Zużycie paliwa | 323 BA / BH

Mazda 323 1994–1998

Postprzez smiglo1992 » 17 lis 2010, 23:14

323f BG 1.6 16v Kielce

eko jazda na trasie >6
miasto 6.5-8
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 22:43
Posty: 27

Postprzez bartiall323f » 18 lis 2010, 21:01

ja dzisiaj wypaliłem swój pierwszy bak na 1.5 czyli z5...
i zadowolony nie jestem a wręcz niezadowolony :D

No może nie jest tak źle ale liczyłem na mniej.
Chociaż autko jak najbardziej na plus bo po 600km i żadna wada nie wyszła na jaw :) narazie..

Zrobiłem 620km na 47l. Czyli około 7.53 l/100km,
100km za 35zł przy obecnych kosztach paliwa.


Jeżdzę do 100km/h, ogólnie nie katuję(przy 4000 jeszcze nie byłem :) ) i liczyłem na średnie 7l.
Ojciec ma vectrę 1.6 8V 75km i ma średnie w skali roku 6.3l benzyna bez gazu, no ale Opel jest lżejszy o 70kg i ma mniej koni, no i to 8-zaworówka.

Czy to prawidłowe spalanie dla tego silnika? 100% mojego przebiegu to drogi między wioskami po 3km prosta, zakręt 90stopni itd.

Biegi zmieniam przy 2600-2800, więc spadają po zmianie do 2100-2200, czy to prawidłowo w tym silniku?

Wcześniej miałem Forda w dieslu więc ciągnie mnie w dolne obroty.

Zatankowałem do pełna i postanowiłem zmieniać biegi przy wyższych obrotach-3500rpm i zmiana, w ramach testu czy spalanie wyjdzie gorzej czy lepiej...

jak powinno się zmieniać biegi w beznynowych mazdach?
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2010, 17:05
Posty: 27
Skąd: Zambrów
Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'

Postprzez rabin » 18 lis 2010, 22:02

bartiall323f napisał(a):jak powinno się zmieniać biegi w beznynowych mazdach?


Najlepiej przy 7000 obr/min :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 11:09
Posty: 274
Skąd: Chełm
Auto: Była...323f BA KF GT

Postprzez petru23 » 19 lis 2010, 00:17

no wtedy najfajniej ;)

słyszałem ze eFki lubią jak im się zmienia tak 3-3,2k rpm. Wtedy nawet najmniej palą. Ile w tym prawy, tego nie wiem.
Ja zmieniam ~3,5k rpm, 4k rpm przekraczam do 3 biegu włącznie, ale nie za często. Zależy od możliwości na drodze. Po prostu lubię ten dźwięk :D
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 49
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest Peugeot 206 99 1,9D

Postprzez urwis » 19 lis 2010, 01:11

Nio to zagadnienie z biegami i mnie ciekawi... zauważyłem ciekawą tendencję, moja madzia pali mniej kiedy jadę 100km/h przy 3000rpm niżeli 80km/h przy 2200rpm, jakim to cudem? Pojęcia nie mam i dla mnie to wbrew wszystkiemu, czego uczyli mnie w szkole na fizyce...
pozdrawiam
Madzia 323f BG
http://img4.imageshack.us/img4/1212/1199326653.jpg
Ciemność widzę, widzę ciemność! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 08:23
Posty: 22
Skąd: Radom/Warszawa
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V

Postprzez grabu122 » 19 lis 2010, 03:12

bartiall323f napisał(a):Jeżdzę do 100km/h, ogólnie nie katuję(przy 4000 jeszcze nie byłem :) ) i liczyłem na średnie 7l.
Ojciec ma vectrę 1.6 8V 75km i ma średnie w skali roku 6.3l benzyna bez gazu, no ale Opel jest lżejszy o 70kg i ma mniej koni, no i to 8-zaworówka.

Czy to prawidłowe spalanie dla tego silnika? 100% mojego przebiegu to drogi między wioskami po 3km prosta, zakręt 90stopni itd.

Biegi zmieniam przy 2600-2800, więc spadają po zmianie do 2100-2200, czy to prawidłowo w tym silniku?

Wcześniej miałem Forda w dieslu więc ciągnie mnie w dolne obroty.

Zatankowałem do pełna i postanowiłem zmieniać biegi przy wyższych obrotach-3500rpm i zmiana, w ramach testu czy spalanie wyjdzie gorzej czy lepiej...

jak powinno się zmieniać biegi w beznynowych mazdach?


Z5 to żadna "sportówka", ale jeśli silnik uzyskuję max. moment obrotowy przy 4tys, a przy redukcji, czy rozpędzaniu z betonową nogą wskazówka obrotomierza bez jakiś specjalnych oporów wędruje w okolice 6tys to sam sobie odpowiedz :P

Osobiście jakoś nigdy się nie zastanawiałem "przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi" <oczy>
i z "aptekarską precyzją" nie obserwuję wskazówki..... to się po prostu czuje ;)
Wszystko zależy od natężenia ruchu, warunków drogowych, nastroju :D

Nie porównuj z konstrukcjami Opla 8V....( inna charakterystyka pracy) te silniki mega harmonijnie rozwijają moc <spoko> osiągami nie imponują, ale spalają mało i są wręcz stworzone do takiej emeryckiej jazdy.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez bartiall323f » 19 lis 2010, 08:08

no ja też niby robię to na czuja, ale zastanawiałem się czy po prostu nie podkręcać więcej, aczkolwiek po dluższym zastanowieniu pomyślałem, że 7,53 l/100km średnie jest akceptowalne i jednak będę się trzymał jazdy do 3000 tys. obrotów z okazjonalnymi szaleństwami od czasu do czasu.

Po prostu chciałem wiedzieć jaka jazda wam daje najlepsze rezultaty w sensie "eco-drivingu". Bo ja przejechałem tylko bak a wy trochę więcej.

Bo nie chce się poddawać i wstawiać butli do bagażnika... <oczy>
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2010, 17:05
Posty: 27
Skąd: Zambrów
Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'

Postprzez urwis » 19 lis 2010, 11:03

Ja liczyłem ile by mnie kosztowała butla i kiedy mnie się to zwróci, obliczyłem że za pół roku by się zwróciło, ale czy Madzia wybaczyła by mi gazowanie? Czy nie wypomniała by mi po latach że miała ciężkie dzieciństwo? <zawstydzony>

pozdrawiam
Madzia 323f BG
http://img4.imageshack.us/img4/1212/1199326653.jpg
Ciemność widzę, widzę ciemność! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 08:23
Posty: 22
Skąd: Radom/Warszawa
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V

Postprzez petru23 » 19 lis 2010, 18:05

dobra gazownia założona dobrze i dobrze eksploatowana nie powinna sprawiać problemu. Takie jest moje zdanie. Jak zakłada partacz na badziewnych częściach to nie ma się co dziwić ze są później same problemy. Stąd tak skrajne opinie o instalacjach gazowych.
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 49
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest Peugeot 206 99 1,9D

Postprzez bartiall323f » 23 lis 2010, 20:17

gazownia założona dobrze kosztuje DOBRZE, dam 2500zł za sekwencję, za przeglądy 140 więcej, za naprawy i utrzymanie instalacji łącznie z kablami i kopułkami min. drugie tyle rocznie. Zapalanie na benzynie więc też trzeba wlać. Poza tym jak tak pomyśleć to stać mnie na te 35zł/100km, no i w z5 to chyba gaz nie bardzo, może asem z inżynierii nie jestem ale pierścienie, uszczelniacze i wyższa temperatura spalania gazu niż benzyny nie idą w parze w z5...
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2010, 17:05
Posty: 27
Skąd: Zambrów
Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'

Postprzez Harnas19 » 24 lis 2010, 13:57

Sorka chłopaki że tu ale nie mam wyjścia bo madzia mi pali po 15 l / 100 a winą tego jest źle podłączenie przewodów podciśnienia do VRIS i teraz pytanie czy ma ktoś schemat podłączeń do 1.8 ?
A jeżeli nie to prosze koledzy o chociaż jakąś fote tego o to silnika i tych czujnik gdzie jak kabelki idą w miare widocznie bo mało ich jest a są wyjątkowe heh Mazda 1.8 16V DOHC i ciążko to gdzie kolwiek znajśc znalazłem do v6 ale to nie będzie to samo bo kolektor zupełnie inaczej wygląda i umiejscowienie wszystkiego też jest inne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez lesiux » 24 lis 2010, 22:44

było na forum, poszukaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Harnas19 » 25 lis 2010, 00:24

Jest ale tylko do v6 do mojej madzi nie ma :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Przemek323c » 27 lis 2010, 22:55

Madzia jak z profilu.

LPG lato trasa – 7,5 – 8l
LPG zima trasa – 8 – 9l
LPG lato miasto – 9l
LPG zima miasto – 10 – 11l

Benzyny jeszcze nie mialem okazji sprawdzac ;)
Przemek323c
 

Postprzez zipsqad88 » 28 lis 2010, 00:36

323f BA 2.0 v6
miasto 14l benzyny
trasa 10-11 l.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2010, 12:37
Posty: 6
Auto: mazda 323f 2.0 v6 1997r.

Postprzez MacManus » 28 lis 2010, 21:53

zipsqad88 napisał(a):323f BA 2.0 v6
miasto 14l benzyny
trasa 10-11 l.


Słabo dość..., chyba, że masz w mieście bardzo ciężką nogę, a w trasie ciśniesz 150+
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 02:08
Posty: 109
Skąd: TriCity
Auto: w oczekiwaniu na skośnookie coupe...

Postprzez zipsqad88 » 30 lis 2010, 15:09

Fakt noge moze i mam troche ciężką ale bez przesady jak w mieście są korki (a zazwyczaj są jak to w stolicy) to i tak nie pociśniesz a w trasie to zależy też od ruchu i warunków na drodze ale 140 to max ile jade i to na obwodnicy (trasa Warszawa -Lublin). pozdro
Początkujący
 
Od: 27 lis 2010, 12:37
Posty: 6
Auto: mazda 323f 2.0 v6 1997r.

Postprzez mabre » 6 gru 2010, 15:07

Podepnę się do tematu – mam mazdę od 3 tygodni ale spalanie LPG jest b. duże – zatankowałem za 50 zł i przejechałem 120 km (tylko miasto) – zauważyłem też, że auto przełącza mi się na LPG natychmiast po odpaleniu i przez 7-10 min jedzie na wysokich obrotach (ok 2500 wlokąc za sobą chmurę spalin)... Myślicie, że gazownik powinien to obejrzeć?

Pozdrawiam
mabre
 

Postprzez *hiob » 7 gru 2010, 14:10

mabre napisał(a):Podepnę się do tematu – mam mazdę od 3 tygodni ale spalanie LPG jest b. duże – zatankowałem za 50 zł i przejechałem 120 km (tylko miasto) – zauważyłem też, że auto przełącza mi się na LPG natychmiast po odpaleniu i przez 7-10 min jedzie na wysokich obrotach (ok 2500 wlokąc za sobą chmurę spalin)... Myślicie, że gazownik powinien to obejrzeć?

Pozdrawiam


Ja bym podjechał do jakiegoś dobrego 'gaziarza', może rozszczelnił Ci się układ po prostu... To, że się od razu przełącza też jest trochę dziwne przecież nie nabierze odpowiedniej temperatury dosłownie w mgnieniu oka.

Wracając do tematu w mojej maździe 1,7 tubośmigiel dieselek spalanie jest bardzo rozchwiane od 5l/100km aż do 9l/100km.
'Piątkę' (równiutką) oczywiście bierze na trasie, od 6 do 7 w mieście, jednak bywają takie dni, że potrafi spalić 9 bez zmiany stylu jazdy. Faktem jest, że samochód po zimie przejdzie remont, regulacje płytkową, regeneracja turbiny i uszczelnienie, ale i tak zaskakuje mnie to rozchwianie spalania.
Ostatnio edytowano 7 gru 2010, 17:36 przez *hiob, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2010, 14:45
Posty: 53
Skąd: Kielce
Auto: była: 323s BA 4EE1-T '97
jest: Paździerz Dynamic+ '05
Megane Coach K7M

Postprzez mazda fan;d » 7 gru 2010, 15:20

Ja sobie załozyłem teraz sekwencje i jestem mega [tiiit] zadowolony:) pali mi teraz mniej gazu niz benzyny:) przy dosyc agresywnej jezdzie spaliła mi 8,7l LPG na 100km <jupi> , a benzyny minimum 10l i to przy spokojnej jezdzie <płacze> . teraz 100 km mnie kosztuje 21 zł:) a nie jak wczesniej ponad 50;/

oby tak dalej:) pozdrawiam was mazdo maniacy:)
Obrazek

Zapraszam Serdecznie!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2010, 13:23
Posty: 23
Skąd: Szczygły Górne
Auto: Mazda BA 323f 1.5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323