Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???
powiedzcie mi jak moze dobrze przyspieszac jak ma moment obrotowy przy 5 tys obrotow a jak wszyscy dobrze wiemy samochod jezdzi wlasnie momentem obrotowym bo konie to tylko V max. nie wiem ile dostepnego momentu jest przed tymi 5 tys. ale slabo to wyglada patrzac na osiagi (180 Nm)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
makoshark napisał(a):powiedzcie mi jak moze dobrze przyspieszac jak ma moment obrotowy przy 5 tys obrotow a jak wszyscy dobrze wiemy samochod jezdzi wlasnie momentem obrotowym bo konie to tylko V max. nie wiem ile dostepnego momentu jest przed tymi 5 tys. ale slabo to wyglada patrzac na osiagi (180 Nm)
To nie jest sprawa momentu obrotowego tylko wagi. Niestety im nowsze samochody tym większa masa. Mazda 323F GT BA waży 1210kg a Mazda 323F GT BG waży tylko 1040kg. Dlatego stara Mazda ma 8.2s do setki a nowa aż 9.4s.
Co do znaczenia momentu obrotowego to jest propaganda siana przez producentów turbo diesli żeby zamydlić oczy klientom

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Ale jaja – faktycznie nie ma sensu kupować 2.0 V6 przy takich samych osiągach 1.8
Nie mówiąc o spalaniu, które w 1.8 jest dużo mniejsze. Jednak V6 kupuje się dla dźwięku
Wcześniej też nie zdawałem sobie sprawy z takich osiągów V6 i 1.8. Co więcej nawet 1.5 zbytnio nie odstaje od większych braci
, a spalanie na dużo mniejsze.
Czasy mówią same za siebie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Wcześniej też nie zdawałem sobie sprawy z takich osiągów V6 i 1.8. Co więcej nawet 1.5 zbytnio nie odstaje od większych braci
Czasy mówią same za siebie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Pioteq25 napisał(a):Wcześniej też nie zdawałem sobie sprawy z takich osiągów V6 i 1.8. Co więcej nawet 1.5 zbytnio nie odstaje od większych braci, a spalanie na dużo mniejsze.
No bez przesady. 323F 1.8 BA ma 10s do setki a z silnikiem 1.5 11.9s
To nie są małe różnice
A to jakie czasy wykręcają w realu bardzo zależy od stanu poszczególnych egzemplarzy. Jak będzie bardzo zajeżdżone 2.0 V6 to może zostać nawet objechane przez dobrze utrzymane 1.8
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):A to jakie czasy wykręcają w realu bardzo zależy od stanu poszczególnych egzemplarzy. Jak będzie bardzo zajeżdżone 2.0 V6 to może zostać nawet objechane przez dobrze utrzymane 1.8
Jak fabryczne różnice 2.0 i 1.8 są na poziomie 0,3s, to bym powiedział że zostanie objechane przez dobre Z5
Muszę z ciekawości zmierzyć przyspieszenie swojego 1.5 do 100, bo wygląda na 10s max
Masa robi swoje...
Mazda 323F 2.0i V6 24V 144 KM 1210 kg Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 sek.
Mazda 323 1.8i 16V 114 KM 1115 kg Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 sek.
Mazda 323 1.5i 16V 88 KM 1115 kg Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,9 sek.
Pioteq25 napisał(a):Mazda 323F 2.0i V6 24V 144 KM 1210 kg Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 sek.
Czyli pewna część samochodów innych producentów z silnikami 2.0 zapnie BA jak chce...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Pioteq25 napisał(a):Ale jaja – faktycznie nie ma sensu kupować 2.0 V6 przy takich samych osiągach 1.8

co do innych 2 litrowych 16tek, to V6 ma przewagę momentu i elastyczności
Pioteq25 napisał(a):Jak fabryczne różnice 2.0 i 1.8 są na poziomie 0,3s, to bym powiedział że zostanie objechane przez dobre Z5

Pioteq25 napisał(a):Mazda 323F 2.0i V6 24V 144 KM 1210 kg Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 sek.
jak sprawdzałem jest coś ponad 8 sekund, no ale mój silnik to inna bajka;)
Jacek176
propaganda
zobacz jak wysoko musisz krecic 1,6 hondy kompletnie bez sensu, porownaj sobie teraz amerykanskie v8 np takiego camaro trzeciej generacji czyli lata 82-93 z silnikiem 5,0 ma "tylko" 195 koni ale 300 nm przy niecalych 3 tysiacach przy masie przekraczajacej 1,5 tony przyspiesza z automatem w 7 sek. i co mi na to powiesz.
tez jezdza, do 4-5 tys prawie nie istnieja, dopiero powyzej tego zap....laja









zobacz jak wysoko musisz krecic 1,6 hondy kompletnie bez sensu, porownaj sobie teraz amerykanskie v8 np takiego camaro trzeciej generacji czyli lata 82-93 z silnikiem 5,0 ma "tylko" 195 koni ale 300 nm przy niecalych 3 tysiacach przy masie przekraczajacej 1,5 tony przyspiesza z automatem w 7 sek. i co mi na to powiesz.
Jacek176 napisał(a):Gdyby te bajeczki o znaczeniu momentu obrotowego były prawdą to te Hondy powinny jeździć jak muły
tez jezdza, do 4-5 tys prawie nie istnieja, dopiero powyzej tego zap....laja
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
makoshark napisał(a):zobacz jak wysoko musisz krecic 1,6 hondy kompletnie bez sensu,
Może dla ciebie bez sensu. Niektórzy lubią szlifierki
makoshark napisał(a):porownaj sobie teraz amerykanskie v8 np takiego camaro trzeciej generacji czyli lata 82-93 z silnikiem 5,0 ma "tylko" 195 koni ale 300 nm przy niecalych 3 tysiacach przy masie przekraczajacej 1,5 tony przyspiesza z automatem w 7 sek. i co mi na to powiesz.
Jka nie zobacze to nie uwierze
Z jednej strony to normalne, że auto o mocy zbliżonej do 200KM robi setke w ok. 7s ale z drugiej strony amerykańcom to ciężko wychodzi. Wiele razy widziałem już na wyścigach na 1/4 mili jak amerykańskie V8 dostawało baty od auta o 3 razy mniejszej pojemności silnika

makoshark napisał(a):Jacek176 napisał(a):Gdyby te bajeczki o znaczeniu momentu obrotowego były prawdą to te Hondy powinny jeździć jak muły
tez jezdza, do 4-5 tys prawie nie istnieja, dopiero powyzej tego zap....laja
No widzisz. Czyli moment obrotowy nie ma znaczenia dla ogólnych osiągów auta ale ma wpływ na elastyczność. Poprostu rzadziej musisz zmieniać biegi. A ja akurat lubie machać biegami
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
makoshark napisał(a):i co mi na to powiesz.
Wszystko piknie ładnie, ale spala 3 razy tyle co Hondowskie 200KM
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Pioteq25 napisał(a):Muszę z ciekawości zmierzyć przyspieszenie swojego 1.5 do 100, bo wygląda na 10s max

- Od: 10 lip 2006, 15:37
- Posty: 294
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Mazda 323F BA GT
pawlak32 napisał(a): Z5 a 10 sekund do setki dzieli taka przepaść jak BP do KF.
Możesz rozwinąć?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
pawlak32 napisał(a):Pioteq25 napisał(a):Muszę z ciekawości zmierzyć przyspieszenie swojego 1.5 do 100, bo wygląda na 10s max
Ludzie co wy wypisujecie wogoóle. Z5 a 10 sekund do setki dzieli taka przepaść jak BP do KF. A co do tych 9.4 w wykonaniu 2.0 V6, to na pewno ma dużo lepiej bo wystarczy porównać z K8 które ma 8.5 wiec powinno spokojnie zjadać KF-y a tak niestety nie jest... Z tą różnicą ze K8, przynajmniej moje faktycznie robi setke w 8.5 wiec dane dotyczące 2.0 V6 są błędne na jego niekorzyść...
A pisales ostatnio ze masz cos nie tak z przyspieszeniem (katalizator)
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
- Od: 17 lut 2007, 19:36
- Posty: 147
- Skąd: Warszawa
- Auto: A3 1.8T
pawlak32 napisał(a):wiec dane dotyczące 2.0 V6 są błędne na jego niekorzyść...
dokladnie.Nie wiem z jakiego zrodla te dane ale smiech na sali.Tak dla ciekawych to 2.0 V6 KF w 323F BA zjada 2.5 V6 KL w MX6 na automacie(a tez nie jest wolny i z tego co pamietam MX jest lzejszy)
-
waldii
Dane nie są wyssane z palca tylko mierzone przy określonym obciążeniu samochodu – 2 lub 4 osoby + pełny bak. Także normalne jest osiąganie lepszych czasów przy lżejszym aucie bez pasażerów i rezerwą w zbiorniku 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości