Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje
Witam wszystkich. Szukam Madzi 323 BA rocznik 96- 98. Pojemność jaka mnie interesuje to 1.8, ale i nie pogardzę 1.5. Ale do rzeczy, ile powinno mnie mniej więcej wynieść takie autko. Chodzi mi o cenę jaka będzie rozsądna, bo w różnych ogłoszeniach, które już przejrzałem zauważyłem niekiedy spore rozbieżności. Pozdrawiam.
-
RobertGDY
wszystko zależy od stanu, i w autach powyzej 10 lta nie sugerowałbym sie aż tak rocznikiem co faktycznym stanem
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
witam. jestem swiezo po zakupie mazdy 323f .. i zastanawiam sie jaki olej do niej wlac .. wybór padł na mobil 1 , ale jaki ? 10w40 czy moze inny ? autko ma 85 tysiecy przebiegu .. 100 % oryginalny ( znajomy dzwonil do serwisu mazdy w ktorym byla serwisowana i to potwierdzili )
aa i czy to normalne , ze jak wciskam hamulec to zaczyna lapac gdzies tak na 20 – 30 % przy koncu ? mam abs ..
aa i czy to normalne , ze jak wciskam hamulec to zaczyna lapac gdzies tak na 20 – 30 % przy koncu ? mam abs ..
- Od: 6 sty 2008, 17:15
- Posty: 396
- Skąd: London / Tarnów / weekendowo Rzeszów
- Auto: Mazdaspeed Lantis 98r
z wad mazdy to:
-nisko sie siedzi przez co jest słaba widoczność do tyłu, a także trzeba się przyzwyczaić do wsiadania
-szyby bez ramek – przez nie lusterka się trzęsą powyżej 150 km/h i pukają jak się zamyka drzwi a szyby są otwarte do połowy
-trochę za duza kierownica
a teraz zalety:
-pozycja za kierownicą, wygodny fotel i to że się nisko w niej siedzi – jak w prawdziwym coupe
-szyby bez ramek – żadna 5 drzwiówka oprócz subaru tego niema
-silnik 1,5 – wystarcza do sprawnego poruszania się po mieście i w trasie – na lpg rozpędziłem się nim do licznikowych 190 km/h -na skrzyżowaniach ostatnim się nie jest – silnik ciągnie dopiero od 3,5 tys obrotów
-większość aut posiada przyzwoite wyposazenie np wspomaganie, regulacja fotela w kilku płaszczyznach, regulacja wysokości kierownicy, 2 poduszki powietrzne, elektryka itp
-dobre światła (jest to opinia dość sprzeczna ale jadąc np vw golfem wydaje się że jedziemy bez świateł)
i wiele wiele innych – podsumowując – samochód niejest zbyt praktyczny, ale zato ładny (mi się podoba), dobrze wykonany i bardzo dobrze się prowadzi
-nisko sie siedzi przez co jest słaba widoczność do tyłu, a także trzeba się przyzwyczaić do wsiadania
-szyby bez ramek – przez nie lusterka się trzęsą powyżej 150 km/h i pukają jak się zamyka drzwi a szyby są otwarte do połowy
-trochę za duza kierownica
a teraz zalety:
-pozycja za kierownicą, wygodny fotel i to że się nisko w niej siedzi – jak w prawdziwym coupe
-szyby bez ramek – żadna 5 drzwiówka oprócz subaru tego niema
-silnik 1,5 – wystarcza do sprawnego poruszania się po mieście i w trasie – na lpg rozpędziłem się nim do licznikowych 190 km/h -na skrzyżowaniach ostatnim się nie jest – silnik ciągnie dopiero od 3,5 tys obrotów
-większość aut posiada przyzwoite wyposazenie np wspomaganie, regulacja fotela w kilku płaszczyznach, regulacja wysokości kierownicy, 2 poduszki powietrzne, elektryka itp
-dobre światła (jest to opinia dość sprzeczna ale jadąc np vw golfem wydaje się że jedziemy bez świateł)
i wiele wiele innych – podsumowując – samochód niejest zbyt praktyczny, ale zato ładny (mi się podoba), dobrze wykonany i bardzo dobrze się prowadzi
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
witam czy ktos ma cos na temat mazdy 323 1,7 tdi ba12 mam to autko od prawie roku nie nazekam smiga jak zlot jest super ale nie mam rzadnych danych konkretnych do tego modelu za info z gory dziekuje
[/quote][/code]
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
artek 77
Witam! Jakies pare dni temy zdejmowałem przednią lampe w mojej BA i zauważyłem w dolnej cześci skorodowany element. Kawałem blaszki która sie już posypała. Ta blaszka jest dolna cześci pasa przedniego umiejscowiona pod lefrektorem (wyraziłem sie nieco jasno
). Czy taki objaw nie ma wpływu na dalszy rozówj korozji? Jak temu zapobiec? Czym to spowodowane jest taka infekcja?
- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
ja bym kolego polecał taka mazde z silnikiem 1.8 bo większa część 1.5 jest w złym stanie technicznym, a uwagę zwróć na zawieszenie z tyłu i z przodu , na wycieki z pod pokrywy zaworów i w okolicach aparatu zapłonowego, a korozja występuje jak w każdym aucie. Jak wiadomo nie będzie to nowe auto i swoje wady będzie miało.
- Od: 20 wrz 2008, 12:39
- Posty: 5
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 323 F 95r 1,5 benzyna
brt8502 napisał(a):ja bym kolego polecał taka mazde z silnikiem 1.8 bo większa część 1.5 jest w złym stanie technicznym, a uwagę zwróć na zawieszenie z tyłu i z przodu , na wycieki z pod pokrywy zaworów i w okolicach aparatu zapłonowego, a korozja występuje jak w każdym aucie. Jak wiadomo nie będzie to nowe auto i swoje wady będzie miało.
Jeżeli takie wycieki sa widoczne już to co to oznacza? A jeżeli chodzi o [jakie?] zawieszenie to co można tam zauważyć na co zwrócić uwage?
- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
te wycieki to w sumie nic strasznego, lecz po pierwsze to sprawa estetyki i tego jak ktoś dbał o auto, po drugie wyciek z pod pokrywy może oznaczać małe skrzywienie tej pokrywy ale większości przypadków to tylko nie trzymająca uszczelka, tylne zawieszenie to amortyzatory przeważnie one są skończone a cena nowych do tego modelu nie jest niska, chyba że masz koło 600 setek na nowe to nie musisz sie tym przejmować,
- Od: 20 wrz 2008, 12:39
- Posty: 5
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 323 F 95r 1,5 benzyna
Amorki wymienione wiec narazie mam spokój, a jak wyglada sprawa reszty zawiasu z tego co widziałem jest tego sporo na tylniej osi. Czy te elementy gumowe czy jakie tam one sa po wymianie dadza jakiś efekt?
Ogólnie mi chodzi że moja Mazda postukuje czasem i te stuki wydobywają sie z tyłu. Czy to jest jakaś oznaka zużycia jakiegoś elementu zawieszenia?
Ogólnie mi chodzi że moja Mazda postukuje czasem i te stuki wydobywają sie z tyłu. Czy to jest jakaś oznaka zużycia jakiegoś elementu zawieszenia?
- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
Panowie (i Panie) pytanie odnośnie zawieszenia w Mazdach (BA KF). Mam zamontowane krótsze progresywne sprężyny. Tuning w Niemczech przed zakupem. Fajnie bo autko jest obniżone i super trzyma się drogi, ale niestety na naszych polskich drogach to nie zdaje egzaminu i czasem czuję się jakbym jechał wozem drabiniastym. Zastanawiam się nad przekładką na oryginalne sprężyny (przy okazji wymiana amorów). Tutaj pytanie do was. czy na "normalnym" zawieszeniu auto jest również sztywne czy komfort jest w miarę (taki ,że nie czuję się każdej poprzecznej koleiny o głębokości większej niż 2cm).
Z góry dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
Z góry dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
-
szaryGPX
szaryGPX ori zawieszka jest bardzo udana.Nie jest jakis super komfort ale raczej kompromis miedzy nim a sztywnym.Na polskich dziurawych ulicach spisuje sie znakomicie.Warto zalozyc
-
waldii
Witam,
chciałem sie pochwalic moją Madzią
, dziś byłem na hamowni, moja Madzia 323f BA z 98r silnik Z5, bez żadnych przeróbek (ja w niej nic nie robiłem i poprzedni właściciel też), przebieg 161tyś. miała bardzo dobry wynik w badaniach... Myślałem że po tych dziesięciu latach jej ubęzdie co nie co mocy, a tu proszę 92KM, przy 5770 obrotach/min.
[/img]
chciałem sie pochwalic moją Madzią

[/img]
- Od: 27 maja 2008, 11:41
- Posty: 31
- Skąd: Wa-wa / Wołomin
- Auto: Mazda 323F BA 98r, silnik 1,5l 16v (Z5)
Witam!
Odrazu przepraszam, ale w przeciwieństwie do 1.5 ZA nie mogłem znaleźć nic na temat silnika 1.8. Jego trwałości i bolączek.
Przymierzam się do kupna efki z tym silnikiewm ale wolałbym najpierw poznać opinie. Z góry dziękuję i przepraszam za ewentualny śmietnik. Pozdrawiam!
Odrazu przepraszam, ale w przeciwieństwie do 1.5 ZA nie mogłem znaleźć nic na temat silnika 1.8. Jego trwałości i bolączek.
Przymierzam się do kupna efki z tym silnikiewm ale wolałbym najpierw poznać opinie. Z góry dziękuję i przepraszam za ewentualny śmietnik. Pozdrawiam!
-
auroxick
auroxick, łączę z opiniami o modelu, natomiast Ciebie proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Korzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Korzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
auroxick napisał(a):Witam!
Odrazu przepraszam, ale w przeciwieństwie do 1.5 ZA nie mogłem znaleźć nic na temat silnika 1.8. Jego trwałości i bolączek.
Przymierzam się do kupna efki z tym silnikiewm ale wolałbym najpierw poznać opinie.
Posiadam obie i obie sa ok roznice niewielkie. Jesli chodzi o roznice wieksza zauwazysz miedzy 1.5 a 2.0 problemow nie mam z nimi jedynie zawieszenie trzeba bedzie sprawdzic bo cos zaczyna terkotac i stukac. !.5 mam naori zawieszeniu i wogole ori a 1.8 lekko zrobiona po zakretach lepiej chodzi 1.8 ale bardziej komfortowo w 1.5.
Pozdrawiam i zapraszam do oceny mojej pieknosci
- Od: 3 cze 2008, 21:58
- Posty: 207
- Skąd: Dublin/Opole
- Auto: Mazda 323F BA1.8
auroxick ja trochę żałuję, od początku nie wybrałem silnika 1.8 (BP), a jeśli jest mało na forum to oznacza że jest zdecydowaniej mniej problemów z nim niż z silnikiem 1.5 (Z5). Różnica w spalaniu niewielka, a różnica 26koni jest zauważalna 
- Od: 13 cze 2008, 13:43
- Posty: 449
- Skąd: Szczecin
- Auto: MX-5
zaciek napisał(a):a jeśli jest mało na forum to oznacza że jest zdecydowaniej mniej problemów z nim niż z silnikiem 1.5 (Z5)
kolego weź też pod uwage że 1.5 zdecydowanie częściej występuje w efce niż 1.8 ,zobacz sobie np na allegro ile jest Z5 a ile BP
dlatego nie uważam aby Z5 był gorszy,choć sam też żałuje że nie kupiłem 1.8 ,napewno przyjemniej się takim śmiga...
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
zaciek napisał(a):a jeśli jest mało na forum to oznacza że jest zdecydowaniej mniej problemów z nim niż z silnikiem 1.5 (Z5).
Z tym się nie zgodzę. Jest ich zdecydowanie mniej więc mniej ludzi pisze o swoich problemach. Z pierścieniami są takie same problemy jak w Z5 ( no może odrobinę mniejsze).
Chyba że znajdziesz auto nie katowane bezrozumnie przez poprzedniego właściciela. Co rzadko się zdarza, gdyż sylwetka auta kusi wszelkiej maści pseudo rajdowców do bezmyślnego przeciągania obrotów pod odcinkę.
Jestem magiem posługuję się fragiem 
- Od: 6 sty 2008, 15:58
- Posty: 482
- Skąd: Wyszków
- Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości