Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez ralf8484 » 3 sty 2011, 10:30

shimano89 napisał(a):od pozczatku jezdzi na oleju texaco 20w40 olej zmienia co 15.000km a forum ma <dupa>
i silnik tez ma w <dupa> taki olej na zimę jest najlepszy by motor można wywalić na złom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez Yellowmen » 4 sty 2011, 20:51

Panowie jestem po pomiarze kompresji i wygląda t następująco:
7 11 11 11

co o tym myślicie??
Czasem puści chmurkę z ale nie zawsze....nie wiem czym to jest powodowane....
poza tym oliwy ubywa regularnie.... około 1,5litra na 10kkm

Ale niestety odczuwalne jest zwiększone drganie silnika....i utrata mocy.....
polecacie remont czy coś innego ?? regulacja zaworów czy jakieś inne cuda wianki ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez organo » 4 sty 2011, 21:09

no przedewszystkim zaczoł bym od sprawdzenia luzów zaworowych najszybciej i najtansza opcja a duza szansa ze zawor jest podparty.
Spora ogólnie roznica wiec jeśli nie pomoże regulacja zaworów to myśle ze trzeba rozwarzyć remont silnika ale to wedle kieszeni i jak bardzo ci to przeszkadza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Yellowmen » 4 sty 2011, 21:11

już raz miałem robioną regulacje...dokładnie rok temu....bo Madzia chodziła na 3 gary.....

a jak z tymi preparatami do spsikania cewki ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez lesiux » 4 sty 2011, 21:58

PRzy 7 to nie wiem czy by Ci paliła na tym garze. Chyba musi Ci dość tak rzucać silnikiem bo generalnie dopuszcza się różnicę 2 barów między cylindrami, albo pomiar zrobiony do kitu. Jak robiłeś regulację rok temu to mało prawdopodobne, że się znów rozregulowały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Yellowmen » 4 sty 2011, 22:02

Sugerujesz ponowną kontrolę kompresji ?? w innym punkcie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez flywin » 5 sty 2011, 00:11

tak jak koledzy wyżej przy takiej kompresji to nie wiem czy byś odpalił w takie mrozy
a ,także zapewne już by pewnie paliła na 3 gary
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lesiux » 5 sty 2011, 08:55

tak sugerowałbym pomiar w innym miejscu, coś po objawach jakie opisujesz to w sumie by się zgadzało, że coś jest nie tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Yellowmen » 5 sty 2011, 22:52

w poniedziałek przyjdą do mnie do zakładu zegary po kalibracji więc jeszcze raz pomiar zrobię :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez Perle » 23 mar 2011, 16:06

Mam problem z Mazdą 323F.
Problem polega na tym, że po porannym odpaleniu silnika z rury wydechowej wydostaje się bardzo dużo biało-niebieskiego dymu.
Wie ktoś może, co mu dolega?
Perle
 

Postprzez Leszek » 23 mar 2011, 16:08

Perle napisał(a):Wie ktoś może, co mu dolega?

Wszyscy na tym forum wiedzą. Zapraszam do lektury forum. Czeka Cie remont silnika..
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez schizzok » 26 mar 2011, 20:04

u mnie to wyglada tak :

Jesli Pogibie :| tym ustrojstwem to rano nie kopci ... A moze trzeba sie wziasc i to przeczyscic ...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 17:36
Posty: 39
Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine

Postprzez kinki » 27 mar 2011, 00:38

schizzok napisał(a):Jesli Pogibie :| tym ustrojstwem to rano nie kopci

a w ktora strone gibiesz ??
wez to ustal, dzieki Twoim informacjom tysiace uzytkownikow Z5 zaoszczedza ok 1300PLN na remont silnika :D
tylko konkretnie pomierz to wszystko hahaha
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (456/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez apocalips » 27 mar 2011, 12:33

schizzok napisał(a):Jesli Pogibie tym ustrojstwem to rano nie kopci


od czego jest to ustrojstwo ?
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2010, 20:53
Posty: 30
Skąd: Poznań // Inowrocław
Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R

Postprzez Rafał » 28 mar 2011, 18:40

apocalips napisał(a):od czego jest to ustrojstwo ?

http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez lesiux » 28 mar 2011, 19:30

a czy czasami odma to nie ten wężyk który idzie do gumowej, karbowanej rury z filtra powietrza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Rafał » 28 mar 2011, 19:40

lesiux napisał(a):a czy czasami odma to nie ten wężyk który idzie do gumowej, karbowanej rury z filtra powietrza?


j/w <czytaj>
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez lesiux » 28 mar 2011, 21:46

No przeczytałem ten artykuł do którego link podałeś i nic mi to nie wyjaśnia. Element zaznaczony na zdjęciu powyżej idzie prosto do kolektora ssącego a mi chodzi o ten wężyk co wchodzi do rury dolotowej z filtra powietrza. To jest to samo czy jak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Leszek » 28 mar 2011, 21:57

lesiux napisał(a):a mi chodzi o ten wężyk co wchodzi do rury dolotowej z filtra powietrza. To jest to samo czy jak?

To o co pytasz to odma olejowa. ;)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez rafał88 » 29 mar 2011, 12:57

Ale fakt faktem moze miec to jakis zwiazek bo ta odma idzie na listwe wtryskowa, ale to by tyle znaczylo ze silnik ma przedmuch czyli i tak nalezy mu sie remont. najlepiej zdjac ta odme po zakonczonej jezdzie i zobczyc co bedzie z rana po odpaleniu.

A silnik na foto to nie czasem Z5-DE czy jak mu tam??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323