Strona 1 z 4

Moc / moment obrotowy a obroty (na kazdym biegu)

PostNapisane: 24 lip 2007, 14:32
przez sajko
Jak w temacie – ma ktos takie informacje? Mianowicie przy jakich obrotach na poszczegolnych biegach silniczek ma maksymalna moc i moment?

Dzieki

PostNapisane: 24 lip 2007, 15:03
przez alf28
sajko napisał(a): Mianowicie przy jakich obrotach na poszczegolnych biegach silniczek ma maksymalna moc i moment?
max. moc i moment są przy tych samych obrotach na poszczególnych biegach.

PostNapisane: 24 lip 2007, 21:15
przez sajko
No fajnie, czyli...?

PostNapisane: 24 lip 2007, 21:52
przez MvG
Czyli na każdym biegu masz maksymalny moment przy 4000rpm. Na 1wszym biegu ostro nie przeciągaj bo jest największe przełożenie, na innych juz możesz.

PostNapisane: 25 lip 2007, 10:11
przez alf28
a max.moc przy 5500 zdaje misie.

PostNapisane: 25 lip 2007, 13:30
przez Akar.Zaephyr
alf28 napisał(a):a max.moc przy 5500 zdaje misie.


Też coś tak pamiętam :)

Choć z relatywnych odczuć muszę przyznać że II i III bieg najlepiej dają kopa :)

PostNapisane: 25 lip 2007, 13:37
przez tomekrvf
Akar.Zaephyr napisał(a):przyznać że II i III bieg najlepiej dają kopa

Trudno żeby lepiej przyspieszał na 4 i 5

PostNapisane: 27 lip 2007, 14:19
przez sajko
Ok, to wszystko jasne, ale mam kolejne pytanie – jak szybko auto powinno sie wkrecac na obroty? Bo mnie sie zdaje, ze moje ma jakies opory...

Moze ktos to kiedys zmierzyl – nie wiem... Wiecie, caly czas szukam przyczyny, czemu moje autko jest mulem... Fabryczne przyspieszenie do setki to dla mnie odlegla fantazja...

PostNapisane: 27 lip 2007, 15:06
przez polnik@studio
tak się zastanawiam co ma ten temat wspólnego z warsztatem ?

Proszę o opinie innych modów bo dla mnie to eksploatacja :D

PostNapisane: 27 lip 2007, 15:32
przez toady
sajko napisał(a):czemu moje autko jest mulem...

Aaaa, to o to Ci chodzi... Nie trzeba tak bylo od razu?

Po pierwsze – masz oslawiony silnik Z5 o ktorym tutaj pisalo juz wieelu uzytkownikow. Poczytaj toche o samym silniku i o jego najczestszych problemach (m.in. z pierscieniami).
Po drugie – mozesz sie przejechac na jakas profesjonalna hamownie i sprawdzic moc/moment/osiagi.
Po trzecie – auto ma 12 lat a to juz sluszny wiek, wiec nie oczekuj ze bedzie hulac jak małolat. Kazdy opor i kazde tarcie ma znaczenie. W gre wchodza ustawienia silnika, kompresja, opory toczenia, rozmiar opon, hamulce...

Generalnie czeka Cie dlugie dochodzenie dlaczego tak sie dzieje i najgorsze jest to, ze nikt nie odpowie na pytanie "dlaczego mi muli" bo to nie jest konkretne pytanie.
Plus tej sytuacji jest taki, ze jak juz sie z tym uporasz to Ty bedziesz najwiekszym ekspertem w tych sprawach :)

Powodzenia.

PostNapisane: 31 lip 2007, 09:36
przez Jakub-wawa
http://jakub323f.wrzuta.pl/film/okKtaJ8FUH/100_1295 zobacz sobie moja mazdeczka jest raczej zdrowa jesli jest podobnie to wszystko jest ok.Chociaż do końca jej nie kręciłem. nie wiem czemu na wrzucie jest tak kiepsko z dzwiekiem. Normalnie jak ogladałem filmik wszystko bylo w należytym porzadku :D AAA filmik nie ma pochlebnych opini ale ja mam to w <dupa> chciałem tylko zobaczyc jak wyglada przyśpieszenie 323f Z5. I pamietaj Z5 to nie KF-ka :P Na co dzień kręce mazdeczke tak do 3500-4000 tys. chyba że jakaś golfina albo tigra pojawi się na drodze wtedy zapala się czerwona lampka :D

PostNapisane: 31 lip 2007, 17:44
przez Gość
Obrazek

Z5...

PostNapisane: 31 lip 2007, 22:00
przez sajko
Jakub-wawa dzieki za ten filmik!!! Wlasnie on mi pokazuje, ze zdecydowanie cos jest nie tak... do 6000 obr. nawet sie nie kreci... no i na obroty wchodzi o wiele wolniej... moze sam cos nakrece, to wrzuce i zobaczycie...

PostNapisane: 31 lip 2007, 22:30
przez Jakub-wawa
może wydech jest zapchany albo cos z układem paliwowym wiele moze byc przyczyn. dawaj filmik to moze cos sie zdiagnozuje :P

PostNapisane: 1 sie 2007, 01:37
przez Akar.Zaephyr
tomekrvf napisał(a):
Akar.Zaephyr napisał(a):przyznać że II i III bieg najlepiej dają kopa

Trudno żeby lepiej przyspieszał na 4 i 5


Nie o to mi chodziło :P
Chodziło o to że różnica w przyśpieszeniu jest dość spora – bardzo dynamiczne i świetnie wkręcające II i III bieg i nagle mułowata 4 :P

PostNapisane: 5 sie 2007, 19:05
przez sajko
No wreszcie sie udało nakręcić filmik... Patrzcie i płaczcie. Ale może jednak uda się coś zdiagnozować...

http://www.youtube.com/watch?v=9XTaa3UkX04

Strasznie wolno wkręca się na obroty, a na 5.500 obr., zaraz przed tym, jak odjąłem gaz, widać i słychać koniec przyspieszania... Gaz był wciśnięty w dechę...

PostNapisane: 5 paź 2007, 23:40
przez lukacho
Wiesz co ten filmik pokazuje ze na prawdę masz cos nie halo z silnikiem, moze to cos innego, ale moja mazda 1,5 przyspiesza znacznie lepiej, ostatnio scigałem sie na światłach z BMW 2,5 TDS on ma chyba cos koło 140 koni i wiesz nie dawałem mu odjechac, szliśmy równo az do zwęzenia, fakt ze musiałem wkrecać mazdę az na 5 – 5,5 tys obrotów ale idzie jak zyletka :)

Wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 1 lis 2007, 11:46
przez nepomucen
Witam!
Czy ma ktoś może wykresy i mógłby się nimi podzielić ??

PostNapisane: 1 lis 2007, 17:21
przez Hannibal
Ahhh.
Ja również przyłączam sie do prośby.
Byłoby wspaniale znać dokładnie rozkład mocy i momentu swojego silnika. :)

PostNapisane: 1 lis 2007, 17:47
przez nepomucen
Fajnie, że nie jestem sam ;)
Ja nie mam jeszcze tego silnika ale muszę go zaadoptować do innej skrzyni i wykres BARDZO mi pomoże w rozwiązaniu mojego dylematu. Ktos napisał w innym wątku, iż silnik jest bardzo elastyczny. Chciałbym zobaczyć jak będzie śmigał na moich przełożeniach.
Jeśli ktoś dysponuje takim wykresem (lub wie, gdzie go znaleźć) proszę o pomoc :)