Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania
W tarczy jest gwint, wkrecasz srube i odskakuje. Mlotkiem mimo wszystko mozna pokrzywic.
-
Przemek323c
A co jesli np zmieniasz lozysko,przegub lub chociazby sworzen ? Tez przy tym wymienisz tarcze ? 
-
Przemek323c
danielek napisał(a):daz napisał(a):Witam, zadam tu pytanie, bo w wątku od KFów cichosza... a mianowicie od jakiegoś czasu dziwnie coś cyka z silnika, cały czas bez względu czy jest ciepły czy zimny, razem ze wzrostem obrotów jedynie przyśpiesza to cykanie. Po przeczytaniu kilku wątków podejrzewam zaworek upustowy od pompy oleju, czy słusznie? Czy ewentualna wymiana zaworka wiąże się z rozbieraniem całej pompy olejowej, rozrządu itd czy jedynie miskę olejową i już można wymieniać? Poniżej wrzucam filmik z cykaniem na zimnym silniku.
http://www.youtube.com/watch?v=3yB-ZrqH ... e=youtu.be
Tylko miskę ściągasz . Raczej to wina zaworka . Zrób jeszcze też płukankę silnika . Na pewno pomoże.
Dziś byłem u mechanika i powiedział że ewidentnie jeden popychacz słychać, a jak by było coś z ciśnieniem oleju to by wszystkie było słychać. Już sam nie wiem, silnik po za tym cykaniem jest w dobrym stanie, jeździć dalej aż kiedyś całkiem zacznie reszta walić i się nie przejmować? albo może samo się naprawi, bo dzisiaj dopiero po przejechaniu co najmniej 5km zaczęło cykać.
- Od: 28 sie 2008, 16:38
- Posty: 16
- Auto: 323f ba 2.0, 98'
A na jakim oleju jeździsz?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
daz napisał(a):danielek napisał(a):daz napisał(a):Witam, zadam tu pytanie, bo w wątku od KFów cichosza... a mianowicie od jakiegoś czasu dziwnie coś cyka z silnika, cały czas bez względu czy jest ciepły czy zimny, razem ze wzrostem obrotów jedynie przyśpiesza to cykanie. Po przeczytaniu kilku wątków podejrzewam zaworek upustowy od pompy oleju, czy słusznie? Czy ewentualna wymiana zaworka wiąże się z rozbieraniem całej pompy olejowej, rozrządu itd czy jedynie miskę olejową i już można wymieniać? Poniżej wrzucam filmik z cykaniem na zimnym silniku.
http://www.youtube.com/watch?v=3yB-ZrqH ... e=youtu.be
Tylko miskę ściągasz . Raczej to wina zaworka . Zrób jeszcze też płukankę silnika . Na pewno pomoże.
Dziś byłem u mechanika i powiedział że ewidentnie jeden popychacz słychać, a jak by było coś z ciśnieniem oleju to by wszystkie było słychać. Już sam nie wiem, silnik po za tym cykaniem jest w dobrym stanie, jeździć dalej aż kiedyś całkiem zacznie reszta walić i się nie przejmować? albo może samo się naprawi, bo dzisiaj dopiero po przejechaniu co najmniej 5km zaczęło cykać.
U mnie właśnie było tak samo , też było słychać jeden . Po wymianie zaworka jest cisza . Olej mam ELF półsyntetyk 10w40 . Tutaj masz link do tematu viewtopic.php?f=116&t=116426
- Od: 15 kwi 2010, 09:51
- Posty: 115
- Skąd: LIBIĄŻ
- Auto: 323 F 1.8 96r.
Marek 161BD081 napisał(a):A na jakim oleju jeździsz?
Olej Mobil 1 5W50 z allegro... @danielek – po przeczytaniu tego wątku myślę że może szybciej zrobić wymianę oleju na jakiś lepszy z płukanką, jak nie pomoże to ewentualnie ten zaworek, chociaż tu na forum pisze że po liftingu (tak jak moja BA) miały już niby ten zaworek zmodyfikowany. Tak jak wcześniej pisałem że mechanik był pewien że to nic z ciśnieniem oleju bo tylko jeden popychacz słychać i może jakiś syf na nim się osadził.
- Od: 28 sie 2008, 16:38
- Posty: 16
- Auto: 323f ba 2.0, 98'
W takim razie przeplucz, zalej olej jak fabryka podaje i powinno sie poprawic.
Dopisano 22 maja 2013, 08:29:
Btw ma ktos wymiary tulejek zacisku hamulca z przodu do z5 ?
Dopisano 22 maja 2013, 08:29:
Btw ma ktos wymiary tulejek zacisku hamulca z przodu do z5 ?
-
Przemek323c
daz napisał(a):Marek 161BD081 napisał(a):A na jakim oleju jeździsz?
Olej Mobil 1 5W50 z allegro... @danielek – po przeczytaniu tego wątku myślę że może szybciej zrobić wymianę oleju na jakiś lepszy z płukanką, jak nie pomoże to ewentualnie ten zaworek, chociaż tu na forum pisze że po liftingu (tak jak moja BA) miały już niby ten zaworek zmodyfikowany. Tak jak wcześniej pisałem że mechanik był pewien że to nic z ciśnieniem oleju bo tylko jeden popychacz słychać i może jakiś syf na nim się osadził.
Właśnie też miałem ten olej zalany , ale tylko 3 tys.km. bo radzili że jest gęściejszy i nie będzie słychać popychaczy. I faktycznie tak było , ale tylko na zimnym silniku . Po rozgrzaniu klekotało jak zawory w poldku. Ten olej to jest olej mineralny i po rozgrzaniu traci właściwości smarne w przeciwieństwie do syntetyków . Przed wymianą zaworka miałem półsyntetyk i klekotało . Ten Mobil niby polecają do silników o przebiegu ponad 100 tys. km. Ale to bzdura chyba , że do starych samochodów z byłego bloku socjalistycznego

- Od: 15 kwi 2010, 09:51
- Posty: 115
- Skąd: LIBIĄŻ
- Auto: 323 F 1.8 96r.
danielek napisał(a):daz napisał(a):Marek 161BD081 napisał(a):A na jakim oleju jeździsz?
Olej Mobil 1 5W50 z allegro... @danielek – po przeczytaniu tego wątku myślę że może szybciej zrobić wymianę oleju na jakiś lepszy z płukanką, jak nie pomoże to ewentualnie ten zaworek, chociaż tu na forum pisze że po liftingu (tak jak moja BA) miały już niby ten zaworek zmodyfikowany. Tak jak wcześniej pisałem że mechanik był pewien że to nic z ciśnieniem oleju bo tylko jeden popychacz słychać i może jakiś syf na nim się osadził.
Właśnie też miałem ten olej zalany , ale tylko 3 tys.km. bo radzili że jest gęściejszy i nie będzie słychać popychaczy. I faktycznie tak było , ale tylko na zimnym silniku . Po rozgrzaniu klekotało jak zawory w poldku. Ten olej to jest olej mineralny i po rozgrzaniu traci właściwości smarne w przeciwieństwie do syntetyków . Przed wymianą zaworka miałem półsyntetyk i klekotało . Ten Mobil niby polecają do silników o przebiegu ponad 100 tys. km. Ale to bzdura chyba , że do starych samochodów z byłego bloku socjalistycznegoZrób płukankę i zalej dobry olej , tylko nie z beczki
! Najwyżej jak nic to nie da , to zlejesz olej do jakiegoś naczynia , wymienisz zaworek i wlejesz olej z powrotem. Napisz czy pomogło .
Tak raczej zrobię. Oczywiście dam znać jak wyszło
- Od: 28 sie 2008, 16:38
- Posty: 16
- Auto: 323f ba 2.0, 98'
Troszke ponad 3l. A tak bardziej dobitnie to tyle zeby bylo prawie max na bagnecie.
-
Przemek323c
flywin napisał(a):3.5l wraz z filtrem Oleju według manuala
Masz racje ale trzeba brac poprawke na to ze nigdy starego do konca nie spuscisz. Dlatego mozna zaczac od okolic 3 i powoli dolewac.
-
Przemek323c
Koledzy robił ktoś reperaturkę progu w Efce BA? Potrzebuję taką około 20cm, nie wiem czy trzeba kupić cały element, czy częsć? Orientacyjne ceny jak ktoś mi poda to będe wdzieczny, bo nadszedł czas na moją mazdę!
PS:
http://allegro.pl/prog-reperaturka-prog ... 99509.html
coś takiego, znalazłem, w takim razie, orientacyjna cena za blacharza, ktoś robił to?
PS:

coś takiego, znalazłem, w takim razie, orientacyjna cena za blacharza, ktoś robił to?
My 323F : viewtopic.php?f=312&t=142302
- Od: 3 kwi 2012, 20:26
- Posty: 114
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r
Czy ktoś jest w stanie mi jednoznacznie odpowiedzieć czy do 323f BA podejdzie trójramienna kierownica bez Airbagu z MX-6 tki? 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości