Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez cuzic1 » 27 paź 2008, 18:26

panowie dziekuje za wszystkie komentarze jestem wam ogromnie wdzieczny dzis bylem na przegladzie i jest wszystko w najlepszym porzadku (oczywiscie z klima nie jest wporzadku ale to nic pogodze sie z tym) a tak poza tym to owszem kupilem auto od goscia ale nie mam z nim zawartej zadnej umowy poniewaz byl on tylko posrednikiem miedzy mna a babka z niemiec wiec jezeli nie poskutkuje tel do niego to grozenie sadem nic nie da bo nie mam zadnych papierow ze kupilem od niego auto ale zadzwonie do goscia napewno chociazby zobaczyc co powie napewno opisze co powiedzial!!!!!
Początkujący
 
Od: 26 paź 2008, 19:43
Posty: 4

Postprzez smigly » 13 lut 2010, 23:45

Witam. Od dluzszego czasu zastanawiam sie do czego słuzy otwór pod tą maskownica. U mnie tam nic nie ma.Obrazek
Przychodzisz na ten świat jako oryginał, nie odchodź z niego jako czyjaś kopia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 18:13
Posty: 57
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 323f 1,5 16v 95r

Postprzez Gandziej » 13 lut 2010, 23:53

Gdzieś już to było poruszane. Ktoś powiedział, że w lepszych wersjach był tam głośnik od zestawu głośnomówiącego.
Tu jest fotorelacja jak włożyć tam głośnik od CB: viewtopic.php?f=116&t=74515&hilit=g%C5%82o%C5%9Bnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez Krzysiek27 » 14 lut 2010, 00:00

Jak widać na schemacie powinien być tam głośnik. Ale ponieważ raczej nikt go nie ma, to chyba był tylko na zamówienie.

Obrazek
Krzysiek27
 

Postprzez olik110 » 10 gru 2010, 16:35

SILNIK
Kod silnika.......................................................... Z5
Pojemność.......................................................... 1489 (cc)
Bieg jałowy.......................................................... 700 – 800 (obr. na min)
Ciśnienie sprężania
Stan normalny..................................................... 12.8 (bar)
Minimum............................................................. 10.1 (bar)
Ciśnienie wtrysku/ciśnienie w układzie................ 2.7 – 3.2 (bar)
Ciśnienie oleju..................................................... 1.0 – 2.0 / 1000 (bar/obr. na min)
Ciśnienie oleju..................................................... 3.0 – 4.0 / 3000 (bar/obr. na min)
Kolejność zapłonu................................................ 1-3-4-2
Opór na cewce zapłonowej, pierwotny.................. 0.49 – 0.73 (omów)
Opór na cewce zapłonowej, wtórny....................... 20000 – 31000 (omów)
Świece zapłonowe (marka i typ)............................ NGK BKR5E11 lub Champion RC9YCC4
Odstęp elektrod świecy......................................... 1.0 – 1.1 (mm)
UKŁAD CHŁODZENIA
Ciśnienie............................................................... 0.75 – 1.05 (bar)
Termostat otwiera się przy.................................... 84 – 89 (°C)
Wentylator włącza się przy.................................... 97 (°C)
ELEMENTY ELEKTRYCZNE
Akumulator........................................................... 80 (Ah)
Alternator.............................................................. 55 (A)
POJEMNOŚCI
Miska olejowa razem z filtrem............................... 3.4 (L)
Układ chłodzenia
Przekładnia ręczna................................................. 5.0 (L)
Przekładnia automatyczna..................................... 6.0 (L)
Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji
Układ lewostronny................................................. 700 (g)
Układ prawostronny............................................... 750 (g)
Olej do sprężarki klimatyzatora............................. 150 (ml)
Kolejność dokręcania śrub głowicy cylindrów:
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10

USTAWIENIA MOMENTU OBROTOWEGO
Śruby głowicy cylindrów........................................ 17 – 22 (Nm)
Świece zapłonowe.................................................. 15 – 23 (Nm)
KOŁA I OPONY
Wielkość opony...................................................... 175/70R13
Ciśnienie w przedniej oponie.................................. 2.0 (bar)
Ciśnienie w tylnej oponie........................................ 1.8 (bar)
Nakrętki koła.......................................................... 88 – 127 (Nm)
Przednia piasta........................................................ 236 – 318 (Nm)
Tylna piasta............................................................. 177 – 235 (Nm)
HAMULCE
Grubość tarcz
Przód (min).............................................................. 22.0 (20.0) (mm)
Średnica bębna tył (max)......................................... 200.0 (201.0) (mm)
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez apocalips » 25 mar 2011, 23:32

Nawiązując do załączonego zdjęcia u góry- mam pytanie o przyciemnianie szyb. Jak to wygląda od strony prawnej i mniej więcej ile kosztuje ?
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2010, 20:53
Posty: 30
Skąd: Poznań // Inowrocław
Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R

Postprzez Pikselzg » 25 mar 2011, 23:56

apocalips napisał(a):Nawiązując do załączonego zdjęcia u góry- mam pytanie o przyciemnianie szyb. Jak to wygląda od strony prawnej i mniej więcej ile kosztuje ?


Od strony prawnej: tylną szybę oraz tylne boczne szyby możesz nawet farbą zamalować i jest ok wiec przyciemniać możesz jak chcesz. Z przodami jest gorzej bo mogą być tylko przyciemnione na 30% a szyba sama w sobie jest już przyciemniona na mniej więcej tyle procent więc przyciemniać nie można ale... przyciemniony sam tył nie ciekawie wygląda więc sciemniaj całe auto albo wcale. Też sie zastanawiałem nad przyciemnianiem przodu i doszedłem do wniosku że samodzielnie przód przyciemnie. Mamy szyby bez ramek wiec to jest spore ułatwienie, kupie kilka arkuszy foli i będę sobie grzebał aż nie wyjdzie dobrze. W razie kontroli drogowej i przymus zrywania nie będzie wielkiej straty a i po wszystkim można wrócić do garażu i nakleić znów :) A tyły zrobię u chłopaka u którego robiłem też poprzednie auto i było ok. <oczko>

Cena u niego:
1. Sam tył – 200zł
2. Całe auto – 300zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2010, 04:03
Posty: 116
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda BA 323f 1.8

Postprzez kinki » 26 mar 2011, 03:34

ja placilem 2 lata temu 180 za cale auto. ale pol roku pozniej boczne przednie zrywalem na przegladzie pomimo zastosowania najjasniejszej folii
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (454/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Leszek » 26 mar 2011, 03:48

Prawda jest taka, że nawet lekko brudna szyba nie spełnia wymogów.. nie wspominając nawet o przyciemnionej. O przyciemnianiu i wszelakich perypetiach z tym związanych jest na forum odpowiedni wątek. Proszę nie rozwijać tego tematu dalej. :)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez kinki » 26 mar 2011, 03:54

jaki rozmiar klucza potrzebuje do odkrecenia sondy lambda ??
cos mi zaczyna szwankowac
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (454/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez krzycho1708 » 26 mar 2011, 09:33

22 <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 17:57
Posty: 30
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323f BA KF '94

Postprzez luki_92_92 » 26 mar 2011, 16:07

Są jakieś tańsze zamienniki łożysk do alternatora (jak tak to gdzie je nabyć) czy tylko OE Mazda? OE mazda w carspeedzie po rabacie kosztują 135 przednie i 110 [jakie?], trochę drogo za dwa łożyska a zamienników nigdzie nie spotkałem a potrzebne mi na "już"
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez jaaco » 26 mar 2011, 16:23

Gdzieś widziałem że ktoś chyba włożył jakieś normalne łożysko za kilka zł od pralki, tylko nie wiem czy do alternatora czy klimy. Podobno dawało radę <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez apocalips » 26 mar 2011, 17:19

Ktoś wie ile farby schodzi na pomalowanie zderzaków ?
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2010, 20:53
Posty: 30
Skąd: Poznań // Inowrocław
Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R

Postprzez bartekdw » 26 mar 2011, 20:47

do luki_92_92 w altku są bardzo popularne łożyska dostępne np w sklepach rolniczych, ja kupiłem chyba KOYO za parę złotych, taką samą akcję można zrobić z rolką zębatą rozrządu, łożysko japońskie kosztowało 20zł tylko trzeba prasę do wymiany :P
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez trzydziech » 26 mar 2011, 20:48

Mam prawdopodobnie padnięte jakieś łożysko w skrzyni (bez otwarcia nie wiadomo), opłaca się robić skrzynię czy brać inną? Podobno łożyska do japońców zazwyczaj są jakiś niewymiarowe i nie idzie nic dobrać :(
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Lantis 89 » 26 mar 2011, 20:57

trzydziech napisał(a):Mam prawdopodobnie padnięte jakieś łożysko w skrzyni (bez otwarcia nie wiadomo), opłaca się robić skrzynię czy brać inną? Podobno łożyska do japońców zazwyczaj są jakiś niewymiarowe i nie idzie nic dobrać :(

Wszystko zależy co dokładnie jest uszkodzone,gdyby było to jedynie łożysko to warko wymienić i śmigac dalej,oczywiście zależy to również od tego jak wcześnie rozpoznałeś usterkę,
Im dłużej sie jeździ na takim łożysku tym bardziej reszta podzespołów zaczyna siadać,robią się wieksza odległość między elementami i zużycie ich drastyczne wzrasta...
Lantis 89
 

Postprzez luki_92_92 » 26 mar 2011, 21:02

bartekdw napisał(a):do luki_92_92 w altku są bardzo popularne łożyska dostępne np w sklepach rolniczych, ja kupiłem chyba KOYO za parę złotych, taką samą akcję można zrobić z rolką zębatą rozrządu, łożysko japońskie kosztowało 20zł tylko trzeba prasę do wymiany :P


Może jakiś wymiar tych łożysk do alternatora?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez bartekdw » 26 mar 2011, 21:06

są dwa przód pn16-18-w27
tył N336- 18-w36
trzeba poszukać symboli zamienników bo po wymianie nie zapisywałem, ten temat na pewno pomoże http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=112268
najlepiej wyjąć i pojechać kupić, na pewno dobiorą

Podobno łożyska do japońców zazwyczaj są jakiś niewymiarowe i nie idzie nic dobrać

ja też szukam, mam drugą skrzynię do nauki, mogę Ci podać numery łożyska układu różnicowego i wałka głównego, raczej do zdobycia i nie jakieś tam drogie, to one raczej padają, u mnie terkocze w czasie jazdy, na wakacje się wezmę jak się nie rozleci :D

wymiana na drugą najprostrze rozwiązanie ale można się "przejechać", druga zakupiona przezemnie wytrzymała za 2 miechy i zaczęła terkotać wiec nie wiadomo co kupisz
Ostatnio edytowano 26 mar 2011, 21:40 przez bartekdw, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez bartekdw » 26 mar 2011, 21:52

według epc mazdy to te same łożyska, po linkach z allegro odświeżyłem sobie pamięć, pierwsze łożysko jest ok 6303 a drugie ma być z dwoma paskami hamującymi
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323