Strona 36 z 67

PostNapisane: 20 paź 2008, 23:20
przez Blazej323F
KEEL napisał(a):
Blazej323F napisał(a):to jest spowodowane przez hydro-zawory gdyz to ma mazda

z5 tego nie ma... :]


No jak to nie ma jak ma:)

PostNapisane: 20 paź 2008, 23:24
przez Mumin
Blazej323F napisał(a):
KEEL napisał(a):
Blazej323F napisał(a):to jest spowodowane przez hydro-zawory gdyz to ma mazda

z5 tego nie ma... :]


No jak to nie ma jak ma:)

Nie ma. Do regulacji zaworów służą tam jakieś płytki, ale popychaczy nie ma.

PostNapisane: 20 paź 2008, 23:39
przez soul
popychacze są, ale nie hydropopychacze tylko popychacze z płytkami..
tak dla jasnosci,....

PostNapisane: 21 paź 2008, 16:32
przez Gość
tak dla jasności to wkleję fotke dla niedowiarków :P

Obrazek

PostNapisane: 22 paź 2008, 09:04
przez Bakss
Ale sie czepiacie tego Z5. No cóż, nie jest to zbyt udana konstrukcja, ale każdej marce się taka zdarza. A jak widzę jak inni chwalą Nissany, Toyoty i Mitsubishi ale Mazda jest be, to świadczy tylko o tym ,że ten ktoś został nabity w butelkę i kupił auto z cofniętym licznikiem. Jest to jedna z mniej udanych konstrukcji, ale cóż w porównaniu do fiata czy innych niektórych firm i tak dobrze na tym wychodzi. A co do japońskich marek poczytajcie jakieś AŚ czy coś podobnego z około 2002 r., ile było przypadków że w primerach 1.8 silnik ciągnął 1 litr/800km bo pierścienie zapieczone, i nawet Nissan organizował akcje serwisowe i masowo wymieniał pierścienie w stosunkowo nowych samochodach.

PostNapisane: 22 paź 2008, 13:00
przez Mumin
Czyli co 75% użytkowników zostało nabitych w butelkę? A co do Nissana, przynajmniej się przyznali i powymieniali. W moich oczach przez to zyskali, a nie stracili.

PostNapisane: 22 paź 2008, 15:39
przez MariuS
szkoda że mazda tak nie zrobiła, a wracajac do sprawy

w piatek rozpoczynam operacje na otwartym sercu mojej efki.

jaki byście polecali olej po remoncie?????

bo bardzo mocno myśle o Valvoline Maxlife 10w40(spotkałem mnóstwo opini ze bardzo ogranicza zuzycie oleju) :

http://moto.allegro.pl/item456756831_pr ... ntety.html

Czy poelcacie inne oleje i lepkości? ?najbardziej zależy mi na opiniach osób które juz przeszły przez remont. Spraw apilna, bo musze kupić olej do piatku.

PostNapisane: 22 paź 2008, 15:59
przez Gość
Bakss napisał(a):No cóż, nie jest to zbyt udana konstrukcja

ja wiem czy nie jest...oprócz zapieczonych pierścieni wszystko w silniku jest oki :] Nawet luz na zamkach jest zbliżony do luzu nowych pierścieni....Panewki tak samo, zero śladów przetarcia itp mimo sporych przebiegów...
Może powodem zapiekających się pierścieni jest źle dobrany olej...Kto rozbierał to wie jak wyglądają pierścienie olejowe w z5, jak żyletki...trochę nagaru i po sprawie :|

PostNapisane: 22 paź 2008, 17:35
przez Bakss
KEEL napisał(a):
Bakss napisał(a):No cóż, nie jest to zbyt udana konstrukcja

ja wiem czy nie jest...oprócz zapieczonych pierścieni wszystko w silniku jest oki :] Nawet luz na zamkach jest zbliżony do luzu nowych pierścieni....Panewki tak samo, zero śladów przetarcia itp mimo sporych przebiegów...
Może powodem zapiekających się pierścieni jest źle dobrany olej...Kto rozbierał to wie jak wyglądają pierścienie olejowe w z5, jak żyletki...trochę nagaru i po sprawie :|


No tu mogę się zgodzić, ale jednak coś jest nie tak skoro występują takie problemy z kopceniem. Nie żebym nie lubił Mazdy – jest to świetna marka, miałem BG, mam BJ i moim następnym autem też będzie Mazda, nie ma innej opcji.

A co do akcji serwisowej, zapewne nie było kopcenia na kilkuletnich samochodach czy nowych, u Nissana wyszło to od razu, a u Mazdy niestety wyszło w praniu.

PostNapisane: 23 paź 2008, 02:08
przez dawidek578
mariusz_sti napisał(a):bo bardzo mocno myśle o Valvoline Maxlife 10w40(spotkałem mnóstwo opini ze bardzo ogranicza zuzycie oleju) :

Powiem ci szczerze że jezdziłem na tym oleju mazda bardzo fajnie jezdziła na nim i ciszej chodził silnik ale niestety z bmw się nie udało zalałem i nie wiem czy wcześniej był zalany minerałny czy ten olej poprostu zabardzo oczyścił ten silnik bo bmw zaczeło brać na 1000km 1 litr ale w twoim przypadku powinno być ok ale Artiks też polecał jakiś dobry olej zapytaj jego!
A tak na marginesie każdy z was narzeka na to że mazda dymi ale wiekszości z was nie zamienił by tego auta na inne np na golfa 3!Więc panowie remontować i jezdzić <jupi>

PostNapisane: 23 paź 2008, 07:26
przez MariuS
dawidek578 napisał(a):nie zamienił by tego auta na inne np na golfa 3!Więc panowie remontować i jezdzić


dokładnie, amm nadzieje ze pogodze sie z efka po jej operacji. Trzymajcie kciuki.

PostNapisane: 23 paź 2008, 07:48
przez Dry
mariusz_sti napisał(a):dokładnie, amm nadzieje ze pogodze sie z efka po jej operacji. Trzymajcie kciuki.

Napisz potem jakaś szersza relacje z tego czego dokonałeś. Powodzenia!! :D :D :D

PostNapisane: 27 paź 2008, 11:39
przez Blazej323F
Odnosnie napraw (wymiany pierscieni tlokowych oraz uszczelniaczy) mazdy 323f, chcialbym spytac Pana Jakse jak duzo przeprowadzil Pan takich operacji i z jakim skutkiem.
Ewentualnie chcialbym jeszce zapytac o cene ?

PostNapisane: 27 paź 2008, 17:47
przez kukiz22
Blazej323F napisał(a):Odnosnie napraw (wymiany pierscieni tlokowych oraz uszczelniaczy) mazdy 323f, chcialbym spytac Pana Jakse jak duzo przeprowadzil Pan takich operacji i z jakim skutkiem.
Ewentualnie chcialbym jeszce zapytac o cene ?


Takie pytania to chyba lepiej na PW napisać.

PostNapisane: 27 paź 2008, 21:35
przez MariuS
Blazej323F nie wiem jak u Jaksy, ale na taki remoncik Z5`tki ok.1500zł z częsciami i robocizną musisz liczyć

PostNapisane: 27 paź 2008, 23:12
przez Blazej323F
W sumie chyba raczej sie nie skusze na remont bo latem prawie nie kopci wogole a zima no coz troche czasem dyma pusci.Ale do rzeczy w serwisie samochodow japonskich w Zgierzu Pan powiedzial 600 zł za remont + czesci. Mysle ze serwis dosc solidny paski rozrzadu w 323f i mitusubishi colt wymienili i jest ok, jednak szczerze mowiac boje sie ze po remoncie bedzie gorzej niz lepiej.
Jak by ktos chcial namiary to chetnie podam.

PostNapisane: 27 paź 2008, 23:35
przez Adaś
Jaksa robi na oryginalnych częściach i jest to bardzo droga zabawa, ale dająca najlepszy efekt.

PostNapisane: 28 paź 2008, 17:43
przez MariuS
no i po remoncie........ <jupi>
narazie po przejechaniu 70KM(emerytstajlem 90km/h max i max 3tys obr.) odczucia bardzo pozytywne, czuć lepsze przyspieszenie, nawet bez zbytniego deptania w obroty, na 2 szczególnie od dołu lepiej ciągnie. Pierwszą nockę pzestał i nie kopci z rańca :]
olej wyjdzie w praniu- oby pozytywnie było.

PostNapisane: 29 paź 2008, 18:30
przez mixR
a ja zalałem tym midlandem, przejechałem narazie 200 km i nie widzę poprawy w lekkim dymku z rana,
powiedziałbym nawet że teraz może minimalnie więcej go jest :|

PostNapisane: 29 paź 2008, 18:53
przez MariuS
mixR to albo remoncik, albo spróbuj Valvoline Maxlife(cena za 4l od 85-130zł) stworozny niby dla aut z wyzszym przebiegiem, masa ludzi zauważyła na nim poprawę, zwłaszcza w zuzyciu oleju. Też chciałem próbować zmainy na niego jak bylem jeszcze przed remontem, ale potem jednak zdecydowałem sie na remont(ale tego valvoline`a mam juz kupionego, po dotarciu sie silnika wymieniam na niego)