Strona 29 z 30

Re: Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.

PostNapisane: 11 cze 2011, 11:56
przez flywin
nie koniecznie..

Re: Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.

PostNapisane: 11 cze 2011, 12:14
przez rafał88
I tu bys sie zdziwil. A auto na chwile obecna ma ma 470-480tys:) tylko ze fakt faktem autko pojezdzi moze jeszcze z rok i szrot (ruda) ale silnik pali chodzi rowno itd itp.

Re: Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.

PostNapisane: 11 cze 2011, 14:00
przez flywin
no widzisz ja jestem pewien swojego przebiegu bo widać po aucie silniku itp...

Re: Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.

PostNapisane: 11 cze 2011, 14:56
przez MIRU
Lukano napisał(a):z tym, że wyświetlanie ma mniejsze :P

przewaznie 170 tys <lol>

Re: Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.

PostNapisane: 11 cze 2011, 16:02
przez Lukano
flywin napisał(a):no widzisz ja jestem pewien swojego przebiegu bo widać po aucie silniku itp...

Żebyś się kiedyś nie zdziwił, jak za licznikiem znajdziesz napis:
"Ja cofnąłem o 100 tysięcy, a Ty o ile cofniesz?" hahaha
W Polsce to można być pewnym przebiegu jak sam go kupisz z salonu, a nie po silniku itp ;)

Re: Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.

PostNapisane: 11 cze 2011, 19:33
przez flywin
wiesz auto już trochę rozbierałem i wiem co jest

Re: Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.

PostNapisane: 11 cze 2011, 20:25
przez rafał88
Ja tez i nie wiem jak sie cofa licznik elektorniczny ale wiem ze u mnie wkrety nie byly ruszne do poki ja sam nie zaczalem grzebac...

Re: Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.

PostNapisane: 11 cze 2011, 21:40
przez Lukano
Widać, że nigdy nie widzieliście jak się licznik cofa ;)

Re: Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.

PostNapisane: 12 cze 2011, 09:34
przez rafał88
Szczerze?? Juz cofalem licznik ale taki jak byl w przed liftowych mazdach czyli nie elektr. ale ten nie mam pojecia opisz jak to sie robi i moze czym;) a jeszcze najlepiej jakbys napisal ze mozna przeprogramowac z ang na nasz zeby stukal kilometry:)

Re: Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.

PostNapisane: 28 lut 2012, 23:48
przez CvB
Panowie nie żyjmy w świecie fantazji. Jakie 15 letnie auto z Niemiec może mieć przebieg poniżej 100 000km i do tego mieć problemy z silnikiem? Zapraszam Was na stronę mobile.de i wejść w aukcje naszych Mazd. Nie licząc kilku wyjątków i kilku z cofniętym przebiegiem większość ma przebiegi 200k , 300k a nawet 400k z czego auta wyglądają lepiej niż nasze "własne" z przebiegiem +/-100k.
Więc oświadczam wszem i wobec. Auto bardzo żywotne dobrze eksploatowane dojedzie spokojnie bez remontów do 350 000km.
PS. Kupując auto przeliczaj przebieg:
70k = 150k
100k = 200k
150k = 300k+

Remont silnika po ilu tys. km?

PostNapisane: 13 sie 2014, 02:08
przez Kabart
Ja z góry przepraszam, że stawiam taki post, bo zdaję sobie sprawę, że odpowiedź pewnie jest ukryta gdzieś w szukajce, ale ja szukałem, z tym ze jest dość późno i strasznie kleją mi się oczy a od jakichś 6 godzin jestem zajęty szukaniem odpowiedniego samochodu. Tutaj właśnie chciałem zadać pytanie, bo mazdy 323f najczęściej widzę z przebiegiem >200 tys. przebiegu. Na aukcjach wydaje się to być normą i dlatego stawiam pytanie, czy takie silniki są już na wykończeniu, czy ten silnik jest w stanie przeżyć dużo więcej? Jeśli moglibyście podać jakieś konkretniejsze liczby, które najczęściej powtarzają się, gdy trzeba robić remont silnika, to naprawdę byłbym wdzięczny. Uprzedzając pytania, że jest to zależne od mocy i rodzaju silnika, to powiem że chodzi mi o ten najczęściej spotykany (w tym przypadku chyba jest to silnik 1500ccm 88KM). Dziękuję z góry za odpowiedzi.

PostNapisane: 13 sie 2014, 10:33
przez Przemek323c
Wszystko zalezy od traktowania, poza tym silnik nie umiera od razu tylko stopniowo.

Re: Remont silnika po ilu tys. km?

PostNapisane: 13 sie 2014, 10:55
przez Kabart
No właściwie tak, ale czy jest jakaś orientacyjna liczba? Np dla samochodu traktowango zle jaki byłby to przebieg, a jaki by był w samochodzie traktowanym dobrze?

PostNapisane: 13 sie 2014, 11:14
przez Przemek323c
To bardzo indywidualna sprawa. Znam oryginalne 200k trupy i w calkiem dobrym stanie (jak na taki przebieg) zblizajace sie do 400k.

PostNapisane: 13 sie 2014, 11:45
przez Marek 161BD081
200 tyś. km to żadna magiczna liczba ;)
Silnik normalnie eksploatowany wytrzyma sporo więcej niż tjaki przebieg :)
Ale... policz sobie średnio np. 15 tyś. km w ciągu roku i będziesz miał realny przebieg auta a nie te cuda co piszą w większości ofert sprzedaży.

Re: Remont silnika po ilu tys. km?

PostNapisane: 13 sie 2014, 11:59
przez Kabart
Dziękuję Wam :) Teraz będę musiał jeździć i szukać, tez planuje żeby jeździć na jakąś stacje kontroli, gdyby mi się samochód spodobał, żeby sprawdzić jak jest naprawdę.

Dopisano 13 sie 2014, 12:02:

Dziękuję Wam :) Teraz będę musiał jeździć i szukać, tez planuje żeby jeździć na jakąś stacje kontroli, gdyby mi się samochód spodobał, żeby sprawdzić jak jest naprawdę.

PostNapisane: 13 sie 2014, 12:19
przez Przemek323c
Na stacji wszystkiego nie sprawdza, ale np analiza spalin czesto duzo mowi.

Marek 161BD081 napisał(a):policz sobie średnio np. 15 tyś. km w ciągu roku


Predzej 20-25 :)

Re: Remont silnika po ilu tys. km?

PostNapisane: 13 sie 2014, 12:34
przez Kabart
Więc co najlepiej sprawdzić na kontroli oprócz tej analizy spalin?

PostNapisane: 13 sie 2014, 12:51
przez Przemek323c
Glowne problemy z5 to branie oleju, ale jesli bedzie dobrze podpicowany motodoktorkiem to i analiza spalin niewiele pokaze.

PostNapisane: 13 sie 2014, 21:36
przez trzydziech
heh, w tej chwili patrzyłbym na stan budy, progi, podłoga, podłużnice, nadkola, słupki, mocowanie zawieszania przód/tył, kielichy. patrzyłbym też na kompletność auta, żeby wszystko było. sam silnik to pikuś w razie czego.