Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez arturd » 4 lis 2009, 18:06

Wracając do tematu, fachowcy twierdzą, że ryzyko związane z powrotem na lepszy olej jest wymierne. Jeśli ktoś przez dłuższy czas juz na takim jeździł a auto ma już nabiegane prawie 200tys. km to może lepiej zostawić tak jak jest i zalewać go dobrym półsyntetykiem nadal. Trzeba zadać sobie pytanie co się chce osiagnąc przez taka zmianę? Jeślibys miał sobie zepsuć motor, to lepiej nic nie zmieniać.
A jakich się spodziewasz zmian na lepsze po zmianie oleju? Wydaje mi się, że gdyby od początku jeździł na 5w to pewnie wciąż byłby w dobrej kondycji i zmieniać na gorszy nie byłoby trzeba ani nawet niezastanawiałbyś sie nad tym.
Twój motor jak widać jest również niezły jednak
po tych 200tys., nie ma co sie oszukiwać, każdy silnik wysokoobrotowy jest już troszkę zużyty, zabrudzony osadem z oleju. Jak go wypłuka i pójdzie w olejoobieg, może narobić trochę bigosu.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez marcin255 » 4 lis 2009, 18:18

czytałem parę wypowiedzi ludzi co zmienili na syntetyk i nikt nie narzekał.co chcę osiągnąć ? Chcę wlać to co zaleca producent tylko tyle
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez arturd » 4 lis 2009, 18:25

Ja też zmieniłem 3 lata temu na syntetyk i nie żałuję, piszę tylko że istnieje ryzyko a decyzja należy do Ciebie :)
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez chuchErro » 5 lis 2009, 00:54

marcin255 napisał(a):tylko ja chcę wrócic do fabrycznego 5W30 usmiech


a zwróciłeś uwagę na temperatury w których ten olej moze byc stosowany? poza tym masz juz jakiś przebieg i pompa olejowa nie jest nowa, wał również, zatem jakie będzie ciśnienie po rozgrzaniu oleju? osobiście bałbym sie o panewki,ale Twój wybór:)
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez marcin255 » 5 lis 2009, 00:59

chuchErro napisał(a):
marcin255 napisał(a):tylko ja chcę wrócic do fabrycznego 5W30 usmiech


a zwróciłeś uwagę na temperatury w których ten olej moze byc stosowany?


chyba zalecane przez mazdę na europę jest 5w30 i nigdzie nie jest napisane 100 tys km pólsyntetyk 200 tys km minerał
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez arturd » 5 lis 2009, 09:28

Widać, że kolega jest juz zdecydowany na zmianę więc nie ma sensu mu odradzać. Prosimy za jakis czas o podzielenie się z forumowiczami czy wszystko w porządku po tej zmianie, jak zachowuje się silnik i czy nie zaczął więcej podciągać oliwy (kopcić). Dodam dla spiskowców, że piszę to beż cienia ironii.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez marcin255 » 5 lis 2009, 09:40

jak coś będzie nie tak zaleje ponownie 10W40 płukanek nie robię -zobaczymy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Lesiu » 5 lis 2009, 11:02

marcin255 troche mnie dziwi twoje rozumowanie ale ok twoja sprawa :) po co zmieniać coś jak jest dobrze, chyba żeby mieć satysfakcję?? bo innych powodów nie widzę a ryzyko jest i z tego trzeba sobie zdawać sprawę. mam nadzieje że podzielisz sie swoimi uwagami nawet jak wyjdzie lipa jakaś (czego absolutnie nie życzę) Obrazek
pzdr
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 17:14 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez marcin255 » 5 lis 2009, 13:42

no i zalałem 5W40 lotosa bo był po 85 zł w Realu . Elf za 40 zł w litrowych opakowaniach tylko to za drogo.
No i przejechałem sie trochę jest na bank ciszej i lżej silnik chodzi . Zostawiłem filtr bo ma 2 tys km , zrobię 2-4 tys km i zaleje Elf i wymienię filtr

po to żeby Madzia miała lżej :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez arturd » 5 lis 2009, 14:30

Napisz jak się miewa silnik po 2-3 tys. km od wymiany po tej 'płukance'. Będzie to dla nas cenna informacja
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez marcin255 » 5 lis 2009, 14:33

na pewno zdam relacje , parę osób zmieniało olej i nic sie ni działo to mity
mozna poczytać
http://www.bemeks.pl/index.php/tag/wymiana-oleju/

przeżyłem lekki szok wg. rachunków jakis debil w okresie gwarancji 24 mies 30 tys km zaczął zalewać 15W40 ysz i tak do 2003 gdzie ktos zalał 10w30 rachunki z ASO Mazda

czyli Madzia juz przeszła z minerała na półsyntetyk ysz przy przebiegu 75 tys km.
15 -30-45-60 tys km 15W40 zgroza
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez grabu122 » 5 lis 2009, 17:40

marcin255 napisał(a):przeżyłem lekki szok wg. rachunków jakis debil w okresie gwarancji 24 mies 30 tys km zaczął zalewać 15W40 ysz i tak do 2003 gdzie ktos zalał 10w30 rachunki z ASO Mazda

W Aso wiedzą co dobre dla tych naszych padaczek <lol> <lol> <lol>

A teraz taka refleksja.... jak kupiłem Z5 i zacząłem zaglądać na to forum (jeszcze jako niezarejestrowany) ten temat miał trochę ponad 300odpowiedzi ( wtedy złapałem się za głowę.... i pomyślałem.... ale kupiłem sobie parowóz :P ) było to ponad 2lata do tyłu.... a już za chwilę dobijemy tysiąca hahaha hahaha hahaha
Może warto go już zamknąć..... wszystko zostało powiedziane...
a i taka uwaga ode.... jeśli komuś kopci wyraznie na biało przy w okresie zimowo-jesiennym (katalizator w Mazdach to przecież czajnik bez gwizdka) i nie ubywa mu więcej niż te 0,10-0,20l oleju/1000km i przy tym poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym utrzymuje się miesiącami pomiędzy max a mim, to niech odleje ten temat, nie denerwuje się i cieszy się jazdą..... aha.... dopóki nie zacznie przymulać przez aparat zapłonowy i olej nie zacznie cieć z uszczelki pod pokrywą zaworów z uszczelnienia tegoż słynnego aparatu ;P ;P ;P
Ostatnio edytowano 5 lis 2009, 18:00 przez grabu122, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez marcin255 » 5 lis 2009, 17:46

grabu122 napisał(a): W Aso wiedzą co dobre dla tych naszych padaczek <lol> <lol> <lol>



no jaj sobie nie rób
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez vit » 5 lis 2009, 18:24

grabu122 napisał(a):dopóki nie zacznie przymulać przez aparat zapłonowy i olej nie zacznie cieć z uszczelki pod pokrywą zaworów z uszczelnienia tegoż słynnego aparatu ;P ;P ;P


Co masz na myśli?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez grabu122 » 5 lis 2009, 18:37

vit napisał(a):Co masz na myśli?


Nic związanego z głównym wątkiem, tak mi się powiedziało, bo to kolejne przypadłości Z5 które spotykają większość użytkowników i wiele napisano tu na ten temat.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez pawlon » 5 lis 2009, 18:48

kupilem mazde 9 miesiecy temu(96' BA, 1.5), potem zaczela lekko kopcic, przeczytalem an prawde sporo w tym temacie na forum... brala duzo oleju ale to okazalo sie problemem z miska olejowa :P

i teraz mam taki dylemat: rano przy pierwszym odpaleniu(generalnie po dluzszym postoju – powyzej 3-4h) madzia dosc mocno kopci, jak sie rozgrzeje to juz w miare ok – ostanio troche gorzej ale to moze byc kwestia temperatur? Odkad zrobilem miske oleju ubywa mi malo – w sumie od lipca chyba nic nie dolewalem a ciagle jezdze. bylem dzis u mechanika – ktory notabene jezdzi "firmowa" efka i niby specjalizuje sie w japoncach – spytalem sie go o pierscienie a on po wyjasnieniu sprawy stwierdzil ze nawet nie ma sensu tego robic chyab ze kompletny remont silnika za 2500zl – a tak to zeby kupic inny silnik w lepszej formie...
co sadzicie? nawet nie sprawdzal kommpresji na pierscieniach.

to moje pierwsze auto wiec mam spory metlik w glowie :P

PS
mam do wymiany uszczelke pod pokrywa zaworow – to wiem na pewno, nie wiem w jakim stopniu to moze miec zwiazak z kopceniem, czy w ogole, w przyszlym tygoniu planuje ja wymienic to sie przekonam.

tak czy siak: co sadzicie? jest sens to naprawiac czy rzeczywiscie swap silnika? moze to po prostu uszczelniacze i pierscienie same? mechanik mi stwierdzil ze silnik ok 1000zl i 500 robocizna i ze lepiej kupic drugi, tylko nawet jak bede mial mozliwosc odpalenia takiego silnika to co mi to da? nie jestem mechanikiemzeby go ocenic.
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 20:00
Posty: 22
Skąd: łódź
Auto: mazda 323F BA '96 1.5 Z5, benzyna

Postprzez vit » 5 lis 2009, 19:33

Ja napisze tak, niskie temperatury postawi sobie chmurkę ale przez chwile, później jest wszystko ok.
Natomiast lato nie widać grama dymku.
Wiec olewam ten cały system. Czym więcej czytam ten temat tym bardziej się robi bajzel w głowie :P
Ważne że pali na dotyk nie traci mocy, drzemie jeszcze w moim Z5 sporo werwy :P.
Więc jak to się mówi jak chodzi to nie wkładaj "mordy" pod maskę :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez iceman150 » 5 lis 2009, 22:49

Chciałem się podłaczyć do tematu bo akurat jestem w trakcie robienia remontu silnika.
I chciałem się spytać czy możliwe jest że dostanę jeszcze oryginalne pierścienie?
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez MariuS » 5 lis 2009, 23:04

iceman150 napisał(a):czy możliwe jest że dostanę jeszcze oryginalne pierścienie?



zapewne da radę, tylko ocena będzie zaporowa, bo w 1000zł się nie zmieścisz
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez marcin255 » 5 lis 2009, 23:29

1200 zł we Wrocku
Bujnąłem sie 250km po autostradzie 160km/h gdzie przedtem powyżej 130 trzeba było krzyczeć żeby z pasażerem porozmawiac teraz jest ciszej.Nic nie kapie , nie wycieka :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323