Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Mumin » 5 lut 2008, 23:10

Skoro było ok na syntetyku to wróć do niego. Widać coś ta zmiana Maździe nie służy.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Udesky » 5 lut 2008, 23:20

blizniak13 napisał(a):w sobotę wymieniłem olej

mozliwe ze miales zaleny silnik motodoktorem i dlatego nie kopcil.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez GofNet » 6 lut 2008, 17:52

     Nie wiem, dlaczego ludzie na siłę próbują uszczęśliwić silniki Mazdy. Jeśli będziesz miał 50 lat, to nie będziesz jadł masła, tylko margarynę, bo ktoś powiedział, że nabawisz się sklerozy, mimo tego, że uwielbiasz masło a nienawidzisz margaryny?

     Jeśli silnik pracuje przyzwoicie na syntetyku, to po co dawać mu gorszy olej? Syntetyk jest tym, co tygryski lubią najbardziej. A jeśli jest inaczej, to zawsze można wybrać inny syntetyk, który będzie lepszy od poprzedniego. Cofać się natomiast, dając mu gorszy olej, to chyba nie jest sposób...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Udesky » 6 lut 2008, 17:56

GofNet napisał(a):Jeśli silnik pracuje przyzwoicie na syntetyku, to po co dawać mu gorszy olej? Syntetyk jest tym, co tygryski lubią najbardziej.

Cos czuje, ze tu zadecydowaly chwilowe wzgledy ekonomiczne. ;)
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez michal13 » 6 lut 2008, 23:04

co do doktora to nie wiem,poprzedni właściciel ponoć nic nie lał :D kupiłem fure jakiś czas temu i do tej pory było ok. przy wymianie mechanik powiedzial, że olej na jakim do tej pory jeździłem nie jest to tego typu silników(CASTROL FORMULA RS 10W-60)ponoć do nowych aut się nadaje, wiec zmieniłem efekt piorunujący,

Mumin nie wiem czy mogę ponownie zalać syntetykiem przejechałem już ok 500km wiec jak kopci na półsynt. to co bedzie na syntetyku :)
co do wersji ekono to niewielka różnica cenowa 30 zł to nie majątek
Dziś rano jak ją odpaliłem znowu mnie zaskoczyła-zero dymu :D ciekawe co będzie jutro
dam znać pozdrawiam[/code][/quote]
Początkujący
 
Od: 26 sie 2012, 13:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 liftback 2002r.
2,3 benzyna manual

Postprzez Udesky » 6 lut 2008, 23:52

blizniak13 napisał(a):CASTROL FORMULA RS 10W-60

po 1 to nie syntety a polsyntetyk
po 2 jak 10w60 moze nadawac sie do nowych silnikow skoro takie sa przeznaczone do silnikow typu Z5? Normalny polsyntety to 10w40, a jak silnik juz troche chlupcze to mozna zmienic na 10W50 lub 60 dla leprzej lepkosci.
No chyba ze zle odczytalem posta blizniak13 albo czegos nie kumam, ale jak na moj gust to mechanik <dupa>

A jedno pyt. jakiego koloru jest dym niebieskic czy bialy??
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez michal13 » 7 lut 2008, 00:17

dymeczek jest niebieski a co do oleju z tego co pamiętam to rs 10w60 castrola jest pełnym syntetykiem ale nie daje głowy :D
Początkujący
 
Od: 26 sie 2012, 13:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 liftback 2002r.
2,3 benzyna manual

Postprzez marconelli1 » 7 lut 2008, 00:31

Witam Tak czytam o tym dymieniu,kopceniu bo mam ten sam problem choć oleju nie bierze i się zastanawiam czy brak katalizatora może powodować kopcenie :)
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2007, 23:12
Posty: 6
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 90KM 1997

Postprzez Udesky » 7 lut 2008, 00:53

blizniak13 napisał(a):10w60 castrola jest pełnym syntetykiem

to dla mnie cos nowego. Choc spotkalem sie chyba kiedys na Mobilu ktory byl 10w40 z napisem syntetic w zeczywistosci jak byl pol syntetykiem. Syntetyk to z reguly 0W40 lub 5W40 albo nawet na 30, ale 10W kojarzy mi sie z polsyntetykiem tak jak 15W z mineralnym.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez sps-snipers » 7 lut 2008, 07:45

Kolego blizniak .Autko miales zalane doctorkiem.Mi tez nie kopcila jak kupilem Madzke.Zmienielem po tygodniu olej i sie zaczelo kopcenie i wsysanie oleju.Niezycze ci zle ale jesli tylko kopci to daj sobie prosze spokoj i nie pogarszaj sytuacji remontem,bo naprawde szkoda kasy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez GofNet » 7 lut 2008, 12:11

Udesky napisał(a):
blizniak13 napisał(a):10w60 castrola jest pełnym syntetykiem
to dla mnie cos nowego.
     Lepkość oleju nie świadczy o technologii jego wykonania. Poprzednio jeździłem na 10W-50 (syntetyk).
marconelli1 napisał(a):czy brak katalizatora może powodować kopcenie
     Zależnie od pojazdu. Jedne zaczynają kopcić bez kata, zaś inne po zdjęciu katalizatora dopiero kopcić przestają. Pamiętaj jednak, że są to kolory: biały dla kata i czarny bez kata, natomiast niebieski ma się nijak do w/w. Niebieski, to olej a przecież on sam z siebie nie powstaje...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez gejzer » 7 lut 2008, 16:28

sps-snipers napisał(a):.Niezycze ci zle ale jesli tylko kopci to daj sobie prosze spokoj i nie pogarszaj sytuacji remontem,bo naprawde szkoda kasy :)


trochę mnie przestraszyłeś..

mianowicie jutro odbieram samochód od mechanika.. w mojej madzi były zapieczone pierścienie.. przez co brała mi olej i kopciła przy odpalaniu.. nie wiem jeszcze jak będzie to wyglądało jak jutro wyjadę z warsztatu..
ale sugerujesz że pogorszyłem sprawę remontem..?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 13:11
Posty: 79
Skąd: WWL : Wołomin
Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Noble Green

Postprzez qbass » 7 lut 2008, 17:10

Jeśli remont był zrobiony na porządnych częściach, to niby czemu miałby pogorszyć sprawę?
gejzer pilnuj stanu oleju, pamiętaj o jego wcześniejszej wymianie po remoncie i ciesz się jazdą ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Udesky » 7 lut 2008, 17:10

GofNet napisał(a):Lepkość oleju nie świadczy o technologii jego wykonania. Poprzednio jeździłem na 10W-50 (syntetyk).

No prosze. Czlowiek uczy sie cale zycie :)
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez gejzer » 7 lut 2008, 17:19

qbass napisał(a):Jeśli remont był zrobiony na porządnych częściach, to niby czemu miałby pogorszyć sprawę?
gejzer pilnuj stanu oleju, pamiętaj o jego wcześniejszej wymianie po remoncie i ciesz się jazdą ;)


no jedynym moim dylematem teraz będzie – jaki olej zalać (?)..
wymieniłem jeszcze przy okazji świece i przewody wn (NGK)..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 13:11
Posty: 79
Skąd: WWL : Wołomin
Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Noble Green

Postprzez michal13 » 7 lut 2008, 18:14

Udesky znalacłem w garażu banieczke po castrolu i na etykiecie jest full syntetic wiec chyba tak jest :)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2012, 13:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 liftback 2002r.
2,3 benzyna manual

Postprzez GofNet » 7 lut 2008, 20:08

     To zależy, z jakiego marketu. Bo jak z Carrefour, to be careful... <jelen> hahaha
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez wirusmdkk » 9 lut 2008, 12:39

Witam a mi kopci jak cholera po nocy to staram się jechać do przodu bo z tyłu nic nie widać. Wczoraj się dowiedziałem że mam głowice do kompletnego remontu no i teraz szukam sprawdzonej kompletnej głowicy albo będzie trzeba robić remont. Morze ma ktoś takom głowice???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 12:28
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: mazda mx3 b6-dohc

Postprzez __2__łysy » 9 mar 2008, 22:59

WITAM
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 19:01
Posty: 15

Postprzez __2__łysy » 9 mar 2008, 23:11

WITAM moja dymi jak cholera ,ale to najlepsza marka MAZDA 323 cupe 1500 16v DOCH .... miałem sześć autek,ale to jest bolid...Wymienie uszczelniacze i mam nadzieje że to wystarczy.... olej mam w normie .... ma najechane 234000ale nigdy niezaiodła tylko cholera dumi rano...PS jechałem nią185 km.idalej by szła....
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 19:01
Posty: 15

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323