Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez GofNet » 6 cze 2006, 22:27

Fiveopac napisał(a):
GofNet napisał(a):Tak? A jaka to Mazda? Jak wielu z Was ma MX-5?
khe khe
Szczęściarz... <tuptup>.
Za niewielką dopłatą z Twojej strony byłbym skłonny się z Tobą zamienić <bicz> hahaha

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Gdzie parkujesz i w którym miejscu trzymasz kluczyki? <jelen>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sołtys » 7 cze 2006, 06:20

KosteK napisał(a):Koszty napraw wiadomej i najpopularniejszej usterki w Z5 jak wspomniałem wcześniej zaczynają sie od 2800zł (tłoki, pierścionki, uszczelniacze, komplet uszczelek, robocizna) a jak dojdzie coś jeszcze? Jak po remoncie klęknie po 1000km?
Po raz kolejny mówie --- SWAP. Żadnym remontem nie poprawicie japońców.



a jak silnik ze swapa padnie po 1000km :]

Coś panowie przesadzacie z tymi kosztami remontu, ja swoje FS zrobiłem za 600zł wiem że to nie Z5 ale problem był ten sam. I uważam że nie jest prawdą że konieczna jest wymiana tłoków, wszystko okazuje sie po rozbiórce i porządnych pomiarach luzów owali itd. Dalej silnik po złożeniu pracuje miodzio wiec teorie o tym że nie da sie zrobic remontu japona żeby było dobrze są również mocno przesadzone.

W latach 80-tych i poczatku 90-tych uważano że silników japońskich nie da sie remontować, bo nie ma uszczelek itd, bo naszym fachowcom nie mieściło sie w głowie użycie silikonu bez uszczelki ;)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez KosteK » 7 cze 2006, 08:04

Mumin napisał(a):
KosteK napisał(a):=
Przykro mi – ale jak masz coś zrobić dobrze to nie półśrodkami. Pozatym serwis nie bardzo chciał dać gwarancję na remont przy wymianie tylko pierścieni.


Rozmawiałeś na temat remontu z ASO?

Serwis Mazdy w Chorzowie, nie wiem czy mają jeszcze autoryzację.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez kali » 7 cze 2006, 14:29

witam wszystkich
no to dałeś mi do myślenia "kajman". a taki używany silnik z papierami i znośnym przebiegiem ile możev kosztować, a i czy słyszałeś może o jakiejś firmie tego typu w lublinie lub okolicach, która by dawała gwarancje na przebieg i stan silnika. Jeśli tak to się odezwij, z góry dziękuję i pozdrawiam <piwo>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2006, 16:11
Posty: 12
Skąd: okolice Lublina
Auto: mazda 323f, 1994r. BA 1,5 16V

Postprzez Kajman » 7 cze 2006, 14:41

kali, juz nie potrzeba papierów na silnik, to jest część wymienna. Ja wożę z niemiec sobie graty sam, ale w Polscie reklamuje się kilka firm które dają gwarancję, kup autogiełdę albo wrzuć hasło w wyszukiwarkę. Jak wyczaisz sobie jakiś ładny silnik w promieniu 100km od Berlina to ci go moge przywieźć.
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez kali » 7 cze 2006, 15:21

dzięki, będę szukał – pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2006, 16:11
Posty: 12
Skąd: okolice Lublina
Auto: mazda 323f, 1994r. BA 1,5 16V

Postprzez Mumin » 7 cze 2006, 16:06

Wiecie co, tak sobie dzisiaj się zastanowiłem na temat tych naszych rozmów tutaj. To jest jakaś nienormalna sytuacja żeby mówić o wymianie silnika! Może ten temat jest do przełknięcia w dwudziestoletnich samochodach o przebiegu 600 tys., ale kurcze w 10-cio i mniej letnich autach? Jeżdżąc poprzednimi samochodami w życiu mi taka myśl do głowy nie przyszła, że może być konieczna wymiana silnika! Naprawa tak, ale nie wymiana! Przecież to serce samochodu, a nie jakaś tam część zamienna! A widzę, że niektórzy tak to traktują – "wymień sobie silnik, będzie ok". Nie dziwcie się, że ludzie są zrażeni do tej marki skoro mowa o takich rzeczach.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Kajman » 7 cze 2006, 18:02

prawda. Silnik to sie przy 130-200kkm zaczyna dolewac olej, przy 300kkm mysli co dalej. Bynajmniej moim zdaniem tak powinno byc.
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez tomekŁódź » 7 cze 2006, 18:35

Moja mazda 323f 1991 1.6 16V. Przejechane 208 tys km. I powiem tyle przejżałem sobie opinie w tym temacie i muszę przyznać że chyba mam dobry model. Samochód mam od przebiegu 126 tys km. No i w tym czasie pasek rozrządu tylko wymieniłem. A co do brania oleju to tak do 190 nic nie brala. Teraz troszke ale od wymiany do wymiany spokojnie starcza. Silniczek chodzi spoko tylko z wolnymi obrotami jest problem ale z tego co sie dowiedziałem to dość częste :D
tomekŁódź
 

Postprzez Pyton162 » 7 cze 2006, 23:16

jak kots chce kupic sobie mazde 323f BA z lub 323C z 1.5 i przeczyta te watki to napewno zrezygnuje z zakupu, bynajmniej ja bym sie mocno zastanowil
Pyton162
 

Postprzez GofNet » 8 cze 2006, 00:08

Pyton162 napisał(a):napewno zrezygnuje z zakupu
Jakoś w tym temacie nie narzekałeś zbytnio na swoją 323.
Ostatnio edytowano 8 cze 2006, 00:30 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Briareos » 8 cze 2006, 00:09

Kajman napisał(a):Bynajmniej moim zdaniem tak powinno byc.

A moim zdaniem powinno.

Pyton162 napisał(a):bynajmniej ja bym sie mocno zastanowil

A ja bym to jednak przemyślał.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Kajman » 8 cze 2006, 07:11

Briareos napisał(a):
Kajman napisał(a):Bynajmniej moim zdaniem tak powinno byc.

A moim zdaniem powinno.

Pyton162 napisał(a):bynajmniej ja bym sie mocno zastanowil

A ja bym to jednak przemyślał.


A co to wnioslo do dyskusji kolego od appleseed?:)
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez KosteK » 8 cze 2006, 07:30

KLIK <----- 2 ostatnie posty z tematu <lol>
Już wcześniej było i to dużo na tym forum, że Z5 jest delikatniejszy niż inne silniczki Mazdy. Jak ktoś od momentu wyjechania z salonu dbał, wie co ma i sie cieszy. Jak auto kilka razy zmieniało właścicieli to może być gorzej.
Coś w nim jednak jest, że w porównaniu do innych nie tylko japońskich silników również "tyranych" pada dość szybko.
"Z5 jest jak zwykły banan, reszta silników Mazdy – jak czikita" i tyle.
Wybór jak wskrzesić serca swoich Mazd z (Z5tkami) należy tylko i wyłącznie do właścicieli.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Kajman » 8 cze 2006, 07:36

Sie okaże, właśnie ozywiam swoj, zobaczymy czy bedzie grzeczny jak każdy silnik czy też jakieś foszki się pojawią. Auto stało prawie 3 lata niejeżdzone, wiec foszki jak na razie ma :) Przebieg 117kkm daje jednak szanse.
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez Pyton162 » 8 cze 2006, 10:43

owszem nie narzekamlem, ale nie powiem ze nie robilem dolewk bo robilem, auto nie dymilo ale cos tam oleju bralo, teraz mam inne auto i przejchalem 3 tys i grama nie ubylo
Pyton162
 

Postprzez Mumin » 8 cze 2006, 15:40

Pyton162 napisał(a):jak kots chce kupic sobie mazde 323f BA z lub 323C z 1.5...


Dlaczego jak ktoś mówi o Maździe 323 to tylko o wersji F, tudzież C. Są jeszcze sedany S i wersja Practical – P. Zawsze mnie to wkurza :) – wszystkie manuale, instrukcje są podpisaywane 323F. Na efce 323 się nie kończy.:)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Mumin » 8 cze 2006, 15:42

Pyton162 napisał(a):jak kots chce kupic sobie mazde 323f BA z lub 323C z 1.5 i przeczyta te watki to napewno zrezygnuje z zakupu, bynajmniej ja bym sie mocno zastanowil

Bo i jest nad czym myśleć. Jakbym tu zajrzał przed zakupem to też bym pewnie nie wziął tej Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Kajman » 8 cze 2006, 16:45

Zastanawia mnie czy ktos odnotował zmniejszone zużycie oleju po przejsciu z semisyntetyka 10W na mineral 15W. Powinien przez zmiane gestosci. Jakiej specyfikacji olej jest zalecany w instrukcji?
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez KosteK » 8 cze 2006, 17:31

Kajman napisał(a):Zastanawia mnie czy ktos odnotował zmniejszone zużycie oleju po przejsciu z semisyntetyka 10W na mineral 15W. Powinien przez zmiane gestosci. Jakiej specyfikacji olej jest zalecany w instrukcji?

Ja obecnie jestem załamany. Jeżdże teraz na Mobil Super S 10W40 półsyntetyk i po dokładnych pomiarach wyszło mi zużycie 0.5 litra na 516km. <szok>
Jeżdże teraz tylko krótkie odcinki/miasto.
Niewiem co mam teraz zrobić... Zmienić na minerał (kilka osób odradzało ale też kilka zalecało :| )
Może wlać Midlanda 10W50?? Aktualnie ani na remont ani na swapa nie mam.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323