Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???

Mazda 323 1994–1998

Postprzez pawlak32 » 4 maja 2008, 18:55

To pewnie dostałbyś baty :) Wystarczy spojrzeć na czasy z jakiegos zlotu np w Rykach i juz widać ze 3 pierwsze miejsca w klasie do 2.0 to 3 KF-y a przeciez nie jedno jest BP DOHC w klubie. A z tego co slyszalem to i K8 na 400 metrów daje rade z BP o czym pisał np Brii. Kiedyś pytałem o to samo chyba Jacola i też mi mówił ze K8 jest ciut szybsze na 400 metrów. od BG GT, a od F pewnie tym bardziej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez Jacek176 » 4 maja 2008, 21:18

pawlak32 napisał(a):To pewnie dostałbyś baty :) Wystarczy spojrzeć na czasy z jakiegos zlotu np w Rykach i juz widać ze 3 pierwsze miejsca w klasie do 2.0 to 3 KF-y a przeciez nie jedno jest BP DOHC w klubie. A z tego co slyszalem to i K8 na 400 metrów daje rade z BP o czym pisał np Brii. Kiedyś pytałem o to samo chyba Jacola i też mi mówił ze K8 jest ciut szybsze na 400 metrów. od BG GT, a od F pewnie tym bardziej

Jeżeli faktycznie tak było to albo dlatego, że te BP były zajeżdżone albo kierwcy byli do pupy. Gdyby eFka BG z silnikiem BP DOHC była w dobrym stanie to ani eFka BA z 2.0 ani MX-3 z 1.8 nie miałaby najmniejszych szans. Obliczcie sobie stosunek mocy do masy i wszystko będzie jasne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pawlak32 » 4 maja 2008, 21:24

Nie wiem ja Tylko porównałem czasy ET na 400 metrów. Aha i jest jeszcze coś takiego jak moment obrotowy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez konrad278 » 4 maja 2008, 21:26

Abdul ja mam to samo też pokazuje równo z gps
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez Jacek176 » 4 maja 2008, 21:36

pawlak32 napisał(a):Nie wiem ja Tylko porównałem czasy ET na 400 metrów. Aha i jest jeszcze coś takiego jak moment obrotowy :)

Trzeba wziąś pod uwage że Mazdy BG mają już swoje lata i podejrzewam że już sporo koni im uciekło. Trzeby by jeszcze sprawdzić na hamowni te co się ścigały żeby się przekonać czy trzymają jeszcze moc fabryczną.
A co do momentu obrotowego to... nie rozśmieszajcie mnie <lol> Zobaczcie jaki malutki moment obrotowy mają Hondy VTI. I jakoś nie przeszkadza im to zap....lać jak wściekłe <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pawlak32 » 4 maja 2008, 21:41

Dobra nie bede sie spierał. Jestem zdania ze zdrowy KF w BA złoi BP jak chce. Ty możesz być innego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez Jacek176 » 4 maja 2008, 21:50

pawlak32 napisał(a):Dobra nie bede sie spierał. Jestem zdania ze zdrowy KF w BA złoi BP jak chce. Ty możesz być innego :)

Jeżeli BP też będzie zdrowy to KF nie zdąży nawet powąchać spalin :P
Chyba czasy podane przez Mazde nie są brane z sufitu: 9.4s dla BA 2.0 i 8.2s dla BG DOHC.
Poczekaj jak skończe remont swojego silnika to moge sie zmierzyć z każdym BA :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pawlak32 » 4 maja 2008, 22:05

Jacek176 napisał(a):Chyba czasy podane przez Mazde nie są brane z sufitu: 9.4s dla BA 2.0 i 8.2s dla BG DOHC.

Tak jak pisałem wcześniej wychodzi z tych danych na to ze nawet 323f 1.8 SOHC jest 0.5 sekundy szybsze od KF. Wiec bardzo chce to zobaczyć w rzeczywistości hahaha


Jacek176 napisał(a):Poczekaj jak skończe remont swojego silnika to moge sie zmierzyć z każdym BA

To zapraszam do Zduńskiej Woli, staniesz najspierw z KF a potem z K8 i zobaczysz ze pieniądze w remont tego silnika są wyrzucone w błoto. Nie obrażaj sie kolego, ale BP DOHC ósmym cudem świata niestety nie jest :) Niech teraz wypowie sie ktoś kto jeździ na zloty w rykach i widział jak K series łoi wszystkie BP bo widze ze nie moge Cie przegadać :). Pozdrawiam serdecznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez Jacek176 » 5 maja 2008, 09:41

pawlak32 napisał(a):... i zobaczysz ze pieniądze w remont tego silnika są wyrzucone w błoto.

To jest dobre <lol> Jak dla mnie tekst miesiąca <lol> <lol> <lol>
pawlak32 napisał(a):Nie obrażaj sie kolego, ale BP DOHC ósmym cudem świata niestety nie jest :)

Ja nic takiego nie twierdze. Silnik jak silnik. Ale czytając twoje wypowiedzi mam wrażenie, że wydaje ci się że te K series to jest jakiś cud techniki. Ja natomiast zdaje sobie sprawe, że najważniejszym parametrem, który decyduje o przyspieszeniu auta jest stosunek mocy do masy i skoro eFka BA GT jest o ponad 150kg cięższa od eFki BG GT to nie pomoże jej nawet to, że ma kilka koni więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pawlak32 » 5 maja 2008, 10:05

Źle sie wyraziłem z tymi pieniedzmi wyrzuconymi w błoto na remont, chodziło mi o co innego, bo podobnie jak ja jestes fanem marki mazda, pewnie jesteś tego samego zdania co ja, że każda złotówka wydana na mazde to dobrze wydana złotówka :D Mam nadzieje ze bedziesz miał kiedyś okazje stanąć z BA KF na kresce i sie przekonać. Ja próbowałem kilkanaście razy z 323f 1.8 SOHC, która powinna być szybsza do setki od mojej o 0.5 sekundy ( te żałosne dane katalogwe) a w praktyce okazuje sie ze dzieli te samochody coś więcej niż przepaść... i nie sądze aby 25 koni odwróciło te sytuacje w drugą stronę. Tym bardziej ze miałem do czynienia z dwoma egzemplarzami 1.8 DOHC i żaden nie jechał. To chyba wszystko. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez brii » 5 maja 2008, 10:11

Panowie – poszukajcie w "archiwach" forum – były już dyskusje na ten temat...
Wiem co mówią papiery i byłem bardzo zdziwiony jak na wyścigach na 400m moje MX-3 (wtedy jeszcze K8 w dobrej kondycji) dostawało w pupę od każdej 323F BA KF... Jeszcze bardziej zdzwiony byłem kiedy moje MX-3 K8 wygrywało z każdą 323F BG BP <glupek2>
Wszystkie te samochody różnią się mocą i masą, ale nie bierzecie pod uwagę dwóch rzeczy – przełożeń skrzyń biegów (nimi też się różnią) i przebiegu krzywej mocy.
W/w porównanie nie dotyczy jednego egzemplarza EC, BG, BA, ale wielu i potwierdza się co roku. Sądzę, że różnice mogą wynikać z jeszcze jednej rzeczy – BA i EC mają nowsze zawieszenie i cięższe silniki nad osią napędzaną stąd mają znacznie lepszą trakcję niż BG – może dlatego BG tak trudno osiągnąć takie przyśpieszenia jak w przypadku EC i BA.
Jeszcze raz napiszę, że nie zgadza się to z papierami, ale taka jest prawda i tyle (papier przyjmie wszystko ;)).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 5 maja 2008, 11:24

pawlak32 napisał(a):Źle sie wyraziłem z tymi pieniedzmi wyrzuconymi w błoto na remont, chodziło mi o co innego, bo podobnie jak ja jestes fanem marki mazda, pewnie jesteś tego samego zdania co ja, że każda złotówka wydana na mazde to dobrze wydana złotówka :D Mam nadzieje ze bedziesz miał kiedyś okazje stanąć z BA KF na kresce i sie przekonać. Ja próbowałem kilkanaście razy z 323f 1.8 SOHC, która powinna być szybsza do setki od mojej o 0.5 sekundy ( te żałosne dane katalogwe) a w praktyce okazuje sie ze dzieli te samochody coś więcej niż przepaść... i nie sądze aby 25 koni odwróciło te sytuacje w drugą stronę. Tym bardziej ze miałem do czynienia z dwoma egzemplarzami 1.8 DOHC i żaden nie jechał. To chyba wszystko. Pozdrawiam

Nie jestem może fanatykiem Mazdy ale w mojej podoba mi się bezawaryjność i właśnie to, że jest lekka. Jeszcze jak miałem silnik SOHC to na trasie potrafiła iść łeb w łeb np. z Omegą 2.5 V6. Nie wiem czy ta Omega była tak zarżnięta czy właściciel przykleił sobie tylko znaczek ale takich przypadków miałem całe mnóstwo. Po swapie na DOHC też raz złapałem się z MX-3 V6 i też mogę powiedzieć że dzieliła nas przepaść tak została z tyłu.
Ale nie ma co teoretyzować. Jak skończe remont bardzo chętnie wybiore się na jakiś spot. Ale odrazu powiem że będe w szoku jesli objedzie mnie jakaś seryjna MX-3. No bo na jakiej zasadzie samochód o mocy mniejszej o 4KM, momencie mniejszym o 3Nm i wadze większej o 50kg ma być szybszy? :| (mój silnik ma seryjnie 137KM i 160Nm, a auto waży 1060kg)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 5 maja 2008, 11:26

Przełożenia skrzyni i trakcja – jak pisałem wyżej
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 5 maja 2008, 11:51

brii napisał(a):Przełożenia skrzyni i trakcja – jak pisałem wyżej

Nie sądze aby te parametry miały aż tak duży wpływ. Zwłaszcza że w BG też są kótkie przełożenia skrzyni biegów. Nie wiem czy nawet nie krótsze niż w BA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez abdul » 5 maja 2008, 18:41

Jacek176 napisał(a):Nie sądze aby te parametry miały aż tak duży wpływ. Zwłaszcza że w BG też są kótkie przełożenia skrzyni biegów. Nie wiem czy nawet nie krótsze niż w BA.


Dobra po co tu się kłócić Jacek176 ma najszybszy samochód i tyle i wystarczy już czy cięższa czy lżejsza


A na pewno Brii wie co gada bo troche się na autach zna i tyle powiem
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez wrcdohc » 28 maja 2008, 17:58

ja nie mierzyłem też swojej ale zbiera sie przyzwoicie jak na lpg... http://pl.youtube.com/watch?v=yBfbpLW1wsk to link do mojego przyspieszenia od 60 – 160 ale wiem że inne wypadną lepiej bo ten gaz mi zamulił ją troche ale....
4827km przejechane na gazie to 656.16 litra lpg co nam daje 13.59 na 100 przy ciężkiej nodze!!! = 656.16 * 2,15= 1410,74 a nie przy 11 benzyny 530 litrów * 4.55 = 2411,5 i w ten sposób w jeden miesiąc 1000 zł zostaje w kieszeni:–) a trace może 0,5 0,4 sek na setkę wiec uważam że gaz to dobry pomysł
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 23:49
Posty: 38
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V

Postprzez wrcdohc » 28 maja 2008, 18:15

Bartg mylisz się!!!! Jeśli jeździsz autem do pracy i z pracy do domu 5 km to nie zakladaj ale jesli robisz w miesiącu 5000 – 6000 to życzę ci powodzenia z zalaniem mazdy no chyba że toczysz sie do każdych świateł ale chyba nie po to te auta sie kupuje ja teraz cisnę kiedy chce i nie bolą mnie oczy od patrzenia na wskaźnik paliwa :–) a moja mi paliła 11l na 100 przy ostrej jeździe wyżej masz to policzone instalacja mi sie zwróciła po ok 3 miesiącachzarabiam dobrze ale gdy kupiłem to auto połowa mojej kasy sza na paliwo wiec teraz jestem zadowolony :–) Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 23:49
Posty: 38
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V

Postprzez Bartg » 28 maja 2008, 19:00

Mnie po 1 szkoda silnika na przerobke na gaz noi i nie robie na tyle duzo km, zebym czekal 20-30tys km az mi sie instalacja zwroci. Jak kogos nie stac na benzyne niech sobie gazuje i modli sie, zeby nie bylo gigantycznej podwyzki ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez JohnyBlaze » 28 maja 2008, 19:01

ines napisał(a):mam orurowanie wewnątrz drzwi

Każda Mazda 323F BA z tego co wiem to ma takie orurowanie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 20:57
Posty: 86
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 323F BA 95r. 1.8 automat

Postprzez wrcdohc » 28 maja 2008, 20:24

<klotnia> hehe smieszy mnie takie podejście gigantyczna podwyżka:–) – spekulacje ludzi którzy jeżdzą na pb jakoś w mojej okolicy cena benzyny ostatnio oscyluje w granici 4.5 – 5.0 zł a (szaleje) a gaz mam ok 2.05 – 2.25 i bawi mnie takie podejście po drugie nie kupiłem tego auta po to aby nim jeździć do emerytury wiec po roku moze dwóch go zmienię wiec zużycie silnika mnie mało obchodzi a po trzecie policz sobie po ilu km sie zwróci gaz ... bo z tego co napisaleś widać że liczyć nie umiesz :–) przy 5000 km jest zysk 1000 zł wieć po 10 000 sie gaz zwrócił :P
wiesz jak kupiłeś to auto żeby pojeździć wokół podwórka to spoko ja lubię jeździć i nim jeżdzę!!!!znam takich co kupią samochód i pokazują znajomym jak pięknie stoi na podjeździe....ja wolę ich przewieźć :D a po czwarte nie pisz że mnie nie stać na benzynę bo chciałbyś tyle zarabiać :D a założenie gazu to czystat kalukulacja (logika)zysków (odsyłam cię wyżej przeanalizuj to) A i najważniejsze ja nie namawiam Cię do założenia po prostu moje zdanie jest takie że wolę mieć i tak mocne auto ty;le że o 0.5 sek wolniej rozpędzające się do 100 ale w miesiącu 1000 zł w kieszeni :]
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 23:49
Posty: 38
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323