Zestaw smarów do MADZI

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Lantis 89 » 1 lut 2011, 15:05

Witam wszystkich serdecznie.
Niedawno nabyłem swoja pierwsza Mazde 323F BA i poszukuje środków do konserwacji,wiadomo kupując dwunastoletnie autko zawsze cos piszczy skrzypi i ciężko chodzi.
Poszukuje miedzy innymi:

Smaru do prowadnic szyb-widac ze silniki w pewnych chwilach mają cieżko z podnoszeniem szyb.

Preparatu do konserwacji uszczelek zgarniających w drzwiach-powoli szybki zaczynja sie rysować co bardzo mnie martwi ale czytałem ze ten typ tak ma....

Zabezpieczenie zamków przed dostaniem sie wody oraz ich konserwacja-czasami bęben tak zamarznie ze nie można kluczyka włożyć i wystepują problemy z przekręcaniem zamka. Tylnych drzwi już wogóle nie moge otwprzyć,tak woda zamarzła po myjce.

Kolejnym problemem jest specyfik do smarowania linki od gazu(czym i jak?)-linka już jest tak przypieczona ze trzeba mieć naprawde sporo wprawy w ruszaniu aby nie złapać trzech tysięcy obrotów;–)))

Wydaje mi sie ze sa to podstawowe problemy i wiele osób miewa podobne...
Piszcie jakie smary i środki Wy stosujecie aby ułatwic sobie jazde...


Pozdrawiam Zbyszek
Lantis 89
 

Postprzez hopek » 1 lut 2011, 16:53

w 1999 chyba juz nie produkowali modelu BA :P
co do linki...moze to przepustnica sie zacina ?? zdejmij linke i sprawdz slimak jak chodzi :)
do zamka używałem preparatu gerwazy czy tam pingwin jak mi zamarzło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 23:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez wilu86 » 1 lut 2011, 18:44

zamki psikam cx80 zresztą to do wszystkiego smaruje konserwuje zabezpiecza,uszczelki raz na miesiąć tre jakimś srodkiem do konserwacji i przeciw zamarzaniu w spreju za 12zł firmy chyba autoland psikam na gąbke która jest w komplecie i smaruje,bez tego za chiny bym drzwi nie otworzył a tak to otwieram jak w lecie rzaden mróz nie straszny nawet po umyciu auta,co do rysowania szyb ten typ tak ma ale żeby nie zwiększać ilości tych rys trzeba dbać o czystość szyb i raz na jakiś czas dojechać szybą do spodu i przeczyścić tą uszczelke,są też folie bezbarwne ochronne na szyby kleisz tak jak te do przyciemniania a
są niewidoczne chronią przed wybiciem i rysowaniem,mi np ciężko chodził lewarek zmiany biegów jest na forum fotorelacja jak to porozkręcać i przeczyścić ale mi nie chciala ta tuleja wyjść to sobie dalem spokój psikałem tam cx80 ruszalem 2min lewarkiem znowu psikalem i tak pare razy rdza strumieniami wypływała teraz lewarek chodzi tak leciutko jak by z fabryki wyjechał,polecam cx80
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 12:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez Lantis 89 » 1 lut 2011, 19:59

hopek napisał(a):w 1999 chyba juz nie produkowali modelu BA :P
co do linki...moze to przepustnica sie zacina ?? zdejmij linke i sprawdz slimak jak chodzi :)
do zamka używałem preparatu gerwazy czy tam pingwin jak mi zamarzło :D


Jednak w 1999r. wyszlo kilka egzemplarzy,dlatego Limited Edition <jupi> :)
Widzisz,dobrze ze mi podpowiedziałeś z ta przepustnicą ,jutro zerknę <ok>
Lantis 89
 

Postprzez hopek » 1 lut 2011, 20:32

a moze produkcja to 98 a pierwsza rejestracja to 99 rok :> :>
a limited edition to z tego co sie orientuje to wcześniej też wychodziły :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 23:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez pioterbezkitu » 1 lut 2011, 20:35

Ja mam BA a jest rocznik 99 <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 23:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez hopek » 1 lut 2011, 20:38

323f BA ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 23:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez pioterbezkitu » 1 lut 2011, 20:49

hopek napisał(a):323f BA ??


323P ale BA ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 23:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez Lantis 89 » 1 lut 2011, 21:11

hopek napisał(a):323f BA ??


Wlasnie patrzyłem jeszcze w dokumentach data produkcji 1999 i data rejestracji 99.02.20 Włochy.


Dostalem własnie maila ze sklepu z chemia do aut.
Gosciu zaproponowal mi takie preparaty:


Jeżeli chodzi o smary to polecił bym:
– do smarowania prowadnic szyb
1. AL 1100 spray smar przeciw zatarciu (300 ml) 54zł
2. AL 1100 smar przeciw zatarciu w tubce (100g) 42 zł
3. AL 1100 smar przeciw zatarciu w saszetce (5,5ml) 4,50 zł
– do konserwacji uszczelek:
1. Sztyft do konserwacji gumy (75 ml) – 32zł
2. Spray do konserwacji gumy (150 ml) – 48zł
– do konserwacji zamków:
1. spray do zamków bebenkowych (50 ml) 24,50zł
2. olej do konserwacji bardziej uniwersalny (150 ml) 20zł

ceny wydaja się przystepne tylko nie wiem czy ten AL1100 jest odpowiedni do konserwacji prowadnic.

http://allegro.pl/show_user_auctions.ph ... r_id=18924
Lantis 89
 

Postprzez wilu86 » 1 lut 2011, 21:20

Chłopie to Ty wydasz fortune na te smary,haha kup 1 a pożądny <lol> <glupek2>

a co do mazdy Limited Edition to zazdroszcze Ci ;P
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 12:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez Lantis 89 » 1 lut 2011, 22:04

wilu86 napisał(a):Chłopie to Ty wydasz fortune na te smary,haha kup 1 a pożądny <lol> <glupek2>

a co do mazdy Limited Edition to zazdroszcze Ci ;P


Ehh,tam zaraz fortune,lubie dbac o autko :)

Wkrótce foty wstawię i napisze o dalszych planach z autkiem tylko czekm jak bedzie na plusie i na myjke skocze bo teraz by zamarzł kompletnie ;P hehe
Lantis 89
 

Postprzez TonSiL » 2 lut 2011, 13:15

Do linki gazu bardzo dobry jest smar teflonowy (chyba biały) w spray-u. Jest suchy i nie zbiera kurzu. Przepustnice sprawdź bo ja też myślałem, że to linka a okazało się, że jednak nie...
TonSiL
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323