Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania
Ja tam mam jakąś uszczelkę + sylikon bo też ciekło, od czerwca 2010 tak mam i ani kropelka już tamtędy nie poleciała. Sylikon mam jakiś czarny jak coś.
Jeżeli masz zamiar dawać silikon, to najlepiej dokładnie wyczyść podłoże i odtłuść
Dobrze by było, żeby silikon był odporny na olej i temperaturę 

Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
tomekV6 napisał(a):Jeżeli masz zamiar dawać silikon, to najlepiej dokładnie wyczyść podłoże i odtłuśćDobrze by było, żeby silikon był odporny na olej i temperaturę
Ludzie kiedy wy się w końcu nauczycie stosować uszczelek w silikonie ( ogólnie już dostępnych ) od K2 do Loctitte nawet zamiast tych badziewnych podrabianych uszczelek obsmarowanych smarkami z silikonu
-
Fasola
mówisz o takim czymś http://www.k2.com.pl/index.php?option=c ... &Itemid=66 ?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
W sumie możliwe że nie mam uszczelki + sylikon tylko coś takiego, bo właśnie taki czarny sylikon widać z zewnątrz a nie rozbierałem tego także nie wiem czy jest prócz sylikonu uszczelka, ale myślałem że się też daje
Panowie a tak z grzeczności się zapytam... Nie łatwiej zakupić OE MAZDA uszczelkę i mieć z głowy...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
lesiux napisał(a):mówisz o takim czymś http://www.k2.com.pl/index.php?option=c ... &Itemid=66 ?
np. o takim, płaciłem za dużą tubę (taką jak silikon) 18zł, miałem uszczelniać kapy w moim Ba KL ale nie zdążyłem bo sprzedałem mazdę i wziął to ode mnie kinki. Zresztą 2 znajomych z Z5 to składało i jeden w KF i śmiga jak ta lala. W KF i Kl trzeba pamiętać by po zastosowaniu tego specyfiku wywalić tulejki metalowe przy dokręcaniu


-
Fasola
michalszarpak napisał(a):Witam
Mam problem tego typu że cieknie mi trochę olej z aparatu zapłonowego, wymieniłem oring na ori z CARSPEEDu było dobrze 2 dni i dalej jest to samo.
Czy ktoś może wie jak zapobiec temu wyciekowi?
Myślałem o silikonie ale nie wiem czy to najlepszy pomysł
Dodam że chodzi o 323f 2.0 v6
Pomóżcie
A od kiedy to można i w jaki sposób chcesz zastąpić oring siliconem

Aparat cieknie na pewno na oringu a nie przez jakąś płaską uszczelkę, więc proponuje się najpierw zastanowić zanim się zacznie coś takiego robić.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Jeżeli OE MAZDA uszczelka leci to znaczy że: została uszkodzona, coś podeszło bądź jest źle ułożona. Polecam sylikon odłożyć na półkę i przyjrzeć się dokładniej wszystkiemu. Rozebrać, wyczyścić, obejrzeć i złożyć w kupę. Nie wierzę że OE MAZDA uszczelka może puszczać... A może jest inna przyczyna wycieku. Tak kojarzę że nad aparatem biegnie też uszczelka od pokrywy zaworów, może ona popuszcza
A może się mylę...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
farciarz napisał(a):michalszarpak napisał(a):Witam
Mam problem tego typu że cieknie mi trochę olej z aparatu zapłonowego, wymieniłem oring na ori z CARSPEEDu było dobrze 2 dni i dalej jest to samo.
Czy ktoś może wie jak zapobiec temu wyciekowi?
Myślałem o silikonie ale nie wiem czy to najlepszy pomysł
Dodam że chodzi o 323f 2.0 v6
Pomóżcie
A od kiedy to można i w jaki sposób chcesz zastąpić oring siliconemPowodzenia
Aparat cieknie na pewno na oringu a nie przez jakąś płaską uszczelkę, więc proponuje się najpierw zastanowić zanim się zacznie coś takiego robić.
Nie powiedziałem że chcę dać silikon zamiast oringu
Aparat cieknie na pewno na oringu, bo nie tak dawno wymieniałem uszczelki pokrywy zaworów na ori Mazda i są OK nie ma żadnych wycieków.
Ewidentnie widać że cieknie przez aparat
radar88 napisał(a):Jeżeli OE MAZDA uszczelka leci to znaczy że: została uszkodzona, coś podeszło bądź jest źle ułożona. Polecam sylikon odłożyć na półkę i przyjrzeć się dokładniej wszystkiemu. Rozebrać, wyczyścić, obejrzeć i złożyć w kupę. Nie wierzę że OE MAZDA uszczelka może puszczać... A może jest inna przyczyna wycieku. Tak kojarzę że nad aparatem biegnie też uszczelka od pokrywy zaworów, może ona popuszczaA może się mylę...
Tyle razy już wyjmowałem i czyściłem aparat że już nie mogę na niego patrzeć
Oring ori Mazda kosztuje 25zł w Carspeed i właśnie na taki został wymieniony
- Od: 10 lip 2011, 19:59
- Posty: 80
- Skąd: Sobibór
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG
mi sie lalo to zostawilem ten oring co byl, wyczyscilem aparat i cala reszte benzynka szmatka pozniej silikon wurth i trzyma juz chyba rok a moze dluzej nie pamietam.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ja zrobiłem tak poszedłem do sklepu z częściami hydraulicznymi kupiłem oring 38x3.5 kosztował mnie 1pln, w domu wyjąłem aparat założyłem nowy oring posmarowałem go delikatnie silikonem i trzyma zapewne sam by trzymał ale tak profilaktycznie.
- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
MareckiGTI napisał(a):Ja zrobiłem tak poszedłem do sklepu z częściami hydraulicznymi kupiłem oring 38x3.5 kosztował mnie 1pln, .....
I szczerze powiedziawszy ten oring zazwyczaj niczym się nie różni od tego "oryginału"
Ja w swojej "efce" też dobrałem oring z "nieoryginalnych" i normalnie bez silikonu bezproblemowo uszczelnił.
Może Michał sprzedali Ci nieco inny oring niż faktycznie być powinien?

Kup w sklepie oring o takim wymiarze jak napisał MareckiGTI, wymień i zapewne będzie po kłopocie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Z takimi też się bawiłem za 1pln a nawet chyba mniej kosztowały nie pamiętam już
Myślałem o kupieniu ringu 43 bądź 44 na 1 mm i włożenie go na sam koniec zaraz za Tym oringiem co jest w aparacie, w bloku silnika jest mała fazka i By się ładnie docisnęło ale nie ma takich oringów, bo na 1,5 mm to moim zdaniem już za gruby.
Zostaje jeszcze Podjechanie do kolegi i zaspawanie migomatem aparatu tylko nad tym muszę się zastanowić

Myślałem o kupieniu ringu 43 bądź 44 na 1 mm i włożenie go na sam koniec zaraz za Tym oringiem co jest w aparacie, w bloku silnika jest mała fazka i By się ładnie docisnęło ale nie ma takich oringów, bo na 1,5 mm to moim zdaniem już za gruby.
Zostaje jeszcze Podjechanie do kolegi i zaspawanie migomatem aparatu tylko nad tym muszę się zastanowić


- Od: 10 lip 2011, 19:59
- Posty: 80
- Skąd: Sobibór
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG
Spróbuj może jeszcze z wymiarem 38x4.0
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak najlepiej pospawaj cały silnik
I dobra rada : plastikowymi elektrodami pod wodą, będzie trzymać 

]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
O tym spawaniu żartowałem
a o oringu 38x4 też próbowałem i dalej to samo było
- Od: 10 lip 2011, 19:59
- Posty: 80
- Skąd: Sobibór
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG
Cześć,
będę regenerował zaciski i wymieniał płyn hamulcowy – jaki płyn hamulcowy mam kupić?
Nie chodzi mi o firmę tylko te oznaczenia DOT3 DOT4 DOT5.1 – o co w tym chodzi – na nakrętce jest chyba DOT3 ale czy może można zastosować inny jeśli jest lepszy? I na czym ta lepszość polega?
będę regenerował zaciski i wymieniał płyn hamulcowy – jaki płyn hamulcowy mam kupić?
Nie chodzi mi o firmę tylko te oznaczenia DOT3 DOT4 DOT5.1 – o co w tym chodzi – na nakrętce jest chyba DOT3 ale czy może można zastosować inny jeśli jest lepszy? I na czym ta lepszość polega?

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość