Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez adamax4 » 24 sty 2013, 14:14

rafal93 napisał(a):a jeszcze jedno, bo jak tak oglądam sobie ogłoszenia to nie które maja nowy znaczek mazdy, one jeszcze się czymś różnią?

Nowy znaczek był niby po liftingu. Ale to, że jest nowy znaczek, nie znaczy, ze mazda jest poliftowa. Jest dużo egzemplarzy przehjściowych, gdzie niektóre elementy są z przedliftu, niektóre z poliftu. Ogólnie to najwięcej zmian zaszło w kabinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez zapeusz » 24 sty 2013, 14:59

Witam wszystkich.Dzisiaj wymianiając olej w skrzynce biegów wyczułem luz na krzyżaku(zaznaczony na rysunku).No i tutaj moje pytanie gdzie taki krzyżak dostać,czy nosi on jakąś fachową nazwę?Jaki jest mniej więcej koszt tego mechanizmu?


EDIT by Marek: Przeniosłem do tematu ogólnego.
Załączniki
image.gif
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez trzydziech » 24 sty 2013, 20:59

Marcis napisał(a):mam takie pytanie do was. Jeździłem na obniżonym zawieszeniu jakieś 2 lata, od tego rozsypało mi się lewe łożysko ale nie koła tylko w mechanizmie różnicowym, tam gdzie wchodzi półoś do skrzyni (strona kierowcy) Szumi i chcę by była cisza. Istnieje jego wymiana i czy jest opłacalna czy lepiej drugą skrzynie za 200zł. Mam własny garaż, kanał itp, brat jest mechanikem więc za robociznę nie musze płacić tylko co z tym robić... miał ktoś taka przygodę?


skąd podejrzenie że to od jazdy na obniżonym zawiasie?
mi mechanizm różnicowy terkotał jak siadł, ale to pewnie satelity poleciały. jak masz możliwość wymiany samemu skrzyni to bierz skrzynie. u fachowca koło 200zł będzie kosztować robocizna w postaci wyjęcia i włożenia, a gdzie tu koszt wymiany łożyska (nie wiem jaki jest tam dostęp) i samego łożyska (byle chińczyka bym nie wkładał).
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez mikissj » 25 sty 2013, 00:02

a ja mam takie pytanko odnośnie wysokości zawieszenia :)
Jak ostatnio patrzyłem na taką samą mazde jak moja to zauważyłem że tylne zawieszenie ma wyżej niż moja i teraz niewiem czy mi cos zaczyna padać czy to tak ma być ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez kamil_d91 » 25 sty 2013, 00:05

Może czas pomyślec nad wymianą zawieszenia?:)Kiedy masz przegląd?Tam powinni profesjonalnie wskazac co jest do wymiany.
"Pal gumę a nie dusze.."
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2012, 00:02
Posty: 91
Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r

Postprzez rafał88 » 25 sty 2013, 08:44

Moze sprezyny sa juz siadniete i dlatego masz nizej tyl, albo tamte klient wymienial tylne na nowe i m wyzej:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez 10fanta » 25 sty 2013, 23:01

Dobra panowie wymieniłem sobie oliwkę w silniku, super na bagnecie wreszcie jest dość czysty olej nie smoła jak przed wymianą, ale z wydechu po odpaleniu dość mocno czuć spaleniznę niestety zajeżdża palonym olejem dość drastycznie, przed wymianą oleju robiłem płukankę ( STP ) Nie ubywa mi teraz oleju ale dopiero 150km od zmiany oleju jest zrobione. Czy wypala resztki starego ? Jest szansa że to minie ? :(
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 22:37
Posty: 51
Skąd: Białystok
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez mikissj » 26 sty 2013, 00:00

kamil_d91 napisał(a):Może czas pomyślec nad wymianą zawieszenia?:)Kiedy masz przegląd?Tam powinni profesjonalnie wskazac co jest do wymiany.


tzn tak mam od początku i ostanio na przeglądzie mi tylne teleskopy sprawdzali i nic nie wykazało że mam teleskopy albo sprężynie do wymiany a następny przegląd mam za połtora tygodnia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez kamil_d91 » 26 sty 2013, 03:26

Zaraz zaraz mówisz że ostatnio miałeś przegląd i za półtorej tygodnia masz znów?:)To ostatnio to chyba rok temu:)wiesz przez rok to mogło dużo sie zmienic.Podjedziesz i tam Ci wszystko powiedzą:)Równie dobrze mogło byc tak jak mówi Rafał że tamten klient miał poprostu nówki:)
"Pal gumę a nie dusze.."
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2012, 00:02
Posty: 91
Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r

Postprzez mikissj » 26 sty 2013, 19:26

eh przez rok miałem ten sama wysokośc i jakoś mi to nie przeszkadzało po prostu sie zastanawiałem tylko co zrobic żeby tył był wyżej a nie że coś mam szybko wymieniać bo przegląd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez jaaco » 26 sty 2013, 22:13

Jaką ma szerokość górna część przedniej szyby w BA mniej więcej?
Bo pasek muszę wymienić wreszcie, tylko ciężko będzie na mrozie :x

http://img10.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 2938765259 błehehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez rafal93 » 27 sty 2013, 14:20

Bylem wczoraj na oględzinach i 323f i ogólnie [tiiit], tylko zaciekawiły mnie 2 rzeczy, odpaliłem silnik
i obróciłem trochę kierownica i obroty się zwiększyły to normalne? a 2 to przez okolo 2min obroty byly na 2k i potem normalnie, ale nie kopcił
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 15:38
Posty: 24
Skąd: Hamburg Katowice
Auto: Mazda 323f BA 94r 1.5 16v

Postprzez mikissj » 27 sty 2013, 14:51

wiesz jak sie silnik zagrzeje to obroty powinny spaść bo ssanie sie wyłączy a co to tego z ty obracaniem kierownicy to niewiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Majki88 » 27 sty 2013, 15:37

Szybkie pytanie układ ABS wyrzucił mi błąd 14 czyli czujnik lewy tył czy to normalne że kontrolka będzie się stale świecić, a zgaśnie po wymianie czujnika i resecie błędów ??
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez kinki » 27 sty 2013, 17:35

rafal93 napisał(a):odpaliłem silnik
i obróciłem trochę kierownica i obroty się zwiększyły to normalne?

normalna reakcja silnika na zwiększone obciążenie :)
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6084 (469/184)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez radar88 » 27 sty 2013, 23:58

Majki88 napisał(a):Szybkie pytanie układ ABS wyrzucił mi błąd 14 czyli czujnik lewy tył czy to normalne że kontrolka będzie się stale świecić, a zgaśnie po wymianie czujnika i resecie błędów ??

Yes
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Fryta86 » 29 sty 2013, 13:54

marshal_sila napisał(a):Pisałem to już nie raz i dalej nie zmieniam zdania najbardziej optymalnym silnikiem w 323f jest 1.8.Mam doświadczenie z silnikiem 1.5 i nie polecam go.Ma swoje zalety na pewno mniej pali ale niestety ma tez wady wiem ze zaraz sporo osób zakrzyczy mnie ze to nie prawda i wo gole ale ten silnik to porażka.Słyszałem mity o zdrowych z5.Ale jestem pewien ze każdy użytkownik 1.5 jeżeli miałby okazje mieć od zaraz na probe silnik bp pod maska już by go nie oddał :)


Nie mogę zostawić tego bez komentarza :)
U ojca silnik 1.5 pszczółeczka 170tyś (według licznika) nie ma się do czego przyczepić.
U mnie 1.8 220tyś (według licznika i udokumentowany) – wymaga remontu, według mojej opinii z winy poprzedniego właściciela.
Oba silniki wytrzymują podobnie – mniej lub więcej w zależności od eksploatacji, ale ogólnie za szybko się zużywają :/ Myślałem że Japońce będą solidniejsze.
Ale fakt – 1.8 na 1.5 bym nie zamienił – duża różnica w jeździe – mała w spalaniu – zerowa w kosztach eksploatacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez radar88 » 2 lut 2013, 15:26

Panowie mam szybkie pytanie.

Kupiłem zestawy naprawcze do zacisków tylnych, wszystko ładnie pięknie, rozebrałem, szykuję do regeneracji.
Napotkałem problem, gdyż nowy tłoczek nie jest uzbrojony, więc trzeba wszytko zdemontować ze starego i przełożyć do nowego, to oczywiste, ale nie mogę wyciągnąć środka ze starego tłoczka.

Powie mi ktoś z kolegów jak to zrobić ??

Zdjęcia na wgląd:
Załączniki
DSCF1786.JPG
DSCF1785.JPG
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Michał88 » 4 lut 2013, 16:56

Wewnętrzne klamki podejdą od 626 GW z 2000?
Patrząc na zdjęcia chyba są identyczne, no ale ... Sprawdzał ktoś może?
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez luki_92_92 » 5 lut 2013, 18:03

Powinny pasować, wiem że chromowane z 626 pasują ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323