Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez HiVu » 17 maja 2010, 17:07

mam zamiar wlac CASTROL EDGE 0W40 czy macie jakies opinie na temat tego olejku i jak bedzie on sie sprawdzal w naszych łapczywych na olej madziach? i czy 4 litry wystarcza zeby zalac silnik do konca?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 11:32
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BA 1.5
09.1997

Postprzez Mako » 18 maja 2010, 13:27

Na forum Castrol ma kiepska opinie wiecej przeczytasz w watku o olejach w dziale eksploatacja. Caly temat lacze z podobnym watkiem o BA
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez rafał88 » 18 maja 2010, 13:45

A jednak dobrze mowielm co nie ktorym ze ten olej to przereklamowany badziew, mobil1 it's a good:D lalem i bede nadal lal tylko ten olej:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Rafał » 18 maja 2010, 13:50

Mobil też jest przereklamowany :P

Proponuję zamieszczać tutaj opinie o modelu BA.
Temat o olejach jest j/w kolega Mako pisał w dziale eksploatacja i tam proszę o olejach prowadzić dyskusję ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez rojex123 » 21 maja 2010, 18:44

Witam,
napiszcie co sądzicie o silnikach 2.0 v6
Początkujący
 
Od: 29 lut 2008, 22:51
Posty: 27
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BG 1.6;16v

Postprzez Renesis » 22 maja 2010, 09:03

sprecyzuj, bo nie bardzo wiadomo o co chodzi konkretnie :)

Bo jak czytam twoje pytanie to nasuwa mi sie myśl:
"są fajne" :P

Generalnie są dynamiczne i zrywne. Miałem okazję prowadzic taki kilka razy i motor dużo z siebie daje – jesli chodzi o moc (kolega posiada). Dźwięk silnika też jest bardzo przyjemny. Ale spalanie duże. na min 10l/100 musisz sie przygotować. A jak zaczniesz szaleć na 6 tys obrotów to jeszcze lepiej. Z tego co wiem, to trudno jest znaleźć taki motor w dobrym stanie.

Za chwil;e wypowie sie pewnie jakis posiadacz V6 i napisze coś więcej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez H4n50n » 22 maja 2010, 17:53

Tyle opinii co użytkowników :) Nikt nie kupuje V6 żeby do tylko pracy jeździć i na zakupy więc jednostki są wysilane i może być ciężko znaleźć nie zatyrany sprzęt:)
Osobiście udało mi się zakupić zadbaną sztukę (od kolegi z forum) i jestem happy. Autem można po emerycku jechać,zmieniając biegi 1,5-2 tys obr bez siania zwały na drodze i mamy cisze spokój i "małe" spalanie. No ale największa (dla mnie ) radocha to okolice czerwonego pola no i wtedy słychać oprócz warkotu silnika, wir w baku a wskazówka poziomu paliwa opada w zastraszającym tempie. Silnik produkuje dużo ciepła i o ile w zimę to będzie plus,tak przy obecnych warunkach pogodowych (auto bez klimy) to się można ugotować (nawiew na full chłodzenie a z kratek upał wieje). Autko mam od niedawna ale robię średnio 100km dziennie. Mogę z czystym sumieniem stwierdzić że to jednostka "do tańca i do różańca" <rotfl> ale lubi sobie wypić ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2009, 11:05
Posty: 289
Skąd: Łódź
Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE

Postprzez Adaś » 22 maja 2010, 18:26

Co do tego wysilenia jednostki to ja bym polemizował. 144KM z 2 litrów i 6 garów szału nie robi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez jojek-1990 » 22 maja 2010, 18:34

Adaś – też się zgadzam z twoją opinią:P

Moim zdaniem 144km z 2litrowej v6 nie robi żadnego szału, popierwsze ten silnik jest za ciężki , jak by było ok. 170km i ok 210 – 220 Nm to by było ok. a tak to honda z silnikiem 1.6 dohc 125km przeleci jak strzała obok mazdy 2.0v6 heh :P no ale ten dzwięk Vałki jest piękny:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez H4n50n » 22 maja 2010, 20:22

No dobra, źle się wyraziłem :) Chodziło mi nie o to że to jakiś turbodymowygar jest tylko że takich silników się nie oszczędza. Szału nie ma co do osiągów, ale dźwięk jest boski :) Zakochałem się od razu <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2009, 11:05
Posty: 289
Skąd: Łódź
Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE

Postprzez dycho » 23 maja 2010, 12:46

Witam
Po radzie jednego z użytkowników zamieszczam tutaj swojego posta.
Mam zamiar za 2 tyg kupić Mazde 323f II generacji w warszawie i potrzeba mi parę zdjęć żebym wiedział jak poszczególne elementy wyglądają, aby poznać czy samochód był bity.
Jakby ktoś mógł zrobić zdjęcia wnętrza komory silnika, jak powinny wyglądać mocowania lampy z przodu, pas przedni jak wygląda oryginalnie
Jakby ktoś jeszcze mógł wysłać zdjęcia newralgicznych elementów Madzi obowiązkowo bezwypadkowej, jak podłoga bagażnika, gdzie jakieś wypustki itp. Żeby poznał że ten samochód nie był bity, no i żeby nie wpakować się w coś co będzie skarbonką
Mile widziane pomocne uwagi dotyczące tego na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę przy kupnie
Jeśli ktoś ma na sprzedaż taka Madzie najlepiej v6 z wawy albo lublina to pisac
dycho
 

Postprzez mario1616 » 28 maja 2010, 17:25

Wrocilem od Tadziola iii... i nic :) no wlasnie. Spadki obrotow jak byly tak sa, albo i nawet jeszcze wieksze ;] powiedziano mi ze ten model tak ma i to kwestia ch... alternatora czy czegos tam jeszcze i jest to nieuleczalne. Wiec mozna to zaliczyc jako kolejna bolaczke 323f BA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez MariuS » 28 maja 2010, 18:01

mario1616 napisał(a): powiedziano mi ze ten model tak ma i to kwestia ch... alternatora czy czegos tam jeszcze i jest to nieuleczalne. Wiec mozna to zaliczyc jako kolejna bolaczke 323f BA.


pier*olenie ;P
miałem Z5 i było elegancko
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez mario1616 » 28 maja 2010, 18:08

Postawie flache jak znajdziesz mi kogos kto to ogarnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Szymon » 28 maja 2010, 19:23

tadziol Ci takie rzeczy powiedział?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6452 (362/161)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: ‘13 Lexus IS250 III
‘16 Scenic w Longu
‘03 Mx-5 NB FL Silver Blues

Postprzez mario1616 » 28 maja 2010, 19:34

Noo jesli to ten Tadziol, ktory stacjonuje na wapiennej 18 to tak :P

edit: koles mnie poprostu zlal, sprawdzalem dzisiaj alternator u gosci ktorzy zajmuja sie regeneracja i dziwia sie kto mi takich bzdur naopowiadal..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez tadziol » 1 cze 2010, 19:42

mariusz_sti napisał(a):pier*olenie ;P
miałem Z5 i było elegancko


sam pier*olisz <lol>
mario1616 napisał(a):edit: koles mnie poprostu zlal, sprawdzalem dzisiaj alternator u gosci ktorzy zajmuja sie regeneracja i dziwia sie kto mi takich bzdur naopowiadal..


tacy goście bez wątpienia zaproponują Ci wymianę regulatora napięcia w alternatorze :D

i jeszcze jedno,szukałem i znalazłem:
viewtopic.php?f=116&t=13851&start=0&hilit=newbie
to mój autorytet :) :)
Ostatnio edytowano 2 cze 2010, 15:29 przez tadziol, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Lukano » 1 cze 2010, 19:47

Ja tam jeszcze nie widziałem samochodu w którym normalne by były spadki obrotów na jałowym.
U mnie przy spadkach obrotów pomogła zmiana świec zapłonowych.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez dycho » 2 cze 2010, 14:40

widze ze mnie każdy olewa na tym forum...
dycho
 

Postprzez mario1616 » 2 cze 2010, 17:01

Dzisiaj odwiedzilem aso w zabrzu, zrobili diagnostyke i wyszly 2 bledy:
-przeplywomierz
-czujnik wolnych obrotow (?) nie wiem o co kaman :P na allegro nie widac tych czujników
Obie czesci do wymiany.No wiec to sa winowajcy moich problemow. Na razie nie mam kasy tego robic... kupno przeplywomierza to tez loteria wiec nie wiem co z tym zrobie. Moze to nie watek na to, ale skoro juz zaczalem tu o tym pisac, to skoncze :) jakby ktos mial podobny problem.
Aa i nie dajcie sie nabrac na glupie wymowki mechanikow. "Takie falowanie to znaczy ze samochod zyje" albo "ten typ tak ma" (znany forumowy mechanik) bo to poprostu stek bzdur! Pozdrawiam

"tacy goście bez wątpienia zaproponują Ci wymianę regulatora napięcia w alternatorze :D" nikt mi nie proponowal, w zadnym wypadku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323