Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez mikissj » 5 lut 2013, 20:17

co mam zrobic jeżeli mi na przeglądzie powiedzieli że mi za słabo przednie światła świecą ???? wymienić lefrektory??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Marek 161BD081 » 6 lut 2013, 08:51

mikissj – masz z tego co widać "cetkę" więc reflektory zapewne z poliweglanu a nie szkła?
Jeśli tak to zazwyczaj zmatowieniu ulega powierzchnia zewnętrzna reflektora.
Popatrz tutaj: Czyszczenie reflektorów
Ja u siebie w X9 miałem podobny kłopot ale pasta polerska (Farecla G3) + gabka + wiertarka + woda + trochę własnej zabawy i efekt jest :)
Na początek to nawet ręcznie spróbuj a pozytywne efekty będą widoczne.

Lantis 89 – akurat w "efce" mam jeden reflektor DEPO ale w zasadzie nie mam się do czego przyczepić bo świeci poprawnie i wcale nie gorzej od oryginału.
Fakt, że jakość wykonania jest taka sobie no ale coś za coś – DEPO jest znacząco tańszy od oryginału przecież.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 6 lut 2013, 08:52

Wina kloszy. Najlpiej jakbys rozkleil lampe i wszystko porzadnie wyczyscil. efekt bd odrazu, nawet fotorelacja gdzies byla odnosnie lamp Cetki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Lantis 89 » 6 lut 2013, 12:12

Marek 161BD081 napisał(a):Lantis 89 – akurat w "efce" mam jeden reflektor DEPO ale w zasadzie nie mam się do czego przyczepić bo świeci poprawnie i wcale nie gorzej od oryginału.
Fakt, że jakość wykonania jest taka sobie no ale coś za coś – DEPO jest znacząco tańszy od oryginału przecież.


Ale w cenie tego zamiennika można trafić używkę w idealnym stanie,tak???, nikt tu nie mówi o zakupie nowych za ponad 1k zł....
Lantis 89
 

Postprzez Marek 161BD081 » 6 lut 2013, 15:47

Lantis 89 napisał(a):Ale w cenie tego zamiennika można trafić używkę w idealnym stanie,tak???

A tutaj to faktycznie masz rację – dobrze poszukać i się powinno znaleźć :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez michalszarpak » 6 lut 2013, 18:10

Witam

Orientuje się ktoś może jakie są wymiary fabrycznych sprężyn zawieszenia do KF-a?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 19:59
Posty: 80
Skąd: Sobibór
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG

Postprzez mikissj » 7 lut 2013, 06:01

Lantis 89 napisał(a):
Ale w cenie tego zamiennika można trafić używkę w idealnym stanie,tak???, nikt tu nie mówi o zakupie nowych za ponad 1k zł....


ja nowe moge kupić za ok 150 z,ł a używka w takim samym stanie jak moje chcieli 100 zł za sztuke,. :) ok ja usze dokałdnie pomyśleć co z tym zrobić bo mi trochę ciulato świeci poza miastem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lut 2013, 09:36

Pobaw się na razie pasta polerską i sprawdź uzyskane efekty.
Może nie będziesz musiał kupować nowych lamp? ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lujan » 8 lut 2013, 17:15

Witam wszystkich, mam następujący problem, auto kilkukrotnie gasło i po odczekaniu chwili zapalało i nic się z nim nie działo, działało normalnie. Raz była sytuacja, że zaczęło szarpać, ale to też mu przeszło. Niestety ostatnio auto zgasło i nie mogę go uruchomić. Auto nie ma iskry. Sprawdziłem czy dochodzi napięcie do cewki i dochodzi więc ją wymieniłem. Bez rezultatu niestety. Dalej moje podejrzenia padły na moduł zapłonu, wymieniłem i niestety też bez rezultatu. Chciałbym wymienić jeszcze czujnik położenia wału ale niestety nie mogę go zlokalizować. Nie wiem czy to dobry trop dlatego założyłem ten wątek. Proszę o jakieś wskazówki ponieważ nie miałem wcześniej do czynienia z tym silnikiem i z góry dziękuję za wszelkie wypowiedzi. :)

Dopisano 9 lut 2013, 00:09:

Temat rozwiązany. Czujnik położenia wału wg. mnie jest w aparacie zapłonowym połączony z modułem zapłonu. Po wymianie tegoż elementu samochód działa.
Lujan
 

Postprzez mikissj » 9 lut 2013, 22:29

pytanie da sie do mojej mazdy zamontować żarówki H4 ?? bo mam H1 przez jakiś adapter z H4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez jaaco » 10 lut 2013, 13:25

Napisałem wczoraj maila do FK i obniżyli cene gwintu jak ktoś chce to kupować :)
http://www.fk-shop.de/Fahrwerk-Tuning/G ... rchparam=*
ostatnio tańszy był za 550 teraz za 366 mała różnica w PLN ;)
nie musicie dziękować :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez rafał88 » 10 lut 2013, 14:49

Czego kurna te jebbane hamulce w tym modelu sie zapowietrzaja jak sie pytam? Kurna minelo 8 miesiecy od ostatniego opowietrzania, a w pt jak odpalalem auto trzymam noge na hamulcu przekrecilem kluczykiem i czuje jak pedal odpadl. I juz nie jest taki jak wczesniej bo lapie dopiero od polowy. Bylem przed chwila u kolegi i mowi ze jemu z jakis miesiac temu sie tak tez stalo jak mi. Razem odpowietrzalismy uklad. Wymienic plyn na inny czy co? uklad jest na 100% szczelny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Lantis 89 » 10 lut 2013, 15:05

Warto zmienić płyn, może zagotowałeś heble? bo jak sam wiesz dużo nie trzeba by to zrobić :D
Lantis 89
 

Postprzez rafał88 » 10 lut 2013, 15:14

A mozliwe bo jak snieg stopnial to mnie nieco wybraznia poniesla za kierowcnica i heble robily sie jakies dziwne :D podjade do mechnika na podnosnik i wymienie plyn na inny :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 10 lut 2013, 18:18

To że naciśnięty pedał hamulca usiadł ci w momencie uruchamiania auto to ... norma w każdym aucie wyposażonym we wspomaganie hamulców :)
Szczególnie się to odczuwa jak wcześniej depniemy parę razy na hamulec aby zlikwidować podciśnienie z serwa.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Hazu » 10 lut 2013, 19:08

Kiedyś w mojej BA BP pompa ABS zapowietrzała mi hamulce .
Szczególnie zimą gdy było ślisko i często się włączał.
Oczywiście całe hamulce zostały wyremontowane, zanim znalazłem przyczynę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez rafał88 » 11 lut 2013, 08:13

Marek 161BD081 napisał(a):To że naciśnięty pedał hamulca usiadł ci w momencie uruchamiania auto to ... norma w każdym aucie wyposażonym we wspomaganie hamulców :)
Szczególnie się to odczuwa jak wcześniej depniemy parę razy na hamulec aby zlikwidować podciśnienie z serwa.

Ja marku o tym wiem, ale to bylo takie inne opadniecie ze pedal juz nie jest taki jak wczesniej.

Hazu, tez myslalem ale cala zeszla zime nie mialem takich jaj. To jest wina plynu nic wiecej wymienie na dot4 albo dot 5.1 i bd dobrze. doczytalem ze te uklady z abs nie lubia tego dot3 bo ma wlasnie nizsza temp wrzenia i podatnosc na tworzenie sie w nim pecherzykow powietrza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lathspell » 11 lut 2013, 09:53

Witam chciałbym się dowiedzieć gdzie znajduje się filtr paliwa w mojej madzi. Prosiłbym o jakieś wskazówki, zdjęcie... Pozdrawiam.
lathspell
 

Postprzez rider143 » 11 lut 2013, 10:17

arafal21 napisał(a):To jest wina plynu nic wiecej wymienie na dot4 albo dot 5.1
Zalej markowy DOT4-np Motula-mam w Kawasaki i na hamulce nie narzekam. DOT5.1 jest płynem wysoce higroskopijnym-ma duże zdolności do wchłaniania wilgoci z powietrza i trzeba go często wymieniać aby utrzymać sprawność układu hamulcowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez ppaciek » 11 lut 2013, 11:20

Znajduje się międy kolektorem z przepustnicą, a serwem hamulca (na dole – umieszczony na ścianie grodziowej). Dostęp jest ciężki, ale do ogarnięcia :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323