GofNet napisał(a):A swoją drogą, dlaczego nie montowano w w/w silnika JE 3.0i 2.954ccm V6 24v 6/DOHC 200KM 272Nm? Czyżby był jakąś nieudaną konstrukcją? On zapewne również pasowałby na mocowania KL'a. Nawet nie widuję testów tych tych jednostek
Hmmm. Już była na ten temat debata kiedyś. Cóż niestety generacje Milleni nie doczekały się "mocnych" silników. Oczywiście 211KM 2,3 to już jest coś, ale przy wadze pojazdu nie zapewnia sportowych osiągów. Wystarczy popatrzeć na konkurentów: A6 4,2; BMW 540;... i spojrzeć w dane przyśpiesznie... około 5 sekund do setki.
A powracając do głównego tematu.
KJ (czyli Miller) wg. wikipedii występował tylko w połączoeniu z automatyczną skrzynią.
wikipedia napisał(a):A Variable Resonance Induction System (VRIS) was used on the K8, KF, and KL, optimizing torque production over the entire rev band. The K8, KF, and KL engines all had a 7,000 rpm redline. The KJ-ZEM Miller cycle engine had a 6,000 rpm redline, but was only available mated with an automatic transmission.
Czy możliwe byłoby połaczenie tego silnika z M/T? Tylko jaka skrzynia? Jak rozwiązać problem sprzęgła?
Pytań można zadawać tysiace.
Moim zdaniem do BA najrodzsądzniej byłoby wsadzić KL-ZE... ale to tylko moje zdanie

.