Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez tadziol » 2 cze 2010, 21:25

jak zakupisz i wymienisz przepływkę,to bardzo Cię proszę podziel się tą radosną nowiną w tym temacie
nie zapomnij dodać jak zachowuje się silnik po wymianie,bo to istotne.
A "czujnik wolnych obrotów" może zakupić w ASO??? Po nr. VIN znajdą go raz-dwa :)
Chociaż......poradzę Ci coś:
skasuj kody błędów przez odpięcie klemy akku na parę minut.
po paru dniach podjedź do Zabrza i poproś o ponowny test komputerowy,jeśli faktycznie jest usterka AIR FLOW METER,to kod się powtórzy.
ale jeśli go już nie będzie......no cóż :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mario1616 » 3 cze 2010, 10:21

W aso wykasowali bledy i kazali przyjechac za jakis czas, to sprawdza. Za przeplywke w aso wolaja ponad 2,5kola, dlatego o cene czujnika juz nie pytalem :P

edit:znalazlem na forum temat o tym czujniku, cena podobno 1500zl ( na rok 2006) moze teraz jest troszke tanszy, ale dalej nie wart swojej ceny. Znalazlem na allegro czujnik do 626, zapytam w ASO czy pasuje i moze zaryzykuje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez tadziol » 3 cze 2010, 11:02

i dobrze zrobiłeś,że nie pytałeś.....
nie znaleźliby takowego czujnika,bo po prostu nie występuje.
jeden kod mówił o przepływce,a drugi całkowicie o czym innym,tylko został źle zinterpretowany :P
nawet wiem o czym mówi drugi kod :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mario1616 » 3 cze 2010, 11:16

Slucham? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez tadziol » 3 cze 2010, 11:36

no nie wiem czy powinienem podważać diagnozę ASO......
no i nie wiem czy przeczytałeś temat do którego dałem link parę postów wyżej :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mario1616 » 3 cze 2010, 11:54

Zaryzykuj :P nic sie nie stanie...
Temat przeczytalem, ale dla osoby ktora w tym nie siedzi i nie ma zbytnio czasu tego ogarniac duzo to nie mowi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Above » 14 lip 2010, 23:14

Witam

Jestem nowy na forum , dziś zakupiłem Madzie 323F 1,5 z 97r. Przebieg 167tyś , benzyna . Chciałem się dowiedzieć podstawowych rzeczy n/t auta . Jakie świecie , klocki hamulcowe , płyny , olej, pasek rozrządu polecacie ? Poza tym muszę zrobić łącznik stabilizatora i w sumie to by było na tyle . Nie chce najtańszych zamienników ;)

Przede wszystkim nie wiem jaki olej do niej wlać bo w sumie w komisie też nie wiedzieli co poprzedni właściciel lał.

Jeszcze takie pytanko , żeby sie dostać do głośników w drzwiach wystarczy ściągnąć te osłonki ? One są na zaczepach ?

Swoja droga autko zacne , jestem bardzo zadowolony :)
Początkujący
 
Od: 14 lip 2010, 22:48
Posty: 4

Postprzez korytarz4 » 14 lip 2010, 23:29

co do oleju to najbezpieczniej wlać półsyntetyk 10w40, powód jest prostu na syntetyk to troche za duży przebieg, a mineralnego to te silniki raczej nie trawią. Lej 10w40 powinno być ok, jak będzie palił olej to ew. przejdź na mineralny ale to samobójstwo dla motoru
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 23:18
Posty: 101
Skąd: Poznan\Luboń
Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT

Postprzez damiano478 » 14 lip 2010, 23:32

Aby dostać się do głośników w drzwiach należy zdemontować boczki w sposób przedstawiony w tej fotorelacji
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... czk%C3%B3w

Osłonek nie nalezy wyrywać bo potem się nie będą trzymać. Od wewnątrz sa zaczepione na stałe – kołek jest tak jakby nit. Jak się wyrwie to trzeba później najlepiej nadtopić końcówki i spłaszczyć. Ja nie wiedziałem i wyrwałem, bo po zakupie chciałem sprawdzić jakie mam głośniki.
Kompleksowe usługi informatyczne dla firm i klientów indywidualnych http://www.pc-express.pl
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 21:22
Posty: 25
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5

Postprzez Above » 15 lip 2010, 08:06

Na razie sporządziłem taką listę :

– olej półsyntetyczny 10W-40 firmy : Mobil , Castrol lub Volvoline
– olej do skrzyni biegów 75w-90 : Volvoline , castrol
– płyn układu wspomagania kierownicy (choć nie wiem czy to potrzebne , obadam jeszcze aktualny)
– płyn chłodniczy
– filtry : paliwa, oleju i powietrza
– klocki hamulcowe
– łączniki stabilizatora + gumy : Yamato ?
– świece zapłonowe Beru ,NGK

To chyba wszystko co powinienem na początku wymienić ? Czy firmy są dobrze dobrane ?
Początkujący
 
Od: 14 lip 2010, 22:48
Posty: 4

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lip 2010, 08:27

Ja tam u siebie od paru latek używam olei Lotos'u z bardzo prostego powodu – jak olej jest w jakiejś klasie jakości to on nie może być ani lepszy ani gorszy od oleju tej samej klasy innego producenta.
Więc uważam, że pchanie się w jakiegoś Shell'a, Castrol'a czy tez Mobil'a to tylko niepotrzebne wydanie pieniędzy szczególnie w autku z jakimś tam już większym przebiegiem.
Oleju we wspomaganiu jeśli wszystko chodzi jak trzeba i kolor oleju jest OK to nie zaczepiałbym go.
W skrzyni przyznaję się bez bicia, że jeszcze nie patrzyłem na jakość oleju nie mówiąc już o jego wymianie. ;)
Filtry owszem trzeba wymienić bo i tak nie wiadomo kiedy były wymieniane.
Płyn chłodniczy sobie sprawdź na "zamarzanie" i jak będzie OK to też nie śpiesz się z tym (w poprzednim autku żony jeszcze przez 3 lata eksploatacji miałem zalany płyn z jakim auto przyjechało do kraju).
Zresztą mamy teraz lato a do mrozów jeszcze daleko aby tym się martwić.
Klocki hamulcowe zobaczysz w jakim są stanie jak zdejmiesz koło, sam wówczas ocenisz czy już trzeba wymieniać czy jeszcze może to poczekać. To samo dotyczy tez zużycia tarcz.
Świece zapłonowe to jednak wybierz NGK.

Z tego wszystkiego zapomniałeś dodać najważniejszej rzeczy – rozrząd!
Jeśli faktycznie nie masz gwarancji kiedy był wymieniany to zrób to jak najszybciej przesuwając go na początek listy.

Pozdrawiam!

P.S. ... i uzupełnij profil :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Yellowmen » 15 lip 2010, 09:05

Ja bym do tej listy dorzucił Kopułkę i Palec :)
A no i rozrząd w pierwszej kolejności!!!!
Niektórzy też wymieniają od razu pompę wodną....ja nie wymieniałem...a już 3lata śmigam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez Above » 15 lip 2010, 10:59

rozrząd był wymieniany przy 107 tyś , teraz mam dokładnie 165tyś , dostałem nawet fakturę z wymiany rozrządu bodajże w 2008 roku.
Początkujący
 
Od: 14 lip 2010, 22:48
Posty: 4

Postprzez Yellowmen » 15 lip 2010, 14:16

Wymieniaj nie marudź....teraz takich faktur i książek serwisowych to handlarze maja na pęczki <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez Renesis » 15 lip 2010, 16:46

Wymień rozrząd. Kupiłem swoją w lutym od prywatnego właściciela i też widziałem fakturę na rozrząd. Dobrze, że kazałem mechanikowi wymienić, bo mi powiedział, że cudem pasek nie przeskoczył i kolizja tłoków z zaworami gotowa... <płacze>

Też nie wymieniałem pompy wody i problemów nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez Mako » 16 lip 2010, 08:17

Lacze z istniejacym tematem dot. modelu BA.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez flywin » 8 sie 2010, 12:10

Cruel.Art napisał(a):Wymień rozrząd. Kupiłem swoją w lutym od prywatnego właściciela i też widziałem fakturę na rozrząd. Dobrze, że kazałem mechanikowi wymienić, bo mi powiedział, że cudem pasek nie przeskoczył i kolizja tłoków z zaworami gotowa... <płacze>

Też nie wymieniałem pompy wody i problemów nie ma :)


o ile mi wiadomo w BA silniki są bez kolizyjne :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Badyl » 8 sie 2010, 13:39

KF jest. BP raczej nie jest.
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Michał88 » 8 sie 2010, 20:35

Badyl napisał(a):KF jest. BP raczej nie jest.

Z5 chyba też bezkolizyjny jest
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez skrzaty » 9 sie 2010, 13:33

czy aby napewno? ;–)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 13:01
Posty: 62
Auto: 323f BA 1.5 16V 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323