Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Przemek323c » 20 maja 2013, 23:27

W tarczy jest gwint, wkrecasz srube i odskakuje. Mlotkiem mimo wszystko mozna pokrzywic.
Przemek323c
 

Postprzez JapanBA » 21 maja 2013, 12:38

Czasem taka śruba może zostać w tarczy i bez młotka sie nie obejdzie...a na ogoł tarcze i tak sie wymienia wiec można walić <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Przemek323c » 21 maja 2013, 12:41

A co jesli np zmieniasz lozysko,przegub lub chociazby sworzen ? Tez przy tym wymienisz tarcze ? :D
Przemek323c
 

Postprzez JapanBA » 21 maja 2013, 12:42

Skoro jest zapieczona ze nie mozna jej ruszyć śrubą to już pewnie czasy świetności ma za sobą wiec i wymiana wskazana :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez daz » 21 maja 2013, 16:32

danielek napisał(a):
daz napisał(a):Witam, zadam tu pytanie, bo w wątku od KFów cichosza... a mianowicie od jakiegoś czasu dziwnie coś cyka z silnika, cały czas bez względu czy jest ciepły czy zimny, razem ze wzrostem obrotów jedynie przyśpiesza to cykanie. Po przeczytaniu kilku wątków podejrzewam zaworek upustowy od pompy oleju, czy słusznie? Czy ewentualna wymiana zaworka wiąże się z rozbieraniem całej pompy olejowej, rozrządu itd czy jedynie miskę olejową i już można wymieniać? Poniżej wrzucam filmik z cykaniem na zimnym silniku.
http://www.youtube.com/watch?v=3yB-ZrqH ... e=youtu.be

Tylko miskę ściągasz . Raczej to wina zaworka . Zrób jeszcze też płukankę silnika . Na pewno pomoże.

Dziś byłem u mechanika i powiedział że ewidentnie jeden popychacz słychać, a jak by było coś z ciśnieniem oleju to by wszystkie było słychać. Już sam nie wiem, silnik po za tym cykaniem jest w dobrym stanie, jeździć dalej aż kiedyś całkiem zacznie reszta walić i się nie przejmować? albo może samo się naprawi, bo dzisiaj dopiero po przejechaniu co najmniej 5km zaczęło cykać.
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 16:38
Posty: 16
Auto: 323f ba 2.0, 98'

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2013, 17:03

A na jakim oleju jeździsz?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez danielek » 21 maja 2013, 17:18

daz napisał(a):
danielek napisał(a):
daz napisał(a):Witam, zadam tu pytanie, bo w wątku od KFów cichosza... a mianowicie od jakiegoś czasu dziwnie coś cyka z silnika, cały czas bez względu czy jest ciepły czy zimny, razem ze wzrostem obrotów jedynie przyśpiesza to cykanie. Po przeczytaniu kilku wątków podejrzewam zaworek upustowy od pompy oleju, czy słusznie? Czy ewentualna wymiana zaworka wiąże się z rozbieraniem całej pompy olejowej, rozrządu itd czy jedynie miskę olejową i już można wymieniać? Poniżej wrzucam filmik z cykaniem na zimnym silniku.
http://www.youtube.com/watch?v=3yB-ZrqH ... e=youtu.be

Tylko miskę ściągasz . Raczej to wina zaworka . Zrób jeszcze też płukankę silnika . Na pewno pomoże.

Dziś byłem u mechanika i powiedział że ewidentnie jeden popychacz słychać, a jak by było coś z ciśnieniem oleju to by wszystkie było słychać. Już sam nie wiem, silnik po za tym cykaniem jest w dobrym stanie, jeździć dalej aż kiedyś całkiem zacznie reszta walić i się nie przejmować? albo może samo się naprawi, bo dzisiaj dopiero po przejechaniu co najmniej 5km zaczęło cykać.

U mnie właśnie było tak samo , też było słychać jeden . Po wymianie zaworka jest cisza . Olej mam ELF półsyntetyk 10w40 . Tutaj masz link do tematu viewtopic.php?f=116&t=116426
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez daz » 21 maja 2013, 18:53

Marek 161BD081 napisał(a):A na jakim oleju jeździsz?

Olej Mobil 1 5W50 z allegro... @danielek – po przeczytaniu tego wątku myślę że może szybciej zrobić wymianę oleju na jakiś lepszy z płukanką, jak nie pomoże to ewentualnie ten zaworek, chociaż tu na forum pisze że po liftingu (tak jak moja BA) miały już niby ten zaworek zmodyfikowany. Tak jak wcześniej pisałem że mechanik był pewien że to nic z ciśnieniem oleju bo tylko jeden popychacz słychać i może jakiś syf na nim się osadził.
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 16:38
Posty: 16
Auto: 323f ba 2.0, 98'

Postprzez Przemek323c » 21 maja 2013, 22:19

W takim razie przeplucz, zalej olej jak fabryka podaje i powinno sie poprawic.

Dopisano 22 maja 2013, 08:29:

Btw ma ktos wymiary tulejek zacisku hamulca z przodu do z5 ?
Przemek323c
 

Postprzez danielek » 22 maja 2013, 11:22

daz napisał(a):
Marek 161BD081 napisał(a):A na jakim oleju jeździsz?

Olej Mobil 1 5W50 z allegro... @danielek – po przeczytaniu tego wątku myślę że może szybciej zrobić wymianę oleju na jakiś lepszy z płukanką, jak nie pomoże to ewentualnie ten zaworek, chociaż tu na forum pisze że po liftingu (tak jak moja BA) miały już niby ten zaworek zmodyfikowany. Tak jak wcześniej pisałem że mechanik był pewien że to nic z ciśnieniem oleju bo tylko jeden popychacz słychać i może jakiś syf na nim się osadził.

Właśnie też miałem ten olej zalany , ale tylko 3 tys.km. bo radzili że jest gęściejszy i nie będzie słychać popychaczy. I faktycznie tak było , ale tylko na zimnym silniku . Po rozgrzaniu klekotało jak zawory w poldku. Ten olej to jest olej mineralny i po rozgrzaniu traci właściwości smarne w przeciwieństwie do syntetyków . Przed wymianą zaworka miałem półsyntetyk i klekotało . Ten Mobil niby polecają do silników o przebiegu ponad 100 tys. km. Ale to bzdura chyba , że do starych samochodów z byłego bloku socjalistycznego :) Zrób płukankę i zalej dobry olej , tylko nie z beczki !!! Najwyżej jak nic to nie da , to zlejesz olej do jakiegoś naczynia , wymienisz zaworek i wlejesz olej z powrotem. Napisz czy pomogło .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez daz » 22 maja 2013, 16:56

danielek napisał(a):
daz napisał(a):
Marek 161BD081 napisał(a):A na jakim oleju jeździsz?

Olej Mobil 1 5W50 z allegro... @danielek – po przeczytaniu tego wątku myślę że może szybciej zrobić wymianę oleju na jakiś lepszy z płukanką, jak nie pomoże to ewentualnie ten zaworek, chociaż tu na forum pisze że po liftingu (tak jak moja BA) miały już niby ten zaworek zmodyfikowany. Tak jak wcześniej pisałem że mechanik był pewien że to nic z ciśnieniem oleju bo tylko jeden popychacz słychać i może jakiś syf na nim się osadził.

Właśnie też miałem ten olej zalany , ale tylko 3 tys.km. bo radzili że jest gęściejszy i nie będzie słychać popychaczy. I faktycznie tak było , ale tylko na zimnym silniku . Po rozgrzaniu klekotało jak zawory w poldku. Ten olej to jest olej mineralny i po rozgrzaniu traci właściwości smarne w przeciwieństwie do syntetyków . Przed wymianą zaworka miałem półsyntetyk i klekotało . Ten Mobil niby polecają do silników o przebiegu ponad 100 tys. km. Ale to bzdura chyba , że do starych samochodów z byłego bloku socjalistycznego :) Zrób płukankę i zalej dobry olej , tylko nie z beczki !!! Najwyżej jak nic to nie da , to zlejesz olej do jakiegoś naczynia , wymienisz zaworek i wlejesz olej z powrotem. Napisz czy pomogło .

Tak raczej zrobię. Oczywiście dam znać jak wyszło
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 16:38
Posty: 16
Auto: 323f ba 2.0, 98'

Postprzez mikissj » 22 maja 2013, 23:37

czy po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba skasować błędy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez flywin » 22 maja 2013, 23:54

lepiej dla świętego spokoju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez KosaJr » 23 maja 2013, 08:42

Witam
Chcialbym sie dowiedzieć ile oleju lac do mojego silnika. Prosze o pomoc ;)
KosaJr
 

Postprzez Przemek323c » 23 maja 2013, 10:27

Troszke ponad 3l. A tak bardziej dobitnie to tyle zeby bylo prawie max na bagnecie.
Przemek323c
 

Postprzez flywin » 23 maja 2013, 12:06

3.5l wraz z filtrem Oleju według manuala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Przemek323c » 23 maja 2013, 19:57

flywin napisał(a):3.5l wraz z filtrem Oleju według manuala


Masz racje ale trzeba brac poprawke na to ze nigdy starego do konca nie spuscisz. Dlatego mozna zaczac od okolic 3 i powoli dolewac.
Przemek323c
 

Postprzez Dr.Hardcore » 25 maja 2013, 10:34

Koledzy robił ktoś reperaturkę progu w Efce BA? Potrzebuję taką około 20cm, nie wiem czy trzeba kupić cały element, czy częsć? Orientacyjne ceny jak ktoś mi poda to będe wdzieczny, bo nadszedł czas na moją mazdę!
PS: http://allegro.pl/prog-reperaturka-prog ... 99509.html
coś takiego, znalazłem, w takim razie, orientacyjna cena za blacharza, ktoś robił to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez pawcio1017 » 25 maja 2013, 23:12

Czy ktoś jest w stanie mi jednoznacznie odpowiedzieć czy do 323f BA podejdzie trójramienna kierownica bez Airbagu z MX-6 tki? :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez JapanBA » 26 maja 2013, 08:57

Tak, niby dlaczego miała by nie podejść ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323