Mazda 323 BA i swap silnika? – wspólna dyskusja

Mazda 323 1994–1998

Postprzez marshal_sila » 2 paź 2012, 17:14

dokładnie jeżeli decydujesz się na swap to szukaj cale auto jakieś uszkodzone po dasz wypadku lub coś w tym stylu.będziesz potrzebował sporo rożnych elementów np mocowań silnika jakiś uchwytów wiązki elektrycznej układ hydrauliczny sprzęgła i inne wiec najlepiej mieć całego dawce i wykręcać co potrzeba:) ja tak zrobiłem i wiem co mowie:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez Lantis 89 » 2 paź 2012, 18:06

za 3-4 tysie spokojnie kupisz jakiegoś MX z zachodu...
Tylko nie wiem czy z MX6 podejdą zwrotnice ale to wszystko do sprawdzenia ;)
Lantis 89
 

Postprzez cwaniaczek24 » 2 paź 2012, 22:04

witam pewnie ten temat był poruszany ale znaleźć nie moge :) pomyslałem sobie zeby zamienic swój silnik na 1.6 16v z nowszej mazdy chciałem odświeżyć autko a po za tym nowsze modele z 2001 do 2003r nie podobaja mi sie i chciałbym zrobic swap. moje pytanie czy ktos to juz robił ? i co by mi było potrebne do tego oprucz silnika
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 20:57
Posty: 23
Skąd: skierniewice
Auto: mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez luki_92_92 » 3 paź 2012, 14:42

A po choinkę ci ten silnik? To już lepiej na BP swapować <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Hazu » 3 paź 2012, 21:58

Totalny bezsens.
Kup napis na klapę 1.6 i będzie to samo co po swapie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez rafał88 » 4 paź 2012, 10:05

Tak sie tylko chyba wam wydaje. kolega ma pobliskiej wsi 3 z 1.6 ustawilismy sie na prostej niby podobne osiagi waga cos tam inna, a centralnie mnie zjadl. Inne technologie sterowanie silnik itd itd.
No ale biora pod uwage swap to nie ma sensu kompletnie. lepiej 1.8 albo 2.0 V6
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MariuS » 8 paź 2012, 22:18

Lantis 89 napisał(a):za 3-4 tysie spokojnie kupisz jakiegoś MX z zachodu...


tylko po co mx jak swap do 323f ;) :P


najlepiej to kupić europejska wersje 323f kf jak najtaniej. bo z mx-6 to jedynie sam silnik byś potrzebował bez praktycznie żadnego osprzętu prócz kolektora ssącego i przepustnicy
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez radar88 » 8 paź 2012, 22:59

Lista:
-Silnik
-Skrzynia
-Półosie
-Zwrotnice
-Heble
-Poduszka: skrzynia od grodzi i od lewego nadkola
-oczywiście wiązka (jeżeli jest po FL to wiązka wnętrza)
-ECU
-IMMO + pastylkę z kluczyka
*wiązka jak i ECU, IMMO miło jak jest z jednego silnika/auta
-Piasty tył chyba że kombinacje na półosie z Z5 (odradzam)
-układ wydechowy kolektory,portki itp
-chłodnica
-przewód do wspomagania (od Z5 podejdzie ale...)
-przepływka i Air Box- bądź nowe CAI
-Rozpórka
-wzmocnienie dolne
-smar do półosi
-nowe opaski do półosi
-Nowy licznik bo obrotomierz oszukuje
-tulejki lewarka zmiany biegów (warto to zrobić)
-rozrusznik

Jak masz LPG:
-Wtryskiwacze
-ECU gazu + wiązka
-reduktor
-1000zł pod Vkę

do tego :
-Olej+filtr
-Pompa wody
-rozrząd komplet
-Uszczelki pod dekle
-Uszczelki kolektora dolotowego
-no jak już to zestaw sprzęgła
-płyn chłodniczy
-ATF II bądź III
-Paski osprzętu
-DOT4 – warto zmienić cały.
-WD 40
-Dużo przedłużek, nasadek, płaskich kluczy itp
– Nasadka 32, jak nie puszcza – przecinak i młotek – nowe nakrętki przegubów

Reszty grzechów nie pamiętam....
marshal_sila napisał(a):układ hydrauliczny sprzęgła

Jeżeli skrzynia jest nie kompletna...owszem.
MariuS napisał(a):o z mx-6 to jedynie sam silnik byś potrzebował bez praktycznie żadnego osprzętu prócz kolektora ssącego i przepustnicy

Czemu ?? A alternator,pompa wspomagania,rozrusznik ??

Ważna informacja – części powinny być z MT, przy AT trzeba jeszcze oszukać ECU, koło zamachowe jest inne niż w MT jak i rozrusznik.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez kamil_d91 » 8 paź 2012, 23:53

Z tego co widze masa ludzi swapuje,próbuje lub planuje:) swapowac z Z5 na kl-a.Czy widział ktos z was moze inne rozwiazanie typu zakucie silnika + turbo w tym modelu?
"Pal gumę a nie dusze.."
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2012, 00:02
Posty: 91
Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r

Postprzez MariuS » 9 paź 2012, 17:19

radar88 napisał(a):Czemu ?? A alternator,pompa wspomagania,rozrusznik ??



bo kf ma to samo, wiec jak będzie miał całą ba to szuka tylko samego silnika KL/KLZE
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Lantis 89 » 9 paź 2012, 18:01

W Krakowie jest chyba firma co japońskie serducha ściąga
Lantis 89
 

Postprzez MariuS » 9 paź 2012, 20:14

Japan Korea Moto, sam od nich brałem jak i kilka osób. Niektórzy z tego forum mówią że mają lipę tam a sami hurtowo ciągną od nich silniki i sprzedają dalej :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Lantis 89 » 9 paź 2012, 20:26

MariuS napisał(a):Japan Korea Moto

Dokładnie :)
Widziałem ze nawet kompletne ćwiartki? z silnikiem skrzynią i deską mieli z JP
Lantis 89
 

Postprzez radar88 » 9 paź 2012, 22:04

MariuS napisał(a):bo kf ma to samo, wiec jak będzie miał całą ba to szuka tylko samego silnika KL/KLZE


A to tak, to się zgadzam, ale po co kupować BA z silnikiem i do tego kupować KLozeta ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lantis 89 » 9 paź 2012, 22:31

radar88 napisał(a):
MariuS napisał(a):bo kf ma to samo, wiec jak będzie miał całą ba to szuka tylko samego silnika KL/KLZE


A to tak, to się zgadzam, ale po co kupować BA z silnikiem i do tego kupować KLozeta ??

Aby mieć wiecej KM??? :>
Lantis 89
 

Postprzez Barthez » 10 paź 2012, 11:26

kamil_d91 napisał(a):Czy widział ktos z was moze inne rozwiazanie typu zakucie silnika + turbo w tym modelu?

tak widziałem ;) jest gdzieś o tym na forum. Dla odmiany swapu – uturbienie przekracza wartość auta około dwukrotnie ;) a efekty będą podobne do seryjnego KFa.
ale kto bogatemu zabroni ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez radar88 » 10 paź 2012, 20:54

Lantis 89 napisał(a):Aby mieć wiecej KM??? :>


Może i tak, ale musisz mieć skrzynię z KL-ki po z pod KF-a to będzie wyglądało prawie jak byś jeździł KF-em.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lutek » 14 gru 2012, 22:39

wybacz że nie odpisywałem ale miałem duże problemy przy swapie , chodzi o motor kupiłem w opłakanym stanie i ciągło się to kilka miesięcy chyba z pół roku :d , co do półosiek to prosta sprawa podchodza bez zadnego problemu od mx3 , jeśli chcesz zostawić na 4 szpile , ja tak jezdze juz ponad pół roku , ale będe teraz zmieniał bo pakuje Klze i zawias od kfa musi być bo w przyszłosci będzie turbo i wleci na przód duży hebel od m6 wersji GH :) ewentualnei MPS :) zobacyzmy co z funduszami :) Pozatym mazda ma się dobrze Pozdro :)
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez hugo_boss » 21 kwi 2013, 19:54

Witam serdecznie,


mam pewien problem, mój silnik wydaje z siebie ostatnie odgłosy, niestety....

mówię tu o 323f ba 1.5 oryginalny, nie nie przerabiany.

i chciałbym was starszych kolegów, bądź nie starszych, a z większym doświadczeniem. Chciałbym wsadzić w swoją budę zdrowa dodam, inny silnik, jednak auto jest mi potrzebne na co dzień ponieważ przejeżdżam ok 30 km do pracy (nie chodzi o spalanie).

Pytam co lepiej wsadzić i co ogarnąłbym ze znajomym mechanikiem w 2dni max. Bo czytałem nieco o wkładaniu 2.0 i problemach z tym związanych czy 1.8 wejdzie szybciej? Czy nie bawić się i kupić 1.5 ?

Czy ew. remont i jakie to koszta. Pomocy ;)
hugo_boss
 

Postprzez Marek 161BD081 » 22 kwi 2013, 10:21

Przenoszę do działu ogólnego.

Proszę o uzupełnienie profilu o lokalizację i ew/ posiadane auto.

PS. było już chyba parę takich tematów i wystarczyłoby poszukać w archiwum.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron