A co do osiaganych predkosci na biegach – podaj przelozenia skrzyni, to zaraz zweryfikujemy, co ile na ktorym biegu pojedzie
Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???
No niestety, dopoki ktos nie wklei zdjecia z gps-a to trzeba wziac te wypowiedzi z dystansem. Wiem, ze moja BG GT 185km/h jechala na LPG w 4 osoby (na autobanie), po zdjeciu LPG buja sie ~200. Niestety do predkosci 180km/ trzeba miec 100 koni (przy 1 tonowym popularnym samochodzie) . Licznik potrafi przeklamywac o 10km/h, szczegolnie, jak sie zalozy male kola.
A co do osiaganych predkosci na biegach – podaj przelozenia skrzyni, to zaraz zweryfikujemy, co ile na ktorym biegu pojedzie
.
A co do osiaganych predkosci na biegach – podaj przelozenia skrzyni, to zaraz zweryfikujemy, co ile na ktorym biegu pojedzie
możecie wierzyć albo nie na prostym odcinku o długości ok 10km rozbujałem swoją Madzię do 225km/h. Byłem zszokowany tym bardziej, że jechałem z kumplem i koleżanką. Mam silnik 1.5 16V. Teoretycznie mówią, że nie powinien mi tyle wyciągnąć ale w praktyce okazało się inaczej.
- Od: 26 sty 2009, 16:50
- Posty: 6
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Mazda 323F 1.5 benz.16V 1996r
Glupoty piszecie moja na gazie w dwie osoby poszla bez wiekszego problemu ok 183km/h(licznikowe) dodam wiecej stalo sie to na oponach 195x55x15 wiec o obwodzie wiekszym i to dosc znacznie (~3,5%) Na bence poszlaby wiecej, niestety teraz nie bede ryzykowal z dwoch powodow. Raz, ze zima a dwa, ze auto nie jest do konca sprawne.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
nicek777 napisał(a):Glupoty piszecie moja na gazie w dwie osoby poszla bez wiekszego problemu ok 183km/h(licznikowe) dodam wiecej stalo sie to na oponach 195x55x15 wiec o obwodzie wiekszym i to dosc znacznie (~3,5%) Na bence poszlaby wiecej, niestety teraz nie bede ryzykowal z dwoch powodow. Raz, ze zima a dwa, ze auto nie jest do konca sprawne.
Licznikowe to ja jechalem primera 1.6 z 1999 roku 210km/h (4 osoby, caly bagaznik zaladowany). W rzeczywistosci bylo 194km/h (gps), a gorka byla naprawde duuuza – drugiej takiej przez 2tys km na autobanach niemcy-francja nie znalazlem.
Morenka napisał(a):możecie wierzyć albo nie na prostym odcinku o długości ok 10km rozbujałem swoją Madzię do 225km/h. Byłem zszokowany tym bardziej, że jechałem z kumplem i koleżanką. Mam silnik 1.5 16V.
Oczywiście wierzymy.

Jakiś tam podpis Leszka :P
225km/h wykrzesać z 1.5 nierealne!
napewna masz coś nie tak z licznikiem.
Sprawdz to jeszcze raz z GPSem to się zdziwisz jaka będzie róznica
napewna masz coś nie tak z licznikiem.
Sprawdz to jeszcze raz z GPSem to się zdziwisz jaka będzie róznica
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
WOW, chętnie bym się zamienił z tobą na silniki w tym wypadku. Mój za nic tyle nie pojedzie.możecie wierzyć albo nie na prostym odcinku o długości ok 10km rozbujałem swoją Madzię do 225km/h. Byłem zszokowany tym bardziej, że jechałem z kumplem i koleżanką. Mam silnik 1.5 16V.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Witam, tak czytam, czytam i powiem wam jeno jedno – Poszukajcie jakiegoś dobrego artykułu o wskazaniach liczników samochodowych i motocyklowych w szczególnosci przy końcu ich skali. I zapewniam wszystkich i dam sibie odciąć interes że BA Z5 bez modyfikacji nie jest w stanie przekroczyć 200 km/h a i bariere 190 km/h jest baaardzo ciężko osiągalna , Prawda jest jedna
P.S
GPS to też zły wymiernik, trzeba by był baaardzo długo jechać z identycznie stałą prędkością , bo inaczej świruje trochę z powodu odświerzania.
Ludzie pułap 225 km/h to pułap GTI i to mocnych GTi ...
Według fiyki jeśli auto średniej masy 1200 kg jedzie z prędkością 200 km/h to żeby rozpędziło się do 230 km/h potrzebuje ok 45 – 50 koni więcej ... Im wyszsza prędkość tym potrzeba więcej mocy żeby ją zwiększyć ale to nie byłby wykres wprostproporcjonalny tylko cześć paraboli ...
P.S
GPS to też zły wymiernik, trzeba by był baaardzo długo jechać z identycznie stałą prędkością , bo inaczej świruje trochę z powodu odświerzania.
Ludzie pułap 225 km/h to pułap GTI i to mocnych GTi ...
Według fiyki jeśli auto średniej masy 1200 kg jedzie z prędkością 200 km/h to żeby rozpędziło się do 230 km/h potrzebuje ok 45 – 50 koni więcej ... Im wyszsza prędkość tym potrzeba więcej mocy żeby ją zwiększyć ale to nie byłby wykres wprostproporcjonalny tylko cześć paraboli ...
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
panowie moja 1.5 s od 6 lat u mnie, test na bp po zakupie to max 175 licznikowo i chyba katalogowo widocznie jako jeden z niewielu mam dobrze skalibrowany predkosciomierz (opony 195/50 15)i ciezko bylo dalej bujac , raz na rok kiedys testowalem zawsze czy to gaz(pozniej) czy benzyna nie wiecej niz 175 teraz nie sprawdzam szkoda juz staruszki,
nowy u mnie 3litrowy gs 230km/h(bardzo gladko i szybko
) ale nie bardzo mialem gdzie od zjazdu do zjazdu obwodnicy poznania za duzo tirow wiec teraz wiem ze to bylo glupota ale spokojnie da rade i wiecej pojechac
nowy u mnie 3litrowy gs 230km/h(bardzo gladko i szybko

323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
- Od: 13 sty 2004, 23:24
- Posty: 39
- Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
- Auto: 323s'95 1.5 16v LPG
szu_lech, jeśli masz Vmax licznikowe 175, to masz naprawdę cienko. ja swoją z5 jechałem licznikowe 190+ i udało mi się utrzymać tę prędkość na długo i parę razy na tej trasie do niej powrócić, możesz wierzyć lub nie. nie jechałem sam i nie z pustym bagażnikiem. gps nie posiadam, więc nie dam dowodu. 180 licznikowe osiągam bez problemu, ile to jest rzeczywiście, tego nie wiem. tyle że zgodnie z ostatnim pomiarem na hamowni moje 13 letnie z5 okazuje się zdrowe jak z fabryki, a nawet minimalnie lepiej 
póki co, niczego nie szukam...
- Od: 31 maja 2007, 15:09
- Posty: 500
- Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
- Auto: 626 GF FS 136KM
Itak żadne Z5 nie daje sobie rady z B6 ;p Ale to raczej przez masę ;D
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
to fakt że te moje max 175 km/h to cienki wynik zwazając że honda civic 1.4 16v 5d którą mam w domu potrafi podejść pod 200. Ale mam na bank dobry motor i jeździłem innymi mazdami z tym samym licznikiem i było to samo
ja nie wiem co u niektórych z was np u kolesia który notabene jechał Z5 225 km/h są za silniki Z5
chyba jakieś z turbo ;] opony, na których bujałem mazdę to 185/65/14, no i bajką wydają mi sie te 100 km/h na II biegu – to poprostu jest nieosiągalne przez zdechłego Z5

szu_lech
- Od: 19 maja 2008, 16:58
- Posty: 7
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323f, 96r., 1.5 Z5, STAG 300
acha jeszcze wspominając o GPS. U mnie jak wyżej wspomniałem przy 175 km/h na garminie miałem 170 km/h. Ostatnio jechałem z kolesiem Golfem IV i miałem przy sobie swojego garmina. Na liczniku w jego wozie było 160 km/h a u mnie na GPSie 139 km/h
! mierzone na dłuzszym odcinku ;] i co Wy no to
?? ;]

szu_lech
- Od: 19 maja 2008, 16:58
- Posty: 7
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323f, 96r., 1.5 Z5, STAG 300
Morenka napisał(a):rozbujałem swoją Madzię do 225km/h. Byłem zszokowany tym bardziej, że jechałem z kumplem i koleżanką. Mam silnik 1.5 16V.

Jeden z lepszych dowcipów jakie przeczytałem tu na forum

Ja swoją Madzię rozpędziłem do niespełna 220km/h. Co prawda poszła TYLKO tyle głównie z powodu skrzyni biegów od 1.3 czyli najkrótsze przełożenia jakie były w Mazdach 323. Ale pomimo wszystko ja mam 142KM zmierzone na hamowni czyli kolega z Z5 musiałby mieć jeszcze więcej bo BA jest cięższe od BG

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości