Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez borealis » 20 paź 2010, 21:30

przeczytaj moją wypowiedz wcześniej.
Jak będziesz robił uszczelkę to niech zajrzą do uszczelniaczy. (ja przy okazji zrobił bym również pierścienie olejowe.)
Ranne kopcenie – u mnie przyczyna była jedna miałem walnięte uszczelniacze i olej który powinny zatrzymywać po kilkunasto godzinnym postoju- czyli po nocce dostawał się do cylindrów i silnik później musiał to wypalić stąd ranne kopcenie.
przy okazji wymieniłem też pierścienice olejowe gdyż czytałem że to może być też przyczyna czyli jak miałem rozbebeszone pół silnika to szkoda było by tego nie zbroić koszt mechanika z wymianą pierścieni czy bez w moim przypadku ten sam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 21:40
Posty: 27
Skąd: Barcin
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 kM 02 rok

Postprzez Acris » 26 paź 2010, 13:37

borealis napisał(a):U mnie było dosyć sporo dymu zawsze przy rannym odpaleniu i nieważne było czy jest plusowa temperatura czy minusowa. Dymu było dosyć sporo jak zapaliłem auto to myślałem że samochód mi się pali. Pojechałem do mechanika rozebrał silnik i stwierdził uszkodzone uszczelniacze ale powiedział , że jak już rozebrał pół silnika to za jedną robotą można wymienić pierścienie olejowe bo mogą być też zużyte tak też zrobiliśmy po remoncie dym znikł .
Uszczelka pod głowicą może też być przyczyną kopcenia ale jeśli będziesz robiła remont taki jak ja to siłą rzeczy też ją wymienią.


Odnośnie Twojej wypowiedzi. Ile Cie kosztowała taka impreza ? I czy wiązało się to z problemami przy porannym odpaleniu ? W sensie, że po trwającym dłużej postoju (zwłaszcza po nocy teraz) muszę rano kręcić przynajmniej 10 sekund aż zaskoczy... a po tym puki się troche nie rozgrzeje, kopci jak stary dieslok!
Początkujący
 
Od: 25 paź 2010, 22:05
Posty: 9
Auto: Mazda

Postprzez borealis » 26 paź 2010, 14:51

Dokładnie już nie pamiętam ale mechanik plus uszczelniacze i pierścienie olejowe wyniosło mnie chyba około 600 zł. U mnie objawiało się to tylko tym, że po nocnym postoju po odpaleniu było dużżżżo dymu, z tego co pamiętam to odpalał od razu. Czasem samochód mi gasł i jeśli mi zgasł po pierwszym odpaleniu czyli chciałem go odpalić po raz pierwszy no nocy i ruszając mi zgasł to później musiałem kręcić tak jak mówisz około 10 sekund a nieraz i dłużej. Ale to mogła być inna przyczyna gdyż mam zainstalowany gaz w mojej maździe i miałem wypalone zawory wydechowe które musiałem wymienić. Może to była przyczyna gaśnięcia lub może uszczelniacze tego już nie wiem. Mechanik mi powiedział że przy mazdach trzeba raz na dwa lub 3 lata regulować zawory ponieważ od gazu się wypalają zresztą przy innych autach też. Nie radze kupować zaworów w serwisie bo zbankrutujecie – znalazłem firmę która robi zawory na zamówienie i później ty kupujesz taki zwór w serwisie niby oryginalny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 21:40
Posty: 27
Skąd: Barcin
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 kM 02 rok

Postprzez Acris » 26 paź 2010, 18:09

O kurde, z zaworami mnie przestraszyłeś. Też mam GAZ. Niby rok temu zamontowany, ale ile przejechane to kto wie. Dopiero od soboty mam samochód a licznik na pewno był cofnięty. Zakopci po nocnym postoju, ale po po kilkugodzinnym już postoju trzeba go dłużej kręcić – po nocy przynajmniej 10 sekund. Ale jak się rozgrzeje – śmiga równo zarówno na benzynie jak i gazie.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2010, 22:05
Posty: 9
Auto: Mazda

Postprzez borealis » 26 paź 2010, 19:09

Nie no jak rok to chyba będzie wszystko ok. Ja moje autko kupiłem z gazem zamontowanym w Niemczech a skoro tam był montowany to pewnie ktoś dużo jeździł i zawory się wypaliły. Ale lepiej też to sprawdzić bo moje już nie dało się dotrzeć i musiały być nowe . W serwisie nowe zawory wydechowe jedyne 180 zł. :D a ja kupiłem za 47 złoty sztuka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 21:40
Posty: 27
Skąd: Barcin
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 kM 02 rok

Postprzez Sniper77 » 27 paź 2010, 22:55

Jak madzia kopci, to sprawdzić uszczelniacze zaworów.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 5 kwi 2011, 15:36 przez Sniper77, łącznie edytowano 1 raz
Sniper77
 

Postprzez Lesiu » 27 paź 2010, 23:45

jak okolice Kielc, Krakowa, to jeźdź do Dębicy do Wieśka, On Ci zrobi remont dobry. trzeba mieć ze 2 tyś w kieszeni niestety, żeby zrobić całość Obrazek
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 11:38 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Acris » 28 paź 2010, 00:19

borealis
Dzięki za odpowiedź i informacje. Tylko kiedy ja znajdę czas na odwiedziny mechaniora ;/
Znacie kogoś godnego polecenia na Śląsku (Zagłębiu) ? Katowice, Sosnowiec, Dąbrowa G., Będzin, Czeladź, Mysłowice i wszystko co w pobliżu jeszcze ?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2010, 22:05
Posty: 9
Auto: Mazda

Postprzez lesiux » 28 paź 2010, 08:37

Tadziol jest z Katowic, on się dobrze zna na mazdach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez borealis » 28 paź 2010, 11:26

do sniper77
Moim zdaniem uszczelniacze nic tobie nie pomogą,będziesz musiał wymienić pierścienie olejowe a mechanik weźmie pewnie tą samą kasę za remont czy z pierścieniami czy bez. A jeśli się okaże że wymieniłeś uszczelniacze a poszły również pierścienie i znowu mechanik swoje skasuje. Ja bym zajrzał również do zaworów jeśli się w porę je wyreguluje koszt nie wielki to zaoszczędzi to tobie wydatków kupowania nowych.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 21:40
Posty: 27
Skąd: Barcin
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 kM 02 rok

Postprzez Czekolada » 28 paź 2010, 11:54

UWAGA <cisza> Baba pisze;p
Witam panów, doczepię się do wątku. <diabełek>
Kopcenie mojej Madzi irytuje mnie straszliwie.
Dlatego, iż raz kopci raz nie :|
Wczoraj zostawiła po sobie zasłonę dymną, dziś odpaliła jak gdyby nigdy nic,dymku nie było wcale,
w zeszłym tygodniu zasłona dymna miała zapach iście olejowy :|
Moje pytanie brzmi: Czy to tylko moje urojenia są, czy kitować od razu do mechanika i wymienić kilka części? Tj. pierścionki olejowe i uszczelniacze zaworów?
Oraz: Jak długo mogę jeździć nią, nie robiąc jej przy tym krzywdy zbytniej? <co?>
Martwi mnie to, że żre mi olej, mam ją co prawda dopiero od tygodnia, ubytku nie zauważyłam bo przejechałam raptem około 230 km, ale jeden raz gdy zaśmierdziało olejem dało mi powody do niepokoju.

Proszę o info i dziękuję od razu jak jakiś Pan mnie tu wspomoże dobrym słowem oraz konkretną radą.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Podwarszawska Mieścina
Auto: Mazda 323 F V (BA) '96 1.5 16V

Postprzez no_fear » 28 paź 2010, 13:05

Sniper77 napisał(a):Jeżeli jest tu jakiś zapaleniec z Kielc, lub Krakowa, który pomoże w naprawie mojej magdy to bardzo proszę o kontakt...

polecam MIRU (urzęduje koło Miechowa) :)

W ubiegłym roku robił "remont" silnika mojego paździerza (pierścienie, uszczelniacze, panewki, itd.).
Do dzisiaj przejechałem ~25-30tys km –> absolutnie zero kopcenia i zero ubytków oleju (5W40) :)

Szczerze polecam :)
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez petru23 » 28 paź 2010, 18:20

@up

jakie koszty Panie ;)
aha, 1,8 też miewa takie przypadłości jak Wasze Z5?
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 49
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest Peugeot 206 99 1,9D

Postprzez Sniper77 » 28 paź 2010, 19:48

Jakie koszty u Mira?
Sniper77
 

Postprzez no_fear » 28 paź 2010, 20:20

petru23 napisał(a):jakie koszty Panie ;)
aha, 1,8 też miewa takie przypadłości jak Wasze Z5?

1.8 też miewa te przypadłości

a co do kosztów to już nie do mnie pytanie :P
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez lesiux » 29 paź 2010, 07:34

petru23 napisał(a):aha, 1,8 też miewa takie przypadłości jak Wasze Z5?


pewnie, że ma :) moje auto jest żywym tego przykładem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez marcinasss82 » 31 paź 2010, 17:59

no_fear napisał(a):
Sniper77 napisał(a):Jeżeli jest tu jakiś zapaleniec z Kielc, lub Krakowa, który pomoże w naprawie mojej magdy to bardzo proszę o kontakt...

polecam MIRU (urzęduje koło Miechowa) :)

W ubiegłym roku robił "remont" silnika mojego paździerza (pierścienie, uszczelniacze, panewki, itd.).
Do dzisiaj przejechałem ~25-30tys km –> absolutnie zero kopcenia i zero ubytków oleju (5W40) :)

Szczerze polecam :)


Popieram remont silnika ale to jest duży koszt a nawet bardzo duży. Po remoncie kopcenie ustało ale trzeba uważać bo mój silniczek już nie żre oleju ale za to są jakieś wycieki z pod uszczelki i tez go powoli ubywa i muszę tego pilnować i w najbliższym czasie wyeliminować
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2008, 19:35
Posty: 27
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA 2.0 v6

Postprzez HOGUM » 2 lis 2010, 21:27

Witam Panie i Panów.
Z bólem rozstałem się z moją 323 bg i zakupiłem 323f BA 1,8 DOHC.
Problem mam tak jak wszyscy w tym dziale: ranne kopcenie!
Wymieniłem uszczelniacze ale to nie pomogło.Czy przy wymianie uszczelniaczy można sprawdzic stan pierscieni olejowych czy wiąże się to z dodatkowymi czynnosciami?
Oleju ubywa dużo, już nie wazne ile ale ponad litr na 1000 km napewno.
Mam wyciek z pod tego urządzenia. Co trzeba zrobic aby wszystko było wporządku???
Obrazek
W zaznaczonym miejscu mam spore luzy.Czy połączenie tej rury z przepływomierzem musi być szczelne bo u mnie te dwa elementy nie bardzo do siebie pasują???
Obrazek
I jescze jedno pytanie co to za przewód który znajduje sie koło reflektora???
Obrazek
Za pomoc, dzięx
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez jaaco » 2 lis 2010, 23:36

HOGUM napisał(a):Mam wyciek z pod tego urządzenia. Co trzeba zrobic aby wszystko było wporządku???

To jest aparat zapłonowy, musisz wymienić pod nim oring (taką małą uszczelkę).
HOGUM napisał(a):W zaznaczonym miejscu mam spore luzy.Czy połączenie tej rury z przepływomierzem musi być szczelne bo u mnie te dwa elementy nie bardzo do siebie pasują???

Te elementy nie muszą byc szczelne, ważne żeby dalej w stronę silnika były szczelne.
HOGUM napisał(a):I jescze jedno pytanie co to za przewód który znajduje sie koło reflektora???
To jest zdaje się wtyczka od osuszacza klimy, jeśli jej nei masz to nie musisz się o nią martwić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez HOGUM » 3 lis 2010, 00:26

Dzięki Jaaco.Jaka cena takiej uszczelki???Trzeba oddawać samochód do mechanika czy we własnym zakresie można to zrobić???Pytałem jeszce czy trzeba dodatkowych czynności aby sprawdzić stan pierścieni olejowych
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323