1.5 Z5 czy 1.8 BP – co byście wybrali?

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Briareos » 23 lut 2006, 00:08

SimoneuS napisał(a):BA BP ma kiepską skrzynie

Rozwiń myśl :)
Mechanicy nie wspominali nic o złym stanie skrzyni jak zmieniali olej (a podobno po kolorze widać zużycie), a autko przede mną miał jeden młodzian. Chciałbym wiedzieć czym się objawia padanie... no i na czym opierasz tę tezę, padła ci jedna czy widziałeś więcej takich przypadków? Na forum widziałem tylko problemy ze skrzyniami do BG (?) GTX.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 15:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Globy » 23 lut 2006, 01:14

Odniose sie po krotce do tematu jako uzytkownik modeli BG BP-DOHC i BA BP A/T:

– automat calkiem pasuje do tego auta i w przeciwienstwie do modeli GE (szczegolnie montowanych w Stanach) odznacza sie dostateczna trwaloscia; faktem jest jednak, ze auto z dosyc zwawego – przyspieszajacego do setki w czasie ponizej 10 sekund – robi sie typowym cruiserem do spokojniejszych manewrow (12 s odebranego wigoru). Jestem zwolennikiem automatow, ale o dyskusji na temat wyzszosci jednej przekladni nad druga polecam watek na Ogolnym :]

– moje obydwa silniki nie spalaly oleju i stad moja opinia o tej jednostce jako jednej z najlepszych Mazdy. Spalanie jest zauwazalnie wyzsze od 1.5, potrafi przekroczyc 10 litrow. Jest to inna jednostka od 1.8 z GE (tamta o symbolu FP jest rozwinieciem 2-litrowego FS-a).

– jesli chodzi o skrzynie (Briareos, masz na mysli model GT-R 4WD), faktycznie w BG GT – 128-konnej wersji DOHC – nie byly one chyba najwyzszych lotow; w sumie nie spotkalem sie w manualach z potwierdzonymi ubytkami jakosci, ale wiele bylo juz na forum tematow a propos wymian w okolicach 200 tys. km. Ze swojego doswiadczenia moge stwierdzic, ze ta skrzynia cierpi przy jezdzie w stylu hondowskim, czyli kazda zmiana biegu przy 6-7 tys. obr./min. Z drugiej strony silnik do tego zacheca. O poprawkach w BA sie nie wypowiem z racji automatu :P

Dziwne to na tle doskonalych skrzyn Mazdy, o ktorych potencjalny uzytkownik zapomina przez kilkaset tysiecy kilometrow.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez SimoneuS » 23 lut 2006, 09:17

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:28 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 19:57
Posty: 353

Postprzez Briareos » 23 lut 2006, 10:48

Czyli reasumując – jak nie będę się upierał przy trzymaniu silnika w okolicy 6000 obrotów, to mogę sobie jeździć i nie bać się że mi przeguby urwie? Bo miło jest sobie czasem przydepnąć na 1 albo na 2 (przy wjeździe na autostradę na przykład) i pociągnąć do 5-6 tysięcy żeby poczuć że to Mazda :P Ostatecznie w instrukcji za niewskazane uznali jedynie przekraczanie czerwonego zakresu obromierza.
No i kup tu auto. Jak nie silnik to skrzynia. Albo zawiecha :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 15:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Puhcio » 23 lut 2006, 11:22

Globy napisał(a):jesli chodzi o skrzynie (Briareos, masz na mysli model GT-R 4WD), faktycznie w BG GT – 128-konnej wersji DOHC – nie byly one chyba najwyzszych lotow;


Marcin, mówisz o BG BP-DOHC 4x4 czy o zykłych BG BP-DOHC też ? :P

Briareos napisał(a):No i kup tu auto. Jak nie silnik to skrzynia. Albo zawiecha


Najlepiej kupić miesięczny :D

***

Coś Mazda poknociła z BA. Jak nie Z5 to skrzynia w BP :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez dylson » 23 lut 2006, 11:43

BA to silnik 1.8 a Z5 to 1.5? Czyli w BA slaba skrzynia a w Z5 pierscionki(do 1997r)?

Puhcio napisał(a):Najlepiej kupić miesięczny zeby


Wiesz gdyby byla taka mozliwosc i mial bym tyle kasy to juz od dawna smigal bym efka :)
No to ja juz jestem glupi <glupek2> Gdybyscie miel teraz kupic sobie auto to kupili byscie 323 z 1997-1998r z silnikiem BA? Czy moze wybrali byscie cos innego?
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 19:40
Posty: 8

Postprzez sołtys » 23 lut 2006, 11:46

dylson napisał(a):No to ja juz jestem glupi głupek Gdybyscie miel teraz kupic sobie auto to kupili byscie 323 z 1997-1998r z silnikiem BA? Czy moze wybrali byscie cos innego?


tak Xedos 6 2.0 V6, albo 626 KL 2.5V6, z braku kasy 626 FS 2.0 16V :P
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Briareos » 23 lut 2006, 12:35

dylson napisał(a):BA to silnik 1.8 a Z5 to 1.5?

BA to oznaczenie modelu nadwozia (poprzednia 323F, z otwieranymi "oczkami" to była BG, następcą jest zaś BJ).
BP to silnik 1.8l rzędowy, z linii silników B (np. w BG był popularny silnik B6 – 1.6l, a BP jest jego rozwinięciem, choć nie tak banalnym jak się na pierwszy rzut oka wydaje).
Z5 to silnik 1.5l, spotykany głównie w nadwoziu BA.

dylson napisał(a):Gdybyscie miel teraz kupic sobie auto to kupili byscie 323 z 1997-1998r z silnikiem BA? Czy moze wybrali byscie cos innego?

Gdybym brał Mazdę to ponownie 323F BA, bo podoba mi się. I silnik BP, bo ma niezłą dynamikę i najwyraźniej najwyższą trwałość z dostępnych. Na skrzynię póki co nie narzekam – a martwić na zapas nie zamierzam. Może wynika to z występowania w większej ilości, ale postów o pierścieniach w Z5 jest sporo, a o skrzyni w BP właśnie się dowiaduję że mogą być problemy. A widziałem też ze 2 posty o tym jak to w silniku 2.0 V6 korbowód się zmęczył i postanowił zaczerpnąć nieco świeżego powietrza z poza silnika :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 15:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Puhcio » 23 lut 2006, 12:50

Briareos napisał(a):A widziałem też ze 2 posty o tym jak to w silniku 2.0 V6 korbowód się zmęczył i postanowił zaczerpnąć nieco świeżego powietrza z poza silnika


Podobne jak w X6 :P

***

BA jest bardzo ładnym, dopracowanym stylistycznie samochodem. A problemy pewno biorą sie z niewłaściwej eksploatacji i serwisu.

Silnik BP jest bardziej trwały od Z5 i ma lepsze osiągi. 88 KM to troche za mało, szczególnie na auto o sprotowych ambicjach :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez dylson » 23 lut 2006, 15:14

Puhcio napisał(a):88 KM to troche za mało, szczególnie na auto o sprotowych ambicjach


Dokladnie jak sprzedam swoje auto to bede szukal 1.8. Czyli BP dobrze zalapalem :) Czytalem tez troche ze byly odmiany ok 130km i da sie ta moc w tym silniku uzyskac ale tym bede sie bardziej interesowal jesli kupie to auto. Dzieki za odpowiedzi i niech pierscienie bede z wami :)
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 19:40
Posty: 8

Postprzez Puhcio » 23 lut 2006, 15:29

dylson napisał(a):Czytalem tez troche ze byly odmiany ok 130km


Tak, ale była to poprzednia generacja – tj. eFka z otwieranymi światłami o oznaczeniu BG (mnie osobiście BA się bardziej podoba).
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez dylson » 23 lut 2006, 18:09

No ja caly czas myslalem o BA. Czyli modelu bez swiatel otwieranych do gory. Jeszcze troche sie gubie w tym wszyskim :)
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 19:40
Posty: 8

Postprzez siwy_dymek » 23 lut 2006, 18:11

dylson napisał(a):Czytalem tez troche ze byly odmiany ok 130km


silniczek BP wzstepowal w efce BG i w mx5, osiagajac w mx5 nawet 140KM! W BG 128KM i 138KM bez kata! BA niestety jest pozadnie zmulona
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez GofNet » 23 lut 2006, 19:41

Ciekaw jestem, czy jest silnik BP ZE... ;)

Salon sprzedając Mazdę 323F BA Z5 z 1994-1996 powinień w promocji dodawać komplet pierścieni i uszczelniaczy gratis hahaha
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez SimoneuS » 24 lut 2006, 01:05

..
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 19:57
Posty: 353

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323