Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Bogumił » 26 kwi 2008, 18:14

Mozę niech sie wypowie Jaksa on na pewno będzie wiedział .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez kiepaz » 26 kwi 2008, 19:36

z tego co ja wiem nie da sie wymienic tych elementow bez zdejmowania glowicy pozatym i tak naruszysz ja wiec idzie tez i u szczelka ktora najlepiej wymienic :)
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez Bogumił » 26 kwi 2008, 20:43

dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez Raphael » 26 kwi 2008, 21:01

Witam. Niedawno kupiłem madzie 323f 1.8 z 96r. Kiedy ja kupowałem nie kopciła wcale, po wymianie oleju nie od razu, ale po przejechaniu może 60km jak ja zapalałem rano puściła dymek najpierw biały później niebieskawo biały a na końcu delikatnie poleciała czarnym. Taki miks kolorów<lol> No i było czuć jakiś dziwny zapach, już było o tym pisane tzn. spalony plastik zmieszany z olejem, albo coś takiego. Mam pytanie, gdzie pisze jakie mam oznaczenie silnika? Troche poczytałem na forum i jakieś Z5 podobno tak maja :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2008, 19:46
Posty: 7
Auto: 323F BA 1.8 BP 96r.

Postprzez kiepaz » 26 kwi 2008, 21:17

hmm dziwna sprawa albo uszczelniacze zaworow albo co gorsza pierscienie olejowe .
Nie wiem ja juz coraz mniej mam zaufania co do naszych Madz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez michi » 28 kwi 2008, 17:54

Bogumił bez problemu można wymieć uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy. Każdy dobry mechanik da radę ;)

Raphael napisał(a):kupiłem madzie 323f 1.8 z 96r.


Twój silnik ma oznaczenie BP ;)

Pozdrawiam
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Bogumił » 28 kwi 2008, 20:48

Dzieki ciekawe czy to pomoże .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez LUP » 28 kwi 2008, 22:39

Raphael napisał(a): tzn. spalony plastik zmieszany z olejem, albo coś takiego.


No i właśnie o to chodzi :D Witamy w klubie!
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez wrcdohc » 28 kwi 2008, 23:29

Gof Net zgadzam sie z Tobą bardzo trafnie to powiedzialeś
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 23:49
Posty: 38
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V

Postprzez hayate » 1 maja 2008, 10:45

U mnie 323f r96 170tyś. standardowo po wymianie oleju na mobila 10w40 po około 5-7 dniach zaczoł puszczać niebieski dymek przy starcie z rana po 2[s] i leci około 4-5[s]. Po paru dniach dolałem do nowego oleju doktorka r-2000, ale auto nadal puszcza dymka z rana. I jeszcze jedna Ciekawa sprawa gdy na dworze jest temperatura 19* w cieniu[koło poludnia] = [ciepła noc temp ok. 5* do 7*] to auto po 2 dniach stania na parkingu nic nie puściło z rury zero niebieskiego dymu.

Logika podpowiada mi że w niskich temp. struktury się naprężają i są spięte[kurczą się], zmniejszają swą objętość = nieszczekności. Natomiast w wysokich temp. struktury się rozkurczają, pęcznieją, powiększają swą objętość = uszczelnienie. <glupek2>

No dobra...:P tak wogle to szukam mechanika z wrocławia który UPORAŁ się z takim problemem. Więc jak ktoś z Was miał to samo :) i udało się temu zaradzić to proszę o adres
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2008, 20:06
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: 323f r.96 1,5l

Postprzez sps-snipers » 1 maja 2008, 12:12

hayate- powiedz mi w czym mas zproblem? Czu auto bierze ci olej ? Jeśli tylko puszcza dymek to daj sobiie spokój,chyba,ze masz za duzo pieniedzy w portfelu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Raphael » 4 maja 2008, 11:08

Kilka postów wyżej pisałem, że moja mazda kopciła przy zapalaniu. Nie wiem co spowodowało to kopcenie, ale już nie kopci na żaden kolor i nic nie śmierdzi, tylko raz mi się to zdarzyło :D

michi napisał(a):Twój silnik ma oznaczenie BP ;)


Dzięki, znalazłem takie samo na tabliczce.
<glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2008, 19:46
Posty: 7
Auto: 323F BA 1.8 BP 96r.

Postprzez hayate » 4 maja 2008, 20:50

Sps-Snipers generalnie jeszcze nie stwierdziłem ile zaciaga oleju na 1000km...[no ale bagnet mam na ciągłej obserwacji]. Tak czy siak strasznie mnie irytuje puszczanie tych bonków <faja> nawet jak bym miał to auto pchnać komuś innemu to nie mam sumienia sprzedawać go z taką wadą ukrytą. Pozatym tak jak i Ty zakochałem się w niej bez opamietania i chce ją odremontować pod siebie...no i wiem że ryzykuje tak jak i Ty 1500zł w remont silnika i lipa....Ale powiedzmy że jeszcze mnie stać na podjęcie tego ryzyka kto wie może się uda ... przecież zdarzaly się już na tym forum cudowne uleczenia mazd :D . W niedalekiej przyszłości uderze do "RBS" – pogwarancyjny serwis aut japonskich Wrocław ul. Buraczana 10 .[podobno polecany serwis przez forumowiczów]. Może oni się podejmą takich napraw.
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2008, 20:06
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: 323f r.96 1,5l

Postprzez dragon123 » 19 cze 2008, 17:51

witam niestety tez na leze do grona gdzie nasze madzie biroa olej (1l/1000km w moim przypadku) ale na szczescie mi nie kopci wczasie jazdy uff... ani przy odpalaniu rano teraz lecz gdy ja kupiłem w marcu i jak były zimne noce to niestety zdarzyło sie ze pusciła dymka ale pozniej juz było git.. I postanowiłem sie podjąć kapitalki (zbyt bardzo sie zakochałem w tym aucie) i pewnie ja zrobie za jakieś 3 tyg jak znajde wrescie czas aby rozstac sie na jakiś czas z autem. To podziele sie relacja stanu autka po remoncie...
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!

Posiadanie 323F BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Sokołów Młp
Auto: Mazda 323 F BA Z5

Postprzez sps-snipers » 19 cze 2008, 22:09

Tylko jak bedziecie robic ramonta to dopilnujcie aby sfonowali kanały gdzie tłoki pracują bo inaczej pieniądze w błoto ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez dragon123 » 19 cze 2008, 22:24

sps-snipers napisał(a):sfonowali kanały


sps-snipers mogół byś to wyjasnic bardziej co to znaczy???? bo niestety nieznam sie zbytnio na mechanice a remoncik bede robił z kuzynem i on w sumie bedzie sie wszystkim zajmował ja wiekszośc czasu bede sie patrzył i co nie co pomagał mu .A dobrze było by wiedziec jakies skazówki aby było wszystko git.. :)
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!

Posiadanie 323F BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Sokołów Młp
Auto: Mazda 323 F BA Z5

Postprzez BratCukierka » 19 cze 2008, 22:32

sps-snipers napisał(a):sfonowali kanały


chodzi ci o honowanie tulei cylindrowych??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Akar.Zaephyr » 20 cze 2008, 00:15

Panowie, pozwólcie że dodam jeszcze jedną informację.
Nie przerażajcie się tym że madzie biorą olej.
Ja w swojej nigdy, ale to przenigdy nie widziałem by stawiała dymek ale olej jednak trochę brała.

Pamiętajcie że to głowica 16V i wystarczy praca między 3-4tys. obrotów a silnik już zacznie delikatnie wcinać olej. Z5 zaś ma to do siebie że w budzie BA trzeba trzymać obroty żeby to auto jechało.

Póki nie kopci z rana i żre poniżej 2l/10k km nie ma czym się przejmować. 16V zawsze zje jakąś ilość oleju.
Wystarczy pilnować jego poziomu i wszystko będzie ok ;) Zawsze też warto sprawdzić czy gdzieś spod głowicy nie cieknie ( a nuż tamtędy ubywa ), w miarę możliwości też sprawdzić zawory bo tamtędy również może się dostawać olej.

Jeśli zaś o kopcenie chodzi: niedawno sam miałem okazję obejrzeć Xedosa 6 z 1.6 16V który stawiał taką chmurę że parowóz to przy nim czajnik ;) Obstawialiśmy z kumplem pierścienie i uszczelkę pod głowicą ale nie dawało nam spokoju że dymi na biało i to nie cały czas ale przerywanie, tak jakby tylko z jednego gara.

Okazało się że jakiś nieudolny szwab <killer> rozpieprzył listwę doprowadzającą paliwo, dwa że jeden z zaworów był wypalony i nie domykał się (jeśli dobrze pamiętam to co mi powiedział kumpel który naprawiał Xeda). Parę dni później widziałem odpalanie na zimno i nie puścił nawet najmniejszego dymku, silnik pracował cichutko i równiutko.

Przyczyn kopcenia może być wiele i nie zawsze oznaczają one remont silnika – na pewno trzeba dokładnie obejrzeć co i jak i ustalić przyczynę.

Pozdrawiam,
Akar.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Artiks » 20 cze 2008, 08:18

Akar.Zaephyr napisał(a):Zawsze też warto sprawdzić czy gdzieś spod głowicy nie cieknie
Znaczy się spod pokrywy zaworów :D
Akar.Zaephyr napisał(a):Przyczyn kopcenia może być wiele i nie zawsze oznaczają one remont silnika
Praktyka jednak pokazuje co innego :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez sps-snipers » 20 cze 2008, 08:28

BratCukierka napisał(a):chodzi ci o honowanie tulei cylindrowych??

dokładnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323