Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Fryta86 » 26 lip 2011, 20:55

Filtra seryjnie brak – w planach jest założenie, no ale na razie to nie przyczyna...
Sprawdzę parownik – DZIĘKUJE :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez Lantis 89 » 1 sie 2011, 19:23

Witam
Mam do Was pytanie,czy istnieje możliwość założenia tarczy na tył do Z5 pozostając przy rozstawie 4x100???
Lantis 89
 

Postprzez Majki88 » 2 sie 2011, 07:14

Raczej mało realne ale możesz próbować swapować tylne zawieszenie lub same zwrotnice z 323F BG lub mx-3 EC ale to może być rzeźba ale zostanie 4x100
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez farciarz » 5 sie 2011, 00:13

Wcale nie taka rzeźba. Prosta przekładka z efki BG GT. Kilka osób to już robiło i obywalo się bez jakichkolwiek problemów. :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez luki_92_92 » 8 sie 2011, 16:39

Czy to normalne, że w Z5 mam czerwone pole od 6500 obrotów a jak się kręci do końca to odcinka jest przy 7000? <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez mykel » 8 sie 2011, 22:57

Witam, wymieniłem dziś z kolegą końcowy tłumik na nowy w swojej madzi i teraz trochę kopci mi na biało, na postoju widać wyraźnie biały dym, a gdy przygazuję to jest go więcej, w czasie jazdy nie ma go w ogóle lub czasami trochę puści, i jeszcze coś mi w tym tłumiku bulgocze. Czy nowy tłumik musi się powiedzmy ''dotrzeć'' może jakaś farba się w nim wypala i dlatego kopci ?, na starym nic nie kopciło a na nowym kopci na biało i bulgocze. Uszczelka pod głowicą to raczej nie jest bo płynu mi nie ubywa, zresztą przed wymianą było ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 23:02
Posty: 50
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98r.

Postprzez WysoL » 8 sie 2011, 23:03

Ja po wymianie u siebie kopcenia nie mialem tylko zapach przepalanego tlumika przez jakis tydzien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 10:53
Posty: 798 (62/11)

Postprzez mykel » 8 sie 2011, 23:11

Zobaczę jutro czy dalej będzie kopcił i bulgotał. No chyba że takie jazdy mam przez nieszczelność na łączeniu końcowego ze środkowym, jak kumpel mi dziś montował ten końcowy to wyczuł małą nieszczelność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 23:02
Posty: 50
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98r.

Postprzez jelson » 9 sie 2011, 11:20

luki_92_92 napisał(a):Czy to normalne, że w Z5 mam czerwone pole od 6500 obrotów a jak się kręci do końca to odcinka jest przy 7000? <oczy>


Nie wiem czy to normalne, ale ja u siebie mam tak samo :)
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2010, 11:53
Posty: 253
Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r

Postprzez Bartg » 9 sie 2011, 11:37

Odcinka bodajże jest przy 6750, ale wygląda na obrotomierzu na 7 ;) Oczywiście mocy tam żadnej już dawno nie ma :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez szumi161 » 10 sie 2011, 19:28

witam mam mały problem zrobiłem ostatnio sobie dolot powietrza i w korektorze ssącym pod głównym wejściem rury wychodziła mała rurka do rurki od dolotu ona była od ssania w aucie jak ja zalakowałem nie miałem ssania nigdzie nie mogę dostać kolanka z wyjściem na odme mogę tam zamontować filter na odme i by było ssanie i odpowiedn <glupek2> ia praca silnika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 18:46
Posty: 7

Postprzez puznies0 » 10 sie 2011, 20:28

szumi161 napisał(a):witam mam mały problem zrobiłem ostatnio sobie dolot powietrza i w korektorze ssącym pod głównym wejściem rury wychodziła mała rurka do rurki od dolotu ona była od ssania w aucie jak ja zalakowałem nie miałem ssania nigdzie nie mogę dostać kolanka z wyjściem na odme mogę tam zamontować filter na odme i by było ssanie i odpowiedn <glupek2> ia praca silnika



zrób zdjęcie o jakie kolanko ci chodzi??... mam kolanko od dolotu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez daten » 11 sie 2011, 22:51

Witam! Mam taki problem który polega na tym, że nie zapala mi się kontrolka samochodu z kluczykiem (immo). Oczywiście zapalała się wcześniej przed odpaleniem na kilka sekund a teraz nie wiem co się stało że nie świeci. Szukałem podobnego tematu ale wszyscy piszą, że im auta nie odpalają a u mnie wszystko gra poza tym że kontrolka przestała się zapalać przed odpaleniem.
Bezpieczniki ok, żarówka kontrolki też. Co może być przyczyną tego, że to nie świecie? Nie wiem czy tylko coś z kontrolką czy to grubsza sprawa (nie działający immo). Chociaż gdyby nie działał pewnie by nie odpalił? Zauważyłem to jakieś 2 dni temu, samochód mam od ponad 2 tygodni i wcześniej wszystko było ok. Nie wiem czy to coś pomoże ale dodam, że zmieniłem tylko radio z oryginalnego "kaseciaka" na nowe CD. Wydaje mi się jednak, że to nie ma związku. Mam 2 oryginalne kluczyki i na obu jest to samo.

Mazda 323F 1.5 16V 1998r. (model 94-98)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 21:47
Posty: 45
Skąd: Przeworsk / Rzeszów
Auto: MAZDA

Postprzez rapet1 » 13 sie 2011, 19:07

Witam mam takie objawy ustawie zapłon tak jak ma być według katalogu na 1* na + czy przyspiesze go na 9* to autko strzela z rury przy zmianie z 2na 3 i potem na 4 .W ostatnim czasie robiłem cały silnik , wymieniłem świece przewody palec i kopułke więc wszystko nowe . Rozrząd też nowy i teraz czy tu nie tkwi problem może być żle ustawiony ?? Dodam też że auto zaczeło palić w granicy 13 litrów gdzie przed remontem brało ok 8 .Po remoncie przejechane już 1500km . Jakieś rady odstawiać do goscia zeby rorząd poprawiał ?? I jeszcze jedno auto ma na obecna chwile 240tys przejechane jak go kupiłem poprzedni właściciel zalał go 15w/40 ja po remoncie wlałem 10w/40 Totala (nie polecam tego oleju auto po przejechaniu 800km zaczeło cykać) po teraz po przejechaniu 1500km chce zmienic olej (tak jakby na dotarciu -głowica tez po remoncie jakby jaki syf został to akurat wypłuka ) , czy moge go zalać 5w/30 ??
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez awruk » 16 sie 2011, 23:38

Mam wielką prośbę.. czy mógłby któryś z Kolegów mi pomoc i udzielić odpowiedzi na kilka pytań odnośnie wymiany sprzęgła w mazdzie 323f BA 96 silniczek 1.8
Zabrałem się za robotę.. wyciągnąłem to krótszą półoś dłuższą rozpiąłem na przegubie... wykręciłem wszystkie śruby od skrzyni.. odeszła mi od silnika.. ale za nic na świecie nie mogę jej wydostać z auta..
Prosiłbym o poradę jak najlepiej nią manewrować aby wyszła... czy konieczne jest wykręcanie tej poprzecznej i podłużnej blachy od spodu silnika co jest...? bo na niej spiera się skrzynia i nie wiem co robić a jedna śrubę od tej blachy już urwałem i jeśli nie ma konieczności jej demontażu to wolał bym jej nie zdejmować..:d

Bardzo proszę o jakieś wskazówki jak się z tym uporać.. auto musi być gotowe na piątek a tu wszystko rozgrzebane...:((

pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez lesiux » 17 sie 2011, 16:18

rapet1 napisał(a):Witam mam takie objawy ustawie zapłon tak jak ma być według katalogu na 1* na + czy przyspiesze go na 9* to autko strzela z rury przy zmianie z 2na 3 i potem na 4 .W ostatnim czasie robiłem cały silnik , wymieniłem świece przewody palec i kopułke więc wszystko nowe . Rozrząd też nowy i teraz czy tu nie tkwi problem może być żle ustawiony ?? Dodam też że auto zaczeło palić w granicy 13 litrów gdzie przed remontem brało ok 8 .Po remoncie przejechane już 1500km . Jakieś rady odstawiać do goscia zeby rorząd poprawiał ?? I jeszcze jedno auto ma na obecna chwile 240tys przejechane jak go kupiłem poprzedni właściciel zalał go 15w/40 ja po remoncie wlałem 10w/40 Totala (nie polecam tego oleju auto po przejechaniu 800km zaczeło cykać) po teraz po przejechaniu 1500km chce zmienic olej (tak jakby na dotarciu -głowica tez po remoncie jakby jaki syf został to akurat wypłuka ) , czy moge go zalać 5w/30 ??


też tak miałem po remoncie, okazało się, że rozrząd był przestawiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez peterdevil » 17 sie 2011, 20:13

Witam !

Posiadam 323F Z5 , szukam rozmiaru przedniego uszczelniacza wału korbowego i gdzie można go kupić??
peterdevil
 

Postprzez rapet1 » 19 sie 2011, 17:20

To jeżeli chodzi o mnie to zaraz po remoncie zalałem go Totalem 10w40 i tu klops cykanie zaworów i tego typu historie ,po przejechaniu 1500km zmieniłem na Elfa 5w30 i jak narazie problem z cykaniem zginoł .Jak wymieniałem to zalałem go płukanką z firmy Xeramic i choć robiłem całą głowice , pierscienie , wszystko czyściłem ,to po tej płukance z silnika i tak wyleciał gnój .Tak jak pisałem wczesniej do rozwiązania został problem ze spalaniem .
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez bobinho » 21 sie 2011, 11:53

Witam,

Mam zamiar wymienić ten obrzydliwy mieszek na jakiś bardziej cywilizowany. Na allegro znalazłem skórzane mieszki od 626 GF czy będzie pasował do mojej BA bez żadnego przerabiania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez waski_lwo » 22 sie 2011, 00:02

Witam!!!
Wiem że dzwnie to brzmi, ale muszę wymienić fotel kierowcy, gdyż ma złamaną ramę (dziwnie przekoszona była- spawanie nic nie dało) i niewygodnie się siedzi. Problem jest tego typu że brak na szrotach wersji 3-drzwiowej czyli z przesuwaniem dla wsiadających do tyłu. Ma ktoś pomysł od czego można by tu podpasować?? One robione były chyba na płycie podłogowej Forda, więc może Escort?? A może ma ktoś może inny pomysł??
Już chyba tylko Mazda...

Moje maleństwo 323c
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2009, 19:24
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Auto: 323c (BA) 1.5 16V '97 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323