Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez RobertGDY » 2 wrz 2008, 21:05

Witam wszystkich. Szukam Madzi 323 BA rocznik 96- 98. Pojemność jaka mnie interesuje to 1.8, ale i nie pogardzę 1.5. Ale do rzeczy, ile powinno mnie mniej więcej wynieść takie autko. Chodzi mi o cenę jaka będzie rozsądna, bo w różnych ogłoszeniach, które już przejrzałem zauważyłem niekiedy spore rozbieżności. Pozdrawiam.
RobertGDY
 

Postprzez MariuS » 2 wrz 2008, 21:53

wszystko zależy od stanu, i w autach powyzej 10 lta nie sugerowałbym sie aż tak rocznikiem co faktycznym stanem
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Wrocen » 7 wrz 2008, 22:41

założyłem oddzielny temat, post do skasowania, przepraszam :)
Wrocen
 

Postprzez DZiKU » 11 wrz 2008, 21:52

witam. jestem swiezo po zakupie mazdy 323f .. i zastanawiam sie jaki olej do niej wlac .. wybór padł na mobil 1 , ale jaki ? 10w40 czy moze inny ? autko ma 85 tysiecy przebiegu .. 100 % oryginalny ( znajomy dzwonil do serwisu mazdy w ktorym byla serwisowana i to potwierdzili )

aa i czy to normalne , ze jak wciskam hamulec to zaczyna lapac gdzies tak na 20 – 30 % przy koncu ? mam abs ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 17:15
Posty: 396
Skąd: London / Tarnów / weekendowo Rzeszów
Auto: Mazdaspeed Lantis 98r

Postprzez luki88 » 17 wrz 2008, 14:58

z wad mazdy to:
-nisko sie siedzi przez co jest słaba widoczność do tyłu, a także trzeba się przyzwyczaić do wsiadania
-szyby bez ramek – przez nie lusterka się trzęsą powyżej 150 km/h i pukają jak się zamyka drzwi a szyby są otwarte do połowy
-trochę za duza kierownica

a teraz zalety:
-pozycja za kierownicą, wygodny fotel i to że się nisko w niej siedzi – jak w prawdziwym coupe
-szyby bez ramek – żadna 5 drzwiówka oprócz subaru tego niema
-silnik 1,5 – wystarcza do sprawnego poruszania się po mieście i w trasie – na lpg rozpędziłem się nim do licznikowych 190 km/h -na skrzyżowaniach ostatnim się nie jest – silnik ciągnie dopiero od 3,5 tys obrotów
-większość aut posiada przyzwoite wyposazenie np wspomaganie, regulacja fotela w kilku płaszczyznach, regulacja wysokości kierownicy, 2 poduszki powietrzne, elektryka itp
-dobre światła (jest to opinia dość sprzeczna ale jadąc np vw golfem wydaje się że jedziemy bez świateł)
i wiele wiele innych – podsumowując – samochód niejest zbyt praktyczny, ale zato ładny (mi się podoba), dobrze wykonany i bardzo dobrze się prowadzi
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez artek 77 » 18 wrz 2008, 18:10

witam czy ktos ma cos na temat mazdy 323 1,7 tdi ba12 mam to autko od prawie roku nie nazekam smiga jak zlot jest super ale nie mam rzadnych danych konkretnych do tego modelu za info z gory dziekuje :] [/quote][/code]
artek 77
 

Postprzez vit » 18 wrz 2008, 23:03

Witam! Jakies pare dni temy zdejmowałem przednią lampe w mojej BA i zauważyłem w dolnej cześci skorodowany element. Kawałem blaszki która sie już posypała. Ta blaszka jest dolna cześci pasa przedniego umiejscowiona pod lefrektorem (wyraziłem sie nieco jasno :P). Czy taki objaw nie ma wpływu na dalszy rozówj korozji? Jak temu zapobiec? Czym to spowodowane jest taka infekcja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez brt8502 » 20 wrz 2008, 18:29

ja bym kolego polecał taka mazde z silnikiem 1.8 bo większa część 1.5 jest w złym stanie technicznym, a uwagę zwróć na zawieszenie z tyłu i z przodu , na wycieki z pod pokrywy zaworów i w okolicach aparatu zapłonowego, a korozja występuje jak w każdym aucie. Jak wiadomo nie będzie to nowe auto i swoje wady będzie miało.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2008, 12:39
Posty: 5
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323 F 95r 1,5 benzyna

Postprzez vit » 21 wrz 2008, 13:28

brt8502 napisał(a):ja bym kolego polecał taka mazde z silnikiem 1.8 bo większa część 1.5 jest w złym stanie technicznym, a uwagę zwróć na zawieszenie z tyłu i z przodu , na wycieki z pod pokrywy zaworów i w okolicach aparatu zapłonowego, a korozja występuje jak w każdym aucie. Jak wiadomo nie będzie to nowe auto i swoje wady będzie miało.


Jeżeli takie wycieki sa widoczne już to co to oznacza? A jeżeli chodzi o [jakie?] zawieszenie to co można tam zauważyć na co zwrócić uwage?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez brt8502 » 23 wrz 2008, 13:21

te wycieki to w sumie nic strasznego, lecz po pierwsze to sprawa estetyki i tego jak ktoś dbał o auto, po drugie wyciek z pod pokrywy może oznaczać małe skrzywienie tej pokrywy ale większości przypadków to tylko nie trzymająca uszczelka, tylne zawieszenie to amortyzatory przeważnie one są skończone a cena nowych do tego modelu nie jest niska, chyba że masz koło 600 setek na nowe to nie musisz sie tym przejmować,
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2008, 12:39
Posty: 5
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323 F 95r 1,5 benzyna

Postprzez vit » 23 wrz 2008, 22:51

Amorki wymienione wiec narazie mam spokój, a jak wyglada sprawa reszty zawiasu z tego co widziałem jest tego sporo na tylniej osi. Czy te elementy gumowe czy jakie tam one sa po wymianie dadza jakiś efekt?

Ogólnie mi chodzi że moja Mazda postukuje czasem i te stuki wydobywają sie z tyłu. Czy to jest jakaś oznaka zużycia jakiegoś elementu zawieszenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez szaryGPX » 11 paź 2008, 23:40

Panowie (i Panie) pytanie odnośnie zawieszenia w Mazdach (BA KF). Mam zamontowane krótsze progresywne sprężyny. Tuning w Niemczech przed zakupem. Fajnie bo autko jest obniżone i super trzyma się drogi, ale niestety na naszych polskich drogach to nie zdaje egzaminu i czasem czuję się jakbym jechał wozem drabiniastym. Zastanawiam się nad przekładką na oryginalne sprężyny (przy okazji wymiana amorów). Tutaj pytanie do was. czy na "normalnym" zawieszeniu auto jest również sztywne czy komfort jest w miarę (taki ,że nie czuję się każdej poprzecznej koleiny o głębokości większej niż 2cm).
Z góry dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
szaryGPX
 

Postprzez waldii » 12 paź 2008, 01:33

szaryGPX ori zawieszka jest bardzo udana.Nie jest jakis super komfort ale raczej kompromis miedzy nim a sztywnym.Na polskich dziurawych ulicach spisuje sie znakomicie.Warto zalozyc
waldii
 

Postprzez Vasily » 15 lis 2008, 20:07

Witam,
chciałem sie pochwalic moją Madzią :P , dziś byłem na hamowni, moja Madzia 323f BA z 98r silnik Z5, bez żadnych przeróbek (ja w niej nic nie robiłem i poprzedni właściciel też), przebieg 161tyś. miała bardzo dobry wynik w badaniach... Myślałem że po tych dziesięciu latach jej ubęzdie co nie co mocy, a tu proszę 92KM, przy 5770 obrotach/min. :D

Obrazek
[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 11:41
Posty: 31
Skąd: Wa-wa / Wołomin
Auto: Mazda 323F BA 98r, silnik 1,5l 16v (Z5)

Postprzez auroxick » 26 lis 2008, 21:24

Witam!
Odrazu przepraszam, ale w przeciwieństwie do 1.5 ZA nie mogłem znaleźć nic na temat silnika 1.8. Jego trwałości i bolączek.
Przymierzam się do kupna efki z tym silnikiewm ale wolałbym najpierw poznać opinie. Z góry dziękuję i przepraszam za ewentualny śmietnik. Pozdrawiam!
auroxick
 

Postprzez qbass » 26 lis 2008, 21:35

auroxick, łączę z opiniami o modelu, natomiast Ciebie proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Korzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.

Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez wesoly75 » 26 lis 2008, 22:23

auroxick napisał(a):Witam!
Odrazu przepraszam, ale w przeciwieństwie do 1.5 ZA nie mogłem znaleźć nic na temat silnika 1.8. Jego trwałości i bolączek.
Przymierzam się do kupna efki z tym silnikiewm ale wolałbym najpierw poznać opinie.

Posiadam obie i obie sa ok roznice niewielkie. Jesli chodzi o roznice wieksza zauwazysz miedzy 1.5 a 2.0 problemow nie mam z nimi jedynie zawieszenie trzeba bedzie sprawdzic bo cos zaczyna terkotac i stukac. !.5 mam naori zawieszeniu i wogole ori a 1.8 lekko zrobiona po zakretach lepiej chodzi 1.8 ale bardziej komfortowo w 1.5.
Pozdrawiam i zapraszam do oceny mojej pieknosci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez zaciek » 27 lis 2008, 10:04

auroxick ja trochę żałuję, od początku nie wybrałem silnika 1.8 (BP), a jeśli jest mało na forum to oznacza że jest zdecydowaniej mniej problemów z nim niż z silnikiem 1.5 (Z5). Różnica w spalaniu niewielka, a różnica 26koni jest zauważalna :)
Obrazek Moja Miata
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 13:43
Posty: 449
Skąd: Szczecin
Auto: MX-5

Postprzez mixR » 27 lis 2008, 18:19

zaciek napisał(a):a jeśli jest mało na forum to oznacza że jest zdecydowaniej mniej problemów z nim niż z silnikiem 1.5 (Z5)

kolego weź też pod uwage że 1.5 zdecydowanie częściej występuje w efce niż 1.8 ,zobacz sobie np na allegro ile jest Z5 a ile BP
dlatego nie uważam aby Z5 był gorszy,choć sam też żałuje że nie kupiłem 1.8 ,napewno przyjemniej się takim śmiga...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez yoshiwwy » 27 lis 2008, 21:37

zaciek napisał(a):a jeśli jest mało na forum to oznacza że jest zdecydowaniej mniej problemów z nim niż z silnikiem 1.5 (Z5).

Z tym się nie zgodzę. Jest ich zdecydowanie mniej więc mniej ludzi pisze o swoich problemach. Z pierścieniami są takie same problemy jak w Z5 ( no może odrobinę mniejsze).
Chyba że znajdziesz auto nie katowane bezrozumnie przez poprzedniego właściciela. Co rzadko się zdarza, gdyż sylwetka auta kusi wszelkiej maści pseudo rajdowców do bezmyślnego przeciągania obrotów pod odcinkę.
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323