Mazda 323 BA i swap silnika? – wspólna dyskusja
dokładnie jeżeli decydujesz się na swap to szukaj cale auto jakieś uszkodzone po dasz wypadku lub coś w tym stylu.będziesz potrzebował sporo rożnych elementów np mocowań silnika jakiś uchwytów wiązki elektrycznej układ hydrauliczny sprzęgła i inne wiec najlepiej mieć całego dawce i wykręcać co potrzeba:) ja tak zrobiłem i wiem co mowie:P
- Od: 6 paź 2009, 08:42
- Posty: 225
- Skąd: Lublin/Krasnystaw
- Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)
za 3-4 tysie spokojnie kupisz jakiegoś MX z zachodu...
Tylko nie wiem czy z MX6 podejdą zwrotnice ale to wszystko do sprawdzenia
Tylko nie wiem czy z MX6 podejdą zwrotnice ale to wszystko do sprawdzenia
-
Lantis 89
witam pewnie ten temat był poruszany ale znaleźć nie moge pomyslałem sobie zeby zamienic swój silnik na 1.6 16v z nowszej mazdy chciałem odświeżyć autko a po za tym nowsze modele z 2001 do 2003r nie podobaja mi sie i chciałbym zrobic swap. moje pytanie czy ktos to juz robił ? i co by mi było potrebne do tego oprucz silnika
- Od: 8 mar 2011, 20:57
- Posty: 23
- Skąd: skierniewice
- Auto: mazda 323f BA 1.5 16v
Tak sie tylko chyba wam wydaje. kolega ma pobliskiej wsi 3 z 1.6 ustawilismy sie na prostej niby podobne osiagi waga cos tam inna, a centralnie mnie zjadl. Inne technologie sterowanie silnik itd itd.
No ale biora pod uwage swap to nie ma sensu kompletnie. lepiej 1.8 albo 2.0 V6
No ale biora pod uwage swap to nie ma sensu kompletnie. lepiej 1.8 albo 2.0 V6
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Lantis 89 napisał(a):za 3-4 tysie spokojnie kupisz jakiegoś MX z zachodu...
tylko po co mx jak swap do 323f
najlepiej to kupić europejska wersje 323f kf jak najtaniej. bo z mx-6 to jedynie sam silnik byś potrzebował bez praktycznie żadnego osprzętu prócz kolektora ssącego i przepustnicy
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Lista:
-Silnik
-Skrzynia
-Półosie
-Zwrotnice
-Heble
-Poduszka: skrzynia od grodzi i od lewego nadkola
-oczywiście wiązka (jeżeli jest po FL to wiązka wnętrza)
-ECU
-IMMO + pastylkę z kluczyka
*wiązka jak i ECU, IMMO miło jak jest z jednego silnika/auta
-Piasty tył chyba że kombinacje na półosie z Z5 (odradzam)
-układ wydechowy kolektory,portki itp
-chłodnica
-przewód do wspomagania (od Z5 podejdzie ale...)
-przepływka i Air Box- bądź nowe CAI
-Rozpórka
-wzmocnienie dolne
-smar do półosi
-nowe opaski do półosi
-Nowy licznik bo obrotomierz oszukuje
-tulejki lewarka zmiany biegów (warto to zrobić)
-rozrusznik
Jak masz LPG:
-Wtryskiwacze
-ECU gazu + wiązka
-reduktor
-1000zł pod Vkę
do tego :
-Olej+filtr
-Pompa wody
-rozrząd komplet
-Uszczelki pod dekle
-Uszczelki kolektora dolotowego
-no jak już to zestaw sprzęgła
-płyn chłodniczy
-ATF II bądź III
-Paski osprzętu
-DOT4 – warto zmienić cały.
-WD 40
-Dużo przedłużek, nasadek, płaskich kluczy itp
– Nasadka 32, jak nie puszcza – przecinak i młotek – nowe nakrętki przegubów
Reszty grzechów nie pamiętam....
Jeżeli skrzynia jest nie kompletna...owszem.
Czemu A alternator,pompa wspomagania,rozrusznik
Ważna informacja – części powinny być z MT, przy AT trzeba jeszcze oszukać ECU, koło zamachowe jest inne niż w MT jak i rozrusznik.
-Silnik
-Skrzynia
-Półosie
-Zwrotnice
-Heble
-Poduszka: skrzynia od grodzi i od lewego nadkola
-oczywiście wiązka (jeżeli jest po FL to wiązka wnętrza)
-ECU
-IMMO + pastylkę z kluczyka
*wiązka jak i ECU, IMMO miło jak jest z jednego silnika/auta
-Piasty tył chyba że kombinacje na półosie z Z5 (odradzam)
-układ wydechowy kolektory,portki itp
-chłodnica
-przewód do wspomagania (od Z5 podejdzie ale...)
-przepływka i Air Box- bądź nowe CAI
-Rozpórka
-wzmocnienie dolne
-smar do półosi
-nowe opaski do półosi
-Nowy licznik bo obrotomierz oszukuje
-tulejki lewarka zmiany biegów (warto to zrobić)
-rozrusznik
Jak masz LPG:
-Wtryskiwacze
-ECU gazu + wiązka
-reduktor
-1000zł pod Vkę
do tego :
-Olej+filtr
-Pompa wody
-rozrząd komplet
-Uszczelki pod dekle
-Uszczelki kolektora dolotowego
-no jak już to zestaw sprzęgła
-płyn chłodniczy
-ATF II bądź III
-Paski osprzętu
-DOT4 – warto zmienić cały.
-WD 40
-Dużo przedłużek, nasadek, płaskich kluczy itp
– Nasadka 32, jak nie puszcza – przecinak i młotek – nowe nakrętki przegubów
Reszty grzechów nie pamiętam....
marshal_sila napisał(a):układ hydrauliczny sprzęgła
Jeżeli skrzynia jest nie kompletna...owszem.
MariuS napisał(a):o z mx-6 to jedynie sam silnik byś potrzebował bez praktycznie żadnego osprzętu prócz kolektora ssącego i przepustnicy
Czemu A alternator,pompa wspomagania,rozrusznik
Ważna informacja – części powinny być z MT, przy AT trzeba jeszcze oszukać ECU, koło zamachowe jest inne niż w MT jak i rozrusznik.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Czemu A alternator,pompa wspomagania,rozrusznik
bo kf ma to samo, wiec jak będzie miał całą ba to szuka tylko samego silnika KL/KLZE
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Japan Korea Moto, sam od nich brałem jak i kilka osób. Niektórzy z tego forum mówią że mają lipę tam a sami hurtowo ciągną od nich silniki i sprzedają dalej
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
MariuS napisał(a):Japan Korea Moto
Dokładnie
Widziałem ze nawet kompletne ćwiartki? z silnikiem skrzynią i deską mieli z JP
-
Lantis 89
MariuS napisał(a):bo kf ma to samo, wiec jak będzie miał całą ba to szuka tylko samego silnika KL/KLZE
A to tak, to się zgadzam, ale po co kupować BA z silnikiem i do tego kupować KLozeta
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):MariuS napisał(a):bo kf ma to samo, wiec jak będzie miał całą ba to szuka tylko samego silnika KL/KLZE
A to tak, to się zgadzam, ale po co kupować BA z silnikiem i do tego kupować KLozeta
Aby mieć wiecej KM???
-
Lantis 89
kamil_d91 napisał(a):Czy widział ktos z was moze inne rozwiazanie typu zakucie silnika + turbo w tym modelu?
tak widziałem jest gdzieś o tym na forum. Dla odmiany swapu – uturbienie przekracza wartość auta około dwukrotnie a efekty będą podobne do seryjnego KFa.
ale kto bogatemu zabroni
Lantis 89 napisał(a):Aby mieć wiecej KM???
Może i tak, ale musisz mieć skrzynię z KL-ki po z pod KF-a to będzie wyglądało prawie jak byś jeździł KF-em.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
wybacz że nie odpisywałem ale miałem duże problemy przy swapie , chodzi o motor kupiłem w opłakanym stanie i ciągło się to kilka miesięcy chyba z pół roku :d , co do półosiek to prosta sprawa podchodza bez zadnego problemu od mx3 , jeśli chcesz zostawić na 4 szpile , ja tak jezdze juz ponad pół roku , ale będe teraz zmieniał bo pakuje Klze i zawias od kfa musi być bo w przyszłosci będzie turbo i wleci na przód duży hebel od m6 wersji GH ewentualnei MPS zobacyzmy co z funduszami Pozatym mazda ma się dobrze Pozdro
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Witam serdecznie,
mam pewien problem, mój silnik wydaje z siebie ostatnie odgłosy, niestety....
mówię tu o 323f ba 1.5 oryginalny, nie nie przerabiany.
i chciałbym was starszych kolegów, bądź nie starszych, a z większym doświadczeniem. Chciałbym wsadzić w swoją budę zdrowa dodam, inny silnik, jednak auto jest mi potrzebne na co dzień ponieważ przejeżdżam ok 30 km do pracy (nie chodzi o spalanie).
Pytam co lepiej wsadzić i co ogarnąłbym ze znajomym mechanikiem w 2dni max. Bo czytałem nieco o wkładaniu 2.0 i problemach z tym związanych czy 1.8 wejdzie szybciej? Czy nie bawić się i kupić 1.5 ?
Czy ew. remont i jakie to koszta. Pomocy
mam pewien problem, mój silnik wydaje z siebie ostatnie odgłosy, niestety....
mówię tu o 323f ba 1.5 oryginalny, nie nie przerabiany.
i chciałbym was starszych kolegów, bądź nie starszych, a z większym doświadczeniem. Chciałbym wsadzić w swoją budę zdrowa dodam, inny silnik, jednak auto jest mi potrzebne na co dzień ponieważ przejeżdżam ok 30 km do pracy (nie chodzi o spalanie).
Pytam co lepiej wsadzić i co ogarnąłbym ze znajomym mechanikiem w 2dni max. Bo czytałem nieco o wkładaniu 2.0 i problemach z tym związanych czy 1.8 wejdzie szybciej? Czy nie bawić się i kupić 1.5 ?
Czy ew. remont i jakie to koszta. Pomocy
-
hugo_boss
Przenoszę do działu ogólnego.
Proszę o uzupełnienie profilu o lokalizację i ew/ posiadane auto.
PS. było już chyba parę takich tematów i wystarczyłoby poszukać w archiwum.
Proszę o uzupełnienie profilu o lokalizację i ew/ posiadane auto.
PS. było już chyba parę takich tematów i wystarczyłoby poszukać w archiwum.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości