Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA
Dużo pali,pije olej po ramoncie,co chwile coś sie sypie,Przez 1,5 roku o to co zrobiłem;
-rozrzad (rolka,napinacz,pasek,pompa wody) 360zł
-remont silnika (1700)
-2x wymiana przegubów + 2 x wymiana osłon bo po paru miesiącach popękały 260 zł + robocizna
-łożysko 90 zł + robocizna
– 2 x wymiana sworzni z tej samej strony (kierowcy) 18 zł i 33 zł + robocizna
-łączniki wszystkie i gumy stabilizatorów 160 zł
-klocki (Kashiyama 60 zł)
-linki recznego ( regeneracja bo w produkcji brak po 80 zł linka)
-szczęki 80 zł
-3 x wymieniana uszczelka zaworów JC-->Victor Reinz ---> Teraz Elring Łącznie 70zł
-czujnik powietrza zasysanego 40
-kopułka i palec 40zł
-2 x świece 100zł
-2 x aparat zapłonowy 280 zł
-sprzegło (oryginalna używka igła 150 zeta) + robocizna
– OO ciągle dolewany olej $$$$
Te auto to porażka albo ja mam pecha.Lepiej cie wyjdzi eutrzymać 3 laski niż Z5 . Ale poznać ludzi z forum Bezcenne a także przejażdżka tą studnią również bezcenna . I przejechane ledwo 172 tys.km i oczywiście wierze w ten przebieg ponieważ auto praktycznie jeżdzi w kraju
PS;Dobrze ,że mam części po cenach prawie hurtowych
-rozrzad (rolka,napinacz,pasek,pompa wody) 360zł
-remont silnika (1700)
-2x wymiana przegubów + 2 x wymiana osłon bo po paru miesiącach popękały 260 zł + robocizna
-łożysko 90 zł + robocizna
– 2 x wymiana sworzni z tej samej strony (kierowcy) 18 zł i 33 zł + robocizna
-łączniki wszystkie i gumy stabilizatorów 160 zł
-klocki (Kashiyama 60 zł)
-linki recznego ( regeneracja bo w produkcji brak po 80 zł linka)
-szczęki 80 zł
-3 x wymieniana uszczelka zaworów JC-->Victor Reinz ---> Teraz Elring Łącznie 70zł
-czujnik powietrza zasysanego 40
-kopułka i palec 40zł
-2 x świece 100zł
-2 x aparat zapłonowy 280 zł
-sprzegło (oryginalna używka igła 150 zeta) + robocizna
– OO ciągle dolewany olej $$$$
Te auto to porażka albo ja mam pecha.Lepiej cie wyjdzi eutrzymać 3 laski niż Z5 . Ale poznać ludzi z forum Bezcenne a także przejażdżka tą studnią również bezcenna . I przejechane ledwo 172 tys.km i oczywiście wierze w ten przebieg ponieważ auto praktycznie jeżdzi w kraju
PS;Dobrze ,że mam części po cenach prawie hurtowych
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
masz pecha
ja przez rok kupilem hmm...
– amortyzatory tyl, ale to moja wina bo nie zauwazylem ze pekla oslona
– laczniki stabilizatora – normalka
– olej (dolewka 0,5 litra na 8tys )
i tyle
ja przez rok kupilem hmm...
– amortyzatory tyl, ale to moja wina bo nie zauwazylem ze pekla oslona
– laczniki stabilizatora – normalka
– olej (dolewka 0,5 litra na 8tys )
i tyle
Ostatnio edytowano 23 wrz 2008, 17:53 przez soul, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
O dziwo amorki od nowości igiełka Ale osłona kaput
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
To ja też coś napisze żeby troche poprawić sytuacje mazdy bo widze że pod względem awaryjności 323f zajmie zaraz miejsce po polonezie i 126p
Jak narazie odpukać przez dwa lata wymieniłem tylko rozrząd: wiadomo trzeba
jeden przegub zaraz po kupnie pęknięta była osłona, no i po tym długo już nie pochodził
nie pisze o klockach czy oleju to wiadomo jak w każdym aucie
że troche sobie zakopci z rana i weźmie ok 1l oleju od wymiany do wymiany to chyba nie problem
a no i jeszcze najważniejsza inwestycja: lpg
mam przejechane już 190 tyś z czego 30 na gazie
Dziwne że po takim przebiegu tyle części się posypało
Jak narazie odpukać przez dwa lata wymieniłem tylko rozrząd: wiadomo trzeba
jeden przegub zaraz po kupnie pęknięta była osłona, no i po tym długo już nie pochodził
nie pisze o klockach czy oleju to wiadomo jak w każdym aucie
że troche sobie zakopci z rana i weźmie ok 1l oleju od wymiany do wymiany to chyba nie problem
a no i jeszcze najważniejsza inwestycja: lpg
mam przejechane już 190 tyś z czego 30 na gazie
I przejechane ledwo 172 tys.km i oczywiście wierze w ten przebieg ponieważ auto praktycznie jeżdzi w kraju
Dziwne że po takim przebiegu tyle części się posypało
Posypało si etyle czesci bo ja nia jeżdże to raz
A dwa wcześniej jeżdziła kobieta ( sprzegło)
A przez 3 lata w Niemczech 2-óch młodych łebków Co do montażu niektórych czesci w aucie piszcie to wam napisze przedział cenowy gdyż znam wielu mechaników ponieważ woże im części . W Gliwicach wymiana np;
-sprzegła to koszt mówiąc w Mazdzie 323F 250-350 zł
-wymiana przegubu 50 -80 zł
-wymiana łącznika od 30-50zł za sztuke
-wymiana rozrządu 150-200 zł
Tak sie to kształtuje
A dwa wcześniej jeżdziła kobieta ( sprzegło)
A przez 3 lata w Niemczech 2-óch młodych łebków Co do montażu niektórych czesci w aucie piszcie to wam napisze przedział cenowy gdyż znam wielu mechaników ponieważ woże im części . W Gliwicach wymiana np;
-sprzegła to koszt mówiąc w Mazdzie 323F 250-350 zł
-wymiana przegubu 50 -80 zł
-wymiana łącznika od 30-50zł za sztuke
-wymiana rozrządu 150-200 zł
Tak sie to kształtuje
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Ja mam w swojej 323F bg na silniku BP SOHC przejechane 220tys i narazie chodzi wszystko bez zarzutu, moze troche duzo pali (w granicach 10-11 miasto) ale mysle ze to nie jest wina silnika po za tym silnik suchutki, nie kopci olej bierze ksiazkowo
Ostatnio edytowano 23 wrz 2008, 22:01 przez jacki15, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 maja 2008, 22:40
- Posty: 87
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V
Co prawda wątek o silniku ale, dołączę do Snipersa i napiszę całościowo jak było/jest u mnie -323C, 1.3. Po połowicznym (niestety bez pierścieni) remoncie silnika przy 147.000km przez 2,5 roku miałem spokój, tzn. tylko eksploatacja typu wymiana filtrów i jakieś drobnostki (oraz oczywiście dolewki oleju), ale kiedy w zeszłym miesiącu przekroczyłem 200.000 ...
Na przestrzeni kilkudziesięciu dni trzeba było zrobić:
– sprzęgło komplet+łapa sprzęgła (rozleciało się podczas powrotu z wakacji 500km od domu...)
– przeguby
-łączniki stabilizatorów
-łożyska Mcphersona
– z zapłonem jeszcze nie byłem u mechanika ale zaczyna szwankowac....
Na przestrzeni kilkudziesięciu dni trzeba było zrobić:
– sprzęgło komplet+łapa sprzęgła (rozleciało się podczas powrotu z wakacji 500km od domu...)
– przeguby
-łączniki stabilizatorów
-łożyska Mcphersona
– z zapłonem jeszcze nie byłem u mechanika ale zaczyna szwankowac....
Fides et Ratio
- Od: 7 sty 2006, 18:53
- Posty: 93
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: 323C 1.3,1997, 626 1996 FP
1,6 16v 245000 Km 1991 r prawdziwy przebieg,olej 10w40,Jak nalewam pełen stan przy wymianie to starcza do 10 000km i wtedy wymieniam,a zagazowana od 195000 i wszystko gra,czasem wlewam płyn do oleju przed wymianą aby oczyścić wnętrze silnika a przede wszystkim hydro popychacze
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
Witam. Ja w swojej BG 1.6 16V mam już 350000 i silnik nie nie zauwazyłem zeby silnik bral dużo oleju, dolewam niecalyu litr od wymiany do wymian, jedynie co leci mi spod uszczelki miski olejowej. No i oczywiście slychać popychacze chcę sie za to wziąść ale nie znam sie aż tak na silnikach a pozatym bojęsie ewentualnych kosztów bo nie mam pojęcia ile to wszystko bedzie kosztować. Póki co mazda z tym przebiegiem smiga że heja.
-
Mass86
ja robiłem remont przy 179tys- a przebieg ori (zakup od znajomego , jeżdżone w PL), przez pół roku wymieniłem tylko sworznie i łączniki(bo były ori) no i remont silnika(uszczelniacze, pierścienie). Po remoncie nie kopci, nie łyka oliwy – nic tylko jeździć
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Jak kupiłem było 202 tys (tzn na liczniku bylo przekrecona do 154 tys ale w papierach niemieckich znalazłem 202 tys, niestety polskie realia:( ) , czyli teraz mam jakies 215 tys i jak narazie smiga, oleju nie bierze (mobil 1 jakis), zawsze pali... obroty delikatnie falują jak jest zimny ale postanowilem to olać;) .. tak sie ma sprawa z moim Z5
>>>>Mazda 323P 97r. 1.5 16v Hatchback blue 195/50/R15 <<<<<
- Od: 25 cze 2006, 22:26
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa, Ciechanów
- Auto: mazda 323P 97r. 1.5 16v
AHA,
a ja przy około 149, potem 153, ciekawe przy ilu teraz będzie trzeba (już 1,5 tyś po remoncie )
Czy Wy wierzycie w te przebiegi???, ja kupując miałem 135, przemnożyłem to razy dwa i uznałem, ze tak jest okej. W co Wy wierzycie? szwagier robi służbowym autem 20.000 km w 6 miesięcy, a 10, 12 letnia mazda rocznie po 10-12 tyś.?
tak, to jest możliwe, przy około 300 tyś pewnie też padną uszczelniacze i pierścienie...Wystarczy cofnąć licznik o połowę, zalać motodr, sprzedać, a kolejny nabywca napisze tu Mazda to g..., bo bierze olej przy 150tyś, a Poldolot nie brał jeszcze... Żenua....
Przepraszam za sarkazm, ale rzucam palenie i nosi mnie (po 5 miechach będę miał na kolejny remont madzi )
grzeltom napisał(a):a kolega ma 2,0 i juz przy 180000 robił generalkę
mariusz_sti napisał(a):robiłem remont przy 179tys- a przebieg ori
a ja przy około 149, potem 153, ciekawe przy ilu teraz będzie trzeba (już 1,5 tyś po remoncie )
Czy Wy wierzycie w te przebiegi???, ja kupując miałem 135, przemnożyłem to razy dwa i uznałem, ze tak jest okej. W co Wy wierzycie? szwagier robi służbowym autem 20.000 km w 6 miesięcy, a 10, 12 letnia mazda rocznie po 10-12 tyś.?
manyac napisał(a):ak kupiłem było 202 tys (tzn na liczniku bylo przekrecona do 154 tys ale w papierach niemieckich znalazłem 202 tys, niestety polskie realia:( ) , czyli teraz mam jakies 215 tys i jak narazie smiga, oleju nie bierze
tak, to jest możliwe, przy około 300 tyś pewnie też padną uszczelniacze i pierścienie...Wystarczy cofnąć licznik o połowę, zalać motodr, sprzedać, a kolejny nabywca napisze tu Mazda to g..., bo bierze olej przy 150tyś, a Poldolot nie brał jeszcze... Żenua....
Przepraszam za sarkazm, ale rzucam palenie i nosi mnie (po 5 miechach będę miał na kolejny remont madzi )
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
- Od: 5 mar 2007, 18:18
- Posty: 104
- Skąd: Poznań
- Auto: 323f 1.5 '96r.
radomir napisał(a):
Czy Wy wierzycie w te przebiegi???, ja kupując miałem 135, przemnożyłem to razy dwa i uznałem, ze tak jest okej. W co Wy wierzycie? szwagier robi służbowym autem 20.000 km w 6 miesięcy, a 10, 12 letnia mazda rocznie po 10-12 tyś.?
Jak bym miał tak zrobić że mnożyć razy dwa to bym miał już pół bańki a silnik igła
- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
moj 1,6 dohc ma przejechane (podobno) 125 tys.poprzedni wlasciciel zalal go mineralem i lekko ubywalo(okazalo sie ze leci z okolic miski).jak dolalem mobila mineralnego to przestalo ogolnie pali na dotyk,zadnego dymu czy stukania.slowem silniczek w stanie idealnym(mam nadzieje ze sie nie przelicze).ale to jest japonska benzyna,to musi jezdzic!!
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Ja jezdze juz 4 lata madzia i nie narzekam. Jak ja kupilem (swiezo sprowadzona z niemiec) miala 159 tys. obecnie ma 220tys. z czego 30tys. zrobilem na gazie (gaz sekwencja koszt zalozenia to 2600 zl w moim przypadku) Oleju bierze troszke ponad litr na okolo 15tys. km. to nie duzo bo mam kumpla mechanika i mowil mi ze jego golf V kombi 1,9tdi co ma przejechane 26000 km bierze od 1,5>2 litrow na wymiane!!! szok jak mi to powiedzial!!! Powiedzial ze nowe auta tak maja! Wracajac do madzi... Opisze wam co przez ten okres wymienilem:
– laczniki stabilizatora tyl
– 2 sworznie wachacza przedniego
– maly remont silnika (gora silnika) wypalone 2 zawory! koszt 1200zl (przez moja glupote bo zachcialo mi sie szalec i zamykac na biegach obrotomierze :–) )
-rozrzad 2 razy
– olej 4 razy(wiadomo)
– plyn chlodniczy
– 2 dni temu 2 amortyzatory tyl
Jak na 60000km przejechane przeze mnie to i tak malo wydalem. jestem zadowolony z auta bo w nie jednego fiata bym musial 2 razy tyle wydac!
– laczniki stabilizatora tyl
– 2 sworznie wachacza przedniego
– maly remont silnika (gora silnika) wypalone 2 zawory! koszt 1200zl (przez moja glupote bo zachcialo mi sie szalec i zamykac na biegach obrotomierze :–) )
-rozrzad 2 razy
– olej 4 razy(wiadomo)
– plyn chlodniczy
– 2 dni temu 2 amortyzatory tyl
Jak na 60000km przejechane przeze mnie to i tak malo wydalem. jestem zadowolony z auta bo w nie jednego fiata bym musial 2 razy tyle wydac!
- Od: 12 kwi 2007, 16:10
- Posty: 6
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323 P, rok 1998, poj.1.3
to u mnie auto nie wiem jaki ma przebieg oryginalny
oleju zjada dwie setki na tysiąc km.
zalany 10W40 VALVOLINE max life
w tym tygodniu idę oddać ją do gazowników, zobaczymy czy sekwencja coś silnik popsuje:)
a w następnym roku swap na 1.8 na 100%
oleju zjada dwie setki na tysiąc km.
zalany 10W40 VALVOLINE max life
w tym tygodniu idę oddać ją do gazowników, zobaczymy czy sekwencja coś silnik popsuje:)
a w następnym roku swap na 1.8 na 100%
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości