Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Blazej323F » 20 paź 2008, 23:20

KEEL napisał(a):
Blazej323F napisał(a):to jest spowodowane przez hydro-zawory gdyz to ma mazda

z5 tego nie ma... :]


No jak to nie ma jak ma:)
YESTERDAY, TODAY TOMORROW MAZDA
Początkujący
 
Od: 8 sie 2007, 21:07
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: 323F, 1.5 DOHC 16 V r 95

Postprzez Mumin » 20 paź 2008, 23:24

Blazej323F napisał(a):
KEEL napisał(a):
Blazej323F napisał(a):to jest spowodowane przez hydro-zawory gdyz to ma mazda

z5 tego nie ma... :]


No jak to nie ma jak ma:)

Nie ma. Do regulacji zaworów służą tam jakieś płytki, ale popychaczy nie ma.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez soul » 20 paź 2008, 23:39

popychacze są, ale nie hydropopychacze tylko popychacze z płytkami..
tak dla jasnosci,....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Gość » 21 paź 2008, 16:32

tak dla jasności to wkleję fotke dla niedowiarków :P

Obrazek
Gość
 

Postprzez Bakss » 22 paź 2008, 09:04

Ale sie czepiacie tego Z5. No cóż, nie jest to zbyt udana konstrukcja, ale każdej marce się taka zdarza. A jak widzę jak inni chwalą Nissany, Toyoty i Mitsubishi ale Mazda jest be, to świadczy tylko o tym ,że ten ktoś został nabity w butelkę i kupił auto z cofniętym licznikiem. Jest to jedna z mniej udanych konstrukcji, ale cóż w porównaniu do fiata czy innych niektórych firm i tak dobrze na tym wychodzi. A co do japońskich marek poczytajcie jakieś AŚ czy coś podobnego z około 2002 r., ile było przypadków że w primerach 1.8 silnik ciągnął 1 litr/800km bo pierścienie zapieczone, i nawet Nissan organizował akcje serwisowe i masowo wymieniał pierścienie w stosunkowo nowych samochodach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez Mumin » 22 paź 2008, 13:00

Czyli co 75% użytkowników zostało nabitych w butelkę? A co do Nissana, przynajmniej się przyznali i powymieniali. W moich oczach przez to zyskali, a nie stracili.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez MariuS » 22 paź 2008, 15:39

szkoda że mazda tak nie zrobiła, a wracajac do sprawy

w piatek rozpoczynam operacje na otwartym sercu mojej efki.

jaki byście polecali olej po remoncie?????

bo bardzo mocno myśle o Valvoline Maxlife 10w40(spotkałem mnóstwo opini ze bardzo ogranicza zuzycie oleju) :

http://moto.allegro.pl/item456756831_pr ... ntety.html

Czy poelcacie inne oleje i lepkości? ?najbardziej zależy mi na opiniach osób które juz przeszły przez remont. Spraw apilna, bo musze kupić olej do piatku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Gość » 22 paź 2008, 15:59

Bakss napisał(a):No cóż, nie jest to zbyt udana konstrukcja

ja wiem czy nie jest...oprócz zapieczonych pierścieni wszystko w silniku jest oki :] Nawet luz na zamkach jest zbliżony do luzu nowych pierścieni....Panewki tak samo, zero śladów przetarcia itp mimo sporych przebiegów...
Może powodem zapiekających się pierścieni jest źle dobrany olej...Kto rozbierał to wie jak wyglądają pierścienie olejowe w z5, jak żyletki...trochę nagaru i po sprawie :|
Gość
 

Postprzez Bakss » 22 paź 2008, 17:35

KEEL napisał(a):
Bakss napisał(a):No cóż, nie jest to zbyt udana konstrukcja

ja wiem czy nie jest...oprócz zapieczonych pierścieni wszystko w silniku jest oki :] Nawet luz na zamkach jest zbliżony do luzu nowych pierścieni....Panewki tak samo, zero śladów przetarcia itp mimo sporych przebiegów...
Może powodem zapiekających się pierścieni jest źle dobrany olej...Kto rozbierał to wie jak wyglądają pierścienie olejowe w z5, jak żyletki...trochę nagaru i po sprawie :|


No tu mogę się zgodzić, ale jednak coś jest nie tak skoro występują takie problemy z kopceniem. Nie żebym nie lubił Mazdy – jest to świetna marka, miałem BG, mam BJ i moim następnym autem też będzie Mazda, nie ma innej opcji.

A co do akcji serwisowej, zapewne nie było kopcenia na kilkuletnich samochodach czy nowych, u Nissana wyszło to od razu, a u Mazdy niestety wyszło w praniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez dawidek578 » 23 paź 2008, 02:08

mariusz_sti napisał(a):bo bardzo mocno myśle o Valvoline Maxlife 10w40(spotkałem mnóstwo opini ze bardzo ogranicza zuzycie oleju) :

Powiem ci szczerze że jezdziłem na tym oleju mazda bardzo fajnie jezdziła na nim i ciszej chodził silnik ale niestety z bmw się nie udało zalałem i nie wiem czy wcześniej był zalany minerałny czy ten olej poprostu zabardzo oczyścił ten silnik bo bmw zaczeło brać na 1000km 1 litr ale w twoim przypadku powinno być ok ale Artiks też polecał jakiś dobry olej zapytaj jego!
A tak na marginesie każdy z was narzeka na to że mazda dymi ale wiekszości z was nie zamienił by tego auta na inne np na golfa 3!Więc panowie remontować i jezdzić <jupi>
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 21:04
Posty: 100
Skąd: Poznań/puszczykowo
Auto: TOYOTA AVENSIS

Postprzez MariuS » 23 paź 2008, 07:26

dawidek578 napisał(a):nie zamienił by tego auta na inne np na golfa 3!Więc panowie remontować i jezdzić


dokładnie, amm nadzieje ze pogodze sie z efka po jej operacji. Trzymajcie kciuki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Dry » 23 paź 2008, 07:48

mariusz_sti napisał(a):dokładnie, amm nadzieje ze pogodze sie z efka po jej operacji. Trzymajcie kciuki.

Napisz potem jakaś szersza relacje z tego czego dokonałeś. Powodzenia!! :D :D :D
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Blazej323F » 27 paź 2008, 11:39

Odnosnie napraw (wymiany pierscieni tlokowych oraz uszczelniaczy) mazdy 323f, chcialbym spytac Pana Jakse jak duzo przeprowadzil Pan takich operacji i z jakim skutkiem.
Ewentualnie chcialbym jeszce zapytac o cene ?
YESTERDAY, TODAY TOMORROW MAZDA
Początkujący
 
Od: 8 sie 2007, 21:07
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: 323F, 1.5 DOHC 16 V r 95

Postprzez kukiz22 » 27 paź 2008, 17:47

Blazej323F napisał(a):Odnosnie napraw (wymiany pierscieni tlokowych oraz uszczelniaczy) mazdy 323f, chcialbym spytac Pana Jakse jak duzo przeprowadzil Pan takich operacji i z jakim skutkiem.
Ewentualnie chcialbym jeszce zapytac o cene ?


Takie pytania to chyba lepiej na PW napisać.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 13:45
Posty: 16
Auto: Mazda 323 F BA

Postprzez MariuS » 27 paź 2008, 21:35

Blazej323F nie wiem jak u Jaksy, ale na taki remoncik Z5`tki ok.1500zł z częsciami i robocizną musisz liczyć
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Blazej323F » 27 paź 2008, 23:12

W sumie chyba raczej sie nie skusze na remont bo latem prawie nie kopci wogole a zima no coz troche czasem dyma pusci.Ale do rzeczy w serwisie samochodow japonskich w Zgierzu Pan powiedzial 600 zł za remont + czesci. Mysle ze serwis dosc solidny paski rozrzadu w 323f i mitusubishi colt wymienili i jest ok, jednak szczerze mowiac boje sie ze po remoncie bedzie gorzej niz lepiej.
Jak by ktos chcial namiary to chetnie podam.
YESTERDAY, TODAY TOMORROW MAZDA
Początkujący
 
Od: 8 sie 2007, 21:07
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: 323F, 1.5 DOHC 16 V r 95

Postprzez Adaś » 27 paź 2008, 23:35

Jaksa robi na oryginalnych częściach i jest to bardzo droga zabawa, ale dająca najlepszy efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez MariuS » 28 paź 2008, 17:43

no i po remoncie........ <jupi>
narazie po przejechaniu 70KM(emerytstajlem 90km/h max i max 3tys obr.) odczucia bardzo pozytywne, czuć lepsze przyspieszenie, nawet bez zbytniego deptania w obroty, na 2 szczególnie od dołu lepiej ciągnie. Pierwszą nockę pzestał i nie kopci z rańca :]
olej wyjdzie w praniu- oby pozytywnie było.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez mixR » 29 paź 2008, 18:30

a ja zalałem tym midlandem, przejechałem narazie 200 km i nie widzę poprawy w lekkim dymku z rana,
powiedziałbym nawet że teraz może minimalnie więcej go jest :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MariuS » 29 paź 2008, 18:53

mixR to albo remoncik, albo spróbuj Valvoline Maxlife(cena za 4l od 85-130zł) stworozny niby dla aut z wyzszym przebiegiem, masa ludzi zauważyła na nim poprawę, zwłaszcza w zuzyciu oleju. Też chciałem próbować zmainy na niego jak bylem jeszcze przed remontem, ale potem jednak zdecydowałem sie na remont(ale tego valvoline`a mam juz kupionego, po dotarciu sie silnika wymieniam na niego)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323