Mazda kopci, pare pytań.
Nie wiem, dlaczego ludzie na siłę próbują uszczęśliwić silniki Mazdy. Jeśli będziesz miał 50 lat, to nie będziesz jadł masła, tylko margarynę, bo ktoś powiedział, że nabawisz się sklerozy, mimo tego, że uwielbiasz masło a nienawidzisz margaryny?
Jeśli silnik pracuje przyzwoicie na syntetyku, to po co dawać mu gorszy olej? Syntetyk jest tym, co tygryski lubią najbardziej. A jeśli jest inaczej, to zawsze można wybrać inny syntetyk, który będzie lepszy od poprzedniego. Cofać się natomiast, dając mu gorszy olej, to chyba nie jest sposób...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Jeśli silnik pracuje przyzwoicie na syntetyku, to po co dawać mu gorszy olej? Syntetyk jest tym, co tygryski lubią najbardziej. A jeśli jest inaczej, to zawsze można wybrać inny syntetyk, który będzie lepszy od poprzedniego. Cofać się natomiast, dając mu gorszy olej, to chyba nie jest sposób...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Jeśli silnik pracuje przyzwoicie na syntetyku, to po co dawać mu gorszy olej? Syntetyk jest tym, co tygryski lubią najbardziej.
Cos czuje, ze tu zadecydowaly chwilowe wzgledy ekonomiczne.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
co do doktora to nie wiem,poprzedni właściciel ponoć nic nie lał kupiłem fure jakiś czas temu i do tej pory było ok. przy wymianie mechanik powiedzial, że olej na jakim do tej pory jeździłem nie jest to tego typu silników(CASTROL FORMULA RS 10W-60)ponoć do nowych aut się nadaje, wiec zmieniłem efekt piorunujący,
Mumin nie wiem czy mogę ponownie zalać syntetykiem przejechałem już ok 500km wiec jak kopci na półsynt. to co bedzie na syntetyku
co do wersji ekono to niewielka różnica cenowa 30 zł to nie majątek
Dziś rano jak ją odpaliłem znowu mnie zaskoczyła-zero dymu ciekawe co będzie jutro
dam znać pozdrawiam[/code][/quote]
Mumin nie wiem czy mogę ponownie zalać syntetykiem przejechałem już ok 500km wiec jak kopci na półsynt. to co bedzie na syntetyku
co do wersji ekono to niewielka różnica cenowa 30 zł to nie majątek
Dziś rano jak ją odpaliłem znowu mnie zaskoczyła-zero dymu ciekawe co będzie jutro
dam znać pozdrawiam[/code][/quote]
- Od: 26 sie 2012, 13:57
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 liftback 2002r.
2,3 benzyna manual
blizniak13 napisał(a):CASTROL FORMULA RS 10W-60
po 1 to nie syntety a polsyntetyk
po 2 jak 10w60 moze nadawac sie do nowych silnikow skoro takie sa przeznaczone do silnikow typu Z5? Normalny polsyntety to 10w40, a jak silnik juz troche chlupcze to mozna zmienic na 10W50 lub 60 dla leprzej lepkosci.
No chyba ze zle odczytalem posta blizniak13 albo czegos nie kumam, ale jak na moj gust to mechanik
A jedno pyt. jakiego koloru jest dym niebieskic czy bialy??
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Witam Tak czytam o tym dymieniu,kopceniu bo mam ten sam problem choć oleju nie bierze i się zastanawiam czy brak katalizatora może powodować kopcenie
- Od: 17 wrz 2007, 23:12
- Posty: 6
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 90KM 1997
blizniak13 napisał(a):10w60 castrola jest pełnym syntetykiem
to dla mnie cos nowego. Choc spotkalem sie chyba kiedys na Mobilu ktory byl 10w40 z napisem syntetic w zeczywistosci jak byl pol syntetykiem. Syntetyk to z reguly 0W40 lub 5W40 albo nawet na 30, ale 10W kojarzy mi sie z polsyntetykiem tak jak 15W z mineralnym.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Kolego blizniak .Autko miales zalane doctorkiem.Mi tez nie kopcila jak kupilem Madzke.Zmienielem po tygodniu olej i sie zaczelo kopcenie i wsysanie oleju.Niezycze ci zle ale jesli tylko kopci to daj sobie prosze spokoj i nie pogarszaj sytuacji remontem,bo naprawde szkoda kasy
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Lepkość oleju nie świadczy o technologii jego wykonania. Poprzednio jeździłem na 10W-50 (syntetyk).Udesky napisał(a):to dla mnie cos nowego.blizniak13 napisał(a):10w60 castrola jest pełnym syntetykiem
Zależnie od pojazdu. Jedne zaczynają kopcić bez kata, zaś inne po zdjęciu katalizatora dopiero kopcić przestają. Pamiętaj jednak, że są to kolory: biały dla kata i czarny bez kata, natomiast niebieski ma się nijak do w/w. Niebieski, to olej a przecież on sam z siebie nie powstaje...marconelli1 napisał(a):czy brak katalizatora może powodować kopcenie
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
sps-snipers napisał(a):.Niezycze ci zle ale jesli tylko kopci to daj sobie prosze spokoj i nie pogarszaj sytuacji remontem,bo naprawde szkoda kasy
trochę mnie przestraszyłeś..
mianowicie jutro odbieram samochód od mechanika.. w mojej madzi były zapieczone pierścienie.. przez co brała mi olej i kopciła przy odpalaniu.. nie wiem jeszcze jak będzie to wyglądało jak jutro wyjadę z warsztatu..
ale sugerujesz że pogorszyłem sprawę remontem..?
- Od: 22 gru 2007, 13:11
- Posty: 79
- Skąd: WWL : Wołomin
- Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Noble Green
Jeśli remont był zrobiony na porządnych częściach, to niby czemu miałby pogorszyć sprawę?
gejzer pilnuj stanu oleju, pamiętaj o jego wcześniejszej wymianie po remoncie i ciesz się jazdą
gejzer pilnuj stanu oleju, pamiętaj o jego wcześniejszej wymianie po remoncie i ciesz się jazdą
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
qbass napisał(a):Jeśli remont był zrobiony na porządnych częściach, to niby czemu miałby pogorszyć sprawę?
gejzer pilnuj stanu oleju, pamiętaj o jego wcześniejszej wymianie po remoncie i ciesz się jazdą
no jedynym moim dylematem teraz będzie – jaki olej zalać (?)..
wymieniłem jeszcze przy okazji świece i przewody wn (NGK)..
- Od: 22 gru 2007, 13:11
- Posty: 79
- Skąd: WWL : Wołomin
- Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Noble Green
To zależy, z jakiego marketu. Bo jak z Carrefour, to be careful...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam a mi kopci jak cholera po nocy to staram się jechać do przodu bo z tyłu nic nie widać. Wczoraj się dowiedziałem że mam głowice do kompletnego remontu no i teraz szukam sprawdzonej kompletnej głowicy albo będzie trzeba robić remont. Morze ma ktoś takom głowice???
- Od: 6 sty 2008, 12:28
- Posty: 84
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda mx3 b6-dohc
WITAM moja dymi jak cholera ,ale to najlepsza marka MAZDA 323 cupe 1500 16v DOCH .... miałem sześć autek,ale to jest bolid...Wymienie uszczelniacze i mam nadzieje że to wystarczy.... olej mam w normie .... ma najechane 234000ale nigdy niezaiodła tylko cholera dumi rano...PS jechałem nią185 km.idalej by szła....
- Od: 8 mar 2008, 19:01
- Posty: 15
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości