Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez luki_92_92 » 28 lis 2011, 22:31

Ja tam mam jakąś uszczelkę + sylikon bo też ciekło, od czerwca 2010 tak mam i ani kropelka już tamtędy nie poleciała. Sylikon mam jakiś czarny jak coś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez tomekV6 » 29 lis 2011, 16:47

Jeżeli masz zamiar dawać silikon, to najlepiej dokładnie wyczyść podłoże i odtłuść <spoko> Dobrze by było, żeby silikon był odporny na olej i temperaturę <ok>
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez Fasola » 29 lis 2011, 19:06

tomekV6 napisał(a):Jeżeli masz zamiar dawać silikon, to najlepiej dokładnie wyczyść podłoże i odtłuść <spoko> Dobrze by było, żeby silikon był odporny na olej i temperaturę <ok>


Ludzie kiedy wy się w końcu nauczycie stosować uszczelek w silikonie ( ogólnie już dostępnych ) od K2 do Loctitte nawet zamiast tych badziewnych podrabianych uszczelek obsmarowanych smarkami z silikonu ?? :|
Fasola
 

Postprzez lesiux » 29 lis 2011, 21:26

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez luki_92_92 » 29 lis 2011, 21:32

W sumie możliwe że nie mam uszczelki + sylikon tylko coś takiego, bo właśnie taki czarny sylikon widać z zewnątrz a nie rozbierałem tego także nie wiem czy jest prócz sylikonu uszczelka, ale myślałem że się też daje
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez radar88 » 29 lis 2011, 21:37

Panowie a tak z grzeczności się zapytam... Nie łatwiej zakupić OE MAZDA uszczelkę i mieć z głowy...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Fasola » 29 lis 2011, 22:01

lesiux napisał(a):mówisz o takim czymś http://www.k2.com.pl/index.php?option=c ... &Itemid=66 ?

np. o takim, płaciłem za dużą tubę (taką jak silikon) 18zł, miałem uszczelniać kapy w moim Ba KL ale nie zdążyłem bo sprzedałem mazdę i wziął to ode mnie kinki. Zresztą 2 znajomych z Z5 to składało i jeden w KF i śmiga jak ta lala. W KF i Kl trzeba pamiętać by po zastosowaniu tego specyfiku wywalić tulejki metalowe przy dokręcaniu <spoko> a w Z5 po uszczelnieniu kap i aparatu uszczelnić również tę podkowę pod która siedzi aparat <spoko>
Fasola
 

Postprzez farciarz » 30 lis 2011, 01:15

michalszarpak napisał(a):Witam

Mam problem tego typu że cieknie mi trochę olej z aparatu zapłonowego, wymieniłem oring na ori z CARSPEEDu było dobrze 2 dni i dalej jest to samo.
Czy ktoś może wie jak zapobiec temu wyciekowi?
Myślałem o silikonie ale nie wiem czy to najlepszy pomysł
Dodam że chodzi o 323f 2.0 v6

Pomóżcie <płacze>


A od kiedy to można i w jaki sposób chcesz zastąpić oring siliconem ?? Powodzenia !!

Aparat cieknie na pewno na oringu a nie przez jakąś płaską uszczelkę, więc proponuje się najpierw zastanowić zanim się zacznie coś takiego robić.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez radar88 » 30 lis 2011, 01:27

Jeżeli OE MAZDA uszczelka leci to znaczy że: została uszkodzona, coś podeszło bądź jest źle ułożona. Polecam sylikon odłożyć na półkę i przyjrzeć się dokładniej wszystkiemu. Rozebrać, wyczyścić, obejrzeć i złożyć w kupę. Nie wierzę że OE MAZDA uszczelka może puszczać... A może jest inna przyczyna wycieku. Tak kojarzę że nad aparatem biegnie też uszczelka od pokrywy zaworów, może ona popuszcza ?? A może się mylę...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez michalszarpak » 30 lis 2011, 16:39

farciarz napisał(a):
michalszarpak napisał(a):Witam

Mam problem tego typu że cieknie mi trochę olej z aparatu zapłonowego, wymieniłem oring na ori z CARSPEEDu było dobrze 2 dni i dalej jest to samo.
Czy ktoś może wie jak zapobiec temu wyciekowi?
Myślałem o silikonie ale nie wiem czy to najlepszy pomysł
Dodam że chodzi o 323f 2.0 v6

Pomóżcie <płacze>


A od kiedy to można i w jaki sposób chcesz zastąpić oring siliconem ?? Powodzenia !!

Aparat cieknie na pewno na oringu a nie przez jakąś płaską uszczelkę, więc proponuje się najpierw zastanowić zanim się zacznie coś takiego robić.


Nie powiedziałem że chcę dać silikon zamiast oringu :|
Aparat cieknie na pewno na oringu, bo nie tak dawno wymieniałem uszczelki pokrywy zaworów na ori Mazda i są OK nie ma żadnych wycieków.
Ewidentnie widać że cieknie przez aparat <płacze>

radar88 napisał(a):Jeżeli OE MAZDA uszczelka leci to znaczy że: została uszkodzona, coś podeszło bądź jest źle ułożona. Polecam sylikon odłożyć na półkę i przyjrzeć się dokładniej wszystkiemu. Rozebrać, wyczyścić, obejrzeć i złożyć w kupę. Nie wierzę że OE MAZDA uszczelka może puszczać... A może jest inna przyczyna wycieku. Tak kojarzę że nad aparatem biegnie też uszczelka od pokrywy zaworów, może ona popuszcza ?? A może się mylę...


Tyle razy już wyjmowałem i czyściłem aparat że już nie mogę na niego patrzeć
Oring ori Mazda kosztuje 25zł w Carspeed i właśnie na taki został wymieniony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 19:59
Posty: 80
Skąd: Sobibór
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG

Postprzez rafał88 » 30 lis 2011, 16:58

mi sie lalo to zostawilem ten oring co byl, wyczyscilem aparat i cala reszte benzynka szmatka pozniej silikon wurth i trzyma juz chyba rok a moze dluzej nie pamietam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MareckiGTI » 30 lis 2011, 19:27

Ja zrobiłem tak poszedłem do sklepu z częściami hydraulicznymi kupiłem oring 38x3.5 kosztował mnie 1pln, w domu wyjąłem aparat założyłem nowy oring posmarowałem go delikatnie silikonem i trzyma zapewne sam by trzymał ale tak profilaktycznie.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez Marek 161BD081 » 1 gru 2011, 08:10

MareckiGTI napisał(a):Ja zrobiłem tak poszedłem do sklepu z częściami hydraulicznymi kupiłem oring 38x3.5 kosztował mnie 1pln, .....

I szczerze powiedziawszy ten oring zazwyczaj niczym się nie różni od tego "oryginału" ;)
Ja w swojej "efce" też dobrałem oring z "nieoryginalnych" i normalnie bez silikonu bezproblemowo uszczelnił.
Może Michał sprzedali Ci nieco inny oring niż faktycznie być powinien? hahaha
Kup w sklepie oring o takim wymiarze jak napisał MareckiGTI, wymień i zapewne będzie po kłopocie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez michalszarpak » 1 gru 2011, 10:17

Z takimi też się bawiłem za 1pln a nawet chyba mniej kosztowały nie pamiętam już
Myślałem o kupieniu ringu 43 bądź 44 na 1 mm i włożenie go na sam koniec zaraz za Tym oringiem co jest w aparacie, w bloku silnika jest mała fazka i By się ładnie docisnęło ale nie ma takich oringów, bo na 1,5 mm to moim zdaniem już za gruby.

Zostaje jeszcze Podjechanie do kolegi i zaspawanie migomatem aparatu tylko nad tym muszę się zastanowić <co?> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 19:59
Posty: 80
Skąd: Sobibór
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 1 gru 2011, 10:26

Spróbuj może jeszcze z wymiarem 38x4.0
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 1 gru 2011, 19:09

Tak najlepiej pospawaj cały silnik :) I dobra rada : plastikowymi elektrodami pod wodą, będzie trzymać <lol>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez michalszarpak » 2 gru 2011, 17:09

O tym spawaniu żartowałem :D a o oringu 38x4 też próbowałem i dalej to samo było
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 19:59
Posty: 80
Skąd: Sobibór
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG

Postprzez lesiux » 2 gru 2011, 20:12

U mnie oring za 1pln też dał radę. Może źle trafiłeś, kup taki tani w hydraulicznym sklepie i zobacz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Fryta86 » 4 gru 2011, 21:47

Cześć,

będę regenerował zaciski i wymieniał płyn hamulcowy – jaki płyn hamulcowy mam kupić?
Nie chodzi mi o firmę tylko te oznaczenia DOT3 DOT4 DOT5.1 – o co w tym chodzi – na nakrętce jest chyba DOT3 ale czy może można zastosować inny jeśli jest lepszy? I na czym ta lepszość polega?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez Fasola » 4 gru 2011, 21:53

tradycyjny w tych autach to dot 4
Fasola
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323