Mazda 323 BA i swap silnika? – wspólna dyskusja
swap na inny motor zawsze będzie sporo droższy od podmiany silnika czy nawet jego remontu. remont natomiast trzeba sprawdzić czy też się opłaca.
najszybszy i najtańszy sposób to kupno drugiego silnika – samego słupka.
swap na 1.8 to: silnik, kolektory, wiązka, komputer (z immo albo bez), czujniki jakieś, przepływka, przepustnica itp itd. mając 1.8 z BA raczej nie będzie kłopotów z przekładką – ten silnik tam siedział fabrycznie. przy 1.8 z BG jest już problematycznie z elektryką.
najszybszy i najtańszy sposób to kupno drugiego silnika – samego słupka.
swap na 1.8 to: silnik, kolektory, wiązka, komputer (z immo albo bez), czujniki jakieś, przepływka, przepustnica itp itd. mając 1.8 z BA raczej nie będzie kłopotów z przekładką – ten silnik tam siedział fabrycznie. przy 1.8 z BG jest już problematycznie z elektryką.
Podepnę sie od tematu jako że dziewczynie Z5 pali olej jak chce i kiedy chce szczególnie na rondach a Z5 to kupa myśle nad swapem na 1,8 BP z BA
-czy taki silnik podejdzie pod skrzynie z Z5
– czy osprzęt pompa wspomagania i alt. bedzie pasował?
–
-czy taki silnik podejdzie pod skrzynie z Z5
– czy osprzęt pompa wspomagania i alt. bedzie pasował?
–
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):-czy taki silnik podejdzie pod skrzynie z Z5
z tego co wiem tak. organoleptycznie nie sprawdzałem.
mlody1921 napisał(a):– czy osprzęt pompa wspomagania i alt. bedzie pasował?
wspomaganie jak najbardziej, alternator też pasuje, tylko w moim przypadku (inne BP??) jednak trzeba było przełożyć altka z BP bo się nie paliła kontrolka.
podpowiem też że łapy w większości pasują (trzeba tylko kawałek łapy przy rozrządzie mieć z BP)
mlody1921 napisał(a):Podepnę sie od tematu jako że dziewczynie Z5 pali olej jak chce i kiedy chce szczególnie na rondach a Z5 to kupa myśle nad swapem na 1,8 BP z BA
-czy taki silnik podejdzie pod skrzynie z Z5
– czy osprzęt pompa wspomagania i alt. bedzie pasował?
–
kupa czy nie kupa. mi oleju akurat bardzo malutko bierze. raz na 5 miesiecy doleje doslownie kapke. bo lubie kiedy jest rowno oleju
zalezy ile km przejechane
- Od: 29 kwi 2013, 19:46
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f ba, 98r. 1.5 benzyna, 90 kucy (88)
Cybernus napisał(a):zalezy ile km przejechane
zależy jak dbał poprzedni właściciel
Żeby nie było ot to powiem, że skrzynia podejdzie. Z tego co pamiętam bezproblemowo do z5 podchodzi skrzynia od B3 i BP. Także w drugą stronę też da radę
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
ja tam na swój z5 od dawna nie narzekam oleju bierze tyci tyci raz na pol roku dolewka równo pracuje w mieście mi spala paliwa do 8 a na trasie 6,5 do 7 kiedyś więcej paliła dużo więcej świece ngk przewody ngk sonda ngk aparat zapłonowy ręcznie przerabiałem ustawiany na stroboskop ;] i tylko śmiga
co do silnik to najlepiej 1.8 wsadzać wszystko pasuje
co do silnik to najlepiej 1.8 wsadzać wszystko pasuje
- Od: 5 lip 2012, 20:21
- Posty: 23
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r
Ja mam w swojej przekładkę na 1.8 BP. Jeżdżę ok 100km dziennie na sekwencji i najmniej spalił 8,5
Auto wcześniej należało do mojego kolegi znanego z forum MS jako rafi2000 zrobił kapitalke motoru tylko że nie doczytał wcześniej że pierścienie TP się nie lubią z mazdziną. Troszkę oleju bierze.
Tak szczerze to kupiłem to auto żeby się przebujać do kolejnego i...... się zakochałem w tych skromnych 114KM POLECAM BP KAŻDEMU SUPER MOTOR
Auto wcześniej należało do mojego kolegi znanego z forum MS jako rafi2000 zrobił kapitalke motoru tylko że nie doczytał wcześniej że pierścienie TP się nie lubią z mazdziną. Troszkę oleju bierze.
Tak szczerze to kupiłem to auto żeby się przebujać do kolejnego i...... się zakochałem w tych skromnych 114KM POLECAM BP KAŻDEMU SUPER MOTOR
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Witam interesował się ktoś swapem silnika kia np:Clarus rocznik 98 do mazdy 323f ba? bądź innej z silnikiem BP? Głownie chodzi mi o stopień podobnosci silnika kia 1.8(116km) i silnik mazdy 1.8 bp (114 km) czy mocowanie łap ,skrzyni sprzęgło głowica i osprzęt są podobne takie same czym się różnią?
- Od: 6 paź 2009, 08:42
- Posty: 225
- Skąd: Lublin/Krasnystaw
- Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)
Tak z ciekawości to dlaczego myślisz akurat o silniku z "kijanki"?
W czym on jest lepszy od BP?
W czym on jest lepszy od BP?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jest podobny temat: viewtopic.php?f=102&t=77390
Podpytaj się autora a może udzieli ci jakichś wskazówek.
Podpytaj się autora a może udzieli ci jakichś wskazówek.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
tak znam ten temat:) ale niestety brak jakich kol wiek szcegołw:/ i temat z przed 4 lat.Najbardziej zależy mi na skrzynie czy będzie kompatybilna bo reszta osprzętu myślę ze będzie do przełożenia bez rzeźbienia
- Od: 6 paź 2009, 08:42
- Posty: 225
- Skąd: Lublin/Krasnystaw
- Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)
Witam!
Połączyłem kilka zbliżonych tematów odnośnie zmiany silników w jeden wspólny i usunąłem nieaktywne linki oraz zbędne OT.
Połączyłem kilka zbliżonych tematów odnośnie zmiany silników w jeden wspólny i usunąłem nieaktywne linki oraz zbędne OT.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie mam pytanie,juz od dawna planuje ten swap,znalazłem juz dawce itd ,mam pytanie odnośnie zwrotnic teraz rozstaw 4x100,uda sie zachować ten rozstaw srub przy nowym piecu ze skrzynią?co ze zwrotnicami?a moze zastosowac dystanse do felg,tyle ze nie sa tanie,a wszystko przez wymarzone 16'' nie chciałbym ich sprzedawać nowe opony itp,macie jakąś koncepcje?
dodam ze mam tez 4x new amory i mocowania,czy to wszystko musze wywalic?
dodam ze mam tez 4x new amory i mocowania,czy to wszystko musze wywalic?
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Dystanse do felg są niezbędne aby skorygować ET ale co to ma wspólnego ze swapem Z5 --> KL??
PS. i staraj się poprawniej pisać bo aż oczy bolą jak się to czyta. Pamiętaj o spacjach PO znakach interpunkcyjnych a to wcale nie jest trudne do zapamiętania.
PS. i staraj się poprawniej pisać bo aż oczy bolą jak się to czyta. Pamiętaj o spacjach PO znakach interpunkcyjnych a to wcale nie jest trudne do zapamiętania.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
To ma ze jak wymienię silnik ze skrzynią od kf to czy muszę wywalić zwrotnice i zastosować nowe na 5 śrub ?Chodzi mi o to ze chialbym zostac przy rozstawie 4x100,cos czytalem ze od mx3 poloski mozna zalozyc,sory za pisownie ale klawiatura mi zdycha
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Witajcie. Moja mazda 323f ba z 96 r musi mieć wymionione serducho. Kupiłem już drugi silnik jednak okazało się, że jest on z 323f bg 1.8 128KM a ja miałem 1.8 BP 114 Koni. Czy są jakieś przeciwskazania żeby go zamontować ? Mocowania bedą pasować? czy aparat zapłonowy alternator rozrusznik rozrząd i reszte rzeczy moge przełożyć ze starego silnika( na tych częściach jest zrobione 10km ;p) czy muszę teraz coś przerabiać dodatkowo? Czy skrzynia podejdzie ze sprzęgłem z bp 114KM? mam tam nowe sprzęgło więc wolałbym przełożyć.
- Od: 13 lip 2014, 15:02
- Posty: 23
- Skąd: Głowaczów
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja
niejarkacz napisał(a):Czy są jakieś przeciwskazania żeby go zamontować ?
takjarkacz napisał(a):Mocowania bedą pasować?
takjarkacz napisał(a):zy aparat zapłonowy alternator rozrusznik
tego akurat nie wiem, jak to tam w środku wyglądajarkacz napisał(a):rozrząd
tak, mam osobiście taki mixjarkacz napisał(a):Czy skrzynia podejdzie ze sprzęgłem z bp 114KM?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości