik 95 .. wydaje mi sie ze wynik nienajgorszy biorac pod uwage to ze wczesniej samochod nie wiedzial co to jest konserwacja nadwozia /podwozia o wosku nie wspominajac <killer>
Jesli chodzi o stan techniczny mojej mazdy:pali na dotyk, wycieka olej spod pokrywy rozrządu, dzisiaj od rana stoi u mechanika przy okazji pasek i rolki ida pod mlotek, przegby niedlugo sie skoncza (zaczynaja lekko stukac przy maksymalnym skrecie kol, przebieg ~170tys raczej daaawno nie byly wymieniane) zapiekl sie samoregulator w [jakim?] kole, wiecej wad nie stwierdzilem no chyba ze liczyc przepalony bezpiecznik ROOM i zarowke w postojowkach i oswietleniu tablicy rejestracyjnej <lol>

Pozostale wrazenia: dosyc twarde seryjne zawieszenie (wczesniej jezdzilem mondeo.. miekkie, przypomina wanne na kolach – wole mazde ;)), w srodku cicho jakbym wymienil katalizator pewnie byloby jeszcze ciszej, swietnie jezdzi po zakretach, swietnie trzyma sie drogi, silnik 1.3 16V ma niezlego buuuta, 1.5 pewnie jeszcze lepszego ;), hamulce... zadna rewelacja ale daja rade, zajeeeeebi*te ogrzewanie, lepszego nie znajdziesz w zadnym samochodzie a zima coraz blizej... Poza tym ladna jest ta 323c :D i jakas taka wyjatkowa.. w moim miescie widzialem do tej pory 2 takie.. niesamowite ale kierowcy 323c pozdrawiaja sie kiwnieciem glowy,reki etc :D (moze to jakis lokalny fenomen .. nie wiem) Kupujac mazde 323c automatycznie jestes zapisany do elitarnego klubu posiadaczy tego zadkiego modelu ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 15:34
Posty: 20
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA 323 C V (BA) 1.3 16v

Postprzez farciarz » 7 sie 2006, 18:45

neo-one napisał(a):Co do skrotu GLX pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do glowy to disel


Buahaha hahaha hahaha hahaha <dupa> <dupa> <dupa> .....kurde.....sorki al nie mogłem się powstrzymać <ganja> <ganja> <ganja>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez farciarz » 7 sie 2006, 18:52

DraculDeBlood

Polecam przejżenie

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/626/323_626_vin.pdf


i wszystko jasne !!!!!!!!!!!!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Briareos » 7 sie 2006, 19:28

zyx napisał(a):czy po prostu chozi o to zeby jeszcze nie zdązyło zgnić?

Bingo <lol>

To jest taka konstrukcja. Mocne zgięcie i zgrzanie blach – żaden ocynk tego nie wytrzyma. Lakier widać nabawia się mikropęknieć od naprężeń, a w okolicy jest szeroki próg (tak drzwi, jak i klapa) na którym sobie spokojnie może leżeć woda, albo np. błoto pośniegowe z solą. To nie jest pytanie czy zacznie rdzewieć, tylko kiedy.
Jeśli autko jeździło w ciepłych klimatach, było myte i zadbane to rzecz jasna problem pojawi się dopiero na naszych drogach, a zanim stanie się palący to pewnie auto zezłomujesz. Polecam silnik BP, z końca produkcji już bez HLA i zero problemów z tykaniem (o ile luzy będą poprawnie wyregulowane!). Za to skrzynie po '95 ma taką na styk, bez szaleństw z nią...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez tomy_c » 9 sie 2006, 16:11

Witam

Jestem na etapie poszukiwania samochodu. Mój cel – Mazda 323f BA. Mam w związku z tym do Was pytanie. Czy zakup takieko samochodu w dobrym stanie za cenę w granicach <b> 10.000 – 12.000</b> jest możliwy? (Oczywiście biorę pod uwagę roczniki max. `96 i silnik 1.5)<br>
Zdaję sobie sprawę, że dojdą jeszcze dodatkowe koszty (części eksplatacyjne) jak w przypadku każdego używanego samochodu.<br>
Z góry dziękuję za info!!<br>
Na Allegro można znaleźć min takie oto auta:<br>
http://allegro.pl/item119525507_piekna_ ... miec_.html
http://allegro.pl/item120078542_super_m ... miec_.html
http://allegro.pl/item119971453_ladna_m ... aczyc.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1428316


Czy ktoś z Was zakupił ten samochód w podobnej cenie??<br>
Początkujący
 
Od: 9 sie 2006, 15:57
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: srebrna 323f BA (Z5) '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323