Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???
To pewnie dostałbyś baty
Wystarczy spojrzeć na czasy z jakiegos zlotu np w Rykach i juz widać ze 3 pierwsze miejsca w klasie do 2.0 to 3 KF-y a przeciez nie jedno jest BP DOHC w klubie. A z tego co slyszalem to i K8 na 400 metrów daje rade z BP o czym pisał np Brii. Kiedyś pytałem o to samo chyba Jacola i też mi mówił ze K8 jest ciut szybsze na 400 metrów. od BG GT, a od F pewnie tym bardziej
- Od: 10 lip 2006, 15:37
- Posty: 294
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Mazda 323F BA GT
pawlak32 napisał(a):To pewnie dostałbyś batyWystarczy spojrzeć na czasy z jakiegos zlotu np w Rykach i juz widać ze 3 pierwsze miejsca w klasie do 2.0 to 3 KF-y a przeciez nie jedno jest BP DOHC w klubie. A z tego co slyszalem to i K8 na 400 metrów daje rade z BP o czym pisał np Brii. Kiedyś pytałem o to samo chyba Jacola i też mi mówił ze K8 jest ciut szybsze na 400 metrów. od BG GT, a od F pewnie tym bardziej
Jeżeli faktycznie tak było to albo dlatego, że te BP były zajeżdżone albo kierwcy byli do pupy. Gdyby eFka BG z silnikiem BP DOHC była w dobrym stanie to ani eFka BA z 2.0 ani MX-3 z 1.8 nie miałaby najmniejszych szans. Obliczcie sobie stosunek mocy do masy i wszystko będzie jasne.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Abdul ja mam to samo też pokazuje równo z gps
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
pawlak32 napisał(a):Nie wiem ja Tylko porównałem czasy ET na 400 metrów. Aha i jest jeszcze coś takiego jak moment obrotowy
Trzeba wziąś pod uwage że Mazdy BG mają już swoje lata i podejrzewam że już sporo koni im uciekło. Trzeby by jeszcze sprawdzić na hamowni te co się ścigały żeby się przekonać czy trzymają jeszcze moc fabryczną.
A co do momentu obrotowego to... nie rozśmieszajcie mnie


- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
pawlak32 napisał(a):Dobra nie bede sie spierał. Jestem zdania ze zdrowy KF w BA złoi BP jak chce. Ty możesz być innego
Jeżeli BP też będzie zdrowy to KF nie zdąży nawet powąchać spalin
Chyba czasy podane przez Mazde nie są brane z sufitu: 9.4s dla BA 2.0 i 8.2s dla BG DOHC.
Poczekaj jak skończe remont swojego silnika to moge sie zmierzyć z każdym BA
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Chyba czasy podane przez Mazde nie są brane z sufitu: 9.4s dla BA 2.0 i 8.2s dla BG DOHC.
Tak jak pisałem wcześniej wychodzi z tych danych na to ze nawet 323f 1.8 SOHC jest 0.5 sekundy szybsze od KF. Wiec bardzo chce to zobaczyć w rzeczywistości

Jacek176 napisał(a):Poczekaj jak skończe remont swojego silnika to moge sie zmierzyć z każdym BA
To zapraszam do Zduńskiej Woli, staniesz najspierw z KF a potem z K8 i zobaczysz ze pieniądze w remont tego silnika są wyrzucone w błoto. Nie obrażaj sie kolego, ale BP DOHC ósmym cudem świata niestety nie jest
- Od: 10 lip 2006, 15:37
- Posty: 294
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Mazda 323F BA GT
pawlak32 napisał(a):... i zobaczysz ze pieniądze w remont tego silnika są wyrzucone w błoto.
To jest dobre




pawlak32 napisał(a):Nie obrażaj sie kolego, ale BP DOHC ósmym cudem świata niestety nie jest![]()
Ja nic takiego nie twierdze. Silnik jak silnik. Ale czytając twoje wypowiedzi mam wrażenie, że wydaje ci się że te K series to jest jakiś cud techniki. Ja natomiast zdaje sobie sprawe, że najważniejszym parametrem, który decyduje o przyspieszeniu auta jest stosunek mocy do masy i skoro eFka BA GT jest o ponad 150kg cięższa od eFki BG GT to nie pomoże jej nawet to, że ma kilka koni więcej.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Źle sie wyraziłem z tymi pieniedzmi wyrzuconymi w błoto na remont, chodziło mi o co innego, bo podobnie jak ja jestes fanem marki mazda, pewnie jesteś tego samego zdania co ja, że każda złotówka wydana na mazde to dobrze wydana złotówka
Mam nadzieje ze bedziesz miał kiedyś okazje stanąć z BA KF na kresce i sie przekonać. Ja próbowałem kilkanaście razy z 323f 1.8 SOHC, która powinna być szybsza do setki od mojej o 0.5 sekundy ( te żałosne dane katalogwe) a w praktyce okazuje sie ze dzieli te samochody coś więcej niż przepaść... i nie sądze aby 25 koni odwróciło te sytuacje w drugą stronę. Tym bardziej ze miałem do czynienia z dwoma egzemplarzami 1.8 DOHC i żaden nie jechał. To chyba wszystko. Pozdrawiam
- Od: 10 lip 2006, 15:37
- Posty: 294
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Mazda 323F BA GT
Panowie – poszukajcie w "archiwach" forum – były już dyskusje na ten temat...
Wiem co mówią papiery i byłem bardzo zdziwiony jak na wyścigach na 400m moje MX-3 (wtedy jeszcze K8 w dobrej kondycji) dostawało w pupę od każdej 323F BA KF... Jeszcze bardziej zdzwiony byłem kiedy moje MX-3 K8 wygrywało z każdą 323F BG BP
Wszystkie te samochody różnią się mocą i masą, ale nie bierzecie pod uwagę dwóch rzeczy – przełożeń skrzyń biegów (nimi też się różnią) i przebiegu krzywej mocy.
W/w porównanie nie dotyczy jednego egzemplarza EC, BG, BA, ale wielu i potwierdza się co roku. Sądzę, że różnice mogą wynikać z jeszcze jednej rzeczy – BA i EC mają nowsze zawieszenie i cięższe silniki nad osią napędzaną stąd mają znacznie lepszą trakcję niż BG – może dlatego BG tak trudno osiągnąć takie przyśpieszenia jak w przypadku EC i BA.
Jeszcze raz napiszę, że nie zgadza się to z papierami, ale taka jest prawda i tyle (papier przyjmie wszystko
).
Wiem co mówią papiery i byłem bardzo zdziwiony jak na wyścigach na 400m moje MX-3 (wtedy jeszcze K8 w dobrej kondycji) dostawało w pupę od każdej 323F BA KF... Jeszcze bardziej zdzwiony byłem kiedy moje MX-3 K8 wygrywało z każdą 323F BG BP

Wszystkie te samochody różnią się mocą i masą, ale nie bierzecie pod uwagę dwóch rzeczy – przełożeń skrzyń biegów (nimi też się różnią) i przebiegu krzywej mocy.
W/w porównanie nie dotyczy jednego egzemplarza EC, BG, BA, ale wielu i potwierdza się co roku. Sądzę, że różnice mogą wynikać z jeszcze jednej rzeczy – BA i EC mają nowsze zawieszenie i cięższe silniki nad osią napędzaną stąd mają znacznie lepszą trakcję niż BG – może dlatego BG tak trudno osiągnąć takie przyśpieszenia jak w przypadku EC i BA.
Jeszcze raz napiszę, że nie zgadza się to z papierami, ale taka jest prawda i tyle (papier przyjmie wszystko
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
pawlak32 napisał(a):Źle sie wyraziłem z tymi pieniedzmi wyrzuconymi w błoto na remont, chodziło mi o co innego, bo podobnie jak ja jestes fanem marki mazda, pewnie jesteś tego samego zdania co ja, że każda złotówka wydana na mazde to dobrze wydana złotówkaMam nadzieje ze bedziesz miał kiedyś okazje stanąć z BA KF na kresce i sie przekonać. Ja próbowałem kilkanaście razy z 323f 1.8 SOHC, która powinna być szybsza do setki od mojej o 0.5 sekundy ( te żałosne dane katalogwe) a w praktyce okazuje sie ze dzieli te samochody coś więcej niż przepaść... i nie sądze aby 25 koni odwróciło te sytuacje w drugą stronę. Tym bardziej ze miałem do czynienia z dwoma egzemplarzami 1.8 DOHC i żaden nie jechał. To chyba wszystko. Pozdrawiam
Nie jestem może fanatykiem Mazdy ale w mojej podoba mi się bezawaryjność i właśnie to, że jest lekka. Jeszcze jak miałem silnik SOHC to na trasie potrafiła iść łeb w łeb np. z Omegą 2.5 V6. Nie wiem czy ta Omega była tak zarżnięta czy właściciel przykleił sobie tylko znaczek ale takich przypadków miałem całe mnóstwo. Po swapie na DOHC też raz złapałem się z MX-3 V6 i też mogę powiedzieć że dzieliła nas przepaść tak została z tyłu.
Ale nie ma co teoretyzować. Jak skończe remont bardzo chętnie wybiore się na jakiś spot. Ale odrazu powiem że będe w szoku jesli objedzie mnie jakaś seryjna MX-3. No bo na jakiej zasadzie samochód o mocy mniejszej o 4KM, momencie mniejszym o 3Nm i wadze większej o 50kg ma być szybszy?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
brii napisał(a):Przełożenia skrzyni i trakcja – jak pisałem wyżej
Nie sądze aby te parametry miały aż tak duży wpływ. Zwłaszcza że w BG też są kótkie przełożenia skrzyni biegów. Nie wiem czy nawet nie krótsze niż w BA.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Nie sądze aby te parametry miały aż tak duży wpływ. Zwłaszcza że w BG też są kótkie przełożenia skrzyni biegów. Nie wiem czy nawet nie krótsze niż w BA.
Dobra po co tu się kłócić Jacek176 ma najszybszy samochód i tyle i wystarczy już czy cięższa czy lżejsza
A na pewno Brii wie co gada bo troche się na autach zna i tyle powiem
www.BBTel.pl
ja nie mierzyłem też swojej ale zbiera sie przyzwoicie jak na lpg... http://pl.youtube.com/watch?v=yBfbpLW1wsk to link do mojego przyspieszenia od 60 – 160 ale wiem że inne wypadną lepiej bo ten gaz mi zamulił ją troche ale....
4827km przejechane na gazie to 656.16 litra lpg co nam daje 13.59 na 100 przy ciężkiej nodze!!! = 656.16 * 2,15= 1410,74 a nie przy 11 benzyny 530 litrów * 4.55 = 2411,5 i w ten sposób w jeden miesiąc 1000 zł zostaje w kieszeni:–) a trace może 0,5 0,4 sek na setkę wiec uważam że gaz to dobry pomysł
4827km przejechane na gazie to 656.16 litra lpg co nam daje 13.59 na 100 przy ciężkiej nodze!!! = 656.16 * 2,15= 1410,74 a nie przy 11 benzyny 530 litrów * 4.55 = 2411,5 i w ten sposób w jeden miesiąc 1000 zł zostaje w kieszeni:–) a trace może 0,5 0,4 sek na setkę wiec uważam że gaz to dobry pomysł
- Od: 31 mar 2008, 23:49
- Posty: 38
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V
Bartg mylisz się!!!! Jeśli jeździsz autem do pracy i z pracy do domu 5 km to nie zakladaj ale jesli robisz w miesiącu 5000 – 6000 to życzę ci powodzenia z zalaniem mazdy no chyba że toczysz sie do każdych świateł ale chyba nie po to te auta sie kupuje ja teraz cisnę kiedy chce i nie bolą mnie oczy od patrzenia na wskaźnik paliwa :–) a moja mi paliła 11l na 100 przy ostrej jeździe wyżej masz to policzone instalacja mi sie zwróciła po ok 3 miesiącachzarabiam dobrze ale gdy kupiłem to auto połowa mojej kasy sza na paliwo wiec teraz jestem zadowolony :–) Pozdrawiam
- Od: 31 mar 2008, 23:49
- Posty: 38
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V
Mnie po 1 szkoda silnika na przerobke na gaz noi i nie robie na tyle duzo km, zebym czekal 20-30tys km az mi sie instalacja zwroci. Jak kogos nie stac na benzyne niech sobie gazuje i modli sie, zeby nie bylo gigantycznej podwyzki 
ines napisał(a):mam orurowanie wewnątrz drzwi
Każda Mazda 323F BA z tego co wiem to ma takie orurowanie:)
- Od: 15 lut 2008, 20:57
- Posty: 86
- Skąd: Opolskie
- Auto: Mazda 323F BA 95r. 1.8 automat

wiesz jak kupiłeś to auto żeby pojeździć wokół podwórka to spoko ja lubię jeździć i nim jeżdzę!!!!znam takich co kupią samochód i pokazują znajomym jak pięknie stoi na podjeździe....ja wolę ich przewieźć
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 31 mar 2008, 23:49
- Posty: 38
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości