Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez GofNet » 3 wrz 2006, 23:49

Ehhh... Olej zostaw półsyntetyczny.
Jak widzę nie były robione uszczelniacze – zrób więc je.
Nie lej MotoDoktora chyba, że nic już nie pomoże.
Wymień uszczelkę pokrywy zaworów na oryginalną.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tom2407 » 4 wrz 2006, 12:00

GofNet uszczelniacze wymienilem, pisze w poscie powyzej
Wczoraj zauwazylem ciekawa rzecz, auto znacznie mniej kopci, przy wysokich obrotach (5000) na biegu jalowym wychodzi tylko ciemny dym (nie za wielki) jakby uklad sie czyscil...czyzby samo sie naprawilo.
Chyba ze pomogla tylko jazda na benzynie, unikalem teraz gazu..hmm
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2006, 22:17
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323f 1,8 16V 1995r.

Postprzez LUP » 4 wrz 2006, 15:34

Chyba ze pomogla tylko jazda na benzynie, unikalem teraz gazu..hmm



Dobrze rozumiem, że na dotarciu po szlifie jeździłeś na gazie
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez tom2407 » 4 wrz 2006, 17:17

LUP napisał(a):Dobrze rozumiem, że na dotarciu po szlifie jeździłeś na gazie


Zdarzalo mi sie jechac na LPG, teraz jezdze tylko na benzynie i poprawe nadal widac.
Zatankowalem wlasnie pelny bak :( (to boli ) i chce przejechac jeszcze 3 takie tylko na benzynie...pozniej przjesc powoli na gaz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2006, 22:17
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323f 1,8 16V 1995r.

Postprzez Haszcz » 4 wrz 2006, 19:35

mruc napisał(a):
A po przeczytaniu całego tego wątku (uff...) już wiem, że moja zardzewiala koncówka wydechu jest powodem do dumy :)


Oj zebys wiedział ze tak :)
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez GofNet » 4 wrz 2006, 20:58

Heh. Moja skorodowała i dwa miechy temu zostawiłem ją na jakiejś koleinie ;) Teraz mam nowego tłumoka...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Pyton162 » 4 wrz 2006, 22:20

no niezle zes w nia wladowal, ale taki urok tego silnika , kolo po remoncie silnika w crx , zalal fll syntetyk i nie bierze mu ani grama, no ale to honda a nie mazda
Pyton162
 

Postprzez tom2407 » 5 wrz 2006, 17:43

Witam
Mam dobre wiesci...autko sie uspokoilo i wyglada na to ze poprawa bedzie stala.
Przestala kopcic calkowicie...w chwili obecnej przy ostrym gazowaniu wychodza jedynie spaliny z syfem ktory jest po spalaniu oleju...
Jestem pelen nadziei <jupi>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2006, 22:17
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323f 1,8 16V 1995r.

Postprzez Haszcz » 5 wrz 2006, 19:34

Pyton162 napisał(a):no niezle zes w nia wladowal, ale taki urok tego silnika , kolo po remoncie silnika w crx , zalal fll syntetyk i nie bierze mu ani grama, no ale to honda a nie mazda


A ty zdrajco nie odzywaj sie :P pogromca Z5 sie znalazł :) pozdro
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Pyton162 » 5 wrz 2006, 22:47

a co haszcz chcesz ze mna stanac na kresce , ja jestem chetny, moj wloski bolid zloic ci dupsko az milo , a juz niedlugo bedzie to jeszcze lepiej jechac, szykuje mala niespodzianke :D :]
Pyton162
 

Postprzez andrzejq » 5 wrz 2006, 22:59

Pyton162 napisał(a):a co haszcz chcesz ze mna stanac na kresce , ja jestem chetny, moj wloski bolid zloic ci dupsko az milo , a juz niedlugo bedzie to jeszcze lepiej jechac, szykuje mala niespodzianke
– tylko uważaj żeby Ci silnik przez wydech nie wyleciał hahaha hahaha
Przecież ostatnio szukałeś Z5 w dobrym stanie... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez brii » 5 wrz 2006, 23:11

Po takim remoncie jeśli wrzuciłeś ORYGINALNE uszczelki pod pokrywę zaworów i głowicę to możesz jeździć następne 200kkm. Pamiętaj o tym, żeby lać dobry olej 10Wxx :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pyton162 » 6 wrz 2006, 17:15

juz nie szukam Z5 , jak mazda to tylko 1.8 , ale honda caly czas mnie interesuje, pozdro
Pyton162
 

Postprzez lukasz 323C » 6 wrz 2006, 17:34

Pyton162 napisał(a):kolo po remoncie silnika w crx , zalal fll syntetyk i nie bierze mu ani grama, no ale to honda a nie mazda


Skoro to była honda,a hondy podobno oleju nie biorą to, po co był ten remont :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez GofNet » 6 wrz 2006, 18:51

lukasz 323C napisał(a):a hondy podobno oleju nie biorą
To tylko mit. Tzn. prawdą to jest tylko dla silników standardowych. Wysokoobrotowe VTEC'i powyżej 6krpm już potrafią siorpnąć olejek, ale fakt faktrem nie kopcą na niebiesko. No chyba, że silnik zarżnięty, co raczej w Civic VTi się nie zdarza. Taki jest urok tego typu silników. Kuzyn ma ścigacza Suzuki 750, bodaj 130KM i nie pije oleju, jak się do 10krpm jeździ, ale jak się ciągnie pod 13krpm, to nie ma zmiłuj się...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Haszcz » 7 wrz 2006, 22:05

GofNet napisał(a):
lukasz 323C napisał(a):a hondy podobno oleju nie biorą
To tylko mit. Tzn. prawdą to jest tylko dla silników standardowych. Wysokoobrotowe VTEC'i powyżej 6krpm już potrafią siorpnąć olejek, ale fakt faktrem nie kopcą na niebiesko. No chyba, że silnik zarżnięty, co raczej w Civic VTi się nie zdarza. Taki jest urok tego typu silników. Kuzyn ma ścigacza Suzuki 750, bodaj 130KM i nie pije oleju, jak się do 10krpm jeździ, ale jak się ciągnie pod 13krpm, to nie ma zmiłuj się...


No – to całkiem podbnie jest w Z5 :D Jak jezdze do 3krpm to trzyma stan , zwłaszcza zima, gorzej jest jak sie ja podusi na trasie i czesto wyprzedza na wysokich obratach ok 5-6 kprm) to potrafi łyknac.

A czy kopcic bedzie to zalezy TEZ od oleju. Jesli jest prawdziwy syntetyk to nie powinno zbytnio kopcic(ale i tak brac bedzie. Nie wiem czy to prawda ale taka opinie uszłyszałem od jednego speca.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez tom2407 » 25 wrz 2006, 21:24

Witam
Niestety auto zaczelo znowu brac olej :(
Wiec mam do was pytanie
Jak pisalem kilka postow wyzej nastapil okres ze samochod przestal dymic, wyrzucal tylko brud z ukladu wydechowego.
Pojechalem wiec do mechanika zeby zrobic lejacy sie olej z uszczelki pod klawiatura.
Po wymianie jest OK, ale autko zaczelo kopcic :(
Nie wiem co jest grane, bierze okolo 0,6-0,8 L na 1000 km.
I nie wiem co w chwili obecnej zrobic.
Znajomy (mechannik hobbysta- niestety juz nie praktykujacy) powiedzial ze winna moga byc prowadnice zaworow, auto jak pisalem bylo przegrzane, zrobilem szlif wymienilem perscienie, uszczelniacze itd.
Czy moga w przypadku przegrzania silnika wystapic jakies luzy na prowadnicach zaworow ?? i przez to uszczelniacze nie trzymaja??
Chyba ze siadaja pierscienie ?? (sprawdzalem jednak kompresje i na kazdym cylindrze wynosi 12).
Zastanawiam sie czy nie zmienic oleju na mineral, gestszy moze mniej bedzie brala ??
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2006, 22:17
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323f 1,8 16V 1995r.

Postprzez Mumin » 25 wrz 2006, 21:30

tom2407 napisał(a):Witam
Niestety auto zaczelo znowu brac olej :(
Wiec mam do was pytanie
Jak pisalem kilka postow wyzej nastapil okres ze samochod przestal dymic, wyrzucal tylko brud z ukladu wydechowego.
Pojechalem wiec do mechanika zeby zrobic lejacy sie olej z uszczelki pod klawiatura.
Po wymianie jest OK, ale autko zaczelo kopcic :(
Nie wiem co jest grane, bierze okolo 0,6-0,8 L na 1000 km.
I nie wiem co w chwili obecnej zrobic.
Znajomy (mechannik hobbysta- niestety juz nie praktykujacy) powiedzial ze winna moga byc prowadnice zaworow, auto jak pisalem bylo przegrzane, zrobilem szlif wymienilem perscienie, uszczelniacze itd.
Czy moga w przypadku przegrzania silnika wystapic jakies luzy na prowadnicach zaworow ?? i przez to uszczelniacze nie trzymaja??
Chyba ze siadaja pierscienie ?? (sprawdzalem jednak kompresje i na kazdym cylindrze wynosi 12).
Zastanawiam sie czy nie zmienic oleju na mineral, gestszy moze mniej bedzie brala ??
Pozdrawiam


Nie jestem mechanikiem, nawet hobbystą, ale powiem Ci co zdążyłem wyczytać przez ponad rok obecności na tym forum.
Jak pisał Jaksa, uszczelniacze nie przepuszczą takich ilości oleju, a to że masz dobrą kompresję o niczym nie świadczy. Chodzi o pierścienie olejowe, te mogą być zjechane lub zablokowane. kompresja będzie dobra bo to nie one za nią odpowiadają, a olej będzie wsiąkał. Przy takich ilościach, o jakich piszesz to raczej nie będzie nic innego.:(
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez tom2407 » 25 wrz 2006, 21:52

Czyli jak rozumiem musialbym je wymienic :(
Wiec zadam proste pytanie ...jakiej firmy polecacie ( i jaka jest ich cena) takie pierscienie i czy jak bede robil pierscienie zrobic takze regeneracje glowicy czy sobie darowac ??

ps. pierscienie zmienialem w lipcu przy okazji szlifu ?? wiec ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2006, 22:17
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323f 1,8 16V 1995r.

Postprzez Mumin » 25 wrz 2006, 21:59

tom2407 napisał(a):Czyli jak rozumiem musialbym je wymienic :(
Wiec zadam proste pytanie ...jakiej firmy polecacie ( i jaka jest ich cena) takie pierscienie i czy jak bede robil pierscienie zrobic takze regeneracje glowicy czy sobie darowac ??

ps. pierscienie zmienialem w lipcu przy okazji szlifu ?? wiec ??


Jakiej firmy pierścienie dałeś? Zalecane są oryginały lub ewentualnie firmy RIK dostępne w sklepach Hipolu. Inne po kilkunastu tysiącach padają.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323