Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania
panowie dziekuje za wszystkie komentarze jestem wam ogromnie wdzieczny dzis bylem na przegladzie i jest wszystko w najlepszym porzadku (oczywiscie z klima nie jest wporzadku ale to nic pogodze sie z tym) a tak poza tym to owszem kupilem auto od goscia ale nie mam z nim zawartej zadnej umowy poniewaz byl on tylko posrednikiem miedzy mna a babka z niemiec wiec jezeli nie poskutkuje tel do niego to grozenie sadem nic nie da bo nie mam zadnych papierow ze kupilem od niego auto ale zadzwonie do goscia napewno chociazby zobaczyc co powie napewno opisze co powiedzial!!!!!
- Od: 26 paź 2008, 19:43
- Posty: 4
Gdzieś już to było poruszane. Ktoś powiedział, że w lepszych wersjach był tam głośnik od zestawu głośnomówiącego.
Tu jest fotorelacja jak włożyć tam głośnik od CB: viewtopic.php?f=116&t=74515&hilit=g%C5%82o%C5%9Bnik
Tu jest fotorelacja jak włożyć tam głośnik od CB: viewtopic.php?f=116&t=74515&hilit=g%C5%82o%C5%9Bnik
- Od: 17 gru 2008, 22:43
- Posty: 120
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r
Jak widać na schemacie powinien być tam głośnik. Ale ponieważ raczej nikt go nie ma, to chyba był tylko na zamówienie.
-
Krzysiek27
SILNIK
Kod silnika.......................................................... Z5
Pojemność.......................................................... 1489 (cc)
Bieg jałowy.......................................................... 700 – 800 (obr. na min)
Ciśnienie sprężania
Stan normalny..................................................... 12.8 (bar)
Minimum............................................................. 10.1 (bar)
Ciśnienie wtrysku/ciśnienie w układzie................ 2.7 – 3.2 (bar)
Ciśnienie oleju..................................................... 1.0 – 2.0 / 1000 (bar/obr. na min)
Ciśnienie oleju..................................................... 3.0 – 4.0 / 3000 (bar/obr. na min)
Kolejność zapłonu................................................ 1-3-4-2
Opór na cewce zapłonowej, pierwotny.................. 0.49 – 0.73 (omów)
Opór na cewce zapłonowej, wtórny....................... 20000 – 31000 (omów)
Świece zapłonowe (marka i typ)............................ NGK BKR5E11 lub Champion RC9YCC4
Odstęp elektrod świecy......................................... 1.0 – 1.1 (mm)
UKŁAD CHŁODZENIA
Ciśnienie............................................................... 0.75 – 1.05 (bar)
Termostat otwiera się przy.................................... 84 – 89 (°C)
Wentylator włącza się przy.................................... 97 (°C)
ELEMENTY ELEKTRYCZNE
Akumulator........................................................... 80 (Ah)
Alternator.............................................................. 55 (A)
POJEMNOŚCI
Miska olejowa razem z filtrem............................... 3.4 (L)
Układ chłodzenia
Przekładnia ręczna................................................. 5.0 (L)
Przekładnia automatyczna..................................... 6.0 (L)
Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji
Układ lewostronny................................................. 700 (g)
Układ prawostronny............................................... 750 (g)
Olej do sprężarki klimatyzatora............................. 150 (ml)
Kolejność dokręcania śrub głowicy cylindrów:
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10
USTAWIENIA MOMENTU OBROTOWEGO
Śruby głowicy cylindrów........................................ 17 – 22 (Nm)
Świece zapłonowe.................................................. 15 – 23 (Nm)
KOŁA I OPONY
Wielkość opony...................................................... 175/70R13
Ciśnienie w przedniej oponie.................................. 2.0 (bar)
Ciśnienie w tylnej oponie........................................ 1.8 (bar)
Nakrętki koła.......................................................... 88 – 127 (Nm)
Przednia piasta........................................................ 236 – 318 (Nm)
Tylna piasta............................................................. 177 – 235 (Nm)
HAMULCE
Grubość tarcz
Przód (min).............................................................. 22.0 (20.0) (mm)
Średnica bębna tył (max)......................................... 200.0 (201.0) (mm)
Kod silnika.......................................................... Z5
Pojemność.......................................................... 1489 (cc)
Bieg jałowy.......................................................... 700 – 800 (obr. na min)
Ciśnienie sprężania
Stan normalny..................................................... 12.8 (bar)
Minimum............................................................. 10.1 (bar)
Ciśnienie wtrysku/ciśnienie w układzie................ 2.7 – 3.2 (bar)
Ciśnienie oleju..................................................... 1.0 – 2.0 / 1000 (bar/obr. na min)
Ciśnienie oleju..................................................... 3.0 – 4.0 / 3000 (bar/obr. na min)
Kolejność zapłonu................................................ 1-3-4-2
Opór na cewce zapłonowej, pierwotny.................. 0.49 – 0.73 (omów)
Opór na cewce zapłonowej, wtórny....................... 20000 – 31000 (omów)
Świece zapłonowe (marka i typ)............................ NGK BKR5E11 lub Champion RC9YCC4
Odstęp elektrod świecy......................................... 1.0 – 1.1 (mm)
UKŁAD CHŁODZENIA
Ciśnienie............................................................... 0.75 – 1.05 (bar)
Termostat otwiera się przy.................................... 84 – 89 (°C)
Wentylator włącza się przy.................................... 97 (°C)
ELEMENTY ELEKTRYCZNE
Akumulator........................................................... 80 (Ah)
Alternator.............................................................. 55 (A)
POJEMNOŚCI
Miska olejowa razem z filtrem............................... 3.4 (L)
Układ chłodzenia
Przekładnia ręczna................................................. 5.0 (L)
Przekładnia automatyczna..................................... 6.0 (L)
Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji
Układ lewostronny................................................. 700 (g)
Układ prawostronny............................................... 750 (g)
Olej do sprężarki klimatyzatora............................. 150 (ml)
Kolejność dokręcania śrub głowicy cylindrów:
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10
USTAWIENIA MOMENTU OBROTOWEGO
Śruby głowicy cylindrów........................................ 17 – 22 (Nm)
Świece zapłonowe.................................................. 15 – 23 (Nm)
KOŁA I OPONY
Wielkość opony...................................................... 175/70R13
Ciśnienie w przedniej oponie.................................. 2.0 (bar)
Ciśnienie w tylnej oponie........................................ 1.8 (bar)
Nakrętki koła.......................................................... 88 – 127 (Nm)
Przednia piasta........................................................ 236 – 318 (Nm)
Tylna piasta............................................................. 177 – 235 (Nm)
HAMULCE
Grubość tarcz
Przód (min).............................................................. 22.0 (20.0) (mm)
Średnica bębna tył (max)......................................... 200.0 (201.0) (mm)
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.
tel. 693 153 844
tel. 693 153 844
- Od: 12 lut 2010, 11:52
- Posty: 150
- Skąd: Żary
- Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6
apocalips napisał(a):Nawiązując do załączonego zdjęcia u góry- mam pytanie o przyciemnianie szyb. Jak to wygląda od strony prawnej i mniej więcej ile kosztuje ?
Od strony prawnej: tylną szybę oraz tylne boczne szyby możesz nawet farbą zamalować i jest ok wiec przyciemniać możesz jak chcesz. Z przodami jest gorzej bo mogą być tylko przyciemnione na 30% a szyba sama w sobie jest już przyciemniona na mniej więcej tyle procent więc przyciemniać nie można ale... przyciemniony sam tył nie ciekawie wygląda więc sciemniaj całe auto albo wcale. Też sie zastanawiałem nad przyciemnianiem przodu i doszedłem do wniosku że samodzielnie przód przyciemnie. Mamy szyby bez ramek wiec to jest spore ułatwienie, kupie kilka arkuszy foli i będę sobie grzebał aż nie wyjdzie dobrze. W razie kontroli drogowej i przymus zrywania nie będzie wielkiej straty a i po wszystkim można wrócić do garażu i nakleić znów A tyły zrobię u chłopaka u którego robiłem też poprzednie auto i było ok.
Cena u niego:
1. Sam tył – 200zł
2. Całe auto – 300zł
- Od: 29 sie 2010, 04:03
- Posty: 116
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda BA 323f 1.8
Prawda jest taka, że nawet lekko brudna szyba nie spełnia wymogów.. nie wspominając nawet o przyciemnionej. O przyciemnianiu i wszelakich perypetiach z tym związanych jest na forum odpowiedni wątek. Proszę nie rozwijać tego tematu dalej.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Są jakieś tańsze zamienniki łożysk do alternatora (jak tak to gdzie je nabyć) czy tylko OE Mazda? OE mazda w carspeedzie po rabacie kosztują 135 przednie i 110 [jakie?], trochę drogo za dwa łożyska a zamienników nigdzie nie spotkałem a potrzebne mi na "już"
Gdzieś widziałem że ktoś chyba włożył jakieś normalne łożysko za kilka zł od pralki, tylko nie wiem czy do alternatora czy klimy. Podobno dawało radę
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
do luki_92_92 w altku są bardzo popularne łożyska dostępne np w sklepach rolniczych, ja kupiłem chyba KOYO za parę złotych, taką samą akcję można zrobić z rolką zębatą rozrządu, łożysko japońskie kosztowało 20zł tylko trzeba prasę do wymiany
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Mam prawdopodobnie padnięte jakieś łożysko w skrzyni (bez otwarcia nie wiadomo), opłaca się robić skrzynię czy brać inną? Podobno łożyska do japońców zazwyczaj są jakiś niewymiarowe i nie idzie nic dobrać
trzydziech napisał(a):Mam prawdopodobnie padnięte jakieś łożysko w skrzyni (bez otwarcia nie wiadomo), opłaca się robić skrzynię czy brać inną? Podobno łożyska do japońców zazwyczaj są jakiś niewymiarowe i nie idzie nic dobrać
Wszystko zależy co dokładnie jest uszkodzone,gdyby było to jedynie łożysko to warko wymienić i śmigac dalej,oczywiście zależy to również od tego jak wcześnie rozpoznałeś usterkę,
Im dłużej sie jeździ na takim łożysku tym bardziej reszta podzespołów zaczyna siadać,robią się wieksza odległość między elementami i zużycie ich drastyczne wzrasta...
-
Lantis 89
bartekdw napisał(a):do luki_92_92 w altku są bardzo popularne łożyska dostępne np w sklepach rolniczych, ja kupiłem chyba KOYO za parę złotych, taką samą akcję można zrobić z rolką zębatą rozrządu, łożysko japońskie kosztowało 20zł tylko trzeba prasę do wymiany
Może jakiś wymiar tych łożysk do alternatora?
są dwa przód pn16-18-w27
tył N336- 18-w36
trzeba poszukać symboli zamienników bo po wymianie nie zapisywałem, ten temat na pewno pomoże http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=112268
najlepiej wyjąć i pojechać kupić, na pewno dobiorą
ja też szukam, mam drugą skrzynię do nauki, mogę Ci podać numery łożyska układu różnicowego i wałka głównego, raczej do zdobycia i nie jakieś tam drogie, to one raczej padają, u mnie terkocze w czasie jazdy, na wakacje się wezmę jak się nie rozleci
wymiana na drugą najprostrze rozwiązanie ale można się "przejechać", druga zakupiona przezemnie wytrzymała za 2 miechy i zaczęła terkotać wiec nie wiadomo co kupisz
tył N336- 18-w36
trzeba poszukać symboli zamienników bo po wymianie nie zapisywałem, ten temat na pewno pomoże http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=112268
najlepiej wyjąć i pojechać kupić, na pewno dobiorą
Podobno łożyska do japońców zazwyczaj są jakiś niewymiarowe i nie idzie nic dobrać
ja też szukam, mam drugą skrzynię do nauki, mogę Ci podać numery łożyska układu różnicowego i wałka głównego, raczej do zdobycia i nie jakieś tam drogie, to one raczej padają, u mnie terkocze w czasie jazdy, na wakacje się wezmę jak się nie rozleci
wymiana na drugą najprostrze rozwiązanie ale można się "przejechać", druga zakupiona przezemnie wytrzymała za 2 miechy i zaczęła terkotać wiec nie wiadomo co kupisz
Ostatnio edytowano 26 mar 2011, 21:40 przez bartekdw, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości