Strona 2 z 3

Re: pojemniczki z plynami pod maska

PostNapisane: 16 lip 2010, 15:26
przez kosteq7
Obrazek

a tak wogole to na kazdym zbiorniczku jest opis po ang ;P

Mazda 323F BA 1996 co i gdzie pod maska? Od czego jest ten zbiornik ?

PostNapisane: 19 lip 2014, 14:45
przez Zagaj
Witam, Mazda jest moim drugim autem , nie jestem zorientowany w motoryzacji , inaczej mowiac prawie nic nie wiem, chcialbym to zmienic i dowiedziec sie mozliwie jak najwiecej o tym modelu , mam zamiar jezdzic nim długo.
Zaczne od tego do czego sluza te wlewy ?
Obrazek

1. Czy to wlew plynu do wspomagania ? czytalem ze najlepszy jest dexron II i nie mozna ich mieszac.

2. Najbardziej mnie interesuje , bo jest go NAPRAWDE MALO! Na forum nie znalazlem zadnych zdjec.

Zblizenie wlewu nr 2 Obrazek

prosze o jakas pomoc :) pozdrawiam.

Re: Mazda 323F BA 1996 co i gdzie pod maska? Od czego jest ten zbiornik ?

PostNapisane: 19 lip 2014, 18:50
przez rafał88
1. Wspomaganie.
2. PLyn chlodniczy.

PostNapisane: 19 lip 2014, 23:36
przez Zagaj
Dzieki , tak juz myslalem.

Czy musze lac jakis speclany plyn chlodniczy ? jakiejs konkretnej marki,firmy ? Mozna je mieszac ? Moge zrobic to sam ?
Wybaczcie nigdy nie robilem takich rzeczy.\

A i co to jest 3 ?

PostNapisane: 20 lip 2014, 01:55
przez lukasssss1
3 – płyn hamulcowy ( lej DOT – 4 jest mieszalny)
4 – korek od układu chłodzenia
5 – płyn do spryskiwaczy

Płyn chłodniczy lejesz taki jaki masz kolor starego albo wodę bo pewnie i tak najlepiej przed zimą zalac świeży skoro nie wiesz co tam jest

PostNapisane: 20 lip 2014, 10:01
przez Zagaj
Wydaje mi sie ze kolor starego jest czarny , a z tego co widze na allegro itp to te plyny sa niebieskie , albo chyba rozowe.

Nie mam pojecia co tam jest, auto kupilem miesiac temu.

PostNapisane: 20 lip 2014, 10:11
przez ZdzichuZ
Jeżeli płyn chłodniczy jest czarny to nie wróży to wg. mnie nic dobrego. Czy ta ciecz w zbiorniczku nie jest oleista? Oleju nie ubywa?

Re: Mazda 323F BA 1996 co i gdzie pod maska? Od czego jest ten zbiornik ?

PostNapisane: 20 lip 2014, 10:31
przez rafał88
Wystarczy sie ktos wcale nie zmienial i zrobil sie plyn czarny, a nie juz straszenie! :P
Kup z K2 i tez bedzie, ja zalalem go 5 lat temu i przy zmiane silnik znow zalalem z tej firmy. Plyn ma nie zamarzac w zimie a latem jak uklad jest drożny silnik sie nie przegrzeje :) a i jak bedzie zmienial to zmien teraz i przed zima znow zmien uklad sie oczysci .

PostNapisane: 20 lip 2014, 13:30
przez Zagaj
plynu jest naprawde bardzo malo , nie wiem jak sprawdzic jaki jest naprawde , bo nie mam zadnej strzykawki :/. Ale wydaje sie byc gesty , oleisty.

No ok , rozumiem , ale czy moge dodac nowego do sladowych ilosci starego ? czy musze go dokladnie zlac i dopiero dolac nowy ?

PostNapisane: 20 lip 2014, 14:34
przez Marek 161BD081
Na razie do układu chłodzenia dolej po prostu wody i tyle.
Później jak wymienisz płyn to trzymaj się jednego typu.
Ją u siebie zalane mam obecnie zielone Borygo i też nie narzekam. Wcześniej używałem Prestone i też było ok.

Uzupełnij proszę profil o lokalizację.

Swoją drogą był już taki temat na Forum – później połączenie to razem.
Dlatego zachęcam do używania wyszukiwarki.

EDIT: łączę z istniejącym tematem.

PostNapisane: 3 sie 2014, 14:43
przez flywin
płyn może sie tak zabarwić jak już dużo przelatał silnik na tym płynie

PostNapisane: 13 sie 2014, 10:37
przez Przemek323c
Jesli ma kolor jasnobrazowej wody to pewnie blok zardzewialy. Nie lej wody, chyba ze destylowanej.

Re: Gdzie co jest pod maską ?

PostNapisane: 20 gru 2014, 00:20
przez Rene70
Witam.
Mam problem z odpalaniem zimnego silnika, dlatego przeglądam wszystko.
CO to jest między przepustnicą a grodzią na kolektorze ssącym. Podłączone kostką 6-pinową.
Jakie ma zadanie – do czego służy?

Re: Gdzie co jest pod maską ?

PostNapisane: 20 gru 2014, 14:13
przez JapanBA
Zawór EGR...
Czesto bywa ze zacina sie w pozycji otwartej i są wtedy problemy z praca silnika.

Mazda 323f BA 1.5 Co to jest?

PostNapisane: 11 maja 2015, 20:06
przez kisia12
Witam. Mam pytanie co to jest i do czego służy, tak o z ciekawości.
Jakby ktoś wiedział to proszę o info.
Pacjent to Mazda 323f Ba 1998(Do 98r) silnik 1.5

Pierwsze zdjęcie po lewej stronie komory silnika za kielichem.
Drugie i trzecie to coś w okolicy przepustnicy, za kolektorem

2 Ostatnie zdjęcia są najważniejsze- śrubka która się wkręca lub wykręca, a silnik po tej regulacji maleją obroty lub podwyższają się(słychać), lecz bez zmian na obrotomierzu.

Dodatkowe pytanko to jakie powinny być obroty silnika na biegu jałowym z Off-all-światła itp.?? Mam na 900- i lekko falują. Wymienione fajki, świece, teraz wymieniam filtr paliwa i czyszczę przepustnicę.

Ktoś coś zna?
Dziękuje za każdą odp.
Pozdr.

PostNapisane: 11 maja 2015, 21:42
przez Marek 161BD081
Pierwsze to filtr oparów paliwa, drugie to zawór EGR.
Obrotami biegu jałowego regulujemy po wejściu w tryb serwisowy (zworka w złączu diagnostycznym).
Odsyłam do lektury właściwego tematu.

P.S. i uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.

PostNapisane: 11 maja 2015, 22:06
przez kisia12
Dzięki za info :)
Oks, już sie robi :D

PostNapisane: 23 cze 2015, 18:39
przez cepo12
kisia12 napisał(a):po tej regulacji maleją obroty lub podwyższają się(słychać), lecz bez zmian na obrotomierzu

nawet david copefirld tak nie potrafi <glupek2> <glupek2>
obroty w granicach ~750 :D tak jak kolega wyżej, kręć w trybie serwisowym.

Re: Gdzie co jest pod maską ?

PostNapisane: 4 sty 2017, 12:46
przez KubinhoCris
Witam, czy wiecie może jak fachowo nazywa się ta rurka ? niedawno kupiłem mazde 323P i zauważyłem że właśnie tej części brakuje

Pozdrawiam

Motor-15l-16V-Mazda-323C-Bj97-Z5-DE-65kw.jpg

PostNapisane: 4 sty 2017, 13:49
przez Marek 161BD081
To jest rurka tzw. "odmy olejowej".
Ta rurką opary oleju z wnętrza silnika są doprowadzone do układu dolotowego, gdzie później oczywiście są spalane.