Strona 2 z 3
Re: pojemniczki z plynami pod maska
Napisane:
16 lip 2010, 15:26
przez kosteq7
a tak wogole to na kazdym zbiorniczku jest opis po ang
Mazda 323F BA 1996 co i gdzie pod maska? Od czego jest ten zbiornik ?
Napisane:
19 lip 2014, 14:45
przez Zagaj
Witam, Mazda jest moim drugim autem , nie jestem zorientowany w motoryzacji , inaczej mowiac prawie nic nie wiem, chcialbym to zmienic i dowiedziec sie mozliwie jak najwiecej o tym modelu , mam zamiar jezdzic nim długo.
Zaczne od tego do czego sluza te wlewy ?
1. Czy to wlew plynu do wspomagania ? czytalem ze najlepszy jest dexron II i nie mozna ich mieszac.
2. Najbardziej mnie interesuje , bo jest go NAPRAWDE MALO! Na forum nie znalazlem zadnych zdjec.
Zblizenie wlewu nr 2
prosze o jakas pomoc
pozdrawiam.
Re: Mazda 323F BA 1996 co i gdzie pod maska? Od czego jest ten zbiornik ?
Napisane:
19 lip 2014, 18:50
przez rafał88
1. Wspomaganie.
2. PLyn chlodniczy.
Napisane:
19 lip 2014, 23:36
przez Zagaj
Dzieki , tak juz myslalem.
Czy musze lac jakis speclany plyn chlodniczy ? jakiejs konkretnej marki,firmy ? Mozna je mieszac ? Moge zrobic to sam ?
Wybaczcie nigdy nie robilem takich rzeczy.\
A i co to jest 3 ?
Napisane:
20 lip 2014, 01:55
przez lukasssss1
3 – płyn hamulcowy ( lej DOT – 4 jest mieszalny)
4 – korek od układu chłodzenia
5 – płyn do spryskiwaczy
Płyn chłodniczy lejesz taki jaki masz kolor starego albo wodę bo pewnie i tak najlepiej przed zimą zalac świeży skoro nie wiesz co tam jest
Napisane:
20 lip 2014, 10:01
przez Zagaj
Wydaje mi sie ze kolor starego jest czarny , a z tego co widze na allegro itp to te plyny sa niebieskie , albo chyba rozowe.
Nie mam pojecia co tam jest, auto kupilem miesiac temu.
Napisane:
20 lip 2014, 10:11
przez ZdzichuZ
Jeżeli płyn chłodniczy jest czarny to nie wróży to wg. mnie nic dobrego. Czy ta ciecz w zbiorniczku nie jest oleista? Oleju nie ubywa?
Re: Mazda 323F BA 1996 co i gdzie pod maska? Od czego jest ten zbiornik ?
Napisane:
20 lip 2014, 10:31
przez rafał88
Wystarczy sie ktos wcale nie zmienial i zrobil sie plyn czarny, a nie juz straszenie!
Kup z K2 i tez bedzie, ja zalalem go 5 lat temu i przy zmiane silnik znow zalalem z tej firmy. Plyn ma nie zamarzac w zimie a latem jak uklad jest drożny silnik sie nie przegrzeje
a i jak bedzie zmienial to zmien teraz i przed zima znow zmien uklad sie oczysci .
Napisane:
20 lip 2014, 13:30
przez Zagaj
plynu jest naprawde bardzo malo , nie wiem jak sprawdzic jaki jest naprawde , bo nie mam zadnej strzykawki :/. Ale wydaje sie byc gesty , oleisty.
No ok , rozumiem , ale czy moge dodac nowego do sladowych ilosci starego ? czy musze go dokladnie zlac i dopiero dolac nowy ?
Napisane:
20 lip 2014, 14:34
przez Marek 161BD081
Na razie do układu chłodzenia dolej po prostu wody i tyle.
Później jak wymienisz płyn to trzymaj się jednego typu.
Ją u siebie zalane mam obecnie zielone Borygo i też nie narzekam. Wcześniej używałem Prestone i też było ok.
Uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Swoją drogą był już taki temat na Forum – później połączenie to razem.
Dlatego zachęcam do używania wyszukiwarki.
EDIT: łączę z istniejącym tematem.
Napisane:
3 sie 2014, 14:43
przez flywin
płyn może sie tak zabarwić jak już dużo przelatał silnik na tym płynie
Napisane:
13 sie 2014, 10:37
przez Przemek323c
Jesli ma kolor jasnobrazowej wody to pewnie blok zardzewialy. Nie lej wody, chyba ze destylowanej.
Re: Gdzie co jest pod maską ?
Napisane:
20 gru 2014, 00:20
przez Rene70
Witam.
Mam problem z odpalaniem zimnego silnika, dlatego przeglądam wszystko.
CO to jest między przepustnicą a grodzią na kolektorze ssącym. Podłączone kostką 6-pinową.
Jakie ma zadanie – do czego służy?
Re: Gdzie co jest pod maską ?
Napisane:
20 gru 2014, 14:13
przez JapanBA
Zawór EGR...
Czesto bywa ze zacina sie w pozycji otwartej i są wtedy problemy z praca silnika.
Mazda 323f BA 1.5 Co to jest?
Napisane:
11 maja 2015, 20:06
przez kisia12
Witam. Mam pytanie co to jest i do czego służy, tak o z ciekawości.
Jakby ktoś wiedział to proszę o info.
Pacjent to Mazda 323f Ba 1998(Do 98r) silnik 1.5
Pierwsze zdjęcie po lewej stronie komory silnika za kielichem.
Drugie i trzecie to coś w okolicy przepustnicy, za kolektorem
2 Ostatnie zdjęcia są najważniejsze- śrubka która się wkręca lub wykręca, a silnik po tej regulacji maleją obroty lub podwyższają się(słychać), lecz bez zmian na obrotomierzu.
Dodatkowe pytanko to jakie powinny być obroty silnika na biegu jałowym z Off-all-światła itp.
Mam na 900- i lekko falują. Wymienione fajki, świece, teraz wymieniam filtr paliwa i czyszczę przepustnicę.
Ktoś coś zna?
Dziękuje za każdą odp.
Pozdr.
Napisane:
11 maja 2015, 21:42
przez Marek 161BD081
Pierwsze to filtr oparów paliwa, drugie to zawór EGR.
Obrotami biegu jałowego regulujemy po wejściu w tryb serwisowy (zworka w złączu diagnostycznym).
Odsyłam do lektury właściwego tematu.
P.S. i uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Napisane:
11 maja 2015, 22:06
przez kisia12
Dzięki za info
Oks, już sie robi
Napisane:
23 cze 2015, 18:39
przez cepo12
kisia12 napisał(a):po tej regulacji maleją obroty lub podwyższają się(słychać), lecz bez zmian na obrotomierzu
nawet david copefirld tak nie potrafi
obroty w granicach ~750
tak jak kolega wyżej, kręć w trybie serwisowym.
Re: Gdzie co jest pod maską ?
Napisane:
4 sty 2017, 12:46
przez KubinhoCris
Witam, czy wiecie może jak fachowo nazywa się ta rurka ? niedawno kupiłem mazde 323P i zauważyłem że właśnie tej części brakuje
Pozdrawiam
Napisane:
4 sty 2017, 13:49
przez Marek 161BD081
To jest rurka tzw. "odmy olejowej".
Ta rurką opary oleju z wnętrza silnika są doprowadzone do układu dolotowego, gdzie później oczywiście są spalane.