Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania
benzyna czy gaz nie ma różnicy, płynu mi nie ubywa.
- Od: 8 lip 2013, 22:39
- Posty: 27
- Skąd: radom
- Auto: Mazda 323f 2.0 V6
molek13102 – czy efekt ten też występuje po przejechaniu jakiegoś dłuższego odcinka?
Jak było wcześniej?
Najprawdopodobniej to tylko woda bo to przecież jeden z produktów spalania.
Jak było wcześniej?
Najprawdopodobniej to tylko woda bo to przecież jeden z produktów spalania.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mam problem z 323C 1.3 73KM 1996 rok, Mazda od początku zakupu (2 lata temu) przy niskich obrotach rzędu 1000-2500 obr/min szarpała, po kolei pierw wymieniłem świece i przewody, na chwilę było dobrze, ale po tygodniu znów to samo, wymieniłem kopułkę i palec i podobnie, na chwilę jakby było lepiej. W końcu wymieniłem cewkę, szarpanie na niskich obrotach ustało, ale w zakresie od biegu jałowego do 4000 obr/min samochód jest mułowaty, delikatnie szarpie ale nie ma takiej mocy jak kiedyś na wyższych obrotach. Co mnie dodatkowo nie pokoi to fakt że od początku dużo pary wydostaje się z wydechu, z tym że nie ubywa płynu chłodniczego ( może przez to że katalizator się rozpadł w drobny mak i spaliny nie mają się gdzie ogrzać).
Jakieś propozycje co do przyczyny? Mój mechanik nie ma pojęcia o co chodzi
Jakieś propozycje co do przyczyny? Mój mechanik nie ma pojęcia o co chodzi
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
jak odpale teraz ranki sa chlodne to nie ale jak sie troszke zagrzeje juz zaczyna dymic . Nie ma różnicy
czy przejade 20 km moze jest mniejszy ale delikatnie czasem to nie widze samochodu na światłach za mna .
czy przejade 20 km moze jest mniejszy ale delikatnie czasem to nie widze samochodu na światłach za mna .
- Od: 8 lip 2013, 22:39
- Posty: 27
- Skąd: radom
- Auto: Mazda 323f 2.0 V6
Wiem wlasnie i dlatego sie pytam czy ktos mial kiedys taki sam problem , moze troche przesadziłem a widoczny jest duzy dym .
Dopisano 16 wrz 2013, 21:10:
moze byc wina swiec bo ostatnio wymienialem przewody ,a swice wygadaly na zdrowe jeszcze , samochód mam jakies juz 4 miesiace i nie wiem kiedy byly ostatnio wymieniane.
Dopisano 16 wrz 2013, 21:10:
moze byc wina swiec bo ostatnio wymienialem przewody ,a swice wygadaly na zdrowe jeszcze , samochód mam jakies juz 4 miesiace i nie wiem kiedy byly ostatnio wymieniane.
- Od: 8 lip 2013, 22:39
- Posty: 27
- Skąd: radom
- Auto: Mazda 323f 2.0 V6
Moja też strasznie kopci ale ja mam inaczej – na zimnym rano zostawiam zasłonę a później się normuje...
tak że u mnie obstawiam pierścienie, a u Ciebie zdecydowanie uszczelniacze zaworowe (kolega opowiadał dokładnie tak samo i po wymianie uszczelniaczy dymienie ustało).
Mało jest takich ludzi co się tego podejmują ale da się ponoć wymienić je bez ściągania głowicy – szukaj wtedy koszty nie będą takie duże...
tak że u mnie obstawiam pierścienie, a u Ciebie zdecydowanie uszczelniacze zaworowe (kolega opowiadał dokładnie tak samo i po wymianie uszczelniaczy dymienie ustało).
Mało jest takich ludzi co się tego podejmują ale da się ponoć wymienić je bez ściągania głowicy – szukaj wtedy koszty nie będą takie duże...

Ja w ubiegłym tygodniu kupiłem za 80zł z przesyłka wiec za 125$ chętnych na bank nie bedzie 
A co kolega wspomina to dokładnie o te mu chodzi:
http://www.ebay.com/itm/JDM-Mazda-Lanti ... f2&vxp=mtr

A co kolega wspomina to dokładnie o te mu chodzi:
http://www.ebay.com/itm/JDM-Mazda-Lanti ... f2&vxp=mtr
Mam jeszcze jedno pytanie z serii pytan ktore zadalem w innym temacie, sprobuje zatem.
Chuczy mi cos podczas jazdy. Wyglada to tak.
Do 70km/h nie slychac, a jak slychac to minimalnie
Przy 70km/h do 75km/h czuje lekkie wibracje na pedale gazu i slychac huczenie
Przy predkosci rowno 80km/h nie slychac, a jak slychac to minimalnie
Przy predkosci 90km/h do 110km/h huczy niemilosiernie glosno
Przy predkosci 120km/h ucisza sie.
PYTANIE ZATEM : CO TO MOZE BYC?
Denerwuje mnie juz to moje wozidlo. Wymienilem lozyko prawy przod, obie polosie. Lozysko podpory polosi. Nie ma zadnych luzow w zawieszeniu.
I tutaj jest kolejny problem. Czy lozysko tylne lewe (ktore na bank jest do wymiany) moze tak chuczec? Np milknac przy okreslonej predkosci? To raz! I czy moge wyczuwac drgania na pedale gazu przez to ? To dwa, a trzy, czy moge to slyszec z przodu auta, bo tak mniej wiecej lokalizuje dzwiek.
Bylem u duuuuuzo mechanikow i wszyscy to ciamajdy. Jeden powiedzial, ze moze to byc lozysko na sprzegle. Czy to moze byc to?
Zaznacze jeszcze ze przed wymiana polosi wylo zdecydowanie glosniej, ale dalej cos huczy i mnie
Chuczy mi cos podczas jazdy. Wyglada to tak.
Do 70km/h nie slychac, a jak slychac to minimalnie
Przy 70km/h do 75km/h czuje lekkie wibracje na pedale gazu i slychac huczenie
Przy predkosci rowno 80km/h nie slychac, a jak slychac to minimalnie
Przy predkosci 90km/h do 110km/h huczy niemilosiernie glosno
Przy predkosci 120km/h ucisza sie.
PYTANIE ZATEM : CO TO MOZE BYC?

I tutaj jest kolejny problem. Czy lozysko tylne lewe (ktore na bank jest do wymiany) moze tak chuczec? Np milknac przy okreslonej predkosci? To raz! I czy moge wyczuwac drgania na pedale gazu przez to ? To dwa, a trzy, czy moge to slyszec z przodu auta, bo tak mniej wiecej lokalizuje dzwiek.
Bylem u duuuuuzo mechanikow i wszyscy to ciamajdy. Jeden powiedzial, ze moze to byc lozysko na sprzegle. Czy to moze byc to?
Zaznacze jeszcze ze przed wymiana polosi wylo zdecydowanie glosniej, ale dalej cos huczy i mnie


- Od: 28 sie 2007, 22:34
- Posty: 271
- Skąd: Łapy
- Auto: 323f 96' :)
Mam nadzieję, ze takie sprawy jak wyważenie kół sprawdziłeś w pierwszej kolejności?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Powinienes zaczac od wymiany lozysk ktore sie kwalifikuja do wymaiany i czesci a nie wymieniac po kolei jak lec:) to jest po raz 
Po dwa
wibracje moga byc przez nie wywazone lub przez uszkodzona/one felgi, ewentualnie uszkodzone opony. 
Takze szukaj sprawdzaj na latwizne szkoda isc i sie denerwowac:) ja tam po zmianie przedniech przegubow i wiem ze to przez przezguby mialem dziwnie dzwieki i stukania (strzelanie) w kolach.
A co do lozyka ze milknie przy danych predkosciach, to sam tak mam z [jakim?] prawym:)
Po dwa
Takze szukaj sprawdzaj na latwizne szkoda isc i sie denerwowac:) ja tam po zmianie przedniech przegubow i wiem ze to przez przezguby mialem dziwnie dzwieki i stukania (strzelanie) w kolach.
A co do lozyka ze milknie przy danych predkosciach, to sam tak mam z [jakim?] prawym:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam. Ostatnio coś zaczęło mi brzęczeć przy dodawaniu gazu, więc zabrałem się za to i bez problemu zlokalizowałem usterkę. Lecz tutaj pojawił się problem: brzęczała pewna osłonka w układzie wydechowym, a nie wiem co to za osłonka, żeby kupić nową :O
tutaj zdjęcia tego "czegoś"
http://tinypic.com/view.php?pic=1zc1nhy ... kWPloa9VpU
http://tinypic.com/view.php?pic=say0pl&s=5#.UkWQA4a9VpU
http://tinypic.com/view.php?pic=2ed2x46 ... kWQw4a9VpU
Może mi ktoś powiedzieć, jak się to nazywa? I czy jest to niezbędne do jazdy, bo nie wiem, czy pilnie to kupować? (btw. zdjąłem tylko górną część tej osłonki, dolna dalej się trzyma, ale jak widać jest przepalona).
tutaj zdjęcia tego "czegoś"
http://tinypic.com/view.php?pic=1zc1nhy ... kWPloa9VpU
http://tinypic.com/view.php?pic=say0pl&s=5#.UkWQA4a9VpU
http://tinypic.com/view.php?pic=2ed2x46 ... kWQw4a9VpU
Może mi ktoś powiedzieć, jak się to nazywa? I czy jest to niezbędne do jazdy, bo nie wiem, czy pilnie to kupować? (btw. zdjąłem tylko górną część tej osłonki, dolna dalej się trzyma, ale jak widać jest przepalona).
- Od: 24 wrz 2013, 20:30
- Posty: 23
- Skąd: woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323F, 1994, 1.5 b+g
Wydzielili mi posty do tematu, którego nikt nie odwiedza
viewtopic.php?p=2716929#p2716929
Szybkie pytanie – jak jest pęknięte szkło w lusterku (sterowane el. z podgrzewaniem), to wystarczy za paręnaście złoty wymienić wkład, czy trzeba dokupić tą naklejkę grzewczą bo oryginalnej nie da się odkleić?
Może prościej kupić za 100zł z groszami używane całe lusterko?
Dopisano 27 wrz 2013, 21:11:

Wgniotka progu, czy fabrycznie takie dziwne załamanie jest?
viewtopic.php?p=2716929#p2716929
Szybkie pytanie – jak jest pęknięte szkło w lusterku (sterowane el. z podgrzewaniem), to wystarczy za paręnaście złoty wymienić wkład, czy trzeba dokupić tą naklejkę grzewczą bo oryginalnej nie da się odkleić?

Może prościej kupić za 100zł z groszami używane całe lusterko?
Dopisano 27 wrz 2013, 21:11:

Wgniotka progu, czy fabrycznie takie dziwne załamanie jest?
Temat sam osobiście wydzieliłem bo uznałem, ze tam powinna sie toczyć ta dyskusja – jeśli nie zgadzasz sie z moja decyzja to możesz zwrócić się z tym do zarządu Forum.
Tutaj sam link do tego tematu w zupełności wystarczy.
To co widać na foto to jest "wgniotka" niestety.
Samą szybkę lustra można wymienić bez konieczności wymiany maty grzewczej.
Jest z tym trochę zabawy wiec trzeba pokalkulować czy nie prościej całe wymienić.
Tutaj sam link do tego tematu w zupełności wystarczy.
To co widać na foto to jest "wgniotka" niestety.
Samą szybkę lustra można wymienić bez konieczności wymiany maty grzewczej.
Jest z tym trochę zabawy wiec trzeba pokalkulować czy nie prościej całe wymienić.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Pewnie prościej wymienić
Jakieś przypuszczenia w jaki sposób powstała ta wgniotka? Nieumiejętne włożenie lewarka, wandale z rurami kradnący koła, czy jakiś krawężnik?
Da się to u blacharza wyciągnąć, czy tylko tona szpachli i malowanie? Albo jest naruszona konstrukcja i lepiej odpuścić sobie ten egzemplarz?
Jakieś przypuszczenia w jaki sposób powstała ta wgniotka? Nieumiejętne włożenie lewarka, wandale z rurami kradnący koła, czy jakiś krawężnik?
Da się to u blacharza wyciągnąć, czy tylko tona szpachli i malowanie? Albo jest naruszona konstrukcja i lepiej odpuścić sobie ten egzemplarz?

cinek15c napisał(a):Witam. Ostatnio coś zaczęło mi brzęczeć przy dodawaniu gazu, więc zabrałem się za to i bez problemu zlokalizowałem usterkę. Lecz tutaj pojawił się problem: brzęczała pewna osłonka w układzie wydechowym, a nie wiem co to za osłonka, żeby kupić nową :O
tutaj zdjęcia tego "czegoś"
http://tinypic.com/view.php?pic=1zc1nhy ... kWPloa9VpU
http://tinypic.com/view.php?pic=say0pl&s=5#.UkWQA4a9VpU
http://tinypic.com/view.php?pic=2ed2x46 ... kWQw4a9VpU
Może mi ktoś powiedzieć, jak się to nazywa? I czy jest to niezbędne do jazdy, bo nie wiem, czy pilnie to kupować? (btw. zdjąłem tylko górną część tej osłonki, dolna dalej się trzyma, ale jak widać jest przepalona).
oslona tlumika:) a dokladnie to oslona katalizatora, nie wiem czy takie cos jest wogole dostepne, ja tam calkiem to wywalilem, choc wydaje mi sie ze zle zrobilem
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
mICh@eL napisał(a):Jakieś przypuszczenia w jaki sposób powstała ta wgniotka? Nieumiejętne włożenie lewarka, wandale z rurami kradnący koła, czy jakiś krawężnik?
Mi kiedys kumpel podniosl auto na progu i mam jeszcze gorzej az podloga sie wybrzuszyla. Z reszta nie prosciej zapytac sprzedajacego ?
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości