Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez danielek » 31 mar 2011, 09:27

Witam . Może mi ktoś podać rozmiar uszczelniacza (zimering ) wału w 323 f 1.8 BP. Dzięki za odp. o uszczelkę misy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez bartekdw » 31 mar 2011, 09:42

Jeżeli chodzi o uszczelnienie nr 14 z tego zdjęcia Obrazek to tu masz zamienniki:
http://allmazda.net/parts/323F/AEBM02/C1/1040%20A/1B48171/BP0511312/
Ostatni z listy NOK 83*100*9 L NMC pewnie bez problemu dostępny w sklepie rolniczym :P
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez witek123 » 31 mar 2011, 17:25

Witam
Może ktoś mi powiedzieć jak zdjąć tylne zagłówki, czy w ogóle można je zdjąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2010, 16:49
Posty: 74
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 2 1.2 DY 2006r.
Były:
Mazda 323 F 1.5 BA 98r.;
Mazda 323 BG '91r.

Postprzez luki_92_92 » 31 mar 2011, 17:28

Żeby je zdjąć musisz rozebrać oparcie kanapy od strony bagażnika i dostać się do środka dalej nie wiem jak ale pewnie jakbyś to zobaczył w środku to byś coś wymyślił, inaczej się nie da.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez witek123 » 31 mar 2011, 17:40

Zdjąłem obicie, oprócz zapadki do opuszczania oparcie to nic nie ma, blokuje mi z prawej strony, nie ma tam nic takiego jak w przednich fotelach, chodzi mi o ten przycisk, który się wciska, żeby je zdjąć, z tyłu nie ma czegoś takiego, natomiast są tam takie same nacięcia jak w przednich i tak samo się blokują, ale nie ma żadnego przycisku, aby można byłoby je wyjąć, bynajmniej ja nie mogę, chyba, że ich nie można wyjąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2010, 16:49
Posty: 74
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 2 1.2 DY 2006r.
Były:
Mazda 323 F 1.5 BA 98r.;
Mazda 323 BG '91r.

Postprzez luki_92_92 » 31 mar 2011, 18:27

No właśnie nie można wyjąć tak normalnie, jedynie można spróbować rozebrać fotel i od środka zobaczyć co blokuje zagłówek i się tego pozbyć żeby wyjąć
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez bartekdw » 31 mar 2011, 20:11

W każdym zagłówku jest zabezpieczenie z prawej strony, coś w rodzaju zabezpieczenia korbki od szyby. Siedzi w tej plastikowej prowadnicy zamontowanej w fotel, niech ktoś potwierdzi czy znalazł, ewentualnie opisze różnice ponieważ piszę na podstawie zdjęć z EPCmazdy, nie mam dziś mazdy przy sobie więc nie sprawdzałem.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez luki_92_92 » 31 mar 2011, 20:17

W przednich fotelach w zagłówkach rzeczywiście jest takie coś, co wciskasz i zagłówek wychodzi (taki cyngielek mały wciskany) aczkolwiek w tylnych fotelach tego nie ma. Wiem bo wertowałem temat jak kupiłem pokrowce i nie umiałem wyjąć tylnych zagłówków – okazało się że się nie da.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez bartekdw » 31 mar 2011, 20:30

To ma być drucik, zatrzask, nie to co z przodu, nie ukrywam że być może nic tam nie ma, jutro sprawdzę w mojej (muszę dotknąć żeby uwierzyć :P ) W fabryce jakoś to założyli więc musi dać się rozłożyć.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez luki_92_92 » 31 mar 2011, 21:25

Pytałem się ludzi (tylko nie tutaj tylko na innym forum) i mówili że jak chcieli wyjąć zagłówki to trzeba było rozebrać oparcie kanapy i od środka jakoś to "odbezpieczyć" czyli tak jak mówiłem – od środka to trzeba zrobić żeby wyjąć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez jelson » 31 mar 2011, 21:35

W jaki sposób demontuje się wycieraczki? <glupek2>
Dzisiaj patrzyłem jak można by je zdjąć i jak dla mnie, to bez łamania się nie da...
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2010, 11:53
Posty: 253
Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r

Postprzez bartekdw » 31 mar 2011, 22:06

Nie wytrzymałem, na obrazku wszystko ślicznie, a w aucie klapa, kto to zaprojektował... :D podzielam wasze zdanie łatwo nie ma z tym demontażem zagłówków (tu też o tym piszą http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=119&t=46691). Co do wycieraczek to na osiach obrotu są zaślepki plastikowe, pod nimi nakrętka do odkręcenia wycieraczki. Jak nie chcą zejść z ośki przydałby się ściągacz, na upartego kołysanie na każdą stronę wycieraczką pomaga.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez jelson » 31 mar 2011, 22:15

Tzn źle się wyraziłem. Chodziło mi o same gumy, żeby je wymienić :)
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2010, 11:53
Posty: 253
Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r

Postprzez bartekdw » 31 mar 2011, 22:38

Na jednym z końców w gumie masz rowek w którym osadzone jest ramie wycieraczki, musisz to ramie przepchnąć przez ten rowek i dalej cała guma się wysunie, wyjmiesz wtedy dwie chromowane listwy i przełożysz je do nowej gumki, rowek o którym mówię może też być w chromowanych listwach (zależy jakie masz pióra wycieraczek w aucie – a może banan <co?> ) wtedy trzeba lekko rozgiąć ramię żeby wysunąć gumę. Potem odwrotnie pamiętając o tym rowku bo inaczej gumka się wysunie.

Wracając do zagłówka... :D
Jak to mawia mój kumpel "nic na siłę – wszystko młotkiem". Tu się sprawdziło, miałem tylko młotek pod ręką który posłuży jak dźwignia (może być rurka i inne krótsze narzędzia).
1. Unosimy zagłówek, wkładamy "dźwignię" pomiędzy zagłówek a kanapę tak aby koniec naszego narzędzia opierał się o najwyżej położony punkt kanapy, opuszczamy dźwignię do dołu i wciskamy zagłówek o chociaż jeden stopień do dołu, energicznym ruchem dźwigni unosimy zagłówek do góry
2. Demontujemy zagłówek
3. Cieszymy się powodzeniem <faja>
PLUSY: zdemontowany zagłówek
MINUSY: częściowo bądź całkowicie zniszczona owa blokada co nie pozwala wyjąć zagłówka
w sumie nie wiadomo co się dzieje w środku, mi wyskoczył zagłówek po pierwszej próbie i nic się nie zniszczyło, poza blokadą, działa jak należy

Obrazek
Ostatnio edytowano 1 kwi 2011, 20:01 przez bartekdw, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez jaaco » 3 kwi 2011, 19:22

Czy ktoś mógłby wymienić jakich elementów muszę użyć aby poprowadzić w okolice nadkola dolot w silniku Z5?
Ilu stopniowe kolanko przy przepustnicy, średnice, redukcje itp? Przeglądałem tematy nt. CAI ale żadnych konkretnych cyfr nie znalazłem, za szczegółowe info byłbym dźwięczny...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez trzydziech » 4 kwi 2011, 17:39

potrzebuję rzetelnej informacji. czy skrzynia biegów F7 F5C7 jest zamienna z FA F5C7 lub z innymi numerkami (np. F5D2)??
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez jelson » 6 kwi 2011, 19:50

Ile śrub trzyma przedni zderzak w cetce? I ewentualnie czym lub jak można by go skleić (po przygodzie z sarną) są jakieś firmy zajmujące się czymś takim? Jest pęknięty w trzech miejscach, lecz nie przeszkadza w jeżdżeniu :)
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2010, 11:53
Posty: 253
Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r

Postprzez kinki » 6 kwi 2011, 20:02

wymienial ktos samemu pompe wody ??
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (454/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez danielek » 7 kwi 2011, 11:02

Witam kolegów . Taka porada dla tych , którym stukają popychacze w BP .W sobotę wymieniłem zaworek , kupiony w Cars-speed cena 60 zł. Do tego płukanka S.T.P. i olej półsyntetyk . Efekt super , poprawa 100% nic nie słychać , żadnego klekotu tylko przy odpaleniu ok. 3 sek. Czas pracy pół dnia na spokojnie . Polecam tą płukankę , Ja olej miałem 3.5 tys km. i był czysty . Po płukaniu 15 min spuściłem smołę nie olej . Polecam , a będziecie mieli brzmienie nowego silnika . Pozdrawiam .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez Majki88 » 7 kwi 2011, 12:31

kinki a jaki motor ? w R4 i w V6 tak czy siak, trzeba rozebrać rozrząd

Pytanie czy podświetlenie przycisków przy kierownicy ściemnia się razem z zegarami ?
Chwilowo nie mogę sprawdzić jak mam u siebie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323